wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Levi schreef: 11 dec 2023, 11:37 Als je als coach u 2 meest veelbelovende spelers niet ingepast krijgt in u systeem heb je zelf gigantisch gefaald. Altijd die kritiek op skov dat hij te weinig aanwezig zou zijn, vertel me eens waar we zonder zijn 16 goals dit seizoen nu zouden staan?
Dat lijkt me een nutteloze discussie, voor hetzelfde geld zou een andere veldbezetting (zonder Skov) het beter gedaan hebben - of net veel slechter. Bij Antwerp is Vermeeren in de basis gekomen nadat Radja buitengezet werd. Als Radja het daar niet om zeep geholpen had zouden we nu misschien nog altijd niet spreken over Vermeeren. Bij anderlecht is Kompany in de ploeg gekomen omdat ze te veel geblesseerden hadden op dat moment. Hell, bij ons zijn Mechele & Engels op een bepaald moment de CV's geworden door omstandigheden.

Ik vind Zinckernagel op rechts op zich niet slecht. Hij werkt en zet zich in voor het team waar een Skov meer voor de eigen actie gaat. Jutgla op links vind ik een pak minder want dat is gewoon geen flankspeler, eerder een spits die zich vaak naar de flank laat uitzakken. Anderzijds snap ik de coach dan weer wél dat hij die mannen ook eens laat shotten. Je moet de hele kern mee krijgen in je verhaal én de hele kern fit houden. Een match tegen godbetert KV Mechelen is een ideaal moment om Jutgla een hele wedstrijd te laten shotten - zelfs al is het op de flank.

Je kan dus perfect argumenteren dat er betere spelers op het plein konden staan, maar de kwaliteit die we hadden moest ruimschoots voldoende zijn om te winnen van KVM - wat duidelijk niet zo was want we voetbalden te weinig kansen bij elkaar. KVM had zelf ook amper kansen (als je de schoten van buiten de 16 niet meetelt), dus defensief blijven we het wel beter doen. Moest die goal gewoon goedgekeurd zijn hadden we (zoals hierboven aangehaald werd) gewoon gewonnen met matig spel en dan zegt iedereen "het was minder vandaag, tegen een sterkere tegenstander zouden we verloren zijn".
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 225
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Je weet dat je in de competitie punten moet inhalen, en tegen kvm, op papier gemakkelijk, is dat een mooie opportuniteit. Zeker om het ploeg vertrouwen op te krikken...Enkel doet deila net het tegenovergestelde.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

We hadden toch kunnen bedenken dat kvm met een laag, compact blok ging spelen? Tegen zo'n ploegen zijn spelers met een individuele acties en voetballend vermogen uitermate nuttig.
Raar dat ge uw meest progressieve passer (onyedika) en uw spelers met een actie op de bank zet.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

yocake schreef: 11 dec 2023, 09:22
Levi schreef: 11 dec 2023, 09:11 Een 4-3-3 zonder flank aanvallers. Ik heb het nog nooit gezien. Iemand vb van andere ploeg die zo speelt?
Barca onder Guardiola met Henry op de flank.
AC Milan onder Ancelotti met Seedorf en Kaká in de pocket. Zijn fameuze 4-3-2-1 "kerstboom".
Peter schreef: 11 dec 2023, 15:02 We hadden toch kunnen bedenken dat kvm met een laag, compact blok ging spelen? Tegen zo'n ploegen zijn spelers met een individuele acties en voetballend vermogen uitermate nuttig.
Raar dat ge uw meest progressieve passer (onyedika) en uw spelers met een actie op de bank zet.
1) akkoord. Maar misschien is er een reden dat noch Skov, noch Nusa aan de match begonnen, zoals bijvoorbeeld een aanslepende/sluimerende blessure (beiden al mee geconfronteerd geweest dit seizoen) en het feit dat we nog een match voor de groepswinst spelen in de Conference League donderdag. Skorás was natuurlijk ook een optie geweest, zoals hier al aangehaald.

