Transfers buitenland

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Sanders
Supersub
Berichten: 1186
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Transfers buitenland

Bericht door Sanders »

Maxime Estéve, waar Club interesse in had, vertrok naar Burley op deadline-day.

Deze deal in bij ons wat tussen de mazen van het net geglipt. Ik had het nieuws ook niet opgepikt, tot ik het deze ochtend had gelezen in Het Nieuwsblad in het artikel over Burnley. Stevig bedrag dat vermoedelijk ons petje te boven is gegaan.

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3450
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Transfers buitenland

Bericht door IsO »

Geen spelerstransfer, maar Kompany staat heel dicht bij een nieuwe job als T1 van Bayern München. Heel straf toch wel, en ook meteen ander spelersmateriaal dan bij Burnley.

https://x.com/FabrizioRomano/status/1793411124094017944

https://x.com/FabrizioRomano/status/1793554215161524369
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 811
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Transfers buitenland

Bericht door Duffman »

Ik denk dat ze bij Bayern toch serieus aan de paddo's zitten...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3450
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Transfers buitenland

Bericht door IsO »

Duffman schreef: 23 mei 2024, 11:58 Ik denk dat ze bij Bayern toch serieus aan de paddo's zitten...
Niet mee eens. Ze zitten in een moeilijkere periode, en hij zal wellicht niet de eerste keuze geweest zijn, maar ik denk desondanks dat hij daar gaat passen, om verschillende redenen:

1) Kompany heeft op zich goeie ideeën (mede geïnspireerd door Guardiola, zie bijv. ook Arteta bij Arsenal), maar het was bij anderlecht al duidelijk dat hij niet altijd het materiaal ter beschikking had om die ook op het veld om te zetten in de praktijk, of toch minstens niet op voldoende continue basis. Bij Bayern krijgt hij die middelen wel. Hij wordt ook vroeg genoeg aangeworven om nog mee enige inspraak te kunnen hebben in het transferbeleid deze zomer, en om zijn ideeën tijdens de voorbereiding (weliswaar ingekort door het EK) over te brengen.

2) Kompany speelde zelf op hoog niveau, en weet hoe een kleedkamer met ego's werkt. Hij is ook een inspirerende persoonlijkheid die over het algemeen eerder verbindend werkt dan door het conflict op te zoeken zoals de huidige Bayern-coach, Tuchel. Ik denk dat Bayern en zijn kern wat dat betreft wel aanstuurden op een soort van stijlbreuk.

3) puur cyclisch komt hij na Nagelsmann en Tuchel, die een ander soort voetbal voorstaan. De meesten in deze kern (op Neuer, Kimmich, Müller, Sané - ex-ploegmaat van Kompany bij City - en Coman na, geloof ik) speelden nog niet onder Guardiola, en zullen dus nieuwe tactische elementen aangereikt krijgen. Ik verwacht dat Kompany zijn systeem wat minder adaptief zal zijn dan dat van Nagelsmann bijvoorbeeld, en meer zal uitgaan van eigen sterkte (zoals ook onder Flick bijvoorbeeld). Dat was ook zijn werkwijze in de Championship met Burnley. Met meer duidelijkheid voor de spelers ook, wat af en toe een probleem was onder Nagelsmann.

Wat één van de hoofdredenen van de degradatie met Burnley is, nl. het koppige vasthouden aan zijn ideeën tijdens het seizoen na de promotie, zal nu wellicht hebben meegespeeld bij de beslissing van Bayern, die klaarblijkelijk iemand zochten die (net zoals Xabi Alonso) een welbepaalde visie hanteert en daar ook in grote mate trouw aan blijft (iets wat hij bij anderlecht overigens niet steeds deed).

4) Ik weet niet hoe hij Müller gaat inpassen, maar spelers als De Ligt (voetballende CV) en Kimmich (voetballende 6/wingback) gaan denk ik blij zijn om hem te zien komen. Ik verwacht dat Kompany hen weer belangrijk(er) gaat maken. Ook jongens als Musiala en Kane zijn denk ik een cadeau voor het voetbal dat Kompany wil brengen.

5) Kompany heeft zelf nog in de Bundesliga gespeeld (ook al is dat al een behoorlijke tijd geleden) en kent de dynamiek van die competitie dus wat. Hij spreekt naar verluidt ook nog steeds vrij goed Duits, wat zeker geen kwaad zal kunnen, zowel in contacten met spelers, mensen van de club als de Duitse pers.
Plaats reactie