wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Rafke7 »

Hoe kan je nu weer zo slap aan die wedstrijd beginnen? Zijn we dan echt zo arrogant geworden?
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door HeervanBiesen »

Rafke7 schreef: 01 aug 2020, 22:27 Hoe kan je nu weer zo slap aan die wedstrijd beginnen? Zijn we dan echt zo arrogant geworden?
kunt ook positief zijn en er rekening mee houden dat Mechele & Balanta sowieso niet topfit waren door het virus dat ze gehad hebben.
Voor de rest wast idd echt niet super met de rest. Vond zelfs Vanaken vrij slecht..
Top dat Mignolet in vorm was en er stond.

Anderzijds ook wel ok hoe Leko op korte tijd zijn ploeg klaar heeft gestoomd, want hij was toch wel beperkt kwa keuze van zijn spelers.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

We begonnen op zich met een goed idee aan de match, maar als je tegenstander alles toe zet moet je juist passen en daar liep het gewoon grandioos fout. In de eerste helft hebben we geen 3 goeie passen na elkaar gegeven. Vooral Deli, Mata en Balanta waren de exponenten hiervan. Sobol zou ik nog vergeten, die was ook niet geweldig te noemen. Vormer en Vanaken werden zwaar gedekt en bewogen te weinig. Eigenlijk was ongeveer heel ons team te arrogant, te traag en te weinig beweeglijk.
Zij kregen wat ruimte maar speelden continu verkeerd in. Als je dan met de hele ploeg te ver naar voor staat weet je dat Antwerp er snel en scherp uit kan komen (wat ze perfect deden omdat wij hun looplijnen compleet niet afblokten en verkeerd liepen). In de eerste helft hebben wij ook een 2tal tegenaanval-mogelijkheden gekregen, maar in plaats van snel en efficiënt naar voor begonnen we weer te breien.
Badji was een lichtpunt, want hij zocht wél de diepte op. De Ketelaere heeft voor mij ook weer bevestigd. Okereke is gewoon geen diepe spits. Hij loopt ongeveer elke keer verkeerd en staat meer achter dan voor zijn man.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 02 aug 2020, 09:42 We begonnen op zich met een goed idee aan de match, maar als je tegenstander alles toe zet moet je juist passen en daar liep het gewoon grandioos fout. In de eerste helft hebben we geen 3 goeie passen na elkaar gegeven. Vooral Deli, Mata en Balanta waren de exponenten hiervan. Sobol zou ik nog vergeten, die was ook niet geweldig te noemen. Vormer en Vanaken werden zwaar gedekt en bewogen te weinig. Eigenlijk was ongeveer heel ons team te arrogant, te traag en te weinig beweeglijk.
Zij kregen wat ruimte maar speelden continu verkeerd in. Als je dan met de hele ploeg te ver naar voor staat weet je dat Antwerp er snel en scherp uit kan komen (wat ze perfect deden omdat wij hun looplijnen compleet niet afblokten en verkeerd liepen). In de eerste helft hebben wij ook een 2tal tegenaanval-mogelijkheden gekregen, maar in plaats van snel en efficiënt naar voor begonnen we weer te breien.
Badji was een lichtpunt, want hij zocht wél de diepte op. De Ketelaere heeft voor mij ook weer bevestigd. Okereke is gewoon geen diepe spits. Hij loopt ongeveer elke keer verkeerd en staat meer achter dan voor zijn man.
Gebrek aan beweeglijkheid kwam ook door het tactische meesterschap van Antwerp. Die strijd won Leko, die goed naar Simeone heeft gekeken, voor mij duidelijk van Clement. En Okereke is amper bereikt en had ook gewoon amper ruimte met die diep terugzakkende en kort op elkaar spelende dubbele afweergordel.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Het tactische meesterschap van Antwerp werd hard geholpen door ons ook hé. Iedereen wist hoe ze gingen spelen, dus dan moet je daarop voorbereid zijn en zorgen dat je continu beweegt voorin. Weinig ploegen houden het vol om 90min achter hun man aan te lopen. Passing moet dan ook beter, want als je de hele tijd slechte passes geeft kan je de druk niet blijven aanhouden.

