De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: De Rode Duivels

Bericht door GenGhibli »

HeervanBiesen schreef: 09 feb 2019, 13:01
Gunt schreef: 09 feb 2019, 02:21
HeervanBiesen schreef: 09 feb 2019, 01:27 Toch eens benieuwd naar de volgende selectie van de rode duivels

Doublure voor Meunier zijn bijvoorbeeld toch al dure plaatjes geworden... Castagne die logischerwijze 2de keuze is.
Foket die grommelt dat hij nog geen mensen van de bond in Reims heeft gezien en dan nog een Saelemaekers die dit seizoen nog kan bevestigen.
Saelemaekers? Srs?
Die moet nog bevestigen he, het seizoen zit er nog niet op.
Enige wat die moet bevestigen is dat het brol is. 2 deftige voorzetten, that's all he. Don 't believe the hype. :thumbb:
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: De Rode Duivels

Bericht door Clubpolska »

Ik denk dat Saelemakers vooral aantoont hoe slecht de rest is.
Oh Frail.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

En Fellaini die deze week aankondigde rode duivel te willen blijven spreekt vandaag heel andere taal...
Dat als Martinez hem oproept en het is om op de bank te zitten, dat België toch verre reis is...

Anderzijds is ook het nieuws opgedoken dat Dusseldorf komend seizoen Lukebakio nog voor 1 seizoen wil huren.
Er staat ook een clausule van 20M in zijn contract bij Watford. Monchengladbache & Dortmund zouden hiervan op de hoogte zijn en hebben veel interesse. Laat ons hopen dat Lukebakio binnenkort eens een selectie krijgt bij de Rode Duivels :-)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Interview met Martinez in S/VM:
[spoiler]
Roberto Martinez: 'Niemand zal zo goed zijn als zijn voorganger'
Uit Sport/Voetbalmagazine van 05/06/2019
04/06/19 om 21:00
Bijgewerkt op 05/06/19 om 15:07
Peter t'Kint Thomas Bricmont Guillaume Gautier

We mogen de lat niet te hoog leggen voor zij die straks bij de Rode Duivels komen, denkt Roberto Martínez. Aan de vooravond van de duels met Kazachstan en Schotland praat de bondscoach van België over de toekomst van de Rode Duivels en de belangstelling van Barcelona.

Om iets over één uur 's nachts komt een bericht binnen, uit Catalonië: ' Roberto Martínez lijkt de nieuwe trainer van Barcelona te gaan worden, met ThierryHenry als zijn assistent en Jordi Cruijff als nieuwe technische directeur van de club. Of we dat kunnen bevestigen?'
'We zullen het hem straks vragen', antwoorden we. 'Interview om 15u30. ' 'Blaast hij gegarandeerd af', is de directe respons. Niet dus.

Zoals voorzien is de Catalaan present op het uur van de afspraak. Officieel komt er geen reactie, maar omdat we moeilijk niet over Barcelona kunnen praten, toch dit. Martínez: 'Ik weet dat mijn naam daar in het verleden nog is gevallen. Dat is deel van het leven van een coach: verlies drie wedstrijden, en er wordt gedebatteerd over je positie. Dan zal het succes dat wij hadden op het WK altijd wel leiden tot dit soort geruchten. Mijn situatie is heel duidelijk: ik lig hier nog een jaar onder contract en als een instituut mij wil benaderen, moeten ze dat niet rechtstreeks doen, maar via mijn werkgever: de bond. Dit ligt niet in mijn handen.'

Maar uw filosofie sluit wel aan bij de Catalaanse?

ROBERTO MARTÍNEZ: 'Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat Johan Cruijff mij als coach het meest beïnvloed heeft. Hij is het enige icoon in voetbal dat iederéén beïnvloedde. Of je volgde hem, of je counterde zijn filosofie; op zoek naar een manier om zijn werkwijze te bekampen. Ik werd verliefd op zijn aanvallende manier van voetballen, zijn manier om ruimtes te bespelen. Met Jordi heb ik een andere relatie. Hem bewonder ik voor de manier waarop hij met die moeilijke achternaam in het wereldvoetbal toch succes wist te halen. Een les voor iedereen. Maar die relatie is heel anders, hem bewonder ik als mens.'

Vorig jaar benaderde de Spaanse voetbalbond u voor de job van bondscoach tijdens de voorbereiding van de wedstrijd tegen Brazilië. Nu dit. Uw werk met de Rode Duivels blijft in uw land niet onopgemerkt.

