Eurostadion

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Eurostadion

Bericht door Peet »

Alethio schreef: Maffiapraktijken, anders kan je dat toch niet noemen?
Hard tegen hard zeker? Gemeenten en gewesten die stadions tegenhouden vind ik even idioot hoor.

Ik spreek me niet uit over dit dossier, want ik kan me voorstellen dat het voor een Grimbergenaar heel vervelend kan worden.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Eurostadion

Bericht door Alethio »

Ik vind dat er wel een verschil is tussen je hard opstellen volgens de procedure - zoals de tegenstanders - en je macht - die niets te maken heeft met de bouw van het stadion - misbruiken om de tegenstanders af te dreigen.
Laatst gewijzigd door Alethio op 15 feb 2017, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: Eurostadion

Bericht door Peet »

Alethio schreef: Ik vind dat er wel een verschil is tussen je hard opstellen volgens de procedure - zoals de tegenstanders - en je macht - die niets te maken heeft met de bouw van het stadion - misbruiken om de tegenstanders af te dreigen.
Stinkt langs beide kanten even hard. Een buurtweg die al 60 jaar niet meer bestaat aanhalen als argument is toch ook macht misbruiken.
Vuil lobbywereldje.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: Eurostadion

Bericht door JRut »

Peet schreef:
Alethio schreef: Ik vind dat er wel een verschil is tussen je hard opstellen volgens de procedure - zoals de tegenstanders - en je macht - die niets te maken heeft met de bouw van het stadion - misbruiken om de tegenstanders af te dreigen.
Stinkt langs beide kanten even hard. Een buurtweg die al 60 jaar niet meer bestaat aanhalen als argument is toch ook macht misbruiken.
Vuil lobbywereldje.
Nochtans een vrederechter die daarover beslist heeft. Ik wil in veel meegaan in de politiek, maar die zomaar van enige subjectiviteit betichten is ook wel al vrij verregaand.

Gewoon al te goor hoe Courtois zich gaat moeien met de gemeenteraden van Grimbergen. Dat heeft zelfs al niets meer met lobbyen te maken.
#hetishierbeter
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Eurostadion

Bericht door Gratchski »

trouwens: diat van de buurtwegel kun je gebruiken tegen nieuwe projecten. Bestaande zaken die er al zijn, zou je niet mogen tegenhouden hierdoor.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: RE: Re: Eurostadion

Bericht door MattJensen »

Peet schreef:
Alethio schreef: Maffiapraktijken, anders kan je dat toch niet noemen?
Hard tegen hard zeker? Gemeenten en gewesten die stadions tegenhouden vind ik even idioot hoor.

Ik spreek me niet uit over dit dossier, want ik kan me voorstellen dat het voor een Grimbergenaar heel vervelend kan worden.
Ik ga er gelukkig weinig last van hebben en al bij al is dit dreigement niet zo heel vervelend voor de gemeente. Een simpel parkeerverbod, uitgezonderd bewoners, en Courtois kan het bij alle organisatoren van evenementen (Paleis 12, KBVB, salons,...) gaan uitleggen. Bovendien verliest hij nu ook nog eens de inkomsten van de parking. Slimme kerel dadde.

Dat Grimbergen niet zomaar meegaat in het verhaaltje is ook gewoon meer dan logisch. Het dossier van Ghelamco is een schande.

En het gaat niet de gemeente Grimbergen zijn die dit dossier gaan tegenhouden. Er zijn regels die gevolgd moeten worden en alsde indiener deze azn zijn laars lapt, moeten ze niet stom staan dat ze geen bouwvergunning gaan krijgen.

Men doet ook de hele tijd alsof het stadion een probleem is, maar het grootste probleem voor Grimbergen en bij uitbreiding de Brusselse rand is het complex dat naast het stadion komt. Zorgt wss wel voor 4500 jobs maar eveneens voor 23000 voertuigbewegingen PER dag extra tegenover nu. Terwijl dat gedeelte van de Ring al verzadigd is.

