Algemeen

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Algemeen

Bericht door Gratchski »

http://www.hln.be/hln/nl/9091/Time-out/ ... namo.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;


:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Algemeen

Bericht door Fire »

Als je de craptifo's van de mauven ziet, denk ik dat wij dat ook nog zouden moeten kunnen forceren.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Zalig :mrgreen:
Rendinho
Alfabetische Tweede
Berichten: 566
Lid geworden op: 30 mei 2016, 12:13

Re: Algemeen

Bericht door Rendinho »

We moeten trouwens de kwekkers ook nog iets lappen, gezien hun souvenir die ze achterlieten op Jan Breydel.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Algemeen

Bericht door Alethio »

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/1.2771915" onclick="window.open(this.href);return false;

't Is al gedaan met #redbesnik.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Algemeen

Bericht door Duffman »

Fire schreef: Als je de craptifo's van de mauven ziet, denk ik dat wij dat ook nog zouden moeten kunnen forceren.
Welk bedrijf is de fabrikant van die vuilniszakken?
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Algemeen

Bericht door Gratchski »

http://www.hln.be/hln/nl/16076/De-Rode- ... hter.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Algemeen

Bericht door Cedrinho »

Videoref bewees al meteen zijn nut in Ajax - Willem II
http://www.vi.nl/web/nieuws/ik-dacht-me ... euren-.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Algemeen

Bericht door Gratchski »

http://www.hln.be/hln/nl/33742/Fifa/art ... atar.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Algemeen

Bericht door Sanders »

Geen idee of dit het correcte topic is hiervoor:
FIFA experimenteert met nieuwe buitenspelregel, aanvallers wrijven zich in de handen

De FIFA denkt erover na om de buitenspelregel aan te passen, dat melden Engelse media. De wereldvoetbalbond gaat experimenten uitvoeren waarbij er pas sprake is van buitenspel wanneer het volledige lichaam van een speler achter de laatste verdediger staat. Ex-scheidsrechter Serge Gumienny vindt het een goed idee: “Deze regel zou offensief voetbal promoten.”

Komt er voor het eerst in meer dan dertig jaar een grondige wijziging in de buitenspelregels? Als het van voormalig toptrainer Arsène Wenger (ex-Arsenal) afhangt wel. De Fransman werkt tegenwoordig als ‘Chief of Global Football Development’ voor de FIFA en heeft zijn collega’s overtuigd om onder meer in Nederland en Zweden te experimenteren met de buitenspelregel.

Volgens de voorgestelde regel zou een speler pas buitenspel staan wanneer het volledige lichaam van een speler achter de laatste verdediger staat. De aanvaller zou dus voorbij de verdediger mogen staan, zolang de speler maar met een lichaamsdeel - waarmee een doelpunt mag gemaakt worden - in lijn staat met de verdediger.

“Een goed idee”, vindt onze ex-ref Serge Gumienny. “Volgens het reglement sta je geen buitenspel als je als aanvaller gelijk staat met de verdediger. Maar waarom zou je niet meer gelijk staan als je dikke teen verder staat dan die van de verdediger? Je kan het vergelijken met door een rood licht rijden. Als de voorste wielen van je wagen over de witte streep staan, word je toch ook niet geflitst? Dat is pas zo als je wagen er volledig voorbij is.”

Offensief voetbal promoten

Als ex-scheidsrechter beseft Gumienny ook dat er nog altijd ruimte voor discussie zal zijn. “Maar nu worden er heel wat doelpunten afgekeurd als je drie centimeter buitenspel staat. We willen toch net offensief voetbal en doelpunten promoten?”

De scheidsrechters zelf zijn minder enthousiast. “Dit zou het ons een pak moeilijker maken”, vertrouwt een lijnrechter op het hoogste niveau ons toe. “We zouden onze gedachtegang helemaal moeten veranderen. Nu kan je, als je als lijnrechter goed gepositioneerd staat, buitenspel relatief makkelijk waarnemen. Als ze de buitenspelregel zouden omdraaien, gaan we er specifiek op moeten letten of er toch niet nog een hiel of enkel onside staat.”

Voordeel voor aanvallers

Op de training van STVV werd er alvast stevig gediscussieerd over de mogelijke nieuwe regel. “Het wordt een stuk lastiger om in lijn te verdedigen”, aldus Bruno Godeau, momenteel de meest ervaren verdediger in Sint-Truiden. “Aanvallers zouden dan weer in hun handen wrijven met deze regel. Zij kunnen meer druk zetten op hun rechtstreeks opponent.”

Dat beseft ook Jelle Vossen. Als spits zou hij de nieuwe regel toejuichen. “Ik ben sowieso van mening dat als er twijfel bestaat, je het voordeel aan de aanvallers moet laten”, vertelt de Bilzenaar van Zulte Waregem. “Het zal nog steeds om centimeters draaien, maar ik geloof dat dit een goede zaak kan zijn.”

