De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: De Rode Duivels

Bericht door Blackburn »

Ben ik nu de enige die Tielemans echt ondermaats vond in die laatste twee wedstrijden?
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Blackburn schreef: Ben ik nu de enige die Tielemans echt ondermaats vond in die laatste twee wedstrijden?
Nope, vond hem ook enorm zwak. Maar tis een chouchou van Martinez en met het oog op de toekomst snap ik dat hij zijn minuten krijgt, maar moet zich toch dringend herpakken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3329
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

DavidVM schreef:
Blackburn schreef: Ben ik nu de enige die Tielemans echt ondermaats vond in die laatste twee wedstrijden?
Nope, vond hem ook enorm zwak. Maar tis een chouchou van Martinez en met het oog op de toekomst snap ik dat hij zijn minuten krijgt, maar moet zich toch dringend herpakken.
Moet zich inderdaad herpakken. Zat te vloeken gisteren bij zijn alibiverdedigen dat tot de goal van Danjuma leidde, en Simons haalde het in de rust ook aan. Ook aanvallend af en toe ongelukkig of te veel willen forceren, met balverlies tot gevolg. En zijn afstandsschoten komen er niet echt meer uit. Aan zo'n dingen zie je dat het ook wel een deel gebrek aan vertrouwen is.

En toch liet hij zo af en toe ook zien een groot potentieel te hebben. Een goeie pass (met beide voeten) en overzicht heeft hij, en kan hij nog verbeteren, maar dat kwam er voorbij matchen inderdaad te weinig uit. In zijn manier om de bal af te schermen doet hij me soms aan Moussa denken. Alleen is die laatste natuurlijk een stuk sterker en ook sneller. Kracht is iets waar hij als 21-jarige ook nog wel progressie zou moeten kunnen maken.

Dat hij - bijvoorbeeld in de eerste helft tegen Zwitserland - vaak stond te zwemmen, lag ook niet enkel aan hem natuurlijk. Ons middenveld werd toen gewoon overlopen, en daar kon Tielemans ook niet echt veel aan veranderen.

Nu, met Henry krijgt hij bij Monaco een coach die hem zeer goed kent. Benieuwd of hij daarvan zal kunnen profiteren om zijn spel naar een hoger niveau te tillen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Zolang hij maar wacht om zijn niveau op te krikken tot Monaco 2x tegen ons gespeeld heeft :twisted:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Tielemans
- Al sinds jaar en dag de meest overroepen voetballer van België
- onbegrijpellijk hoe die altijd op handen is gedragen door de pers
- Henrotay (zijn manager tot voor kort) is niet onbesproken
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

vanGentmaarvoorClub schreef: Tielemans
- Al sinds jaar en dag de meest overroepen voetballer van België
- onbegrijpellijk hoe die altijd op handen is gedragen door de pers
- Henrotay (zijn manager tot voor kort) is niet onbesproken
Dus als "negatief" punt haal je zijn manager aan? Maar als er dan iets over Leko zijn ex-manager(s) wordt gezegd dan is het een schande?
En meest overroepen voetballer in België... Op basis van wat? Zijn verleden bij anderlecht zeker? Elk beetje kenner ziet toch dat die gast bulkt van het talent? Geef hem toch wat tijd, die jongen is nog maar 21
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Wat hij al gepresteerd heeft in zijn carrière, vind ik helemaal niet in verhouding staan tot alle overdreven lof die hij altijd toegezwaaid heeft gekregen
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

vanGentmaarvoorClub schreef: Wat hij al gepresteerd heeft in zijn carrière, vind ik helemaal niet in verhouding staan tot alle overdreven lof die hij altijd toegezwaaid heeft gekregen
Voetbal is nog steeds een ploegsport...
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: De Rode Duivels

Bericht door Khas »