MARTÍNEZ: 'Ik ben er vroeg weg gegaan. Als zestienjarige van Balaguer naar Zaragoza, als 21-jarige naar Engeland. Daar ben ik ook trainer geworden, je zou me een Britse coach kunnen noemen. De Premier League volgen ze wel, maar op afstand, zonder er veel van te snappen. Maar dan komt het WK en die opent een beetje het beeld. Plots zien ze: hé, er is daar een Spaanse coach die iets doet met België en daar met veel liefde over praat. Spanje kreeg een beetje een hart voor de Rode Duivels.'

Stoorde de timing u toen niet, zo vlak voor een belangrijke kwartfinale?

MARTÍNEZ: 'Nee. Op een WK zit je in een bubble, met je spelers, je voorbereiding. Dan ben je niet snel afgeleid. Spelers werden ongetwijfeld ook gecontacteerd, maar ik zag niemand afgeleid geraken, omdat ze allemaal zo gefocust waren op ons project. Dat gaan we nu ook weer hebben, de komende week. ThorganHazard is al veranderd van ploeg, datzelfde staat misschien wel twaalf of dertien spelers uit onze kern te wachten. Dat gaan we moeten managen. Tijdens een tornooi is dat makkelijker, omdat je een doel hebt om op te focussen. Nu gaan we misschien iets meer individueel de zaken moeten aanpakken. Als iets speelt in je hoofd ga je misschien geen topprestatie kunnen leveren.'

Vakantiegevoel

Is er spijt dat u op dit moment niet de finale van de Nations League in Portugal mag voorbereiden?


MARTÍNEZ: 'Neen. Dat hebben we achter ons gelaten. Mijn zorg is nu dat mensen onvoldoende beseffen hoe belangrijk deze twee wedstrijden tegen Kazachstan en Schotland zijn. Als we geen zes punten pakken, moet dat dit najaar gebeuren, in Rusland of ver weg in Kazachstan. Ik pak ze liever nu. Maar ik zie gevaren. Schotland komt naar Brussel onder een nieuwe coach, die zijn team defensief zeer goed zal organiseren. Spelers gaan zich willen tonen, er is een new feeling. Ook Kazachstan heeft een nieuwe coach, die er een weerbaar geheel van maakte. Als wij niet klaar zijn, kunnen we afzien.'

Vreest u voor concentratieverlies, nu sommigen hun vakantie hebben moeten onderbreken voor deze week?

MARTÍNEZ: 'Neen. Omdat ik deze groep altijd al heb ervaren als een groep die geeft om de Rode Duivels. Mijn vrees is het grote verschil tussen spelers die wel tot het einde bezig bleven en hun finales speelden, en zij die al 22 dagen geen wedstrijd meer hadden. Het is moeilijk om ze allemaal binnen die ene week samen op dat niveau te brengen dat wij van hen verwachten. En als we niet allemaal samen pressen, kan Kazachstan, dat met vijf achterin speelt en twee spitsen voortdurend voorin houdt om met de lange bal te bereiken, ons problemen bezorgen. En Schotland gaat ook zeer goed counteren, met de buitenspelers die ze hebben. Geloof me, zonder eenheid gaan we afzien. Het fysieke element bezorgt me nu hoofdbrekens, niet het mentale.'

Gaat dat uw selectiepolitiek bepalen?

MARTÍNEZ: 'Ja. Misschien niet wat betreft de keuze van mijn nummer 9, maar wel op andere posities, op de flanken, het middenveld... Er is ook die snelle opeenvolging van wedstrijden, van zaterdag naar dinsdag. Daarom riep ik zoveel spelers op, zodat we als het ware met twee teams naar twee wedstrijden kunnen werken en niet moeten steunen op spelers die 180 minuten moeten spelen. We gaan veel op volume moeten werken, tijdens trainingen die langer dan anders zullen moeten zijn, eerder in de richting van de duur van een wedstrijd. Minimaal.' Hebt u hen een trainingsschema meegegeven? MARTÍNEZ: 'Ja, maar dat krijgt vandaag iedere speler mee. Ze worden allemaal gecontroleerd tot op het laatste detail, elke dag, ook in hun vakanties. Profs werken vandaag continu. Niet altijd even competitief, maar ze zijn wel bezig.'

Transfers

Al uw spitsen hebben er een moeilijk seizoen opzitten. Raadt u hen een transfer aan?


