[JPL] Matchtopic

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door JRut »

Tds schreef: 04 mar 2019, 15:59 100% eens wat Santini betreft. Maar wat met penalty tegen St Truiden , bij jullie ?
Penalty natuurlijk. Een tegenstander mee de grond insleuren na een innige knuffel met twee armen/handen lijkt me foutief. Dat Wesley zelf een beer is, verandert daar niets aan.

En nee, we gaan niet beginnen over consequentie en arbiters. Die twee zijn niet verzoenbaar in België, dus beoordelen we alles geval per geval. Ergens ook weer gemakkelijk. Verkeerd, maar wel gemakkelijk.
#hetishierbeter
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door kingpietro105 »

Tds schreef: 04 mar 2019, 15:59 100% eens wat Santini betreft. Maar wat met penalty tegen St Truiden , bij jullie ?
Een minuut ervoor houd diezelfde speler( Petter) Schrijvers vast in de 16 de arbiter geeft verbale waarschuwing en laat verder spelen maar deze fase was een overduidelijke penalty en de VAR of lijnrechter grijpt niet in paar seconden later ontstaat er een corner waar dezelfde speler de petter een lichte fout begaat en de arbiter fluit een penalty

Hij zag al een duidelijke zware fout voor de vingers en nu bestraft hij petters met geel en penalty eigenlijk goed gefloten alhoewel had ik de penalty eerder gefloten de fout op schrijvers was 100% penalty.

Dus hoezo geholpen door de arbiter? De VAR en arbiter gaven ons geen overduidelijke strafschop gelukkig compenseren ze dat dan met een goedkope penalty

Dat zien die club bashers natuurlijk niet. Wees gerust een arbiter houd rekening met zo zaken als je al een fout begaan hebt in de 16 en je laat het passeren dan is het de volgende keer wel prijs.
Jeugdscheidsrechter
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door t4nd »

Tds schreef: 04 mar 2019, 15:59 100% eens wat Santini betreft. Maar wat met penalty tegen St Truiden , bij jullie ?
Als je het reglement volgt is trekken in de 16 een overtreding en dus een penalty. Brys heeft gelijk als hij zegt dat dit wekelijks gebeurt, maar ik vind het ergerlijk en positief dat er een penalty voor gefloten wordt - wat mij betreft mogen er zelfs meer volgen.
Over de 'fout' zelf ga ik me niet uitspreken. Op tv kon ik er enkel van maken dat ze allebei aan elkaar hingen. Er was dus zeker een fout, wie begonnen is heb ik niet kunnen uitmaken.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Clubpolska »

kingpietro105 schreef: 04 mar 2019, 12:43
Rafke7 schreef: 04 mar 2019, 10:21 4 speeldagen op rij gaat de VAR de mist in in het voordeel van de mauven, net wanneer po1 aan een zijden draadje lijkt te hangen 🤔
Ik zou het niet mogen zeggen maar het is al gekend in de scheidsrechtersvriendenkringen dat anderlecht bevoordeeld wordt. Ik heb het dan over mensen die provinciaal, eerste amateur , jeugd voetbal fluiten die onderling bijeenkomen. Het is gewoon geweten dat de bond een voorkeur heeft
Bon, ook toogpraat dus.
Oh Frail.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Cedrinho »

Net de beelden van Genk-Gent gezien op Sporza.. Thoughts?
- Die rode kaart van Malinovskyi vind ik er eerder geen (hij kijkt niet eens, weet niet dat Verstraete daar ligt)
- Als de hands van Gent een penalty was, dan moest die andere er ook één zijn, toch?

Enfin, beide ploegen een beetje bestolen?
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Alethio »

Ik heb ook enkel de beelden op Sporza gezien, maar ik vind beide penalty-fases eigenlijk correct beoordeeld.
Bronn probeert een schot te blokken, en steekt daar bij overduidelijk zijn hand uit. Ja, het is van dicht, maar hij doet wel een beweging richting bal. Dat die dan eerst zijn been raakt, doet er voor mij in deze fase niet toe. Dan kan je een penalty zeker verantwoorden.
Lucumi houdt zijn arm gewoon omlaag, en krijgt hem er van dichtbij tegen, en niet eens na een schot, maar na een foute controle van Jaremtsjoek (?), waardoor hij die bal niet kan zien aankomen. Genoeg redenen voor mij om de ene wel, en de andere niet te fluiten.