2) Waar vind je dat van Onyedika? Volgens de laatste 3 plots van @11tegen11_plots op X/Twitter die voor onze Club beschikbaar zijn, waren onze meest progressieve passers tegen KVK, Cercle en OHL respectievelijk Spileers, Hans en Spileers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Club legt klacht neer bij het Professional Referee Department en wil dat de wedstrijd tegen KV Mechelen herspeeld wordt (HNB):
[spoiler]
Krijgt fout van de VAR nog een staartje? Club Brugge legt klacht neer en wil dat wedstrijd tegen KV Mechelen herspeeld wordt

Club Brugge legt zich niet zomaar neer bij de fout die de VAR zondag maakte in de wedstrijd tegen KV Mechelen. Het doelpunt van Thiago werd onterecht afgekeurd, waardoor Club niet verder kwam dan een 0-0-gelijkspel. Blauw-zwart legt daarom een klacht neer bij het Professional Referee Department en wil dat de wedstrijd tegen KV Mechelen herspeeld wordt.
Jens Jacobs
Vandaag om 12:33

Verbazing troef bij de spelers van Club Brugge nadat het een doelpunt van Thiago afgekeurd zag wegens buitenspel. Op de beelden was er te zien dat de spits helemaal niet buitenspel stond en blauw-zwart dus een geldig doelpunt door de neus zag geboord.

Waar was de lijn?”, reageerde coach Ronny Deila na de wedstrijd. “Als we zelfs de VAR niet meer kunnen vertrouwen, hebben we écht een probleem. Ik heb de beelden van de goal gezien: volgens mij is dat gewoon een geldig doelpunt. Dit is heel jammer voor ons. En het kost ons punten. Of we uitleg gevraagd hebben aan de scheidsrechter? Zij kunnen die niet geven, want de beslissing werd genomen door de VAR in Tubeke. Geen idee waarom ze niet ingegrepen hebben.”

Daags na het voorval komt Club Brugge nu met een opvallend statement. Blauw-zwart legt een klacht neer bij het Professional Referee Department en wil dat de wedstrijd tegen KV Mechelen herspeeld wordt

“Niet enkel in het belang van Club Brugge maar ook in het belang van de professionalisering van het Belgische voetbal lijkt het Club belangrijk dat deze fout niet zonder gevolg blijft. Club kan aanvaarden dat er een menselijke fout gebeurt op het veld”, klinkt het.

“In deze is er echter geen spraken van een menselijke fout maar van een professioneel-technische fout. De VAR is ontstaan om menselijke fouten uit de wedstrijd te halen in wedstrijdbepalende fases, via technische hulpmiddelen. Wanneer de VAR een dusdanige wedstrijdbepalende fout maakt, die niet voor interpretatie vatbaar is, moet dit beschouwd worden als een professioneel-technische fout en moet desgevallend de wedstrijd dus worden herspeeld.”
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

IsO schreef: 11 dec 2023, 16:58 Club legt klacht neer bij het Professional Referee Department en wil dat de wedstrijd tegen KV Mechelen herspeeld wordt (HNB):
[spoiler]
Krijgt fout van de VAR nog een staartje? Club Brugge legt klacht neer en wil dat wedstrijd tegen KV Mechelen herspeeld wordt

Club Brugge legt zich niet zomaar neer bij de fout die de VAR zondag maakte in de wedstrijd tegen KV Mechelen. Het doelpunt van Thiago werd onterecht afgekeurd, waardoor Club niet verder kwam dan een 0-0-gelijkspel. Blauw-zwart legt daarom een klacht neer bij het Professional Referee Department en wil dat de wedstrijd tegen KV Mechelen herspeeld wordt.
Jens Jacobs
Vandaag om 12:33

Verbazing troef bij de spelers van Club Brugge nadat het een doelpunt van Thiago afgekeurd zag wegens buitenspel. Op de beelden was er te zien dat de spits helemaal niet buitenspel stond en blauw-zwart dus een geldig doelpunt door de neus zag geboord.

Waar was de lijn?”, reageerde coach Ronny Deila na de wedstrijd. “Als we zelfs de VAR niet meer kunnen vertrouwen, hebben we écht een probleem. Ik heb de beelden van de goal gezien: volgens mij is dat gewoon een geldig doelpunt. Dit is heel jammer voor ons. En het kost ons punten. Of we uitleg gevraagd hebben aan de scheidsrechter? Zij kunnen die niet geven, want de beslissing werd genomen door de VAR in Tubeke. Geen idee waarom ze niet ingegrepen hebben.”

