Operatie Propere Handen / Bayatgate

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef:
Khas schreef:
Cedrinho schreef: Die tweet is inderdaad belachelijk, vooral die ILBA-referentie is compleet onnodig.

Over die laatste zin... Men zegt dus dat in het ergste geval er heel misschien nog betalingen van loon aan Leko zijn geweest. Met andere woorden: Leko niets mee te zien. Die is gewoon betaald geweest. Dat is geen witwassen. (Hoe Veljkovic dat geld verkreeg, is een andere vraag, maar heeft niets met Leko te zien.)
Wat mij betreft pleit dit artikel net Leko vrij, dus ok.
Zo werkt dat niet Cé. Als je geld ontvangt moet je dat kunnen verantwoorden.
Als ik salaris ontvang, dan is mijn verantwoording toch simpel? "Ik werk, da's mijn baas, hij betaalt mij." Klaar. Ik kan toch niet weten waar het geld allemaal gezeten heeft vanaf dat het gedrukt werd tot op het moment dat mijn baas het in handen kreeg? Not my business. Ik doe mijn job, ik word daarvoor betaald.

Idem voor Leko. Of hij nu werd betaald door OHL of door Veljkovic of door een bedrijf in Cyprus... Het enige wat Leko kan schelen is dat hij betaald werd voor het werk dat hij deed.
Als jij salaris ontvangt van iemand die niet je baas is, dan is je verantwoording niet zo simpel. Als er daar tussenstations in zitten, dan is heb je daar best een goede uitleg voor. Soit, het hoeft daarom niet fout te zijn ook, maar je zit in een gevaarlijke zone op die manier.
Wat onze kameraad in dat artikel suggereert is dat Leko waarschijnlijk nog wat op zijn kerfstok heeft. Of dat nu effectief zo is of niet maakt niks uit, dat is wat ze proberen over te brengen aan de wereld. Hij doet dat op een manier die totaal onverantwoord is. Hun waarheid is dat Leko slecht is en dat moet de wereld geweten hebben.
Het parket wou geen commentaar geven en ook niet zeggen of Guillaume Maebe een serieverkrachter is.
Laatst gewijzigd door Khas op 19 okt 2018, 14:16, 5 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Cedrinho »

Ja true, ik snap je punt wel. De krant suggereert/impliceert best wel wat zaken waar ze zelf waarschijnlijk niet echt veel zicht op hebben. Zoals Alethio zei:
Alethio schreef: Afbeelding
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door DavidVM »

Cedrinho schreef:
Khas schreef:
Cedrinho schreef: Die tweet is inderdaad belachelijk, vooral die ILBA-referentie is compleet onnodig.

Over die laatste zin... Men zegt dus dat in het ergste geval er heel misschien nog betalingen van loon aan Leko zijn geweest. Met andere woorden: Leko niets mee te zien. Die is gewoon betaald geweest. Dat is geen witwassen. (Hoe Veljkovic dat geld verkreeg, is een andere vraag, maar heeft niets met Leko te zien.)
Wat mij betreft pleit dit artikel net Leko vrij, dus ok.
Zo werkt dat niet Cé. Als je geld ontvangt moet je dat kunnen verantwoorden.
Als ik salaris ontvang, dan is mijn verantwoording toch simpel? "Ik werk, da's mijn baas, hij betaalt mij." Klaar. Ik kan toch niet weten waar het geld allemaal gezeten heeft vanaf dat het gedrukt werd tot op het moment dat mijn baas het in handen kreeg? Not my business. Ik doe mijn job, ik word daarvoor betaald.

Idem voor Leko. Of hij nu werd betaald door OHL of door Veljkovic of door een bedrijf in Cyprus... Het enige wat Leko kan schelen is dat hij betaald werd voor het werk dat hij deed.
Klopt in dit geval toch ook niet helemaal, aangezien de makelaar eigenlijk voor zijn "klant" werkt en deze dus zijn baas is
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Cedrinho »

Uiteindelijk is dat het grootste probleem hé. Te veel partijen die wat in de pap te brokken hebben. Het is niet zuiver werknemer-werkgever, er komen makelaars, familieleden en anderen bij kijken die allemaal een stuk van de taart willen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: Uiteindelijk is dat het grootste probleem hé. Te veel partijen die wat in de pap te brokken hebben. Het is niet zuiver werknemer-werkgever, er komen makelaars, familieleden en anderen bij kijken die allemaal een stuk van de taart willen.
Op zich allemaal niks mis mee. Het enige probleem is dat de staat een deel opeist.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door t4nd »