MARTÍNEZ: 'Ze moeten spelen. Divock Origi beleeft nu misschien zijn beste periode van de voorbije twee jaar, maar moet minuten maken en bij Liverpool is dat moeilijk. Michy Batshuayi eindigde sterk, ze zijn heel tevreden over hem bij Palace. Christian Benteke had zijn blessure, maar speelde daarna wat regelmatiger. Ik maak me meer zorgen om Nacer Chadli of Simon Mignolet, spelers die op dat vlak geen continuïteit vinden. Zij moeten goed nadenken over hun toekomst. We werken op dit moment met een groep van 28. Op een EK zijn er maar 23 plaatsen. Van deze groep zijn er dus vijf spelers die over een jaar niet meekunnen. En anderen, die er nu niet bij zijn, staan te kijken. DedryckBoyata, JasonDenayer, KoenCasteels... Je moet een keuze maken uit een ruime groep en soms komt die keuze neer op: heeft hij voldoende minuten... Als je niet speelt, kan je niet scherp zijn en dat kan in je nadeel werken. Maar het is niet zo dat ik nu zeg: 'Iedereen moet zijn 2000 minuten hebben, anders kan hij niet mee.'

Op het WK waren de jongens met de minste speelminuten, de meest frisse...' Een transfer houdt ook een aanpassingsperiode in.

MARTÍNEZ: 'Daar maak ik me geen zorgen over. Ik noem dat de honeymoon period, waar alles nieuw is, fris... Ik kijk bijvoorbeeld enorm uit naar Thorgan Hazard bij Borussia Dortmund. Zijn evolutie is indrukwekkend. Bij ons eerste officiële duel waar hij bij was, tegen Cyprus, zat hij nog in de tribune. Maar geleidelijk werd hij zeer belangrijk bij Mönchengladbach, een sleutelspeler zelfs, en zijn positie als linkervleugelspeler was zeer interessant. Thorgan is nog steeds aan het evolueren. Idem met Timothy Castagne, van een periode vol onzekerheid bij Atalanta, is hij plots naar een ander niveau gegaan. Ik blijf verrast door de contrasten die een speler soms meemaakt in één seizoen. Origi begon bij de U23 van Liverpool en was op het einde de main player die de ploeg naar de finale van de Champions League bracht. We hebben een mooie groep bij mekaar, vind ik. Tijdens het laatste camp waren acht jongens afwezig maar de anderen voerden onze manier van voetballen ook perfect uit. Straks komt het EK voor beloften in Italië er aan. Als ze daar goed presteren en de groepsfase overleven... Ik ga hier geen namen noemen, omdat ik die jongens dan voor dat tornooi extra onder druk zet, maar sommige spelers zitten echt close bij deze groep.'

Was u verrast door het moeilijke seizoen van Kevin De Bruyne?

MARTÍNEZ: 'Ik noem het een ongelukkig seizoen. Hij heeft vrij vroeg een contactletsel opgelopen en daarna was het altijd catching on. Maar als hij op het veld stond, presteerde hij sterk, vond ik. En als je Jan Vertonghen en Toby Alderweireld zag dit seizoen... Ik heb niet de indruk dat het WK een negatief effect had op hun prestaties. Neem Yannick Carrasco. Als tijdens het WK blijkt dat je gaat veranderen, maar dat lukt uiteindelijk niet, dan was in zijn geval een andere reactie zeer goed mogelijk geweest. Maar Yannick scoort, geeft assists en is bij zijn ploeg Dalian de belangrijkste speler. Qua maturiteit is hij misschien wel de speler die het meest evolueerde.'

Is het tijd voor een comeback naar Europa?

MARTÍNEZ: 'Ja.'

Courtois ruilde Engeland in voor Madrid en zag af. Verraste u dat?

MARTÍNEZ: 'Hoeveel had bij Courtois te maken met die transfer en hoeveel met de moeilijkheden van die ploeg? Ik zag Keylor Navas namelijk ook in de problemen komen. Eden Hazard had een fantastisch jaar. Ik ben verrast dat mensen nog altijd de vraag stellen of hij dit niveau kan blijven aanhouden. Ik heb Eden nog nooit zien verslappen, terwijl juist dat soort spelers - de technische mannen die veel aan de bal moeten komen - afzien na een WK. Eden toont maturiteit in zijn spel, waarin hij naast het geven van assists ook meer kansen voor zichzelf creëert en scoort. Een kwestie van maturiteit, maar ook van een ploeg die hem beter verstaat.'

Zwitserland

Was u verrast dat Youri Tielemans zich zo snel zo goed zou kunnen aanpassen aan het Britse voetbal?

MARTÍNEZ: 'Neen. Ik had eerder verwacht dat hij wat hij bij Leicester liet zien, ook in Monaco zou tonen. Als ik wat hij deed bij de nationale ploeg vergeleek met zijn spel bij Monaco, dan kon ik alleen maar concluderen dat er iets aan de hand moest zijn. Maar nu zie ik géén verschil meer en rijmt het veel beter.'

Kan u hem in een ploeg zetten mét De Bruyne? Dat wordt deze week ongetwijfeld een volgend thema.

