RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: RSC anderlecht

Bericht door yocake »

Als ze echt solidair willen zijn moeten ze maar de inkomsten van het tv contract eerlijk verdelen.
Goed werkende clubs moeten niet met hun europese inkomsten de putten gaan vullen van clubs die slecht werken en boven hun stand leven.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

't Probleem is gewoon dat de situatie compleet scheef getrokken is. Een team als Cercle moet je nooit extra geld geven want dat is niet meer dan een satelietclub van Monaco (en zo zijn er nog wel een paar in 1A of 1B). Net hetzelfde met ploegen als anderlecht, die vinden van zichzelf dat ze bij de G5 horen dus zouden ze eigenlijk zélf de kleinere clubs moeten helpen in plaats van achter extra geld te smeken.
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: RSC anderlecht

Bericht door yocake »

De situatie ga je niet oplossen door ploegen in moeilijkheden 10M minder te geven van het tv contract dan de topploegen.
Volgens mij moet je het verschil tussen de top en de kelder zo klein mogelijk maken (3-4M?) zodat iedere ploeg in de competitie kan bouwen aan een stevige basis. Eupen zit nu al 4 jaar in 1A, maar heeft nog steeds maar recht op een goeie 2M. Hoe wil je dan dat die ploeg overleeft zonder buitenlands geld?
Uiteindelijk is je competitie maar zo sterk als je zwakste ploegen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

We gaan toch de Qatar Academy niet gaan sponsoren zeker :mrgreen: ?

TV geld verdeling is heel simpel é: wie de meeste kijkers aantrekt krijgt het meeste geld. Punt. Ja de mauve zitten daar ook nog steeds tussen.

Als ze de verdeling anders willen doen, kan Club beter zelf zijn rechten apart verkopen.
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: RSC anderlecht

Bericht door yocake »

Als je samen in een competitie organiseert met 16 ploegen, dan is het toch normaal dat iedereen een fair bedrag van de koek krijgt?
Anders kun je evengoed een competitie oprichten met 6 ploegen als je de rest minderwaardig vind.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door leem »

Doorgaans verdient de lead zanger veel meer dan de rest van de band.
Dit is geen communistisch land.
Zonder de G5 verlies je 90% van de kijkers.
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: RSC anderlecht

Bericht door yocake »

Dan geef ik een volgende insteek: wat als straks beslist wordt dat de champions league pot voor 85% verdeelt wordt onder de europese topclubs. Want ja, wie zit te wachten Club Brugge in de champions league?
Het gevolg hiervan zou kunnen zijn dat belgische clubs bijvoorbeeld maar 5M meer krijgen ipv de 30M nu.
Dus ja, ik blijf bij mijn punt, verdeel de tv inkomsten eerlijk en de europese inkomsten zijn dan de bonus van je goed seizoen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Weet je gij wat het prijsverschil is in gelden tussen de top en Club in CL?
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Als anderlecht echt begaan was met de kleinere clubs, dan hadden ze wel voorgesteld om de tv-gelden anders te verdelen.
Maar dat zou hen net geld kosten in plaats van op te brengen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

anderlecht : Financiële puinhoop, 25 spelers op overschot, geen Europees.

"Zeg als Club Brugge nu eens solidair was en hun championsl league vetpotten van de komende drie jaar afgeeft"
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Een nieuwe maand, een nieuw organigram :-D
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

't heeft dus uiteindelijk een jaar geduurd vooraleer Komany effectief mee gaat besturen :-)
En ik denk dat het nu ook officieel is : anderlecht heeft meer wissels in het organogram gedaan dit seizoen dan dat ze punten gehaald hebben.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

Ik hoop de Bart en Vincent dezelfde grinta voelen opkomen als ikzelf voel bij het lezen bij de woorden: Deze revolutie maakt deel uit van het 'Masterplan 20-25' van CEO Karel Van Eetvelt om van RSCA weer een roemrijke club te maken.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: RSC anderlecht

Bericht door Duffman »

Bon, binnen dit en 5 dagen heeft RSCA dus meer Zuid-Afrikanen op hun sociale media dan dat ze abonnementen verkopen.

'Why Lion of Judah on bench? Vercouteren BAD coach! Etc etc...'

So long! :bzwoop:
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ook Tau zelf is in de wolken. "Ik maak deel uit van een elftal dat altijd wil voetballen en aanvallen. Dat is me op het lijf geschreven. RSC anderlecht past bij mijn voetbalstijl. We zijn voor elkaar gemaakt."
Begrijpelijk. Als je niet meekan met een topploeg zak je een niveautje zodat je meer speelkansen krijgt.
Plaats reactie