wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Het probleem tegen Standard was niet 'Hans Vanaken'. Het probleem was 'heel de ploeg'. Standard (en bij uitbreiding de meeste ploegen) koos ervoor om een speler van hen op te offeren om op Hans & Ruud te plakken. Op zich is dat geen probleem, want daardoor krijgen onze flanken in theorie meer ruimte. Als de aanvoer naar de flanken dan veel te onzuiver is, en de flanken zelf ook weinig tot niets klaarspelen, DAN heb je een probleem.
Je zag tijdens de eerste helft Vanaken meer bewegen uit zijn normale zone om Mpoku zo mee te trekken en gaten voor de anderen te trekken. Ruud deed soortgelijke bewegingen. Op zich een goede strategie, maar wederom - als de passing dan ondermaats is geraak je er nooit door.

Los daarvan is het makkelijker te zeggen wie niet in vorm was vorige match dan wie wel. De hele ploeg was ondermaats en dan geef je uiteraard al sneller commentaar op de 2 die het normaal wel voor elkaar krijgen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

Het is al 3 of 4 jaar duidelijk dat je een Club in 352 lam legt door mannetjes te plakken op Vanaken, Vormer en de flanken.
Dat Club daar nog steeds geen oplossing voor heeft, baart mij toch zorgen.

En het verbaast me dan ook dat we nu al enkele weken van de 433 teruggekeerd zijn naar de 352 (in theorie, in praktijk zijn de verschillen kleiner). Met de 433 creëerden we veel meer kansen en waren we all-round veel gevaarlijker.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: 28 okt 2019, 15:45 Het is al 3 of 4 jaar duidelijk dat je een Club in 352 lam legt door mannetjes te plakken op Vanaken, Vormer en de flanken.
Dat Club daar nog steeds geen oplossing voor heeft, baart mij toch zorgen.

En het verbaast me dan ook dat we nu al enkele weken van de 433 teruggekeerd zijn naar de 352 (in theorie, in praktijk zijn de verschillen kleiner). Met de 433 creëerden we veel meer kansen en waren we all-round veel gevaarlijker.
Dat Club daar geen oplossing voor heeft in een 3-5-2 baart me geen zorgen, dat we blijven grijpen naar die 3-5-2 echter...
Je moet de passing map van de laatste twee matchen er eens bij nemen, duidelijker kan niet meer.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Khas schreef: 28 okt 2019, 16:16
Cedrinho schreef: 28 okt 2019, 15:45 Het is al 3 of 4 jaar duidelijk dat je een Club in 352 lam legt door mannetjes te plakken op Vanaken, Vormer en de flanken.
Dat Club daar nog steeds geen oplossing voor heeft, baart mij toch zorgen.

En het verbaast me dan ook dat we nu al enkele weken van de 433 teruggekeerd zijn naar de 352 (in theorie, in praktijk zijn de verschillen kleiner). Met de 433 creëerden we veel meer kansen en waren we all-round veel gevaarlijker.
Dat Club daar geen oplossing voor heeft in een 3-5-2 baart me geen zorgen, dat we blijven grijpen naar die 3-5-2 echter...
Je moet de passing map van de laatste twee matchen er eens bij nemen, duidelijker kan niet meer.
Je mag de passing maps anders ook gewoon delen...
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Khas »

[spoiler]
Afbeelding
U vraagt, wij draaien
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Mij ook een raadsel waarom we zijn weg gegaan van die 433.
Daar zat veel meer variatie in. Zeker met hoe Okereke de rol van centrumspits invulde. Dat in de bal komen en zo ruimte maken voor Tau, Dennis of Diatta als naar binnenknijpende flankaanvallers.
Ik had eigenlijk verwacht dat Clement daar in de 2de helft naar zou grijpen.

Weet iemand na welke wedstrijd we zijn overgeschakeld? Was dat Eupen? Ik kan het me niet meer herinneren.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Sobol is in een 3-5-2 ook gewoon niet de man voor de linkerflank. In een 4-3-3 kan hij af en toe eens in steun gaan van de flankaanvaller en er eens over gaan, alleen komt hij gewoon wat te kort en hebben we wat mij betreft te weinig dreiging op links. Ik zou eerder verwachten dat in een 3-5-2 een Sobol op de bank terecht komt en we met Tau/Diatta/Dennis op het middenveld spelen en 2 spitsen vooraan.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

Blackburn schreef: 29 okt 2019, 08:15 Mij ook een raadsel waarom we zijn weg gegaan van die 433.
Daar zat veel meer variatie in. Zeker met hoe Okereke de rol van centrumspits invulde. Dat in de bal komen en zo ruimte maken voor Tau, Dennis of Diatta als naar binnenknijpende flankaanvallers.
Ik had eigenlijk verwacht dat Clement daar in de 2de helft naar zou grijpen.

Weet iemand na welke wedstrijd we zijn overgeschakeld? Was dat Eupen? Ik kan het me niet meer herinneren.
Mijn gevoel zegt me dat dat na de break was, dus vanaf de verplaatsing naar Moeskroen. Maar ik ben niet zeker.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Nee, was al veel vroeger. In Madrid speelden we al 352.
Wat ik daar toen wel ok vond gezien de tegenstander en het profiel van onze 2 spitsen (Tau en Dennis)
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Lol, daar is de 433 terug. Clement leest hier mee :-)
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Kan mijne post van vorige match hergebruiken:
The_One schreef: 27 okt 2019, 19:54 Diatta was echt ongelofelijk zwak vandaag.
Okereke doet nog steeds amper iets goed, de goal was met meer geluk dan kunde. Balanta lijkt me wel een meerwaarde tov Rits op aanvallend vlak.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Cedrinho »

433 terug, ineens veel meer kansen.
Nu nog afmaken.
Miljaar zeg, hoeveel heb je nodig.. :-/
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Khas »

Minder volk centraal en we lopen weer alles open. Veel duidelijker moet dat niet zijn.
Het was maar een 0-2 maar kon even goed een monsterscore geweest zijn. Deze tactiek werkt gewoon veel beter.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door nesnaj713 »

The_One schreef: 30 okt 2019, 22:22 Kan mijne post van vorige match hergebruiken:
The_One schreef: 27 okt 2019, 19:54 Diatta was echt ongelofelijk zwak vandaag.
Okereke doet nog steeds amper iets goed, de goal was met meer geluk dan kunde. Balanta lijkt me wel een meerwaarde tov Rits op aanvallend vlak.
Die goal was ontzettend goed afgewerkt.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

nesnaj713 schreef: 31 okt 2019, 07:42
The_One schreef: 30 okt 2019, 22:22 Kan mijne post van vorige match hergebruiken:
The_One schreef: 27 okt 2019, 19:54 Diatta was echt ongelofelijk zwak vandaag.
Okereke doet nog steeds amper iets goed, de goal was met meer geluk dan kunde. Balanta lijkt me wel een meerwaarde tov Rits op aanvallend vlak.
Die goal was ontzettend goed afgewerkt.
Moet eens goed naar herhaling kijken, raakte die bal echt niet optimaal hoor. Mooie goal wel dat klopt...
Plaats reactie