MARTÍNEZ: 'Ja, natuurlijk! Ik ben blij dat ik Kevin terug heb. Ik zag hem op zijn tornooi in Drongen. Hij was gelukkig, hongerig... En Youri voelt zich nu op de top van de wereld... Hij weet nu wat hij nodig heeft op het veld: de bal. Hij vraagt die de hele tijd. Youri fit, Witsel fit, Kevin fit... Dat is wat we nodig hebben. Ik gebruik Youri altijd als voorbeeld voor elke jonge speler: hij is vertrokken uit België toen hij er klaar voor was. In zijn geval na 200 wedstrijden, voor anderen kan dat na 50 zijn, over twee seizoenen, of 100. 50 is het minimum, waarin je allerlei momenten meemaakt. Als Youri niet klaar was geweest, had hij het opgegeven, na wat hem in Frankrijk was overkomen. Nu niet. Geen enkel negatief commentaar, nooit. Hij is blijven werken. Eigenlijk past de Belg zich in het buitenland makkelijk aan, vanwege zijn achtergrond: een land vol contrasten, waar je je moet aanpassen, je talen moet leren. In de Premier League duurt het vaak zes maanden voor iemand zich heeft aangepast. Daarom kopen topteams vaak buitenlanders weg bij andere Britse teams, omdat spelers daar al hun aanpassingsperiode hebben gehad. Belgen presteren direct. Ze spreken de taal, passen zich in een kleedkamer makkelijk aan aan de diverse culturen. Toen ik hier begon, vroeg ik aan de psycholoog, Jef Brouwers, om me de persoonlijkheid achter de Belg te schetsen. Hij zei: 'Veel mensen zijn in het verleden hier, op deze grond, komen vechten. De Belg zet daarom vaak een stap achteruit, excuseert zich en wil vooral niet betrokken raken. Hij toont wel begrip, voor wat er gebeurt.''

Op sportvlak kan dat wel leiden tot ontlopen van verantwoordelijkheid. Hoe was de sfeer in de kleedkamer na de 5-2 tegen de Zwitsers?

MARTÍNEZ: ' Hurt. Honest hurt. Eerlijke pijn. Verrassing ook. Shock. Geen woede. Teleurstelling. Het verlies tegen Frankrijk op het WK trof de groep dieper. Het was toen alsof de wereld eindigde, maar uiteindelijk verloor je van de latere wereldkampioen met een goal uit een standaardsituatie en pakten we nadien nog brons. We eindigden het tornooi met een zege, met zestien goals, winst tegen Brazilië en een fantastische ontvangst door het publiek. In Zwitserland kwam de nederlaag onverwacht, en vroegen de spelers zich af: 'Hoe hebben we dit laten gebeuren?' We hebben toen, na de 0-2, het respect voor de ander verloren. De enige keer onder mijn leiding en onbewust. Ik moet zoeken naar een manier om dat in de toekomst te vermijden, maar soms is het wel eens nodig. Als waarschuwing.'

Het is moeilijk als ploeg om een tegenstander terug onder controle te krijgen, als die alles of niets gaat spelen. Dat zagen we ook in de Champions League.

MARTÍNEZ: 'Klopt, dat momentum stoppen is zéér moeilijk. Met dat verschil dat wij al met 1-0 naar ginder gingen én ook nog eens 0-2 voorkwamen... Het was anders dan in de Champions League, waar na de heenwedstrijd de hele week mensen riepen: 'Het is binnen.' Dat is het nooit!'

Euro

Is het EK volgend jaar de laatste kans op winst voor deze generatie?


MARTÍNEZ: 'Neen. Als je voor een squad staat, denk je altijd: het is nu of nooit, na dit tornooi gaan ze stoppen. Maar zo gebeurt het zelden, altijd vallen er twee, drie weg, maar komen er een paar anderen bij. Wanneer die een positieve invloed hebben, kun je weer verder. Het wordt een probleem wanneer de opvolgers het niet kunnen waarmaken, maar dat zie ik niet. Hazard, De Bruyne, Romelu Lukaku kunnen allemaal nog zeker een tornooi langer mee. We moeten er alleen voor zorgen dat zij die erbij komen, daar mentaal klaar voor zijn. Niet denken: technisch en tactisch moeten ze zo goed zijn als hun voorgangers. Dat zal niemand zijn. Maar wel mentaal. Zal ik jullie eens een vraag stellen? Waarom heeft de Premier League vier ploegen in de Europese finales?'

Geld, gecombineerd met een goeie werking en talent van over heel de wereld...