Daags na het voorval komt Club Brugge nu met een opvallend statement. Blauw-zwart legt een klacht neer bij het Professional Referee Department en wil dat de wedstrijd tegen KV Mechelen herspeeld wordt

“Niet enkel in het belang van Club Brugge maar ook in het belang van de professionalisering van het Belgische voetbal lijkt het Club belangrijk dat deze fout niet zonder gevolg blijft. Club kan aanvaarden dat er een menselijke fout gebeurt op het veld”, klinkt het.

“In deze is er echter geen spraken van een menselijke fout maar van een professioneel-technische fout. De VAR is ontstaan om menselijke fouten uit de wedstrijd te halen in wedstrijdbepalende fases, via technische hulpmiddelen. Wanneer de VAR een dusdanige wedstrijdbepalende fout maakt, die niet voor interpretatie vatbaar is, moet dit beschouwd worden als een professioneel-technische fout en moet desgevallend de wedstrijd dus worden herspeeld.”
Lijkt me meer om een signaal te geven dan effectief kans te hebben. Tottenham maakte het ook mee.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

IsO schreef: 11 dec 2023, 16:52
yocake schreef: 11 dec 2023, 09:22
Levi schreef: 11 dec 2023, 09:11 Een 4-3-3 zonder flank aanvallers. Ik heb het nog nooit gezien. Iemand vb van andere ploeg die zo speelt?
Barca onder Guardiola met Henry op de flank.
AC Milan onder Ancelotti met Seedorf en Kaká in de pocket. Zijn fameuze 4-3-2-1 "kerstboom".
Peter schreef: 11 dec 2023, 15:02 We hadden toch kunnen bedenken dat kvm met een laag, compact blok ging spelen? Tegen zo'n ploegen zijn spelers met een individuele acties en voetballend vermogen uitermate nuttig.
Raar dat ge uw meest progressieve passer (onyedika) en uw spelers met een actie op de bank zet.
1) akkoord. Maar misschien is er een reden dat noch Skov, noch Nusa aan de match begonnen, zoals bijvoorbeeld een aanslepende/sluimerende blessure (beiden al mee geconfronteerd geweest dit seizoen) en het feit dat we nog een match voor de groepswinst spelen in de Conference League donderdag. Skorás was natuurlijk ook een optie geweest, zoals hier al aangehaald.

2) Waar vind je dat van Onyedika? Volgens de laatste 3 plots van @11tegen11_plots op X/Twitter die voor onze Club beschikbaar zijn, waren onze meest progressieve passers tegen KVK, Cercle en OHL respectievelijk Spileers, Hans en Spileers.
1) daar valt zeker iets voor te zeggen maar dan is het toch raar om skov 90 minuten tegen - met alle respect - een tweedeklasser te laten spelen. Nusa begrijp ik, daar zijn we best voorzichtig mee.
2)
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5338
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Onyedika wordt fameus onderschat en ik blijf erbij, hij zal de mooiste carrière uitbouwen op termijn van alle Club spelers in de huidige kern.
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Zou bij mij 1 van de eerste namen op men blad zijn. Zou ook de instructie krijgen om zo veel mogelijk verticaal in te spelen, dat doet hij fenomenaal goed.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Peter schreef: 11 dec 2023, 17:56
IsO schreef: 11 dec 2023, 16:52
yocake schreef: 11 dec 2023, 09:22
Levi schreef: 11 dec 2023, 09:11 Een 4-3-3 zonder flank aanvallers. Ik heb het nog nooit gezien. Iemand vb van andere ploeg die zo speelt?
Barca onder Guardiola met Henry op de flank.
AC Milan onder Ancelotti met Seedorf en Kaká in de pocket. Zijn fameuze 4-3-2-1 "kerstboom".
Peter schreef: 11 dec 2023, 15:02 We hadden toch kunnen bedenken dat kvm met een laag, compact blok ging spelen? Tegen zo'n ploegen zijn spelers met een individuele acties en voetballend vermogen uitermate nuttig.
Raar dat ge uw meest progressieve passer (onyedika) en uw spelers met een actie op de bank zet.
1) akkoord. Maar misschien is er een reden dat noch Skov, noch Nusa aan de match begonnen, zoals bijvoorbeeld een aanslepende/sluimerende blessure (beiden al mee geconfronteerd geweest dit seizoen) en het feit dat we nog een match voor de groepswinst spelen in de Conference League donderdag. Skorás was natuurlijk ook een optie geweest, zoals hier al aangehaald.

