Champions League

Al het buitenlands en internationaal voetbalnieuws.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 813
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: Champions League

Bericht door Duffman »

Hans1981 schreef:
Gratchski schreef: http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenland ... etje.dhtml
Afgelopen dinsdag werd Monaco opzij gezet in de halve finales van de Champions League, in de eigen Serie A lonkt de titel en bovendien is ook het ticket voor de finale van de Coppa Italia binnen: u leest, het gaat Juventus meer dan voor de wind. Eén van de sleutelpionnen in de ijzersterke defensie van de 'Oude Dame' is Gianluiggi Buffon, het inmiddels 39-jarige sluitstuk. Na de 2-1-winst in het eigen Juventus Stadium vond de legendarische portier dan ook dat hij zijn sigaretje verdiend had, zo legden paparazzi vast op de gevoelige plaat.
Afbeelding
In Italië is roken in het voetbal heel erg ingeburgerd. Er is daar minder heisa rond. En toch kan je er het langste mee op oudere leeftijd. Dat zal dan wel met de zon en de olijfolie te maken hebben.
Waar is de tijd dat ze bij de Chicago Bulls Havanasigaren stonden te roken op het veld tijdens een kampioenenviering...
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Champions League

Bericht door Alethio »

Ze hebben bij het CL-quizje op Sporza duidelijk gekeken naar de UGent. Elk antwoord is 'A'.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Champions League

Bericht door Alethio »

Ola, Mandzukic...
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 636
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Champions League

Bericht door Hannes »

Ik kijk zelden CL, maar dit is toch indrukwekkend om te zien. Die balcontroles, oplossingen zoeken onder druk, strakke passing, en dat alles aan een moordend tempo... Prachtig.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Champions League

Bericht door Alethio »

Juventus tegen Barcelona ook twee keer echt indrukwekkend. Ik zie ze graag bezig.
Gebruikersavatar
BinonFCB
Invaller
Berichten: 852
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:05
Locatie: Vlaams-Brabant, Leuven

Re: Champions League

Bericht door BinonFCB »

Klote
#MaximeLestienne16 #Elkedagzat28 #Noord222
Hans1981
Basisspeler
Berichten: 2077
Lid geworden op: 17 jul 2016, 23:24

Re: Champions League

Bericht door Hans1981 »

Er is een enorm klasseverschil tussen de top 2 uit Spanje en al de rest. Atletico is de enige ploeg die daarbij kan aanpikken. Wat ook wel wat zegt over de Rode Duivels eigenlijk.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Champions League

Bericht door Cedrinho »

Overdreven resultaat, maar terechte winnaar, zeker op basis van de 2e helft.
Maar de manier waarop Ramos Cuadrado die rode kaart aannaait is zum kotzen. Klein ploegske.
Laatst gewijzigd door Cedrinho op 04 jun 2017, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Champions League

Bericht door Pica »

Beste club ter wereld wint de grootste prijs, wel verschoten dat het nog maar de eerste keer is dat een CL winnaar zich kan opvolgen.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Champions League

Bericht door Alethio »

Ja, dat is inderdaad wel verrassend. Zeker aangezien dat je de laatste jaren toch echt wel een tendens ziet van ploegen die in een periode van zeg maar 5 jaar meerdere keren de finale spelen, en dus is het in principe zeker mogelijk.

Dat gezegd zijnde, ben ik echt geen fan van Real. Op basis van de wedstrijd hebben ze het verdiend, maar leuk voetbal vind ik het niet.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3214
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Champions League

Bericht door Pica »

Dat zei men van Atletico ook, te fysiek was het daar dan. Als je zelf een beter systeem hebt, dan moet je dat maar bewijzen. En Tiki Taka ( niet de persoon, alhoewel) kan mij absoluut niet bekoren. Dan nog liever betonvoetbal met een gezonde dosis agressiviteit.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Champions League

Bericht door Stylisimo »



Ik ben toch nog niet zo zeker dat Ramos Cuadrado die kaart aansmeert. Cuadrado zet toch precies z'n rechtervoet bewust op die van Ramos. Het is alleszins een rare loopbeweging als je het mij vraagt.

Los daarvan vond ik dat Real Juve zwaar overklast heeft. Die rode kaart heeft op zich niet veel uitgemaakt. Na de 1-0 werd Juve beter, ze maken gelijk en dan kruipen ze onmiddelijk weer in hun egelstelling. Hatelijk! Alle lof voor Juve dit seizoen, maar ze hebben het toch over zichzelf uitgeroepen op die manier. Als je niet wil scoren, kun je niet scoren.
Real heeft dan weer quasi een hele match tegen een muur moeten opboksen. Als je dan ziet wat die mannen van combinaties neerleggen op de mat. Straf! Dan is een 4-1 zelfs nog niet zo helemaal overdreven.
Spijtig voor Buffon, maar anderzijds zalig voor Ronaldo. Hij loopt misschien minder dan vroeger, maar wat een killer is dat toch voor de goal!
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Champions League

Bericht door JRut »

De manier waarop Juventus die tweede helft afwerkt is wel echt gigantisch vreemd. Precies alle focus verloren tijdens de rust. Bal afwachten, geen agressiviteit meer, slechte inspeelpasses en geen dodelijke counters meer. Echt jammer hoe ze het zo voor zichzelf weggooien. Doet niets af van de klasse van Real natuurlijk, die waren echt sterk. De hele wedstrijd lang op niveau, dus terechte winnaar.
#hetishierbeter
Bjorno
Jeugdspeler
Berichten: 114
Lid geworden op: 05 aug 2016, 10:23

Re: Champions League

Bericht door Bjorno »

Real heeft natuurlijk een aantal persoonlijkheden zoals Ramos, Pepe en Ronaldo die niet bij iedereen even geliefd zijn, maar puur qua voetbal valt er eigenlijk niet veel op te zeggen.
Toch interessanter om naar te kijken dan Barcelona vind ik persoonlijk. Enkel Bayern op topniveau kan misschien nog beter.

Ben al benieuwd naar volgend jaar of Monaco kan bevestigen, PSG eindelijk eens tot in de absolute eindfase geraakt, Engelse ploegen eindelijk eens terug iets voorstellen, ...
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1752
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Champions League

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ajax op rand van uitschakeling (wel met nog 10 minuten te spelen)
Mooie 2-2 van Nice
Verdiend
Plaats reactie