In de 2de helft hebben we een aantal keer langer balbezit gehad rond hun 16meter en uiteindelijk kwam daar altijd een (halve) kans uit. Op die manier kan je een terugzakkende afweergordel slopen, maar dan moet je passing zuiver zijn.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door HeervanBiesen »

t4nd schreef: 02 aug 2020, 09:42 We begonnen op zich met een goed idee aan de match, maar als je tegenstander alles toe zet moet je juist passen en daar liep het gewoon grandioos fout. In de eerste helft hebben we geen 3 goeie passen na elkaar gegeven. Vooral Deli, Mata en Balanta waren de exponenten hiervan. Sobol zou ik nog vergeten, die was ook niet geweldig te noemen. Vormer en Vanaken werden zwaar gedekt en bewogen te weinig. Eigenlijk was ongeveer heel ons team te arrogant, te traag en te weinig beweeglijk.
Zij kregen wat ruimte maar speelden continu verkeerd in. Als je dan met de hele ploeg te ver naar voor staat weet je dat Antwerp er snel en scherp uit kan komen (wat ze perfect deden omdat wij hun looplijnen compleet niet afblokten en verkeerd liepen). In de eerste helft hebben wij ook een 2tal tegenaanval-mogelijkheden gekregen, maar in plaats van snel en efficiënt naar voor begonnen we weer te breien.
Badji was een lichtpunt, want hij zocht wél de diepte op. De Ketelaere heeft voor mij ook weer bevestigd. Okereke is gewoon geen diepe spits. Hij loopt ongeveer elke keer verkeerd en staat meer achter dan voor zijn man.
Zelfs Vanaken vond ik oerslecht, hoe dikwijls die een pas terug naar achteren heeft gegeven, echt wel veel...

Ik zeg niet dat we gewonnen zouden hebben, maar met Dennis erbij zou het al iets anders geweest zijn... We hadden dan een onvoorstelbare flankaanvaller erbij, op Real had die ook een goede dag, soms helpt dat ons wel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3275
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

HeervanBiesen schreef: 02 aug 2020, 12:46
t4nd schreef: 02 aug 2020, 09:42 We begonnen op zich met een goed idee aan de match, maar als je tegenstander alles toe zet moet je juist passen en daar liep het gewoon grandioos fout. In de eerste helft hebben we geen 3 goeie passen na elkaar gegeven. Vooral Deli, Mata en Balanta waren de exponenten hiervan. Sobol zou ik nog vergeten, die was ook niet geweldig te noemen. Vormer en Vanaken werden zwaar gedekt en bewogen te weinig. Eigenlijk was ongeveer heel ons team te arrogant, te traag en te weinig beweeglijk.
Zij kregen wat ruimte maar speelden continu verkeerd in. Als je dan met de hele ploeg te ver naar voor staat weet je dat Antwerp er snel en scherp uit kan komen (wat ze perfect deden omdat wij hun looplijnen compleet niet afblokten en verkeerd liepen). In de eerste helft hebben wij ook een 2tal tegenaanval-mogelijkheden gekregen, maar in plaats van snel en efficiënt naar voor begonnen we weer te breien.
Badji was een lichtpunt, want hij zocht wél de diepte op. De Ketelaere heeft voor mij ook weer bevestigd. Okereke is gewoon geen diepe spits. Hij loopt ongeveer elke keer verkeerd en staat meer achter dan voor zijn man.
Zelfs Vanaken vond ik oerslecht, hoe dikwijls die een pas terug naar achteren heeft gegeven, echt wel veel...

Ik zeg niet dat we gewonnen zouden hebben, maar met Dennis erbij zou het al iets anders geweest zijn... We hadden dan een onvoorstelbare flankaanvaller erbij, op Real had die ook een goede dag, soms helpt dat ons wel.
Ik ging Vanaken achteruit getrokken hebben. En Dennis speelde goed tegen Real omdat die wat arrogant ruimte in de rug van hun defensie weggaven. Iets wat allerminst van het antwerp van gisteren gezegd kan worden.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door HeervanBiesen »

IsO schreef: 02 aug 2020, 13:39
HeervanBiesen schreef: 02 aug 2020, 12:46
t4nd schreef: 02 aug 2020, 09:42 We begonnen op zich met een goed idee aan de match, maar als je tegenstander alles toe zet moet je juist passen en daar liep het gewoon grandioos fout. In de eerste helft hebben we geen 3 goeie passen na elkaar gegeven. Vooral Deli, Mata en Balanta waren de exponenten hiervan. Sobol zou ik nog vergeten, die was ook niet geweldig te noemen. Vormer en Vanaken werden zwaar gedekt en bewogen te weinig. Eigenlijk was ongeveer heel ons team te arrogant, te traag en te weinig beweeglijk.
Zij kregen wat ruimte maar speelden continu verkeerd in. Als je dan met de hele ploeg te ver naar voor staat weet je dat Antwerp er snel en scherp uit kan komen (wat ze perfect deden omdat wij hun looplijnen compleet niet afblokten en verkeerd liepen). In de eerste helft hebben wij ook een 2tal tegenaanval-mogelijkheden gekregen, maar in plaats van snel en efficiënt naar voor begonnen we weer te breien.
Badji was een lichtpunt, want hij zocht wél de diepte op. De Ketelaere heeft voor mij ook weer bevestigd. Okereke is gewoon geen diepe spits. Hij loopt ongeveer elke keer verkeerd en staat meer achter dan voor zijn man.
Zelfs Vanaken vond ik oerslecht, hoe dikwijls die een pas terug naar achteren heeft gegeven, echt wel veel...