Het is een feit dat er wat dubbelzinnige zaken zijn met makelaars etc, maar voor hetzelfde geld vond Leko het normaal dat zijn loon via zijn makelaar ging en was hij compleet onwetend over het feit dat zoiets niet de gewone gang van zaken is. Het feit dat er continu onderliggende insinuaties bijkomen (niet enkel in dit artikel, maar eigenlijk in ongeveer 80% van alle artikels die in de krant staan over alle onderwerpen) is triest. Een hoop mensen lezen de gazet en denken dat er de waarheid in staat, wat in theorie ook zo zou moeten zijn. Journalisten moeten de feiten rapporteren in artikels. Meningen worden gedeeld in columns en daarbij moet het duidelijk zijn dat het over een mening gaat. Tegenwoordig zijn artikels deels feiten met daarbij een hoop meningen van de redactie en columns zijn berichten die de grenzen opzoeken om zoveel mogelijk reacties te krijgen. Naast het aan banden leggen van makelaars zouden ze vanuit de staat ook een signaal moeten geven over de taak van de pers (en nee, ik wil niet de persvrijheid aanvallen maar bronnen checken is toch wel het minste wat ze zouden moeten doen).
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door GenGhibli »

Keygnaert ook voorlopig geschorst door zijn werkgever, hln.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Blackburn »

Eindelijk
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

https://www.tijd.be/ondernemen/sport/he ... 61119.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Cedrinho »

vanGentmaarvoorClub schreef: https://www.tijd.be/ondernemen/sport/he ... 61119.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom moet daar nu wéér een foto met iemand van Club bij?
Zum kotzen, die "subtiele" insinuaties in gans dit schandaal.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

Enkele uren later heeft het parket nog steeds niet bevestigd dat Guillaume Maebe geen serieverkrachter is.
De lezer van Het Nieuwsblad zou zich dit beter eens in gedachte houden wanneer ze de volgende keer dat extreem linkse dagblad in handen nemen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door IsO »

Column van Hans Vandeweghe in De Morgen:
[spoiler]
De clubs hebben de journalisten in de armen gedreven van de makelaars, geen wonder dat die konden manipuleren

Hans Vandeweghe 21 oktober 2018, 22:07

Stephan Keygnaert van Het Laatste Nieuws staat op non-actief. Hij is de chef voetbal die u af en toe ook op deze pagina’s terugvindt onder de initialen SK. Ik verbaas u hopelijk niet met de mededeling dat een groot deel van de sportberichtgeving wordt overgenomen van onze zusterkrant Het Laatste Nieuws. Ik ben de laatste die daar moet over klagen, want toen ik nog chef sport was bij deze krant heb ik dat synergieproces in gang gezet, samen met een andere baas die ook alweer is verdwenen.

Dat is een beetje inherent aan de media: bazen komen en verdwijnen, cheffen komen en verdwijnen, rubriekleiders voetbal en wielrennen komen en verdwijnen. Hoofdredacteurs, nóg erger, is zelfs een knelpuntberoep geworden. Sportjournalisten niet, die zijn als onkruid en helemaal nu Round Up niet meer mag: wij zijn nooit echt weg, wij komen altijd terug, SK ook.

Voet­bal­jour­na­lis­tiek staat dichter bij de jungle dan bij een Scan­di­na­visch geordende maat­schap­pij

Ik ken er maar één die voor het leven is gebannen terwijl hij verdomd goed kon schrijven. Jammer genoeg verzonk dat in het niets bij zijn uitvinderscapaciteiten. Hij fabriceerde bewijsmateriaal om toch maar gelijk te krijgen en dat zadelde onze zusterkrant op met de grootste schadevergoeding die ooit in het Belgische perswezen is betaald. Die fabricage gebeurde met de hulp van zijn bazen, wil ik daar toch even bij vermelden.

Ik zat ooit twee jaar op de sportredactie van een populaire krant als een opiniemaker/meerwaardeschrijver voor hun zusterkrant die een kwaliteitskrant was. Dat was Het Nieuwsblad-De Standaard. Toen ik daar arriveerde, vond ik die nieuwsjournalistiek minderwaardig. Tegen de tijd dat ik daar wegging, had ik een grenzeloos respect voor de continue evenwichtsoefeningen van mijn collega’s, stuk voor stuk aardige gasten die heel hard werkten, in veel moeilijkere omstandigheden dan ik en die verdomd goed hun stiel beheersten.

Probeer maar eens alle nieuws eerst te hebben – voor wat dat nieuws waard is, maar dat is een andere discussie – en tegelijk aan journalistiek te doen volgens het boekje: kritisch, onafhankelijk, en al het andere dat ze doceren in de bachelor- en masteropleidingen ‘journalistiek’. Sportjournalistiek is een lastige in deze regio, waarin in elk medium twee machtsblokken tegenover elkaar staan en de sportberichtgeving een marketingtool is.