“Nu stoor ik me eraan dat doelpunten worden afgekeurd voor buitenspel, terwijl de aanvaller zo goed als gelijk staat met de verdediger”, vervolgt Vossen. “Dan word je afgefloten omdat jij met je knie toevallig een centimeter verder staat dan die verdediger zijn schouder. Deze nieuwe regel lijkt me veel logischer en realistischer.”
Bron: Het Nieuwsblad vandaag

FIFA onderzoekt om de buitenspelregel aan te passen. Ik ben geen voorstander.
Zal dit voor meer voordeel zorgen voor de aanvaller? Mogelijks wel.
Zal dit voor aanvallender voetbal zorgen? In mijn ogen niet. Het wordt moeilijker om op deze manier met een hoge lijn te verdedigen, dus teams zullen veel dieper inzakken om de ruimte in de rug te beperken, zodat een aanvaller minder ruimte krijgt om deze regel in zijn voordeel te gebruiken.
Zal dit voor minder discussies zorgen? Nee, je verlegt gewoon het punt waar je de lijn trekt. Waar nu mensen discussiëren over een teennagel buitenspel van de aanvaller, gaan ze nu discussiëren over de teennagel van de verdediger die nog "gelijk" valt met de aanvaller, waardoor die laatste geen offside staat.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: Algemeen

Bericht door The_One »

Lijkt me gewoon heel onpraktisch. De lijn wordt inderdaad verzet, maar dat wil ook zeggen dat er meer dan anders, andere spelers in het zicht kunnen staan van de lijnrechter / camera. Je zou al een camera van bovenaf moeten hebben om uitsluitsel te hebben...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Algemeen

Bericht door t4nd »

Je kan de buitenspelregel gewoon niet oplossen. Als ze dit invoeren zal er nog altijd gediscussieerd worden over 1cm, alleen op een andere manier. Als ze offensiever voetbal willen promoten en de discussies kwijt willen moeten ze gewoon buitenspel compleet afschaffen.
Sanders
Invaller
Berichten: 996
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Algemeen

Bericht door Sanders »

Wat is jullie mening met al die voetballers die nu naar Saudi Arabië trekken?
Waar het destijds in China nog vedetten op retour waren, of subwereldtoppers (Fellaini, Carrasco, Witsel) die daar eventjes snel geld gingen verdienen; lijkt de move van de Saudi's echt wel de moeite.

Waar ik mij ook vragen bij stel: hoe kan je die transfersommen en lonen rijmen met FFP of gaan ze dat gewoon onder de mat vegen omdat diezelfde koninklijke familie ook veel geld sponsort aan de UEFA en de FIFA? Waarschijnlijk wel.
Nu zijn het nog hoofzakelijk de "oudere" spelers, maar wel spelers die hun meerwaarde nog hebben in Europa: Mahrez, Firmino, Eduard Mendy (DM), Jota (die van Celtic, 24 jaar!), Seko Fofana, Alex Telles, Brozovic, Malcolm (60 miljoen aan Zenit betaald!), Ruben Neves, Milikovic Savic, Koulibaly, Henderson, Moussa Dembele (die van Lyon, wel transfervrij) en uiteraard Ronaldo. Verder zijn er nog een hoop geruchten ook. (Fabinho, Mané,...)
Wat als ook de jongere talenten naar daar trekken? Genre Mbappé en anderen?
Ik denk echt de Saudi's zichzelf een topcompetitie gaan kopen. Want vroeg of laat gaat er een grote sportzender uit Europa de uitzendrechten aankopen, en dan lijkt mij de bal aan het rollen. De Chinese competitie werd hier niet uitgezonden, dus kreeg hier in Europa nooit voldoende aandacht. In China waren het toch ook vooral rijke particulieren en/of bedrijven die ploegen kochten. De overheid diende tussen beide te komen. In Saudi Arabië is het de koninklijke familie. Wie gaat er hen tegenspreken?

Je kan dan ook de schending van enkele mensenrechten aankaarten, maar we hebben allemaal gezien met het WK in Qatar dat de heren voetballers daar niet van wakker liggen.
Henderson was een grote voorvechter van mensenrechten en holibirechten in het bijzonder in Engeland. Hij voerde daar campagne om het voor homoseksuele voetballers gemakkelijker te maken om zich te outen. En toch kiest hij voor een club waarvan de eigenaar lid is van een koninklijke familie die een loopje neemt met mensenrechten. Uiteraard rept hij daar nu geen woord over als hem de vraag gesteld wordt. En moest hij het doen voor het geld? Ik vermoed van niet. 12 jaar aanvoerder geweest bij Liverpool, dus ik vermoed dat zijn loon zeker meer dan voldoende zal geweest zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Algemeen

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 28 jul 2023, 15:56 Wat is jullie mening met al die voetballers die nu naar Saudi Arabië trekken?
Waar het destijds in China nog vedetten op retour waren, of subwereldtoppers (Fellaini, Carrasco, Witsel) die daar eventjes snel geld gingen verdienen; lijkt de move van de Saudi's echt wel de moeite.

