Champions League

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 28 nov 2023, 15:32 De uitzendrechten voor CL-voetbal blijven tot 2027 bij VTM.

Voordelen: het blijft beschikbaar op een open net. Er zouden nu zelfs 3 avonden per week met CL-voetbal op een VTM-net zijn.

Nadelen:
- Het blijft bij VTM = meer reclame dan omkadering
- Zwakke (co)-commentatoren en "analisten"
- Geen analyse maar enkel wat beelden tonen van de goals, zware fouten, VAR-momenten,... en open deuren intrappen. Maw iets wat iedereen kan. De "analisten" daar bieden geen meerwaarde
- Gilles De Bilde

Ter info: in Wallonië blijft het CL-voetbal bij RTL.
Aster Nzeyimana vind ik eigenlijk best OK als commentator. Die mag van mij bij de voordelen :mrgreen:
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Champions League

Bericht door Sanders »

Niet alleen in België maakt de VAR rare kronkels.
Gisteren keek ik op RTL naar Leipzig-Real en werd na 2 minuten al een goal afgekeurd van Sesko voor buitenspel, terwijl dat heel duidelijk niet het geval was.
Niemand begreep er waarom.
De scheids stak, nadat hij de boodschap via zijn oortje kreeg, zijn hand in de lucht voor offside.
Nu blijkt dat de goal wordt afgekeurd omdat de speler in de rug van de keeper door zijn buitenspelpositie (en mogelijks een zeer klein duwtje) het spel beïnvloedde.
Zeer vreemde kronkel, want de keeper had die kopbal van Sesko nooit kunnen redden volgens mij, zelfs niet als het Courtois was geweest.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Champions League

Bericht door Sanders »

Ik had niet gedacht dat Barcelona zo'n uitgangspositie uit handen ging geven.

Wat denken we van de rode kaart van Aroujo?
Dom van hem om eraan te willen gaan hangen én slim van Barcola om voor hem te kruipen en zich te laten vallen?
Araujo trekt hem niet echt omver, maar had slimmer moeten zijn en eraf blijven?
Het begint volgens mij met een dramatische inspeelpass van hem die direct gecounterd wordt met een dieptepass in zijn rug.

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 17 apr 2024, 08:49 Ik had niet gedacht dat Barcelona zo'n uitgangspositie uit handen ging geven.

Wat denken we van de rode kaart van Aroujo?
Dom van hem om eraan te willen gaan hangen én slim van Barcola om voor hem te kruipen en zich te laten vallen?
Araujo trekt hem niet echt omver, maar had slimmer moeten zijn en eraf blijven?
Het begint volgens mij met een dramatische inspeelpass van hem die direct gecounterd wordt met een dieptepass in zijn rug.

Hij moet er inderdaad afblijven, maar dit is voor mij toch geen zuivere "DOGSO" (denial of goal scoring opportunity). Loopt Barcola gewoon door, ondanks Araujo's hand-leunen, kan hij volgens mij nog perfect afdrukken. Enige reden waarom hij dat niet meer kan, is in mijn ogen het feit dat hij het contact voelt en zich zelf laat vallen. En dus niet door de fout - of eigenlijk poging tot, want hij houdt zich in of krijgt niet echt grip op de schouder. Met andere woorden: Barcola denied his own goal scoring opportunity. Dat gezegd zijnde kon de scheids heel moeilijk zien of dat handje de speler al dan niet uit evenwicht bracht, dus vanuit zijn standpunt begrijp ik die rode kaart zeker.

Edit: vraag is ook of de VAR kon tussenkomen. Is die rode kaart een "clear and obvious error"? Ik zou zeggen van niet, omdat je moet gaan beoordelen of het handje de speler al dan niet uit evenwicht brengt. Ik zou denken van niet, maar je kan er misschien wel over discussiëren, en in dat geval is het natuurlijk niet "clear and obvious".
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Champions League

Bericht door maartendr81 »

