wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

macfall schreef: 13 nov 2023, 12:08 Press doe je met het hele team, je moet eens kijken hoe vaak Thiago/Jutla de press opzet en daarna Zinck/Skov gewoon sloft naar de tegenstander en pas 2sec later de spurt inzet. Je holt gewoon achter een balletje aan, tzijn gewoon alibi inspanningen. Ik denk dat Zinck/Skov dat fysiek niet aankunnen.

Deila houdt koppig vast aan Zinck // Thiago of Jutla // Skov - waarom die nooit opteert voor Skov // Thiago of Jutla // Buchanon en dan een andere noodoplossing op de rechtsback weet ik ook niet. Er is veel te weinig drang naar voren.

Tis misschien ook een instructie maar Mignolet heeft gisteren geen enkele counter opgezet. Oeverloos veel tijd verloren bij elke uittrap.
Helemaal mee eens dat je als team moet pressen en niet alleen Thiago/Jutgla/Hans. Als je door mijn post geschiedenis browsed kan je ook lezen dat dit mijn grootste verwijt naar Deila toe is. Gisteren vond ik dat bij vlagen echter niet het geval en vond ik ons in team goed druk zetten.
Zinck werkt énorm hard btw, dus hem zou ik nooit over dezelfde kam scheren als Skov.

Akkoord dat hij te veel aan Zinckernagel en zijn 4-3-3 vasthoudt. 3-5-2 lijkt ons beter te liggen, ook al zitten er dan een aantal van onze betere spelers op de bank.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Volgens mij hebben wij écht de kern om 3-5-2 te spelen.
> Mechele komt beter tot zijn recht in een 3mansverdediging
> Buchanan / Sabbe op rechts & Meijer / De Cuyper op links hebben allemaal voldoende volume om 90min te blijven gaan (en als ze moe worden haal je ze er gewoon af) - Zinckernagel deed het zelfs niet slecht op rechts in de 3-5-2 gisteren.
> Jutgla wijkt vaak uit naar de flank, in een 1spits-systeem is dat nefast, met 2 spitsen kan dat.

Grootste issue met een 3-5-2 is waar je Skov moet zetten. Hij is onvoldoende om op rechts midden te zetten, dus dan zou je hem al als extra spits moeten uitspelen...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3397
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 13 nov 2023, 13:01 Volgens mij hebben wij écht de kern om 3-5-2 te spelen.
> Mechele komt beter tot zijn recht in een 3mansverdediging
> Buchanan / Sabbe op rechts & Meijer / De Cuyper op links hebben allemaal voldoende volume om 90min te blijven gaan (en als ze moe worden haal je ze er gewoon af) - Zinckernagel deed het zelfs niet slecht op rechts in de 3-5-2 gisteren.
> Jutgla wijkt vaak uit naar de flank, in een 1spits-systeem is dat nefast, met 2 spitsen kan dat.

Grootste issue met een 3-5-2 is waar je Skov moet zetten. Hij is onvoldoende om op rechts midden te zetten, dus dan zou je hem al als extra spits moeten uitspelen...
Tegen bepaalde tegenstanders zou 3-4-2-1 ook kunnen, met Skov in de 'pocket'. Mits juiste invulling
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Skov heeft onder Schreuder die positie gespeeld en was daar fantastisch. Weliswaar met Mata als cover.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Peter schreef: 13 nov 2023, 13:16 Skov heeft onder Schreuder die positie gespeeld en was daar fantastisch. Weliswaar met Mata als cover.
Dat was ik compleet vergeten. Een Buchanan lijkt me het loopvermogen te hebben om te coveren (op zich doet hij dat nu ook al want Skov verdedigt niet extreem hard mee).
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

TJ en Sabbe lijken mij ook beter geschikt voor die rol.
Levi
A-kern
Berichten: 504
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

t4nd schreef: 13 nov 2023, 09:02
Levi schreef: 12 nov 2023, 20:59 14 achter op Union en 8 op anderlecht. Laagste punten sinds mega lang. Wat een drama
't Is niet goed - dat gaat niemand ontkennen denk ik, maar je moet niet elke keer hetzelfde blijven herhalen daarom :-).

Stel dat we nu gisteren de helft van onze grote kansen hadden gescoord en met 3-0 wonnen. Dan stonden we nog altijd 12 punten achter op Union & 6 op anderlecht - dat is nog altijd slecht en vrij problematisch om de titel te halen.

Voor dit seizoen vrees ik dat de vogel gevlogen is. Union is enorm constant en verliest bijna geen punten. Europees zijn ze bijna uitgeschakeld waardoor hun spelers wat meer rust kunnen krijgen en makkelijker kunnen recupereren van kleine blessures, ik zie ze dus met een redelijke voorsprong PO1 ingaan en dan is het afwachten hoe ze daar met de druk en de halvering omgaan.