Wie in een populaire krant op de sportredactie terechtkomt, verwezenlijkt zijn of haar droom, maar wordt ook meteen van zijn wolk gehaald: We Missen Geen Nieuws, niet over onze ploeg die we volgen, niet over de sport die we coveren, nooit missen we nieuws. Of we krijgen ’s ochtends tussen zeven en acht telefoon van de chef sport met de vraag: hoe komt het dat wij dat niet hebben?

Probeer maar eens alle nieuws eerst te hebben en tegelijk aan jour­na­lis­tiek te doen volgens het boekje: kritisch en on­af­han­ke­lijk

Jawel, ook op de politieke redactie gaan die telefoons en verwijten heen en weer, maar er is een wezenlijk verschil. Een politicus steekt zijn/haar broek af om in een krant te staan, een voetballer niet. Die kiest zijn medium uit, die kiest uit wie hij vertrouwt en aan wie hij zijn boodschap meegeeft.

Hetzelfde voor de clubleiders, die je zou kunnen vergelijken met de partijvoorzitters: ook zij hebben geen behoefte aan communicatie tenzij het hen goed uitkomt. Partijvoorzitters daarentegen willen altijd en overal in de krant. Overigens, wat u niet weet: alle interviews in het voetbal worden van naald tot draad nagelezen en desgevallend aangepast door de club/speler, ook al is het een juiste weergave van het gesprek dat op band staat.

Er is nog een groot verschil: de kennis van het lezerspubliek is nergens groter dan op de sportbladzijden. Vertel geen onzin over het middenveld van anderlecht of je krijgt emmers kritiek via gewone en sociale media. Schrijf dat windmolens alle kerncentrales kunnen vervangen en je krijgt applaus, behalve van die drie die de energieproblematiek echt kennen en je terecht voor gek verklaren.

Voetbaljournalistiek staat dichter bij de jungle dan bij een Scandinavisch geordende maatschappij. Zwaarbewapend in de jungle worden afgezet met de opdracht ‘niks missen’, ga er maar eens aanstaan. Wanneer moet je de machete gebruiken, wanneer niet? Wanneer schieten, wanneer niet? Wanneer onderhandelen, wanneer niet?

Sommige collega’s zijn te ver gegaan in hun obsessie om Tarzan te zijn. Ze werkten ook mij soms op de zenuwen met hun eeuwige lijntjes richting trainers, spelers en makelaars. Ik wil hen niet vrijpleiten, niet begraven en ik vraag ook niet om begrip. Ik probeer alleen uit te leggen hoe die wereld functioneert.

Ik ken de journalisten die hun bevriende trainers en spelers altijd en overal prijzen en nieuws in ruil krijgen. Die statistieken hebben vervalst opdat de speler bij contractonderhandelingen een poot meer zou hebben om op te staan. Die voor een bevriend clubmanager een verjaardagsfeestje organiseerden, in de gebouwen van het eigen medium nog wel, in aanwezigheid van twee van de meest kritische journalisten die over sport schrijven/spreken. Dat was allemaal normvervaging, soms in het kwadraat, maar dat heb ik de betrokkenen ook meteen gezegd.

Tja, die makelaars. Die zijn nu collectief de kop van jut, halve moordenaars die met pek en veren moeten worden verjaagd uit de sport, inclusief de journalisten die er een te nauw contact mee onderhielden. De laatsten die daarover moeten klagen zijn de voetbalclubs, want zij hebben de jungle mee in stand gehouden.

Clubleiders nemen hun telefoon niet meer op voor journalisten, telefoonnummers van spelers worden niet meer doorgegeven, trainingen zijn gesloten, persmomenten worden tot het minimum beperkt. De clubs hebben de journalisten in de armen gedreven van de makelaars, de enige bron de laatste jaren om nieuws te vergaren. Geen wonder dat die konden manipuleren. Geen wonder dat op vraag van die ene makelaar die in de bak zit een onnozelheid als de klassering van assists al eens werd vervalst.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door DavidVM »

Club-fans steunen Ivan Leko - - > marginale, naieve supporters
Mechelen-fans steunen hun club - - > waauw, wat een clubliefde

Ik zie persoonlijk weinig verschil :dunno:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Khas »

DavidVM schreef: Club-fans steunen Ivan Leko - - > marginale, naieve supporters
Mechelen-fans steunen hun club - - > waauw, wat een clubliefde

Ik zie persoonlijk weinig verschil :dunno:
Sportieve corruptie = ok
Eventueel verkeerd aangeven van belastingen = hoogverraad
Laatst gewijzigd door Khas op 22 okt 2018, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Operatie Propere Handen / Bayatgate

Bericht door Clubpolska »

Volgens HLN, huiskrant van TT, is Peter Maes ook opgepakt en wordt ie morgen voorgeleid.
Oh Frail.
Plaats reactie