Eurostadion

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Eurostadion

Bericht door Gratchski »

http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-V ... dion.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
"anderlecht ook komende jaren in Vanden Stock-stadion"

anderlecht blijft ook de komende jaren in het Constant Vanden Stock-stadion spelen. Dat zegt zakelijk directeur Jo Van Biesbroeck in een interview met De Tijd, dat morgen verschijnt. Dat anderlecht heeft beslist om in zijn vertrouwde stadion te blijven spelen, komt niet onverwacht. De Brusselse club stapte vorige maand uit het Eurostadion-project, waarna alle gesprekken met bouwheer Ghelamco werden stopgezet.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: Eurostadion

Bericht door Flufferd »

Lijkt me logisch dat anderlecht de komende jaren niet gaat spelen op een parking.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Eurostadion

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Einde verhaal zeker ?

http://www.tijd.be/politiek-economie/be ... ng/9875919" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Eurostadion

Bericht door Fire »

't is te hopen fuckoh's
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Eurostadion

Bericht door Khas »

Het schepencollege van Grimbergen heeft maandag zoals verwacht de bouwvergunningsaanvraag geweigerd die projectontwikkelaar Ghelamco had ingediend om op Parking C het Eurostadion te realiseren.
Het college kon niet anders na het bindend ongunstig advies dat Ruimte Vlaanderen vorige week verstrekte. Volgens een bron binnen het schepencollege werden aan de inhoud hiervan echter ook nog andere argumenten uit het eigen negatief preadvies toegevoegd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
WesthoekUnited
Belofte
Berichten: 205
Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:47
Locatie: Westhoek

Re: Eurostadion

Bericht door WesthoekUnited »

Khas schreef:
Het schepencollege van Grimbergen heeft maandag zoals verwacht de bouwvergunningsaanvraag geweigerd die projectontwikkelaar Ghelamco had ingediend om op Parking C het Eurostadion te realiseren.
Het college kon niet anders na het bindend ongunstig advies dat Ruimte Vlaanderen vorige week verstrekte. Volgens een bron binnen het schepencollege werden aan de inhoud hiervan echter ook nog andere argumenten uit het eigen negatief preadvies toegevoegd.
:thumbb: :rock:
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Eurostadion

Bericht door Clubpolska »

Khas schreef:
Het schepencollege van Grimbergen heeft maandag zoals verwacht de bouwvergunningsaanvraag geweigerd die projectontwikkelaar Ghelamco had ingediend om op Parking C het Eurostadion te realiseren.
Het college kon niet anders na het bindend ongunstig advies dat Ruimte Vlaanderen vorige week verstrekte. Volgens een bron binnen het schepencollege werden aan de inhoud hiervan echter ook nog andere argumenten uit het eigen negatief preadvies toegevoegd.

Dat wordt lachen in 2020. https://nl.wikipedia.org/wiki/Eurostadion
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Eurostadion

Bericht door Gratchski »

http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-V ... open.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Vlaams minister Ben Weyts (N-VA) weigert de gronden te verkopen die cruciaal zijn voor de bouw van het Eurostadion op Parking C in Grimbergen. Hij voert aan dat er van het oorspronkelijke project nog nauwelijks iets overblijft. "Nu al de procedures zijn doorlopen en zowel Ruimte Vlaanderen als de gemeente Grimbergen zich negatief hebben uitgesproken, lijkt het me zinloos om een hele carrousel aan beroepsprocedures op te starten", zegt Weyts nog.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Eurostadion

Bericht door Gratchski »

http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-V ... dion.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
De minister haalt verschillende redenen aan voor die beslissing. Zo vindt Weyts dat het niet meer om een stadionproject, maar om een kantorencomplex gaat.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Eurostadion

Bericht door Tiki Taka »

over & out dus voor dit dossier.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: Eurostadion

Bericht door Fire »

T is te hopen.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Eurostadion

Bericht door Gratchski »

ik vrees voornamelijk rancuneus gedrag van de voortrekkers van dit project tov ons project. 'Wij geen stadion is jullie geen stadion'.
Hoe belachelijk die mentaliteit ook is, ik vrees ervoor. Toen dit project een vluch nam, ging ons project ook plotseling vooruit...
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Eurostadion

Bericht door Tiki Taka »

Gratchski schreef: ik vrees voornamelijk rancuneus gedrag van de voortrekkers van dit project tov ons project. 'Wij geen stadion is jullie geen stadion'.
Hoe belachelijk die mentaliteit ook is, ik vrees ervoor. Toen dit project een vluch nam, ging ons project ook plotseling vooruit...
Ons project sleept al 10 jaar aan ??!! Veel meer tegenwerken dan dat zit er volgens mij niet meer in. :facewall:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Eurostadion

Bericht door Khas »

Tiki Taka schreef:
Gratchski schreef: ik vrees voornamelijk rancuneus gedrag van de voortrekkers van dit project tov ons project. 'Wij geen stadion is jullie geen stadion'.
Hoe belachelijk die mentaliteit ook is, ik vrees ervoor. Toen dit project een vluch nam, ging ons project ook plotseling vooruit...
Ons project sleept al 10 jaar aan ??!! Veel meer tegenwerken dan dat zit er volgens mij niet meer in. :facewall:
Gratchski ziet de dingen gewoon graag pessimistisch.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Eurostadion

Bericht door Stylisimo »

Het openbaar onderzoek voor de aanvraag tot stedenbouwkundige vergunning is lopende, dus het einde vd paperassenronde is in zicht.
Tenzij er extreme bezwaren naar boven zouden komen, waardoor de plannen drastisch moeten veranderen komt dit wel in orde. Bartje zal z'n huiswerk wel gemaakt hebben, 't is tenslotte zijn branche ;)
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Plaats reactie