Ik maak mij trouwens niet echt zorgen. Tenzij ze echt maffiapraktijken gaan gebruiken, komt dit stadion er nooit.
#ZonderJenne
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Eurostadion

Bericht door fcb 4 life »

Prullenmand staat klaar
[spoiler]
Het Eurostadion hangt aan een zijden draadje nu anderlecht officieel zijn standpunt “bestudeert” en de “door Ghelamco unilateraal ingediende documenten analyseert”. Niet meteen de woorden van een partner die wildenthousiast in de relatie staat. Eerder die van iemand die z’n echtscheiding voorbereidt. Het is wachten op wie het project verfrommelt en in de prullenmand werpt.at in 2015 met champagne en knuffels begon, dreigt twee jaar later te eindigen met een kater en advocaten. In het stadhuis van Brussel zaten anderlecht en Ghelamco twee zomers geleden broederlijk naast elkaar om samen met de stad aan te kondigden dat ze vanaf 2019 in een nieuw stadion op Parking C in Grimbergen zouden gaan spelen. Maar vandaag klinkt het koeltjes dat er “minutieus geanalyseerd” wordt. anderlecht doet vooral moeilijk over de invulling van het stadion en al meer dan een jaar wordt er heen en weer gediscussieerd tussen hen en bouwheer Ghelamco. Toen uw krant Ghelamco daar twee weken geleden mee confronteerde, klonk het dat zij hun uiterste best hebben gedaan om het anderlecht naar zijn zin te maken. “We hebben veel verzuchtingen van anderlecht in onze plannen opgenomen”, zweerde bestuurder Philip Neyt toen. “We konden echter niet langer wachten met de aanvraag van de bouw- en miliuevergunning omdat we absoluut klaar willen zijn voor het EK in 2020.”

Daardoor heeft anderlecht vandaag een voorstel voor zijn neus liggen waar het zich eigenlijk niet in kan vinden. Op de raad van bestuur werd dat voorstel dinsdagavond uitvoerig besproken en bestudeerd. Een definitieve conclusie is daar volgens onze bronnen niet getrokken, maar men is het wel eens dat het project in zijn huidige vorm niet voldoet aan de wensen van de club. Geconfronteerd met die informatie wou de club enkel kwijt dat het alle documenten grondig doorneemt en op basis daarvan een standpunt zal innemen. Dat standpunt zou eerstdaags worden bekendgemaakt. Wie het dossier al een tijdje volgt, beseft echter dat een positieve afloop zeer veraf is. Rest de vraag: wat als anderlecht het project in de prullenmand gooit?

Sfeer onder nul

Dat lijkt vooral een probleem te worden voor Ghelamco en de stad Brussel, zij hebben immers een akkoord om een stadion te bouwen voor het EK 2020. En dat project gaat vooralsnog gewoon door. Het is echter zeer de vraag of het draagvlak bij het publiek en de politiek voor het stadion groot genoeg blijft als blijkt dat zowel anderlecht als de Rode Duivels geen zin hebben om er hun thuisbasis van te maken. De KBVB kondigde dat eerder al aan. Het project is financieel ook amper levensvatbaar zonder een vast engagement van de voetbalbond en RSC anderlecht. Brussels Parlementslid Johan Van den Driessche (N-VA) vindt dat er in dat geval moet worden overgegaan tot een grondige denkoefening. “Want zonder anderlecht en de KBVB vervelt het Eurostadion tot een kantoor-en parkingproject en dat botst volledig met het doel waarom dit project werd opgestart. Er wordt dus best opnieuw gestart van een wit blad om te bepalen wat men op Parking C wil doen.”

Gek genoeg zou daar ook voor Ghelamco en anderlecht de oplossing kunnen liggen. Want de voetbalclub heeft nog steeds een nieuw stadion nodig en is niet tegen de locatie in Grimbergen. Het kan zich enkel niet vinden in de huidige plannen die op tafel liggen en waarvoor Ghelamco een bouwaanvraag heeft ingediend. Zonder hun medeweten. Het is net daarom dat de sfeer tussen beide partners momenteel onder nul is gezakt.

Bittere pil

Bronnen dicht bij het dossier menen in de starre houding van anderlecht ook een slinkse onderhandelingstechniek te zien om het onderste uit de kan te halen. In dit geval: het huidige project in de prullenmand gooien en een gloednieuw project boven de doopvont houden. Al dan niet op Parking C en al dan niet met Ghelamco. Dat zou echter betekenen dat het EK 2020 geschrapt moet worden. En of de Brusselse voortrekkers van het Eurostadion Guy Vanhengel (Open Vld) en Alain Courtois (MR) die bittere pil geslikt krijgen, is zeer de vraag. Vanhengel hekelde vorige zomer nog de houding van anderlecht in het dossier. Hij noemde de CEO van de club, Jo Van Biesbroeck (ex-InBev), toen een “olifant in een porseleinkast”. Wat de zoveelste aflevering in de soap rond het Euro- stadion alvast bewijst, is dat het al dreigt te sneuvelen nog voor de eerste steen is gelegd.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3433
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Eurostadion

