wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Terecht verloren. Deze ploeg is een stel lamme harken. Trainer wil niet pressen maar ingraven, totaal onbrugs.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Sanders schreef: 25 feb 2024, 15:45 Tegenstander was gretiger en intenser vanaf de aftrap.
We komen 2 keer weg door terecht afgekeurde doelpunten, maar ze waren een teken aan de wand.

Onze reactie na de gelijkmaker is het grootste bewijs dat ofwel Deila vraagt om in te zakken na een voorsprong, ofwel dat de spelers zelf schrik hebben.

Mogelijks deze avond 20(!!!!!) punten achter op de eerste plaats. En dat eind februari. Met de duurste kern ooit in België. Broeksriem aantrekken deze zomer. Bestuur, sportieve cel, trainers en spelers mogen voor de spiegel gaan staan.
Dat inzakken doen we al heel seizoen na voorsprong en werd even bejubeld omdat we een periode amper goals binnen kregen maar zoiets blijft niet duren.
Gezien onze identiteit en idd duurste kern moeten we idd thuis altijd op zoek naar 2-0. Niet alleen vandaag maar heel seizoen al.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik was nog eens geweest, oprecht spijt van. Geen tiktak voetbal gezien. Al een heel seizoen lang is onze opbouw langs vanachter absoluut shabouwelijk. Ok, Mechele en Spileers kunnen genen poot voetballen, maar onze middenveld heeft ook 0 structuur. We domineren het centrum nooit meer en bijgevolg zijn we (fucking) shit.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

2 punten voor plaats 7 en volgende week naar Genk. Beschamend
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Kretsen voor po1, 2 seizoenen op rij. Een maand geleden waren we nog "gewapend om te strijden op 3 fronten".
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Hoop oprecht dat Union het haalt en niet de Mauve. Union is veruit de sterkste heel seizoen al en ook Europees indrukwekkend dus zou terecht zijn. Wat ons betreft worden het weer lange playoffs als titel weg is zoals vorig jaar.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 150
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

FrankFarinaII schreef: 25 feb 2024, 15:48 Terecht verloren. Deze ploeg is een stel lamme harken. Trainer wil niet pressen maar ingraven, totaal onbrugs.
We hebben de kern niet om te pressen. hoe vanaken en jutgla dat doen is zo doorzichtig, de flanken volgen nooit. Das waarschijnlijk allemaal wel opgedragen door de coach. Wisselmogelijkheden zijn ook beperkt.

En op rechts voetballen der 2 tegen hun voet...
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 150
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

FrankFarinaII schreef: 25 feb 2024, 15:48 Terecht verloren. Deze ploeg is een stel lamme harken. Trainer wil niet pressen maar ingraven, totaal onbrugs.
We hebben de kern niet om te pressen. hoe vanaken en jutgla dat doen is zo doorzichtig, de flanken volgen nooit. Das waarschijnlijk allemaal wel opgedragen door de coach. Wisselmogelijkheden zijn ook beperkt.

En op rechts voetballen der 2 tegen hun voet...
Sanders
Supersub
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

macfall schreef: 25 feb 2024, 23:12
FrankFarinaII schreef: 25 feb 2024, 15:48 Terecht verloren. Deze ploeg is een stel lamme harken. Trainer wil niet pressen maar ingraven, totaal onbrugs.
We hebben de kern niet om te pressen. hoe vanaken en jutgla dat doen is zo doorzichtig, de flanken volgen nooit. Das waarschijnlijk allemaal wel opgedragen door de coach. Wisselmogelijkheden zijn ook beperkt.

En op rechts voetballen der 2 tegen hun voet...
Dat je als rechtsbuiten tegen uw voet speelt, tot daar aan toe. Legio voorbeelden van dergelijke spelers die succesvol zijn of waren tegen hun voet (Robben, Ribéry, Bale bij Real, Salah, Mahrez,...). Als flankverdediger tegen uw voet spelen is moeilijker, niet ideaal, maar doenbaar. Lahm heeft 200+ matchen als linksachter gespeeld.

Maar inderdaad waren er soms grote gaten centraal op het middenveld, waar vlot kon doorgespeeld worden. Zeker omdat Hazard en Dreyer constant roteerden met Stroeykens en Verschaeren in de zone links en rechts van onze 6 en zo telkens met een overtal kwamen.

Frappant hoe Nusa en Skov Olsen werkelijk niets klaar kregen tegen met alle respect Sardella en Augustinson.

Maar het meest van al stoorde ik mij echt aan de grinta en de wil die de tegenstander had. De reactie gezien op het einde van Vertonghen toen hij met een tackle/sliding een block zette? Die vierde alsof hij gescoord had. Die overgave heb ik bij ons nog maar veel te weinig gezien.
Sanders
Supersub
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

De persconferentie van Deila na de match is tenenkrullend.
Ik heb ze niet live gezien, maar ik baseer mij op het artikel op Sporza (https://sporza.be/nl/2024/02/25/eind-fe ... 878364132/)

Ik besef goed dat men tegenwoordig nog maar zelden het achterste van de tong laat zien op zulke momenten, en dit waarschijnlijk ook de bedoeling heeft om de rust in de tent te bewaren; maar hij verliest echt alweer geloofwaardigheid op deze manier.

