Klopt.
Een werkpunt voor hem zijn de aanvallende impulsen, met name zijn voorzetten.
Da's relatief. Volgens wat ik terugvind heeft hij een xA van 6,33 (0,22/90 minuten), waarmee hij in het 83e percentiel zit (17% doet dus nog beter dan hem wat xA betreft, maar daar zitten dus ook aanvallende wingers en middenvelders e.d. bij). Kan dus nog groeien, maar is op zijn 20e al niet slecht.
Je hebt zeker een punt wat betreft die kopbalsterke spits en de aangehaalde cijfers verrassen me in positieve zin.IsO schreef: ↑17 mei 2023, 15:10Da's relatief. Volgens wat ik terugvind heeft hij een xA van 6,33 (0,22/90 minuten), waarmee hij in het 83e percentiel zit (17% doet dus nog beter dan hem wat xA betreft, maar daar zitten dus ook aanvallende wingers en middenvelders e.d. bij). Kan dus nog groeien, maar is op zijn 20e al niet slecht.
Concreet betekent dit dat hij minstens een assist meer had gehad moest zijn voorzet ook zijn afgewerkt door de aanvaller die op doel besluit.
Daarnaast zijn er nog wel een paar punten die een impact hebben op zijn aantal voorzetten:
- Flankverdediger in viermansdefensie of wingback in een 5-3-2/3-5-2.
- Instructies coach. Sommige trainers laten hun twee wingbacks hoog opkomen, en laten dan bijvoorbeeld een 6 terugzakken om een afdoende restverdediging te houden. Anderen laten hun beide flankverdedigers elk om beurt diep gaan, waarbij de niet-diepgaande flankverdediger mee de restverdediging vormt, enzovoort. Dat heeft op het einde van een seizoen een impact op het aantal crosses/key passes.
- Spitsen waar je uw voorzetten aan kwijt kan. Het is niet dat we dit seizoen vaak met een kopbalsterke spits speelden die vaak aanspeelbaar was in de carré van de tegenstander.
Meijer sukkelt na maanden blessureleed, opnieuw met zijn buikspieren (pubalgie?)...die zal dus waarschijnlijk nog een tijd uit zijn.
Zou toch wel mogen. Was één van de beteren op het (al bij al mislukte) EK voor beloften, en toont zich nu ook weer, op een positie waar België de laatste 10 jaar ofzo geen overschot heeft.Heeft in mijn ogen zeker ook nog progressiemarge, en kan nog wel iets opsteken van een Vertonghen bijvoorbeeld.