De rode kaart vind ik ook wat belachelijk. Hij botst gewoon per ongeluk tegen het hoofd van Verstraete. Hoe graag ik hem ook geschorst zou zien, een schorsing verdient hij zeker niet.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door kingpietro105 »

Penalty die genk kreeg kan je geven het is licht maar je kan hem geven. is ongeveer zelfde situatie in manchester united PSG. Hij gebruikt zijn handen om het schot af te stoppen. Dus terecht gefloten.

De penalty die gent claimt is lichter aangezien lucami zijn arm gewoon omlaag houd.

De fout die visser gemaakt heeft is niet de juiste kaarten trekken. Dat is iets wat Visser nog wel meer doet(zie de match van ons thuis tegen antwerp)

Dit zijn voor mij de fouten die visser maakte=

Hij geeft geen rood voor assare na zware tackle
geeft onterecht rood voor manilovsky voor iets dat perongeluk gebeurt.
Dewaest zijn ruzietje had eigenlijk bestraft moet worden met 2 rode kaarten 1 voor gent en 1 genk. Beide spelers maken een kopstoot.
Gent had een penalty moeten krijgen wanneer een speler neergeschopt wordt in de 16 nadat hij een schot maakt op doel.
Jeugdscheidsrechter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Cedrinho »

Bondsparket vraagt 7 (!) speeldagen schorsing voor Malinovskyi. ZEVEN!
Dat snapt toch niemand? :-/ Ik vond het niet eens rood..
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door leem »

Het is vooral niet duidelijk genoeg om zo'n zware schorsing te vragen. Ik vind wel dat hij dat been evengoed op een andere plaats kon laten zakken, maar de intentie blijft onduidelijk. Eerder wel rood dus, maar toch geen 7 dagen schorsing?
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Khas »

leem schreef: 08 apr 2019, 14:38 Het is vooral niet duidelijk genoeg om zo'n zware schorsing te vragen. Ik vind wel dat hij dat been evengoed op een andere plaats kon laten zakken, maar de intentie blijft onduidelijk. Eerder wel rood dus, maar toch geen 7 dagen schorsing?
Beter kijken. Dat dat been op het hoofd beland is, zal inderdaad wel (deels) toeval zijn, maar daarna komt de miserie. Let goed op de kuit zodra hij contact maakt.
7 is veel, maar minstens 4 lijkt me wel aan de orde.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door leem »

Khas schreef: 08 apr 2019, 15:02
leem schreef: 08 apr 2019, 14:38 Het is vooral niet duidelijk genoeg om zo'n zware schorsing te vragen. Ik vind wel dat hij dat been evengoed op een andere plaats kon laten zakken, maar de intentie blijft onduidelijk. Eerder wel rood dus, maar toch geen 7 dagen schorsing?
Beter kijken. Dat dat been op het hoofd beland is, zal inderdaad wel (deels) toeval zijn, maar daarna komt de miserie. Let goed op de kuit zodra hij contact maakt.
7 is veel, maar minstens 4 lijkt me wel aan de orde.
Die kuit zegt mij nog altijd niet veel, maar ik heb nu eens gelet op het hoofd van arme Brecht en ik moet zeggen, het kwam precies toch wel aan.

*edit: arme Birger, excuseer. De spelers van gent zijn mij minder vertrouwd :)
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Jens27 »

Volkomen belachelijk. Kuit, toppen, whatever. Doet geen beweging, heeft geen intentie, weet niet waar den Birger is, is een miniem tikje. 1 dag schorsing omdat hij de match zelf niet gestraft is door de late moment van de uitsluiting.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Khas »

Jens27 schreef: 08 apr 2019, 15:50 Volkomen belachelijk. Kuit, toppen, whatever. Doet geen beweging, heeft geen intentie, weet niet waar den Birger is, is een miniem tikje. 1 dag schorsing omdat hij de match zelf niet gestraft is door de late moment van de uitsluiting.
:rofl:
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door Bosko »

Maakt echt wel een beweging hoor, een kleine, maar hij doet het wel.
Malinovskyi is ook zo'n type speler, dus heeft zijn reputatie ook tegen.
Kreeg al rood voor natrappen op Kagelmacher en Bandé.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [JPL] Matchtopic

Bericht door IsO »

Los van zijn voorgeschiedenis bewijst de discussie hier en in de pers/social media dat er twijfel is over de intentie. En bij twijfel moet hij worden vrijgesproken.
Plaats reactie