Wat ons betreft is het simpel. Momenteel moeten we niet denken aan de titel, enkel aan winnen. Als we elke match hetzelfde op de mat kunnen brengen als tegen Cercle halen we makkelijk PO1 en dan zal het afhangen van welk team het best met de omstandigheden om kan gaan.
8 achter op anderlecht is eigenlijk nog dramatischer dan 12 op Union en ik herhaal zoveel ik wil :-) heb ik u gemoei niet voor nodig wat ik mag posten.
Je klinkt als deila die maar 1 nederlaag terecht vond en alle andere matchen gewonnen hadden moeten zijn. Hij is ook het herhalen beu van dezelfde vragen. Als je die cijfers voorlegt krijg je steeds dezelfde vragen dat is in elke competitie en sport zo. Mens mag blij zijn dat hij nog een job heeft. Er zijn er laatste jaren voor veel minder gevlogen.
Samengevat het is dramatisch als ploeg met grootste budget in een heel jaar niet eens helft punten halen… kan niet genoeg benadrukt worden voor de mensen die steeds denken komt wel goed. Deze kern is zo onevenwichtig. Dat komt niet goed..
Levi
A-kern
Berichten: 504
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Kan het niet beter verwoorden dan Peter vandenbempt. 1 van de meest neutrale journalisten die steeds zaken benoemt zoals ze zijn.

Vandenbempt wijst op iets wat hij zag bij trainer Ronny Deila en wat wel eens zou kunnen betekenen dat het einde van het verhaal steeds dichterbij komt. “Alle begrip voor de frustratie van Ronny Deila dat Club Brugge de derby gisteren niet kon winnen. Maar dat hij steeds nijdiger reageert op vragen over de slechte resultaten in de competitie, is toch geen goed teken.”

“Dat is niet negativiteit creëren, zoals hij dat zelf noemt, maar feiten vaststellen. Een overwinning in acht wedstrijden, veertien punten minder dan de welverdiende herfstkampioen Union. Dan heb je als trainer en spelers samen zeer matig gewerkt.”

Vandenbempt vindt het vreemd dat Deila zo reageert. “Club Brugge is niet het Standard van vorig jaar, waar de lat veel lager lag. In Brugge is Deila bij een ploeg terechtgekomen die moe(s)t kampioen worden.”



Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... z8IyKmhs9b
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ge kunt dat blijven herhalen maar het draagt weinig tot niets bij aan de discussie. De cijfers zijn wat ze zijn, kampioen spelen we naar alle waarschijnlijkheid niet dit jaar. Dat is een gedachte waar je maar beter aan kan wennen.
Levi
A-kern
Berichten: 504
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

De grootste club van België die begin november zegt wen er maar aan we worden geen kampioen. Sorry structureel wanbeleid weiger ik aan te wennen. We zijn november en titel is weg.
Levi
A-kern
Berichten: 504
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Je mag trouwens mijn Posts van elke seizoenen geleden checken tegen mensen als kevinho. Toen verdedigde ik het beleid en spelers omdat het toen absoluut wel goed was en kritiek hier onterecht was.
Nu stel ik net als velen vast dat deze dure kern niet bij club past en dat er structureel slecht gewerkt is met de meeste middelen veruit.
Een titel missen is niet erg dat kan gebeuren, maar meestrijden tot het einde is wel een minimum. Dit begin november al opgeven is waanzin. Tweede jaar op rij.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Ik ben met andere verwachtingen het seizoen in gestapt, dat maakt het makkelijker om de huidige gang van zaken te relativeren.
Met het huidige centrale duo gingen we nooit kampioen spelen, Thiago was ook in Bulgarije geen veelscorer en we hebben Mata, Lang en Sylla verkocht. Een seizoen zoals het deze was voorspelbaar.
Ik heb tegen beter weten in op meer gehoopt maar nu we hier beland zijn, kan ik er mij ook bij neerleggen. Als we de berichten mogen geloven zijn dit de laatste maanden van Mannaert en kunnen we hopen op iemand beter (maar het zou ook gewoon slechter kunnen zijn).
Levi
A-kern
Berichten: 504
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Peter schreef: 13 nov 2023, 21:52 Ik ben met andere verwachtingen het seizoen in gestapt, dat maakt het makkelijker om de huidige gang van zaken te relativeren.
Met het huidige centrale duo gingen we nooit kampioen spelen, Thiago was ook in Bulgarije geen veelscorer en we hebben Mata, Lang en Sylla verkocht. Een seizoen zoals het deze was voorspelbaar.
Ik heb tegen beter weten in op meer gehoopt maar nu we hier beland zijn, kan ik er mij ook bij neerleggen. Als we de berichten mogen geloven zijn dit de laatste maanden van Mannaert en kunnen we hopen op iemand beter (maar het zou ook gewoon slechter kunnen zijn).
Oké in die context begrijp ik je al beter. Onbegrijpelijk dat wij en vele anderen dit zagen aankomen en er toch niet naar gehandeld is.
Levi
A-kern
Berichten: 504
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Als je extra time ziet en de reddingen van de cercle doelman ziet waren dat ook absoluut geen wereldballen die hij pakte. We hadden veel kansen maar werd eerder pover afgewerkt dan dat het met geluk of wereldmatch te maken had. Afwerken is een kwaliteit.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5327
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Levi schreef: 13 nov 2023, 21:25 De grootste club van België die begin november zegt wen er maar aan we worden geen kampioen. Sorry structureel wanbeleid weiger ik aan te wennen. We zijn november en titel is weg.
DIT dus :geenhup: :zien:
Plaats reactie