MARTÍNEZ: 'Ja. Gecreëerd door 38 wedstrijden die stuk voor stuk veeleisend zijn, daar waar de andere ploegen - Ajax, Juventus, Barcelona - er misschien drie of vier per seizoen hebben. Dat gebeurt niet van de ene dag op de andere, het is een evolutie van de voorbije zes jaar. Toen ik voor Everton werkte, waren wij de laatste overlevende in Europa. De anderen waren toen mentaal noch fysiek in staat om te gaan met de eisen van de Champions League én een competitie zonder winterbreak. Iedereen zei daarop: 'We hebben een winterstop nodig.' Toen die er niet kwam, ging men op zoek naar manieren om spelers toch te laten pieken in maart, april en mei. Die formule hebben ze nu gevonden, elk met zijn eigen filosofie. Tottenham werd een paar jaar geleden nog verslagen door Gent, maar haalde nu de finale, met dezelfde coach. Ajax was na zestig minuten mentaal en fysiek opgebrand, terwijl de Spurs oké speelden, niet fantastisch, maar ze konden wel blijven gaan. Misschien gaan de volgende Rode Duivels niet meer zo getalenteerd zijn als deze generatie, maar als we ze mentaal zo sterk krijgen dat ze kunnen blijven gaan, zullen we ook in de toekomst nog een competitieve ploeg hebben.'

Loopt u niet het gevaar te lang door te gaan met dezelfde groep?

MARTÍNEZ: 'Neen. Je moet altijd de stats blijven volgen. Als u mijn kern analyseert, merkt u dat ik uit een ruime groep put, niet uit altijd dezelfde 26, 27. Daarom zeg ik ook altijd dat je na winst op een WK moet stoppen als bondscoach. Omdat je daarna niet langer goed kan kijken naar spelers, je riskeert met jongens door te gaan, waarvan je hóópt dat ze nog een keer hetzelfde gaan brengen. Ook al zeggen hun statistieken misschien iets anders. Je moet altijd 'het nu' meten, niet dat wat ze ooit in staat waren te brengen. Maar ( lacht): ik heb het WK niet gewonnen, dus...'

Misschien het EK?

MARTÍNEZ: 'Misschien. Maar dan loopt mijn contract af, dus...'



'Vinnie heeft het EK als doel'

Zien we Vincent Kompany op het EK in 2020?

Roberto Martínez: ' Vinnie is een zeer intelligent persoon, zijn beslissing om naar anderlecht terug te keren is alles behalve emotioneel. Laten we dit eens proberen... Neen, zo denkt hij niet, Vinnie is een rationeel iemand. Hij gaat zich straks wel omringen met zeer bekwame mensen en zal heldere doelen stellen. Als voetballer is dat presteren op een hoog niveau, deel uitmaken van de Rode Duivels en als trainer wil hij op een zeer jonge groep straks zijn ideeën overbrengen. Het lijkt me geen onmogelijke taak om al die dingen te combineren, alleen ga je meer dan één goeie kracht nodig hebben. Zijn team moet sterk zijn.'

Voor u is er geen probleem om hem te blijven selecteren?

Martínez: 'Je beoordeelt de prestaties. Ik roep nu niet de speler-coach van anderlecht op, wel de meest invloedrijke speler dit seizoen van Manchester City. Voor volgende camps zal ik Vinnie als de speler van anderlecht bekijken. Als hij niet speelt, kan ik hem niet oproepen, maar daar ben ik niet bang voor. Vinnie kennen jullie allemaal goed genoeg, hij stelt zichzelf doelen. En eentje ervan is het EK. Daarna zal hij wel zien, eventueel nieuwe doelen stellen.'

Welke troeven heeft hij als coach?

Martínez: 'Dat gaan we zien, ik ben zeer nieuwsgierig. Een coach moet vooraf beslissen wat hij wil. Wil hij een defensieve coach zijn die aanvalt, of een aanvallende, die verdedigt? Dat ontdekken, wordt fascinerend. Als speler is dat anders. Vinnie vroeg van ons gewoon duidelijkheid, wat er van hem werd verwacht. En vervolgens gaf hij blijk van kalmte rond zijn prestaties. Een speler als Kompany zou nooit de carrière hebben gehad die hij had, als hij zijn coach in vraag had gesteld. Integendeel. Een speler als Kompany had gewoon nood aan duidelijkheid, om vervolgens te doen wat het team nodig had, of wat de coach vroeg.'
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Onbegrijpelijke opstelling tegen San Marino. Op voorhand kon je al voorspellen dat Origi, Januzaj en Carrasco het slecht gingen doen... Tegen een ploeg als San Marino moet je gewoon snel combineren en dan loop je er door, iets wat duidelijk bewezen is bij de inbreng van Mertens & Chadli (die trouwens deftig ingevallen is). De 3 die ik genoemd heb zijn net spelers die te graag iets individueel willen forceren en daarom 4x draaien en iets proberen om daarna de bal naar achter te spelen.

