De Rode Duivels

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Doku heeft vorig seizoen in een 5tal matchen (tegen extreem matige tegenstanders) een paar goeie acties gedaan, en dit seizoen in 7 matchen (eveneens tegen extreem matige tegenstanders) was hij de uitblinker in een zwakke ploeg (in het land der blinden...). Als ik hem zo zie bij de Rode Duivels vrees ik eerlijk gezegd een beetje. Die jongen is verkocht voor 27m aan Rennes, wat voor hen de duurste inkomende transfer is. Ze zien in hem dus een directe versterking en zoals hij nu speelt kan hij daar niet mee. Dan is de vraag : gaan ze geduld hebben met hem of is hij al verbrand nog voor hij goed en wel begonnen is...

Alleen, hij loopt op de flank en is snel waardoor hij wel eens een flitsende actie kan doen. Tegen Ijsland (eerste match) speelt hij een draak van een wedstrijd, maar hij scoort wél een mooi doelpunt (weliswaar na een slechte controle waardoor de bal met wat geluk goed ligt maar bon). Vanaken speelt minder opvallend, en hij zit in een ploeg waar de meerderheid van de spelers goed speelt zodat hij minder opvalt.

Maar 't is gewoon triest. Een speler van pakweg Zulte Waregem zal nooit opgeroepen worden, eentje van anderlecht wel. En dat terwijl die 2 ploegen qua niveau op dit moment niet al te veel van elkaar verwijderd zijn.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

Volgende maand is er opnieuw een interlandbreak.
Volgens RTBF zouden er nieuwe namen klaar staan om de overtap van de beloften naar de Rode Duivels te maken.
Het zou gaan om Arnaud Bodaert, Albert Sambi Lokonga, Charles De Ketelaere en Mike Trésor Ndayishimiye die van de U21 zouden kunnen doorschuiven.

Toekomst gericht is het denk ik wel normaal dat Bodaert gewoon al eens betrokken wordt bij de trainingen van de nationale ploeg.
Ndayishimiye is een enorm groot talent dat vast in de basis stond bij Willem II en zou naar mijn mening al bij de vorige selectie welkom geweest zijn.
Voor Sambi & Charles ist normaal dat ze op de lijst staan, maar moeten ze toch nog wekelijks bevestigen.
Dan heb ik liever dat Martinez Orel Mangala er al eens bij haalt.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Mijn Blauw-Zwart hart beïnvloedt me waarschijnlijk, maar...

De Ketelaere vind ik logisch. Zelfs logischer dan Doku die al opgeroepen is, want Charles heeft al op hoger niveau bevestigt dat hij het aankan (mits uiteraard wat terugval) en hij presteert ook al een langere periode goed. Je als jonge gast in een kampioenenploeg knokken ten voordele van Dennis is nog net iets anders dan elke week bij een matige ploeg op de flank spelen omdat er geen andere optie is.

Lokonga snap ik compleet niet. Die kerel heeft een te hoog contract gekregen bij anderlecht en op het middenveld doet hij compleet niets nuttigs als hij tegen een topploeg speelt. Hell, zonder Trebel naast hem die alles covert doet hij zelfs tegen een matige ploeg weinig tot niets.

Bodaert & Ndayshimiye zijn dan weer logische namen.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

t4nd schreef: 15 okt 2020, 20:48 Mijn Blauw-Zwart hart beïnvloedt me waarschijnlijk, maar...

De Ketelaere vind ik logisch. Zelfs logischer dan Doku die al opgeroepen is, want Charles heeft al op hoger niveau bevestigt dat hij het aankan (mits uiteraard wat terugval) en hij presteert ook al een langere periode goed. Je als jonge gast in een kampioenenploeg knokken ten voordele van Dennis is nog net iets anders dan elke week bij een matige ploeg op de flank spelen omdat er geen andere optie is.

Lokonga snap ik compleet niet. Die kerel heeft een te hoog contract gekregen bij anderlecht en op het middenveld doet hij compleet niets nuttigs als hij tegen een topploeg speelt. Hell, zonder Trebel naast hem die alles covert doet hij zelfs tegen een matige ploeg weinig tot niets.

Bodaert & Ndayshimiye zijn dan weer logische namen.
Klopt, hij heeft constantere (en meer) matchen gespeeld dan Doku.
Idd, Sambi heeft potentieel maar is gewoon nog wat te plat, liever dan een Mangala die wekelijks speelt en in Duitsland bewezen heeft talent te hebben, want alle grote ploegen kennen hem daar.

Ja dat is ook zo, begrijp ze daar wel in Luik als een doelman van de joden als 3de doelman mee mag, en een Roef er bij wordt gehaald dat zéker een Bodaert dan ook eens mag mee trainen.
Trésor had ik zelfs heel graag zien tekenen bij ons, maar vrees dat hij in de winter niet meer te betalen is.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: De Rode Duivels

Bericht door Jens27 »

Nog iemand die zijn oogleden voelt zwaar worden bij het bekijken van een wedstrijd van de Rode Duivels? Ik had begot goesting om te zappen naar Love Island. Die Nations League is één grote grap. Niemand kan zich daar voor opladen en zonder supporters is ook de folklore van een internationale wedstrijd helemaal weg. De wedstrijden volgen elkaar zo snel op dat de internationale opdracht een noodzakelijk kwaad voor voetballers is geworden. Voetballers komen terug met een positieve covid-test of blessures of kleinere kwaaltjes. Als Club kruis je de vingers dat iedereen terugkeert zoals die vertrokken is. Waarom al die nonsens van oefenwedstrijden en inhoudsloze, gefabriceerde tornooien? Doe een tornooi extra voor de zomer tussen de jaren van grote tornooien door. Laat het seizoen lopen en sluit het sneller af om nationale ploeg een langere aanloopperiode te gunnen. Dit is belachelijk.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