Ik zeg niet dat we gewonnen zouden hebben, maar met Dennis erbij zou het al iets anders geweest zijn... We hadden dan een onvoorstelbare flankaanvaller erbij, op Real had die ook een goede dag, soms helpt dat ons wel.
Ik ging Vanaken achteruit getrokken hebben. En Dennis speelde goed tegen Real omdat die wat arrogant ruimte in de rug van hun defensie weggaven. Iets wat allerminst van het antwerp van gisteren gezegd kan worden.
Ik zou hem eerder gewisseld hebben.. CDK op de 10, en Badji vanvoor. nuja wedstrijd is gespeeld. HOop dat Clement de spelers op de rails krijgt voor de competitie.

dat is iets wat Leko wel had, een over-mijn-lijk-mentaliteit.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Vanaken eruit halen en De Ketelaere op 10 zetten lijkt me net het slechtste wat je kon doen in deze match. Het is de gouden schoen van de voorbije 2 seizoenen even te kakken zetten én aan een jongere met 1 goed seizoen plots vragen om de ploeg te draaien. De kans dat je door zo'n zet zowel Vanaken als De Ketelaere om zeep helpt lijkt me vrij groot.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

We waren ofwel tactisch niet goed gebrieft ofwel stonden we te slapen en werd die tactiek niet goed uitgevoerd. Hoeveel keer Mata en Deli in de eerste helft een lange diepe bal stuurden, onvoorstelbaar. Terwijl je weet dat net daar de sterkte van dit Antwerp ligt. In de tweede helft lagen die 2 met laconieke passes vaak aan de basis van Antwerpse counters. Vanaken en Vormer waren moeilijk te bereiken, maar dan moet je net sneller en preciezer gaan spelen. Wij waren traag en slordig. Starten met Schrijvers was in mijn ogen dan ook geen slechte optie geweest. Die is slimmer dan een ander, kon een bal in de rug van de doordekkende Haroun en Seck hebben komen vragen.
Nu moeten we zeggen dat Antwerp ook niet het meest positieve voetbal heeft gespeeld de tweede helft (hun goed recht), dat maakte het er niet makkelijker op. Maar het plan van Leko werkte wel, chapeau. Proficiat ook Rafa! Andermaal de held in de bekerfinale, al zal de eerste keer hem ongetwijfeld het langst bijblijven. BrugesBoy forever, evidemment!
Spijtig van het voorvalletje met Vormer op het einde. Wie daar precies de aanstoker van was was me helemaal niet duidelijk, maar ook in de nederlaag moet je groot kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

Antwerp wint terecht beker met dank aan twee club brugge iconen, leko en rafa. Hun ploeg is niet beter, geen enkel ploeg in België is beter maar zij speelden met 100% inzet, Club speelde met 50% inzet eerste helft en 90% tweede helft. Dit is een goeie les voor aanvang van 't seizoen, moogt individueel en collectief de beste ploeg zijn, no sweat - no bekers

Clement kan dit komend seizoen aanhalen, Brugge wint letterlijk alles in België als we met 100% inzet spelen. Antwerp is beetje ons zwart beest aan 't worden, was onze enige verloren wedstrijd vorig jaar ook niet tegen Antwerp met Rafa in hoofdrol? Rafa is precies nog niet versleten op z'n 34ste :?
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Zolang Ruud en Mechele basis staan, kan je als Club geen stappen zetten.

Mensen die dit ontkennen zijn ofwel nostalgisch, of zien het gewoon niet.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door leem »

Misschien, maar mensen die na 1 of 2 matchen, begin van het seizoen, én na een coronabreak al dergelijke conclusies trekken, zien het al zeker helemaal niet.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Vorig seizoen vlogen de ballen er in't begin blind in, nu lukt dat niet. We zijn dominant zonder echt grote kansen te creëren, dan win je dus niet.

Ik hoop dat we Dennis kunnen verkopen voor een mooi bedrag en goeie vervanger kunnen aantrekken. Dennis is onvoorspelbaar maar nog altijd niet efficiënt genoeg en nog altijd met oogkleppen...
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

leem schreef: 08 aug 2020, 19:50 Misschien, maar mensen die na 1 of 2 matchen, begin van het seizoen, én na een coronabreak al dergelijke conclusies trekken, zien het al zeker helemaal niet.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Mechele heeft het nooit echt gekunnen als we eerlijk zijn. Leuk zo uit eigen jeugd, maar gewoon net niet genoeg. En ruud speelt ook al gewoon al sinds vorig seizoen te weinig.
Als ik af zou gaan op 2 matchen, zouden er wel meer uit mogen he :') :FCB:
Plaats reactie