2) Waar vind je dat van Onyedika? Volgens de laatste 3 plots van @11tegen11_plots op X/Twitter die voor onze Club beschikbaar zijn, waren onze meest progressieve passers tegen KVK, Cercle en OHL respectievelijk Spileers, Hans en Spileers.
1) daar valt zeker iets voor te zeggen maar dan is het toch raar om skov 90 minuten tegen - met alle respect - een tweedeklasser te laten spelen. Nusa begrijp ik, daar zijn we best voorzichtig mee.
2)
Thx voor die statistiek! Had ik nog niet gezien. Sowieso wel een meerwaarde voor een team als de 6 makkelijk een tegenaanval kan lanceren na balrecuperatie/actieve rol kan spelen in de opbouw.

Eén en ander neemt natuurlijk wel niet weg dat er spelers bij Club kunnen zijn die nog meer "progressive passes" geven dan Onyedika. Als je kijkt naar de OPTA-data van de JPL-spelers die minstens 10 x 90 minuten hebben gespeeld dit seizoen (om een beetje een relevante steekproef te hebben), doen Hans (8,95 PP/90) en Maxim (8,55 PP/90) nog beter dan Onyedika (7,31 PP/90). Als je alle spelers meerekent, doen bij ons ook Odoi en Meijer nog beter. Ter referentie: Onyedika en Vermeeren bijvoorbeeld zitten voor die stat ongeveer op gelijke hoogte.

Sowieso is er in de JPL volgens OPTA-data geen enkel team dat meer progressive passes geeft dan Club:
- Club: 940
- antwerp: 914
- Genk: 901
- Union: 859
(bron: https://fbref.com/en/comps/37/Belgian-Pro-League-Stats, tabellen "squad passing" en "player passing" ==> toggle per90 stats).
Peter
A-kern
Berichten: 522
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Klopt, bedacht ik me ook toen je de opmerking maakte, meest progressieve passer is hij dus idd niet. Is er een stat voor lijnbrekende passes?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Peter schreef: 12 dec 2023, 13:11 Klopt, bedacht ik me ook toen je de opmerking maakte, meest progressieve passer is hij dus idd niet. Is er een stat voor lijnbrekende passes?
Vind die niet meteen terug
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

(Reactie op het artikel in het Nieuwsblad van Zinckernagel)

Ik snap de beslissing van Deila wel deels. We kregen in het eerste gedeelte van het seizoen té veel doelpunten tegen dus wil hij nu iets meer stabiliteit. Hoe je het ook draait of keert, Skov & Nusa doen minder defensief werk dan Zinckernagel. De beslissing om hem op te stellen snap ik dus wel, de beslissing om Jutglá op links te zetten snap ik dan weer niet.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3503
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 14 dec 2023, 09:23 (Reactie op het artikel in het Nieuwsblad van Zinckernagel)

Ik snap de beslissing van Deila wel deels. We kregen in het eerste gedeelte van het seizoen té veel doelpunten tegen dus wil hij nu iets meer stabiliteit. Hoe je het ook draait of keert, Skov & Nusa doen minder defensief werk dan Zinckernagel. De beslissing om hem op te stellen snap ik dus wel, de beslissing om Jutglá op links te zetten snap ik dan weer niet.
Ik denk dat de idee is dat hij, in steun van Thiago, Zinckernagel in de ploeg wil, naast een speler waar doelgevaar vanuit gaat/die doelgericht is. Als Skov (die geregeld naar binnen knijpt om met links op doel te schieten) niet in de ploeg staat, wil hij - vermoed ik - Jutglà erin, omwille van diens doelgerichtheid. Alleen is Jutglà natuurlijk rechtsvoetig en dus moet Zinckernagel dan van flank veranderen.
Levi
A-kern
Berichten: 566
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Ale vandaag skov en nusa. Das dus zondag weer de andere 2.
Plaats reactie