Bericht door IsO »

Stadions in België, een soap die bijna 'Familie' of 'Thuis'-allures begint te krijgen. Dat dreigement van Courtois zie ik hem inderdaad niet uitvoeren. Doet hij dat wel, dan is dat toch een bedenkelijke tactiek. Sowieso niet echt sympathie voor de man. Heb al de 'eer' gehad hem kort in levende lijve te ontmoeten, en vond hem toen vrij arrogant.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1751
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: Eurostadion

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

anderlecht stapt niet mee in Eurostadion
De Standaard

Voetbalclub anderlecht ziet er vanaf om mee te stappen in het Eurostadion-project. De ploeg heeft na een nieuwe evaluatie ‘ernstige bezwaren’ tegen het project.
Vandaag om 17:50 Binnenland
Dat meldt een woordvoerder van RSC anderlecht vrijdag. De deelname is herbekeken na de indiening van het MER-dossier en de milieu- en bouwvergunnigsaanvraag door bouwbedrijf Ghelamco.

In een korte mededeling stelt de ploeg dat het ‘niet in het belang van de club is om deel te nemen aan het voorliggend project’. Ghelamco Invest NV is op de hoogte gebracht van de beslissing, klinkt het. De ploeg onthoudt zich van verder commentaar.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: Eurostadion

Bericht door Gratchski »

Ghelamco zal nu wel met flink goedkoper voorstel komen...
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: Eurostadion

Bericht door Flufferd »

Gratchski schreef: Ghelamco zal nu wel met flink goedkoper voorstel komen...
Bwa, beide kunnen het vrij hard spelen want als het er komt is het voor anderlecht ook gewoon de enige mogelijkheid hoor.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: Eurostadion

Bericht door fcb 4 life »

Toch vreemd, Ghelamco en de Brusselse regering willen hiermee doorgaan. Maar zowel de bond al rsca willen er niet meer in spelen..
Voor wie the fuck bouwen ze dat dan?..
Gebruikersavatar
Benitez
Tester
Berichten: 46
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:48
Locatie: Eksel

Re: Eurostadion

Bericht door Benitez »

fcb 4 life schreef: Toch vreemd, Ghelamco en de Brusselse regering willen hiermee doorgaan. Maar zowel de bond al rsca willen er niet meer in spelen..
Voor wie the fuck bouwen ze dat dan?..
Union :D
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Eurostadion

Bericht door Khas »

fcb 4 life schreef: Toch vreemd, Ghelamco en de Brusselse regering willen hiermee doorgaan. Maar zowel de bond al rsca willen er niet meer in spelen..
Voor wie the fuck bouwen ze dat dan?..
Als Ghelamco centjes ziet zijn ze al tevreden.
Voor de Brusselse regering is dit een soort communautair gezichtsverlies dat ze trachten te vermijden. Begrijpe wie begrijpen kan.
Dit dossier heeft nog weinig met voetbal te maken.
Laatst gewijzigd door Khas op 18 feb 2017, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
MattJensen
A-kern
Berichten: 589
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:01
Locatie: Humbeek

Re: RE: Re: Eurostadion

Bericht door MattJensen »

Khas schreef:
fcb 4 life schreef: Toch vreemd, Ghelamco en de Brusselse regering willen hiermee doorgaan. Maar zowel de bond al rsca willen er niet meer in spelen..
Voor wie the fuck bouwen ze dat dan?..
Als Ghelamco centjes ziet zijn ze al tevreden.
Voor de Brusselse regering is dit een soort communautair gezichtsverlies dat ze trachten te vermijden. Begrijpe wie begrijpen kan.
Dit dossier heeft nog weinig met voetbal te maken.
Het heeft ook nooit iets met voetbal te maken gehad. Het stadion is een rookgordijn voor het kantorencomplex dat er naast komt. Dat kantorencomplex zorgt voor een grotere belasting van de Ring en omliggende gemeentes dan het stadion. Want de hinder van die 14000 supporters tweewekelijks bij een match van anderlecht is te verwaarlozen tegenover de dagelijkse hinder van het complex.
#ZonderJenne
Plaats reactie