Ik pik er enkele passages uit.
"Voor mij is het géén crisis", klonk het stellig bij de Noor.
"Ik begrijp dat sommige mensen het zo zien, maar dat komt omdat de club uit een succesvolle periode komt - met 4 titels in 5 jaar. Vorig jaar liep het niet zoals verwacht. Dit is dan ook niet dezelfde kern als voorheen. We hebben veel jong talent dat naar voren moet komen."
Deila trok vervolgens een opmerkelijke parallel met het verleden.
"Vóór de succesjaren probeerde Club ook veel en mislukte het vaak. Op het einde heb je succes, maar dat komt er niet van de ene dag op de andere. Beter worden is een proces dat tijd kost."
We pakken 5/15 met een 4-0 als enige overwinning tegen godbetert Eupen. We pakken geen punten meer en de enige reden dat we nog gedeeld derdes staan is omdat Antwerp, Genk en Gent er ook mee smossen. We staan eind februari al 20 punten achter op de eerste en 12 punten op de tweede. Voor de start van de playoffs moeten we nog naar Genk en STVV, twee zware verplaatsingen, en moeten we proberen Union in bedwang te houden en spelen we Europees tegen Molde. Die laatste volgens sommigen een haalbare kaart, maar met ons huidig spelbeeld geen zekerheid. Gelukkig worden de punten in de PO's gehalveerd, of de eindafrekening kon belachelijk zijn.
Dat de kern niet dezelfde is als voorheen vind ik een flauw excuus. Voorheen speelden er ook jonkies mee. Je hebt nog steeds de "ervaren" as met Mignolet, Mechele en Vanaken plus Zinckernagel werd gehaald onder het voorwendsel dat hij ervaring bij brengt. Je moet niet verwijzen naar het verleden om het huidige falen te verantwoorden. Dat waren andere tijden, met minder budget, minder knowhow, minder ervaring in alle gelederen, mindere spelers en vooral veel trial and error. Daar zouden we nu toch al voorbij moeten zijn. Volgens Deila is het dus gepermitteerd om na de succesvolle jaren maar wat aan te modderen, te proberen en niet eens meer competitief te zijn. Dat je geen kampioen wordt, tot daar aan toe. Maar gewoon 20 punten achter staan eind februari en waarschijnlijk zelfs opnieuw geen CL-voetbal volgend jaar; is echt doodzonde.
"Kijk, van een ploeg mag je altijd hard werk en toewijding verwachten. Maar daar kan ik niks slechts over zeggen. De groep doet alle dagen wat nodig is. Zijn de resultaten niet goed genoeg? Oké, dan ben ik de schuldige. Geen probleem voor mij - ik kan in de spiegel kijken."
"Maar ik geloof dat dit team een toekomst heeft. Alleen is er tijd nodig om je te ontwikkelen. Weet je, het is één ding om je te laten zien als 18-jarige, maar presteren onder verwachting is nog iets anders."
Ok, kijk dan in de spiegel en leer uit wat er fout loopt. Maar dat gebeurt blijkbaar niet. Al het hele seizoen wijst iedereen (supporters, analisten, journalisten,...) op het feit dat er na een voorsprong niet wordt doorgedrukt maar dat het initiatief aan de tegenstander wordt gelaten. Maar daar is geen verbetering in te merken.
Dat er defensief vaak te mak en niet doortastend wordt verdedigd, blijft ook maar duren. Al weken is onze manier van uitvoetballen een lange bal op Vanaken of Thiago en hopen dat zij hem bij een ploegmaat kunnen krijgen om vandaar verder te voetballen. Uiteraard ingegeven door het gebrek aan uitvoetballend vermogen centraal achteraan. Maar het zorgt er ook voor dat er geen alternatieve manier is en dat de tegenstander ons dwingt tot een lange bal met een onzekere uitkomst.
Nusa en Skov zijn helemaal weggedeemsterd. Bij Skov voor het tweede seizoen op rij. Als Nusa zo blijft verder spelen, moetje hopen dat geïnteresseerde ploegen hem ooit kopen voor zijn potentie ipv voor zijn huidige vorm. Ook Meijer vind zijn vorm van vorig seizoen niet terug, ook al is hij al weken basisspeler en hij dus wedstrijdritme genoeg krijgt.
Deila sloot zijn persconferentie af met de persoonlijke vaststelling dat Club nooit de mindere was in wedstrijden tegen de topclubs.
"Iedere match was het in evenwicht", blikte Deila nog eens terug op de resultaten van de voorbije maanden.
"Tegen Union 3 keer - alleen in de eerste match waren ze veel beter. Op bezoek bij anderlecht (1-1) was het even. Tegen KAA Gent was het ook 3 keer in evenwicht. Er zijn nu eenmaal veel goeie ploegen in België."
Dat mag zijn interpretatie zijn. En je kan al eens een topper verliezen als het evenwichtig is, de tegenstander heeft namelijk ook kwaliteiten om doelpunten te maken. Maar als je dan vaak aan het kortste eind trekt, scheelt er iets. Die evenwichtige topper winnend afsluiten is ook een kwaliteit.
Dit excuus doet mij denken aan de post-Sollied periode. Toen waren we effectief tevreden als we in een topper onze voet naast de tegenstander konden zetten. Omdat we wisten dat we eigenlijk de underdog waren. Maar we zijn als club geëvolueerd. Je mag niet meer content zijn met enkel "nooit de mindere zijn". Wil je bovenaan meedoen, dan moet je toppers winnen.

