yup, en gezien het feit dat ze niet direct op de vetpotten van de CL moeten rekenen op korte termijn vrees ik dat ze toch op een bepaald moment de tering naar de nering zullen moeten zetten. Met een paar seizoenen middenmoot tot gevolg vrees ik...Khas schreef: ↑25 okt 2019, 11:24Niet vergeten dat ze jaar na jaar grote uitgaande transfers hebben gedaan. Als ze willen de verliezen beperken met transfers, dan gaan ze moeten de bedragen van de voorbijgaande jaren voorbij streven.Blackburn schreef: ↑25 okt 2019, 10:53Goh, dat hangt allemaal af van contractsituatie, situatie anderlecht op dat moment, wat de speler juist wil, etc. Moeilijk om daar zo een bedrag op te plakken.
Maar voor dat profiel moet je in een ideale situatie toch 10-12 miljoen kunnen krijgen. Verschaeren iets in de buurt van de 20 denk ik zo. Maar als je die van de hand moet doen om je structurele tekorten weg te werken kan je het dus amper investeren in nieuwe spelers. Denk dat ze best zo snel mogelijk al hun brol buitengewerkt krijgen. Die mannen wegen aardig op de loonkost en kunnen nog wel aardig wat kapitaal opleveren. Maar dan zit er denk ik niet veel anders op dan samen te werken met Bayat
(Ik laat nu wel even de verschillende factoren achterwege die ervoor gezorgd hebben dat ze aan die transfers veel minder hebben verdiend dan wat de persberichten laten vermoeden)
Grellig als je beseft dat 10-15 jaar geleden anderlecht eigenlijk een enorme voorsprong had kunnen nemen op de rest van België dankzij redelijk frequente CL deelnames. Er is daar echter teveel geld in de verkeerde zakken terechtgekomen. Dat in combinatie met het wanbeleid van Coucke gaat hen nog jaren achtervolgen.
Op dat vlak staan wij op een gelijkaardig punt. Door de sportieve en financiële successen kunnen wij nu ook een voorsprong nemen. Hopelijk maken we niet dezelfde fouten. Maar heb er eerlijkgezegd een beter oog op.