Goede opstelling was geweest:
Courtois
Alderweireld - Denaeyer - Vertongen
Meunier - De Bruyne - Tielemans - Vanaken - Chadli
Batshouai - Mertens

Persoonlijk had ik Lukaku opgesteld, maar misschien was hij licht geblesseerd en stond hij daarom aan de kant. In elk geval, met deze opstelling had je spelers gehad die snel konden combineren - in de ruimtes kunnen duiken én in de ruimte kunnen passen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

En wat maakt dat nu allemaal uit?
De Rode Duivels worden groepswinnaar, dus het doelsaldo doet er niet toe. Tegelijk is de tegenstander van een niveau dat zelfs onze beloftenploeg ertegen zou winnen.

Martinez heeft dus geroteerd en enkele mensen een kans gegeven terwijl anderen rust kregen. Mertens kreeg rust omdat hij veel speelde, Lukaku om te "bekomen" van de hectiek van zijn transfer en zo. Of zo zegt Martinez toch.
Zoals Martinez ook terecht zegt, was het een leerrijke match. Niet op het vlak van wie goed genoeg is, wel om te zien wie door het mandje valt en dus zijn kans niet grijpt.
Als de kern nu uit 35 man zou bestaan waarvan er slechts 23 naar het WK gaan, dan was dit een goeie match om de keuzes van de coach te vergemakkelijken. Ik kan me bijvoorbeeld inbeelden dat zo'n Chadli na gisteren bij de afvallers hoort.

Begrijpelijke keuzes dus van Martinez, wat mij betreft. Van de 3 punten was hij toch al zeker, dus kon hij zo'n dingen checken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Cedrinho schreef: 07 sep 2019, 11:37 Begrijpelijke keuzes dus van Martinez, wat mij betreft. Van de 3 punten was hij toch al zeker, dus kon hij zo'n dingen checken.
Januzaj & Carrasco vind ik in geen enkele match een begrijpelijke keuze - laat staan dat ik ooit zou overwegen ze naar gelijk welk toernooi mee te nemen. Veel egotripperij, weinig oog voor ploegmaats en bijna altijd de verkeerde keuzes. Dat ze af en toe eens een wereldgoal maken is de enige reden dat ze "opvallen".
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

Wel ja, dat heeft Martinez nu dan mogelijk ook gezien. Daarvoor dient zo'n match dus.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: 07 sep 2019, 11:37 En wat maakt dat nu allemaal uit?
De Rode Duivels worden groepswinnaar, dus het doelsaldo doet er niet toe. Tegelijk is de tegenstander van een niveau dat zelfs onze beloftenploeg ertegen zou winnen.

Martinez heeft dus geroteerd en enkele mensen een kans gegeven terwijl anderen rust kregen. Mertens kreeg rust omdat hij veel speelde, Lukaku om te "bekomen" van de hectiek van zijn transfer en zo. Of zo zegt Martinez toch.
Zoals Martinez ook terecht zegt, was het een leerrijke match. Niet op het vlak van wie goed genoeg is, wel om te zien wie door het mandje valt en dus zijn kans niet grijpt.
Als de kern nu uit 35 man zou bestaan waarvan er slechts 23 naar het WK gaan, dan was dit een goeie match om de keuzes van de coach te vergemakkelijken. Ik kan me bijvoorbeeld inbeelden dat zo'n Chadli na gisteren bij de afvallers hoort.

Begrijpelijke keuzes dus van Martinez, wat mij betreft. Van de 3 punten was hij toch al zeker, dus kon hij zo'n dingen checken.
Ik kon je volgen, tot ik las dat Chadli na gisteren bij de afvallers zou horen. Toen hij en Mertens erin kwamen begonnen ze eindelijk te voetballen... Als je het mij vraagt heeft hij net punten gescoord.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

IsO schreef: 07 sep 2019, 19:32
Cedrinho schreef: 07 sep 2019, 11:37 En wat maakt dat nu allemaal uit?
De Rode Duivels worden groepswinnaar, dus het doelsaldo doet er niet toe. Tegelijk is de tegenstander van een niveau dat zelfs onze beloftenploeg ertegen zou winnen.

Martinez heeft dus geroteerd en enkele mensen een kans gegeven terwijl anderen rust kregen. Mertens kreeg rust omdat hij veel speelde, Lukaku om te "bekomen" van de hectiek van zijn transfer en zo. Of zo zegt Martinez toch.
Zoals Martinez ook terecht zegt, was het een leerrijke match. Niet op het vlak van wie goed genoeg is, wel om te zien wie door het mandje valt en dus zijn kans niet grijpt.
Als de kern nu uit 35 man zou bestaan waarvan er slechts 23 naar het WK gaan, dan was dit een goeie match om de keuzes van de coach te vergemakkelijken. Ik kan me bijvoorbeeld inbeelden dat zo'n Chadli na gisteren bij de afvallers hoort.