Ben ik de enigste die amper nog matchen van de rode duivels bekijkt? Behalve op EK/WK is er van mijn kant uit totaal geen interesse precies.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Pica schreef: 16 okt 2020, 09:17 Ben ik de enigste die amper nog matchen van de rode duivels bekijkt? Behalve op EK/WK is er van mijn kant uit totaal geen interesse precies.
Neen, hier net zo. Mochten er geen Coronatoestanden zijn en er wat interessanters te beleven viel ..
Heb nu toch een aantal keer een paar minuten gezapt naar de duiveltjes
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: De Rode Duivels

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 16 okt 2020, 12:19
Pica schreef: 16 okt 2020, 09:17 Ben ik de enigste die amper nog matchen van de rode duivels bekijkt? Behalve op EK/WK is er van mijn kant uit totaal geen interesse precies.
Neen, hier net zo. Mochten er geen Coronatoestanden zijn en er wat interessanters te beleven viel ..
Heb nu toch een aantal keer een paar minuten gezapt naar de duiveltjes
ik ben wel een die hard wat de Duivels betreft, beetje van thuis uit meegekregen. Vroeger nog in een halfleeg Koning Boudewijnstadion gaan kijken toen we onder meer Stein Huysegems en Kevin Vandenbergh moesten oproepen :grin: dus mij ga je in deze toch wel iets betere tijden niet snel zien afhaken. Heb het ooit anders geweten...

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik blind zou zijn voor wat beter kan en moet.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: De Rode Duivels

Bericht door The_One »

Ik blijf ook kijken, al noem ik het eerder leedvermaak ipv 'die hard'.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

The_One schreef: 16 okt 2020, 17:13 Ik blijf ook kijken, al noem ik het eerder leedvermaak ipv 'die hard'.
idem hier, blijf het volgen. opt moment ist ook eerder dat dat nog hetgene is om naar uit te kijken in deze bizarre periode.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: De Rode Duivels

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Dat Dokuutje speelt volgens mij over 2 jaar weer in tweede klasse .. bij de mauven.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: De Rode Duivels

Bericht door HeervanBiesen »

vanGentmaarvoorClub schreef: 16 okt 2020, 21:17 Dat Dokuutje speelt volgens mij over 2 jaar weer in tweede klasse .. bij de mauven.
Hoop eigenlijk nu de joden financieel in enorm slechte papieren zitten,
dat Standard daar eindelijk eens van profiteert,
maar verder ook dat Charleroi verdere stappen maakt.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Beste Roberto,

gisteren speelde Doku tegen de CL-topper Krasnodar (op dit moment toch 7de in de Russische competitie). Hij mocht 30 minuten voor tijd invallen en gaf in de 90ste minuut zelfs een assist die bijna tot een doelpunt leidde. Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat u hem beloont met een basisplaats voor de komende duels van de Rode Duivels.
Eveneens gisteren zaten Sambi Lokonga, Verschaeren & Dimatta op de bank tijdens het CL-duel Barcelona-Ferencvaros. Op de bank thuis, wel te verstaan, terwijl ze naar TV aan het kijken waren. Dit - gecombineerd met hun oeverloze inzet tijdens de trainingen van anderlecht én hun afwisselende prestaties tegen gerenommeerde tegenstanders zoals Waasland-Beveren & Sint Truiden verplichten me u erop te wijzen dat deze toppers minstens een selectie voor de Rode Duivels én een invalbeurt verdienen. Een topploeg als anderlecht (toch wel 9de in de Jupiler Pro League) verdient minstens 3 internationals!
Club Brugge daarentegen leverde alweer teleurstellende resultaten af. Nadat ze tegen Standard slechts een gelijkspel konden behalen waardoor ze enkel op de 1ste plaats staan dankzij hun doelpuntensaldo slaagden ze er tegen Zenit (1ste in de Russische competitie) niet in om de twijfels van zich af te spelen. Het werd slechts 1-2, en als u goed opgelet heeft miste Charles De Ketelaere zelfs een eerste kans waarna Dennis de bal binnen moest shotten. Ik vind het dan ook niet meer dan evident dat u Charles niet oproept voor de Rode Duivels. Champions League-ervaring weegt niet op tegen Jupiler Pro League-ervaring. En laat ons eerlijk zijn, Lokonga, Verschaeren & Dimatta gaan beter uitgerust zijn voor de wedstrijden van de Rode Duivels dankzij hun extra rust tijdens de week.
Ga dus verder zoals u bezig bent beste Roberto, en roep potentieel jong talent dat nog niets bewezen heeft op voor de Rode Duivels terwijl jonge spelers die al meermaals bewezen hebben CL-niveau aan te kunnen steeds opnieuw genegeerd worden. Uw vriend Vincent zal u dankbaar blijven.

grts,
t4nd.
Laatst gewijzigd door t4nd op 21 okt 2020, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: De Rode Duivels

Bericht door Pica »

tis zenit ipv kiev, maar wel keer gelachen :mrgreen:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: De Rode Duivels

Bericht door t4nd »

Pica schreef: 21 okt 2020, 09:58 tis zenit ipv kiev, maar wel keer gelachen :mrgreen:
Ah crap, 'k pas het aan :)
Plaats reactie