Persoonlijk vind ik dit een goede gelegenheid om eens na te denken over het begrip "contact sport". We kunnen discussiëren over het feit dat Barcola zich wel héél makkelijk laat neergaan waardoor je zou kunnen zeggen dat de rode kaart overdreven is. Echter de vraag die zich daarvoor stelt is waarom er in het voetbal meer met de handen gespeeld wordt dan met de voeten. Er is totaal geen reden waarom Araujo's hand op de schouder van Barcola moet liggen. De neiging om de man die voorbij is steeds met de hand op te houden is geen natuurlijke beweging. Dit in tegenstelling tot de discussie die vaak gevoerd wordt bij een al-dan-niet elleboog waarbij een speler springt en de arm op natuurlijke wijze rond zich heen zwiert. Het voetbal zou een stuk mooier, aanvallender en natuurlijker zijn moest hiervoor vaker opgetreden worden (kijk naar het vrouwenvoetbal). We zien dit fenomeen ook bij corners. De manier waarop aanvallers in bedwang gehouden worden (soms zelfs met een houtgreep op de grond gezwierd zoals bij Burgess) heeft niets meer te maken met voetbal imo.

Om dan terug te komen op jou vraag Sanders. Zoals je zelf ook al aangeeft vond ik het niet voldoende om een fout voor te fluiten, Araujo moet echter niet klagen aangezien hij zelf gekozen heeft om aan de schouder te trekken (of alleszins proberen te trekken).
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Champions League

Bericht door Sanders »

Ik ben Liverpool-supporter maar gisteren was ik toch zwaar onder de indruk van Man City. Dat je Real zo een ganse match tegen hun eigen doel kan plakken was indrukwekkend. Ik dacht echt dat City dat gaatje nog ging vinden om die tweede goal te maken.
Ongelooflijk hoe Real dit overleefd heeft.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 18 apr 2024, 08:03 Ik ben Liverpool-supporter maar gisteren was ik toch zwaar onder de indruk van Man City. Dat je Real zo een ganse match tegen hun eigen doel kan plakken was indrukwekkend. Ik dacht echt dat City dat gaatje nog ging vinden om die tweede goal te maken.
Ongelooflijk hoe Real dit overleefd heeft.
Objectief gezien wel knap verdedigd van Real, en een uitstekende Lunin, maar ik had toch ook gehoopt dat City zou doorgaan. Kev heeft het met da schot centraal voor doel dat over ging ook wel wat laten liggen natuurlijk, hoewel Doku en hij wel voor de gelijkmaker zorgden.

En opnieuw het bewijs dat stress mensen slechte beslissingen doet nemen. Een aantal van die penalties waren toch echt dramatisch.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Champions League

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 18 apr 2024, 08:05
Sanders schreef: 18 apr 2024, 08:03 Ik ben Liverpool-supporter maar gisteren was ik toch zwaar onder de indruk van Man City. Dat je Real zo een ganse match tegen hun eigen doel kan plakken was indrukwekkend. Ik dacht echt dat City dat gaatje nog ging vinden om die tweede goal te maken.
Ongelooflijk hoe Real dit overleefd heeft.
Objectief gezien wel knap verdedigd van Real, en een uitstekende Lunin, maar ik had toch ook gehoopt dat City zou doorgaan. Kev heeft het met da schot centraal voor doel dat over ging ook wel wat laten liggen natuurlijk, hoewel Doku en hij wel voor de gelijkmaker zorgden.
Inderdaad. Real heeft met hand en tand verdedigd, maar het was bij momenten teveel handbal bij City. Doku durfde verticaler te dribbelen, waardoor Ancelotti wel Vazquez moest inbrengen als extra buffer bij Carvajal. Haaland zat alweer in de achterzak van Rudiger. Die eerste is de laatste tijd niet meer in topvorm.
Wat ik niet begrijp is dat ze op den duur eens niet meer op doel durfden trappen.
De Bruyne, Silva, Foden, zelfs Rodri hebben een goed afstandsschot.
Real hield echt goed alles dicht