Begrijpelijke keuzes dus van Martinez, wat mij betreft. Van de 3 punten was hij toch al zeker, dus kon hij zo'n dingen checken.
Ik kon je volgen, tot ik las dat Chadli na gisteren bij de afvallers zou horen. Toen hij en Mertens erin kwamen begonnen ze eindelijk te voetballen... Als je het mij vraagt heeft hij net punten gescoord.
Excuus, ik bedoelde inderdaad niet Chadli maar Carrasco. En ook Januzaj bvb.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: 07 sep 2019, 20:16
IsO schreef: 07 sep 2019, 19:32
Cedrinho schreef: 07 sep 2019, 11:37 En wat maakt dat nu allemaal uit?
De Rode Duivels worden groepswinnaar, dus het doelsaldo doet er niet toe. Tegelijk is de tegenstander van een niveau dat zelfs onze beloftenploeg ertegen zou winnen.

Martinez heeft dus geroteerd en enkele mensen een kans gegeven terwijl anderen rust kregen. Mertens kreeg rust omdat hij veel speelde, Lukaku om te "bekomen" van de hectiek van zijn transfer en zo. Of zo zegt Martinez toch.
Zoals Martinez ook terecht zegt, was het een leerrijke match. Niet op het vlak van wie goed genoeg is, wel om te zien wie door het mandje valt en dus zijn kans niet grijpt.
Als de kern nu uit 35 man zou bestaan waarvan er slechts 23 naar het WK gaan, dan was dit een goeie match om de keuzes van de coach te vergemakkelijken. Ik kan me bijvoorbeeld inbeelden dat zo'n Chadli na gisteren bij de afvallers hoort.

Begrijpelijke keuzes dus van Martinez, wat mij betreft. Van de 3 punten was hij toch al zeker, dus kon hij zo'n dingen checken.
Ik kon je volgen, tot ik las dat Chadli na gisteren bij de afvallers zou horen. Toen hij en Mertens erin kwamen begonnen ze eindelijk te voetballen... Als je het mij vraagt heeft hij net punten gescoord.
Excuus, ik bedoelde inderdaad niet Chadli maar Carrasco. En ook Januzaj bvb.
Door Chadli werd Carrasco ook beter vond ik
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: De Rode Duivels

Bericht door DavidVM »

Ben altijd fan geweest van Martinez, maar 2 zaken hebben me enorm gestoord...

1. Geef Vanaken toch eens een kans verdorie! Martinez heeft altijd zogezegd lof over de Belgische competitie, dat hier goeie spelers zitten, en dat die zeker het niveau hebben van de Rode Duivels. Maar als het erop aan komt geeft hij altijd kansen aan de spelers die in het buitenland zitten. Er is nog geen enkele speler uit de JPL die al deftig zijn kans heeft gekregen.

2. Dat je in zo een match wil experimenteren, alle begrip voor, is wss je enige kans in de kwalificatie. Maar wees daar dan open over en kom niet vertellen dat je met je beste ploeg gaat spelen om dan heel je ploeg door mekaar te gooien. Akkoord dat je de tegenstander niet wijzer moet maken, maar tegen fucking San Marino ben je het de supporters toch verplicht om open en eerlijk te communiceren
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Compleet mee eens. Met spelers die wat mentaliteit hadden zou het in de 1ste helft al binnen geweest zijn, en dan kon je op minuut 60 nog Raman & Verschaeren hun eerste minuten gunnen. In plaats van tegen fucking San Marino wissels te moeten doen om toch de match te laten kantelen...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Cedrinho »

DavidVM schreef: 09 sep 2019, 09:34 Ben altijd fan geweest van Martinez, maar 2 zaken hebben me enorm gestoord...

1. Geef Vanaken toch eens een kans verdorie! Martinez heeft altijd zogezegd lof over de Belgische competitie, dat hier goeie spelers zitten, en dat die zeker het niveau hebben van de Rode Duivels. Maar als het erop aan komt geeft hij altijd kansen aan de spelers die in het buitenland zitten. Er is nog geen enkele speler uit de JPL die al deftig zijn kans heeft gekregen.

2. Dat je in zo een match wil experimenteren, alle begrip voor, is wss je enige kans in de kwalificatie. Maar wees daar dan open over en kom niet vertellen dat je met je beste ploeg gaat spelen om dan heel je ploeg door mekaar te gooien. Akkoord dat je de tegenstander niet wijzer moet maken, maar tegen fucking San Marino ben je het de supporters toch verplicht om open en eerlijk te communiceren
Het eerste.. Akkoord in zo'n match, zeker gezien de Hazards niet fit waren. Anderzijds snap ik ook wel dat hij de spelers in België veel meer aan het werk ziet dan die in het buitenland en dat hij mogelijk daardoor die anderen eerder een kans zal geven. Van Vanaken zal hij wel perfect weten wat die kan, maar ik kan me inbeelden dat hij een Carrasco het laatste jaar amper nog heeft zien spelen..