De bekeroverwinning is verre van een zekerheid, en een Europees ticket via onze competitie ook nog niet. Er is de stelling dat er nog veel kan in de PO's met de halvering, maar met onze huidige vorm zou ik daar toch niet teveel geld op inzetten.

PS: we hebben 12 van onze 27 competitie matchen gewonnen. Twaalf! 9/27 in toppers. En dan mag je het dus geen crisis noemen volgens Deila.
We halen slechts 55,5% van de punten. Ik heb het hier dit seizoen al eens uit de boeken gedaan met wel percentage we de laatste jaren eindigden. In onze kampioenenjaren was dat rond de 70%. Als je dan Deila hoort zeggen dat de titel nog "possible" is...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5336
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Wat mij betreft mogen de sportieve verantwoordelijken bij Club de hand in eigen boezem steken.
Al 2 seizoenen na mekaar slaagt men er niet in om een goede trainer te halen en qua transferbeleid is het eerder pover.
Het vertikken om een defensieve leider te gaan halen, dat is simpelweg schuldig verzuim.
De komende 2 matchen op Union en Genk...ik zie het niet goed komen, playoff1 halen wordt nog een grote uitdaging.
Zoals hierboven aangehaald, Club bezit de duurste kern ooit en kan maar dit lamlendig niveau halen, dan klopt er fundamenteel een hoop niet.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3497
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

macfall
Jeugdspeler
Berichten: 150
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Sanders schreef: 26 feb 2024, 06:57
macfall schreef: 25 feb 2024, 23:12
FrankFarinaII schreef: 25 feb 2024, 15:48 Terecht verloren. Deze ploeg is een stel lamme harken. Trainer wil niet pressen maar ingraven, totaal onbrugs.
We hebben de kern niet om te pressen. hoe vanaken en jutgla dat doen is zo doorzichtig, de flanken volgen nooit. Das waarschijnlijk allemaal wel opgedragen door de coach. Wisselmogelijkheden zijn ook beperkt.

En op rechts voetballen der 2 tegen hun voet...
Dat je als rechtsbuiten tegen uw voet speelt, tot daar aan toe. Legio voorbeelden van dergelijke spelers die succesvol zijn of waren tegen hun voet (Robben, Ribéry, Bale bij Real, Salah, Mahrez,...). Als flankverdediger tegen uw voet spelen is moeilijker, niet ideaal, maar doenbaar. Lahm heeft 200+ matchen als linksachter gespeeld.

Maar inderdaad waren er soms grote gaten centraal op het middenveld, waar vlot kon doorgespeeld worden. Zeker omdat Hazard en Dreyer constant roteerden met Stroeykens en Verschaeren in de zone links en rechts van onze 6 en zo telkens met een overtal kwamen.

Frappant hoe Nusa en Skov Olsen werkelijk niets klaar kregen tegen met alle respect Sardella en Augustinson.

Maar het meest van al stoorde ik mij echt aan de grinta en de wil die de tegenstander had. De reactie gezien op het einde van Vertonghen toen hij met een tackle/sliding een block zette? Die vierde alsof hij gescoord had. Die overgave heb ik bij ons nog maar veel te weinig gezien.
Je vergelijkt nu wel met spelers die nooit op onze velden zullen rondlopen. Een ploeg waar zowel de back als de aanvallende middenvelder tegen hun voet spelen komt niet voor denkek. Overlap komt er dan niet op de flank, weinig verrassingen dan. Ik dacht obv de bekermatch union dat met vanaf dan elke match full force naar voor ging drukken maar dat was blijkbaar 1 malig.

Onze druk naar voor is steriel met jutgla/vanaken, zonder flanken die helpen. Die eerste goal komt er omdat jutgla alleen drukt en er eigenlijk door zit. Maar bon, op de bank zit eigenlijk ook niet veel soeps. Je kan Thiago/Zinckernaegel er nog bij tellen, sames met skoras en onyedika er bij tellen en dan hebben we nog ne kern van 15 man. En die 11 zitten er na 60min door.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 150
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

ook opmerkelijk, er was al gefluit int stadion toen het 1-0 stond in 2de helft, je voelde aan alles dat het nog ging gebeuren
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Als burgess ons nu nog niet gemotiveerd heeft zullen we het nooit meer worden.
Plaats reactie