Waar ik mij ook vragen bij stel: hoe kan je die transfersommen en lonen rijmen met FFP of gaan ze dat gewoon onder de mat vegen omdat diezelfde koninklijke familie ook veel geld sponsort aan de UEFA en de FIFA? Waarschijnlijk wel.
Nu zijn het nog hoofzakelijk de "oudere" spelers, maar wel spelers die hun meerwaarde nog hebben in Europa: Mahrez, Firmino, Eduard Mendy (DM), Jota (die van Celtic, 24 jaar!), Seko Fofana, Alex Telles, Brozovic, Malcolm (60 miljoen aan Zenit betaald!), Ruben Neves, Milikovic Savic, Koulibaly, Henderson, Moussa Dembele (die van Lyon, wel transfervrij) en uiteraard Ronaldo. Verder zijn er nog een hoop geruchten ook. (Fabinho, Mané,...)
Wat als ook de jongere talenten naar daar trekken? Genre Mbappé en anderen?
Ik denk echt de Saudi's zichzelf een topcompetitie gaan kopen. Want vroeg of laat gaat er een grote sportzender uit Europa de uitzendrechten aankopen, en dan lijkt mij de bal aan het rollen. De Chinese competitie werd hier niet uitgezonden, dus kreeg hier in Europa nooit voldoende aandacht. In China waren het toch ook vooral rijke particulieren en/of bedrijven die ploegen kochten. De overheid diende tussen beide te komen. In Saudi Arabië is het de koninklijke familie. Wie gaat er hen tegenspreken?

Je kan dan ook de schending van enkele mensenrechten aankaarten, maar we hebben allemaal gezien met het WK in Qatar dat de heren voetballers daar niet van wakker liggen.
Henderson was een grote voorvechter van mensenrechten en holibirechten in het bijzonder in Engeland. Hij voerde daar campagne om het voor homoseksuele voetballers gemakkelijker te maken om zich te outen. En toch kiest hij voor een club waarvan de eigenaar lid is van een koninklijke familie die een loopje neemt met mensenrechten. Uiteraard rept hij daar nu geen woord over als hem de vraag gesteld wordt. En moest hij het doen voor het geld? Ik vermoed van niet. 12 jaar aanvoerder geweest bij Liverpool, dus ik vermoed dat zijn loon zeker meer dan voldoende zal geweest zijn.
Denk inderdaad dat ze zich een competitie met commerciële waarde willen kopen. Als je genoeg betaalt, krijg je velen toch geïnteresseerd. Die oudere gasten kunnen daar op 2 seizoenen vaak evenveel verdienen als op hun hele carrière samen. En jonge gasten kiezen soms ook eieren voor hun geld, niet wetende wat de toekomst nog brengt. Kijk naar Lombaerts, die destijds voor meerdere seizoenen kon tekenen bij Zenit maar er toen vanuit ging dat zijn knieën dat nooit de hele contractduur gingen uithouden.

Financial Fair Play-regels zijn denk ik geen hindernis voor hen, omdat dat geloof ik iets is van de UEFA. Hun competitie hoort bij Azië dacht ik, en dus andere federatie
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Algemeen

Bericht door t4nd »

Ik betwijfel eerlijk gezegd of hun competitie hier ooit gaat aanslaan. Je hebt nu ook een Messi en een paar anderen in Amerika, maar ook die competitie wordt hier niet uitgezonden. Zaken zoals de Champions League, historische ploegen zoals Real Madrid, Bayern Munchen, Manchester United, ... ga je nooit bijeen kunnen kopen.

En eerlijk gezegd vind ik het een pure schande. Als je die bedragen leest... 700m per jaar voor Mbappé? Ronduit degoutant. Steek dat geld in onderzoek en je hebt binnen het jaar een betaalbaar geneesmiddel voor 80% van alle kankers. Of je kan voor dat geld in half Afrika projecten starten om de economie & het onderwijs te verbeteren. En dan durft de media nog achterlijke artikels schrijven waarin ze zeggen dat die overbetaalde pipo's "zich inzetten voor een goed doel" omdat ze eens een project steunen. Mbappé die 1m aan een goed doel geeft is het equivalent als wij die 10 euro per maand aan een goed doel geven. En waarschijnlijk kan hij dat nog via een schimmige vzw doen zodat hij het via de belastingen opnieuw recupereert.
Plaats reactie