Het tweede.. Ik snap het probleem hier niet echt. Wat zitten Vandenbempt en co daarover te neuten? Nog nooit een trainer geweten die zand in de ogen van de tegenstander strooit? Zoals de vele keren dat rsca al afkwam met spelers die "onzeker" waren door "blessures" om dan in het weekend gewoon in de basis te staan.. Daarover wordt niet geklaagd, maar over Martinez en de Rode Duivels dan wél? We weten allemaal dat de pers altijd al heel veel heeft willen te zeggen hebben over de Rode Duivels (herinner u de band die ze hadden met Guy Thys bijvoorbeeld), maar ze moeten niet gaan overdrijven ook niet. De bondscoach is baas, niet de pers.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: 09 sep 2019, 12:38
DavidVM schreef: 09 sep 2019, 09:34 Ben altijd fan geweest van Martinez, maar 2 zaken hebben me enorm gestoord...

1. Geef Vanaken toch eens een kans verdorie! Martinez heeft altijd zogezegd lof over de Belgische competitie, dat hier goeie spelers zitten, en dat die zeker het niveau hebben van de Rode Duivels. Maar als het erop aan komt geeft hij altijd kansen aan de spelers die in het buitenland zitten. Er is nog geen enkele speler uit de JPL die al deftig zijn kans heeft gekregen.

2. Dat je in zo een match wil experimenteren, alle begrip voor, is wss je enige kans in de kwalificatie. Maar wees daar dan open over en kom niet vertellen dat je met je beste ploeg gaat spelen om dan heel je ploeg door mekaar te gooien. Akkoord dat je de tegenstander niet wijzer moet maken, maar tegen fucking San Marino ben je het de supporters toch verplicht om open en eerlijk te communiceren
Het eerste.. Akkoord in zo'n match, zeker gezien de Hazards niet fit waren. Anderzijds snap ik ook wel dat hij de spelers in België veel meer aan het werk ziet dan die in het buitenland en dat hij mogelijk daardoor die anderen eerder een kans zal geven. Van Vanaken zal hij wel perfect weten wat die kan, maar ik kan me inbeelden dat hij een Carrasco het laatste jaar amper nog heeft zien spelen..

Het tweede.. Ik snap het probleem hier niet echt. Wat zitten Vandenbempt en co daarover te neuten? Nog nooit een trainer geweten die zand in de ogen van de tegenstander strooit? Zoals de vele keren dat rsca al afkwam met spelers die "onzeker" waren door "blessures" om dan in het weekend gewoon in de basis te staan.. Daarover wordt niet geklaagd, maar over Martinez en de Rode Duivels dan wél? We weten allemaal dat de pers altijd al heel veel heeft willen te zeggen hebben over de Rode Duivels (herinner u de band die ze hadden met Guy Thys bijvoorbeeld), maar ze moeten niet gaan overdrijven ook niet. De bondscoach is baas, niet de pers.
Ik ben het helemaal eens met DavidVM.

1) Vanaken verdient al even zijn kans bij de Duivels op basis van zijn prestaties de voorbije jaren, zowel in de competitie als in de CL(-kwalificaties). Tegen San Marino was het moment, want tegen Schotland zie ik hem niet starten.

2) Vanaken zou het zonder de minste twijfel beter gedaan hebben op de positie van Eden dan Origi vrijdag. Is in mijn ogen niet enkel een kwestie van mentaliteit, maar ook van de juiste profielen op de juiste positie zetten. En Origi op de plek van Eden in dit systeem was een miscast. Hans is in mijn ogen niet alleen een fantastische spelmaker, maar ook een 'Raumdeuter' (zie zijn Lokeren-periode, toen hij vaak kort achter de spits speelde). Hij had wel raad geweten met die positie.

3) Wat Vandenbempt en co 'zitten te neuten' kan ik begrijpen. Zand in de ogen van de tegenstander strooien doe je als je daar een tactisch voordeel kan uihalen tegen een tegenstander van een bepaald niveau. Met alle respect voor San Marino en de manier waarop ze zich hebben proberen te weren, maar ze staan met een reden laatste op de FIFA-ranking. Ik zie niet goed in wat we er, als 1ste op de FIFA-ranking, op tactisch vlak bij te winnen hebben om de laatste 'zand in de ogen te strooien'. Helemaal mee eens dat het wat grotesk wordt op die manier.
Plaats reactie