DavidVM schreef:
vanGentmaarvoorClub schreef: Wat hij al gepresteerd heeft in zijn carrière, vind ik helemaal niet in verhouding staan tot alle overdreven lof die hij altijd toegezwaaid heeft gekregen
Voetbal is nog steeds een ploegsport...
Laat net daar zijn probleem liggen. Hij heeft twee jaar verloren door te lopen zweven, in plaats van te werken als teamspeler.
Laatst gewijzigd door Khas op 17 okt 2018, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Khas schreef: Laat net daar zijn probleem liggen. Hij heeft twee jaar verloren door te lopen zweven, in plaats van te werken als teamspeler.
En dàt is een feit :).
Hij heeft bakken talent, maar in anderlecht speelde hij enkel op zijn talent en veel te weinig als team.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3329
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

t4nd schreef:
Khas schreef: Laat net daar zijn probleem liggen. Hij heeft twee jaar verloren door te lopen zweven, in plaats van te werken als teamspeler.
En dàt is een feit :).
Hij heeft bakken talent, maar in anderlecht speelde hij enkel op zijn talent en veel te weinig als team.
OK, dat laatste klopt misschien wel, maar om nu te zeggen dat hij 2 jaar verloren heeft of heeft lopen zweven, daar ben ik het niet mee eens. Hij deed toch veel wedstrijdervaring op? Droeg in 2016-17 trouwens aanzienlijk bij aan de behaalde titel en de niet onaardige EL-campagne. Als jonge talenten te vroeg vertrekken, wordt hen dat (vaak terecht) verweten en wordt gezegd: 'zie je wel, ze spelen niet, en kunnen dus ook geen progressie maken; verloren jaren'. En nu we er eens eentje hebben die wél is gebleven en daardoor veel heeft kunnen spelen, gaan we hem daarop afrekenen?

Als je het hebt over 'op talent teren' kan ik er trouwens nog wel eentje bedenken dichter bij huis. Meunier is voor mij een typevoorbeeld van een speler die het vaak puur op talent deed zijn laatste jaar (of zelfs 2 jaar) bij ons, of zelfs liep te zweven. Als je ziet waar hij nu staat, zou ik dat echter geen verloren jaren durven noemen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

Kan iemand keer op een deftige manier uitleggen hoe die Nations League werkt en hoe de kwalificatie voor het EK eraan verbonden is?

4 poules, onderverdeeld in nog eens 4 poules en dan finales (met de beste 4?) en die 4 gaan ook naar het EK of zo? Wat maakt die finale dan nog uit behalve prestige als je in de semi's al zeker bent van kwalificatie?
jh_7
Tester
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2016, 19:41

Re: De Rode Duivels

Bericht door jh_7 »

Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

Ja, want dat had ik zelf nog niet gedaan. Ik vind de uitleg gewoon vaak verwarrend en onduidelijk.
Enfin, niets nieuws onder de zon, helpen is een woord dat dit forum niet kent. I should've known.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

https://www.uefa.com/uefanationsleague/ ... 79553.html

4 groepen, in elke groep 4 poules.
-> 1ste in elke poule promoveert
-> laatste in elke poule degradeert

-> 4 winnaars van de poules uit groep A spelen een halve finale & finale om de winnaar van de nations league te bepalen.

-> In 2020 is er een nieuwe nations league. De winnaars van de poules die niet gekwalificeerd zijn voor het EK spelen dan tegen elkaar (voor zover ik het begrijp per groep) voor de laatste 4 plaatsjes van het EK. Als je je poule wint heb je dus een extra kans om je te kwalificeren voor het EK. Als de 1ste van een poule al gekwalificeerd is, dan gaat de 2de (of de 3de) naar de kwalificatiewedstrijden. Op die manier heb je 1 extra deelnemer voor het EK van groep A / B / C / D.

-> Kwalificatie voor het EK is vanaf nu zonder "beste 3de". 10 groepen waarbij de top-2 automatisch naar het EK gaan, de overige 4 plaatsen zijn via de nations league.
Plaats reactie