Kev trapte idd DE kans over... Jammer.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 18 apr 2024, 08:27
IsO schreef: 18 apr 2024, 08:05
Sanders schreef: 18 apr 2024, 08:03 Ik ben Liverpool-supporter maar gisteren was ik toch zwaar onder de indruk van Man City. Dat je Real zo een ganse match tegen hun eigen doel kan plakken was indrukwekkend. Ik dacht echt dat City dat gaatje nog ging vinden om die tweede goal te maken.
Ongelooflijk hoe Real dit overleefd heeft.
Objectief gezien wel knap verdedigd van Real, en een uitstekende Lunin, maar ik had toch ook gehoopt dat City zou doorgaan. Kev heeft het met da schot centraal voor doel dat over ging ook wel wat laten liggen natuurlijk, hoewel Doku en hij wel voor de gelijkmaker zorgden.
Inderdaad. Real heeft met hand en tand verdedigd, maar het was bij momenten teveel handbal bij City. Doku durfde verticaler te dribbelen, waardoor Ancelotti wel Vazquez moest inbrengen als extra buffer bij Carvajal. Haaland zat alweer in de achterzak van Rudiger. Die eerste is de laatste tijd niet meer in topvorm.
Wat ik niet begrijp is dat ze op den duur eens niet meer op doel durfden trappen.
De Bruyne, Silva, Foden, zelfs Rodri hebben een goed afstandsschot.
Real hield echt goed alles dicht

Kev trapte idd DE kans over... Jammer.
Afhankelijk naar de bron had City 9 of 10 schoten op doel, Real had er 3. Totaal aantal schoten (dus ook die die naast gingen of geblokt werden): 30 (of 33) voor City vs 8 voor Real, waaronder ook veel meer op stilstaande fase (City kreeg 18 corners in totaal denk ik).

Ze trapten dus wel denk ik, maar het zat dicht (bijv. Kroos als CV, Modric die vaak in zijn eigen box stond mee te verdedigen) en wanneer ze er dan toch door raakten, kon de efficiëntie beter of stond er een uitstekende Lunin.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Champions League

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 18 apr 2024, 12:15
Sanders schreef: 18 apr 2024, 08:27 KNIP
Afhankelijk naar de bron had City 9 of 10 schoten op doel, Real had er 3. Totaal aantal schoten (dus ook die die naast gingen of geblokt werden): 30 (of 33) voor City vs 8 voor Real, waaronder ook veel meer op stilstaande fase (City kreeg 18 corners in totaal denk ik).

Ze trapten dus wel denk ik, maar het zat dicht (bijv. Kroos als CV, Modric die vaak in zijn eigen box stond mee te verdedigen) en wanneer ze er dan toch door raakten, kon de efficiëntie beter of stond er een uitstekende Lunin.
Ja maar ik bedoel dan echt trappen van de rand van de 16 of verder.
Ik ga ook niet beweren dat het zou werken tegen Nacho, Rudiger en Militao, maar ik had echt verwacht dat Stones en/of Dias op den duur ook in de spits zou gaan staan en dat er met meer hoge voorzetten zou gewerkt worden op den duur.
Maar de BBC laat weten dat én Haaland én De Bruyne om hun wissel vroegen :wtf:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Champions League

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 18 apr 2024, 12:28
IsO schreef: 18 apr 2024, 12:15
Sanders schreef: 18 apr 2024, 08:27 KNIP
Afhankelijk naar de bron had City 9 of 10 schoten op doel, Real had er 3. Totaal aantal schoten (dus ook die die naast gingen of geblokt werden): 30 (of 33) voor City vs 8 voor Real, waaronder ook veel meer op stilstaande fase (City kreeg 18 corners in totaal denk ik).

Ze trapten dus wel denk ik, maar het zat dicht (bijv. Kroos als CV, Modric die vaak in zijn eigen box stond mee te verdedigen) en wanneer ze er dan toch door raakten, kon de efficiëntie beter of stond er een uitstekende Lunin.
Ja maar ik bedoel dan echt trappen van de rand van de 16 of verder.
Ik ga ook niet beweren dat het zou werken tegen Nacho, Rudiger en Militao, maar ik had echt verwacht dat Stones en/of Dias op den duur ook in de spits zou gaan staan en dat er met meer hoge voorzetten zou gewerkt worden op den duur.
Maar de BBC laat weten dat én Haaland én De Bruyne om hun wissel vroegen :wtf:
Benieuwd of dat klopt, dat het op hun vraag was. Misschien waren ze al niet helemaal fit voor de start? Maar sowieso ben je met hen eraf én je beste aangever, én je aanspeelpunt en beste kopper voorin kwijt. Wat niet wegneemt dat ze met 18 corners op zich wel genoeg kansen zouden moeten gehad hebben om ook eens hun andere kopbalsterke jongens (Rodri, Ruben Dias, Gvardiol) in de buurt van de goal te krijgen.
Plaats reactie