Belgisch voetbal algemeen

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Blackburn »

Ja, en het is nodig want er zijn een paar landen achter ons dichtbij aan het kruipen.
Wij mogen trouwens ook wat extra punten pakken want die goede campagne is weg waardoor zelfs fucking Gent boven ons staat. Als we onze status als reekshoofd willen houden de komende jaren moeten we wel dringend wat punten scoren...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

Ik was net even aan het rondkijken naar onze Uefa-Coëfficiënt (deze site is up to date tot gisteren volgens mij):
https://www.football-coefficient.eu/coe ... efficients

Voor seizoen 20-21 en zelfs seizoen 21-22 zijn we nog vrij safe wat betreft de 2 CL-plaatsen (en dus de ene rechtstreeks gekwalificeerde). Tot dan zitten we gemiddeld op (of boven) 7,000 punten per seizoen. In 22-23 wordt het problematisch omdat het crapseizoen 17-18 met 2,300 punten dan niet langer gecompenseerd wordt door het topseizoen 16-17 met 12,500. Zowel Nederland, Oostenrijk als Oekraïne kunnen dan boven ons wippen waardoor we op de 11de plaats komen.

Het ziet er dus mooi uit voor de toekomst. We hebben momenteel Club die ik elk seizoen wel iets zie presteren in de CL & met Antwerp / Gent / Standard / Genk 4 ploegen die in de EL zeker punten moeten kunnen pakken. Het Belgische competitievoetbal gaat de goeie weg op :)
Gebruikersavatar
Mamadou
Tester
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2019, 10:49

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Mamadou »

t4nd schreef: 02 okt 2019, 10:59 Ik was net even aan het rondkijken naar onze Uefa-Coëfficiënt (deze site is up to date tot gisteren volgens mij):
https://www.football-coefficient.eu/coe ... efficients

Voor seizoen 20-21 en zelfs seizoen 21-22 zijn we nog vrij safe wat betreft de 2 CL-plaatsen (en dus de ene rechtstreeks gekwalificeerde). Tot dan zitten we gemiddeld op (of boven) 7,000 punten per seizoen. In 22-23 wordt het problematisch omdat het crapseizoen 17-18 met 2,300 punten dan niet langer gecompenseerd wordt door het topseizoen 16-17 met 12,500. Zowel Nederland, Oostenrijk als Oekraïne kunnen dan boven ons wippen waardoor we op de 11de plaats komen.

Het ziet er dus mooi uit voor de toekomst. We hebben momenteel Club die ik elk seizoen wel iets zie presteren in de CL & met Antwerp / Gent / Standard / Genk 4 ploegen die in de EL zeker punten moeten kunnen pakken. Het Belgische competitievoetbal gaat de goeie weg op :)
Het uitgeschakelde Antwerp gaat toch niet veel punten meer pakken :teach:
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Alethio »

Hij bedoelt de volgende seizoenen.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Vergas Ronald »

Waasland Beveren staat 26 speeldagen voorlaatste met betonvoetbal, 2 speeldagen voor 't eind staan ze laatste en hun trainer vliegt buiten. Stel u voor dat ge supporter zijt van zo'n club, de enige doelstelling van dat bestuur is in eerste klasse blijven, desnoods met voetbal waarvan ge uw ogen wilt uitkrabben om het niet meer te moeten zien.

26 speeldagen voorlaatste met betonvoetbal = GOED
1 speeldag laatste met betonvoetbal = TRAINER BUITEN
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Tiki Taka »

Vergas Ronald schreef: 24 feb 2020, 13:03 Waasland Beveren staat 26 speeldagen voorlaatste met betonvoetbal, 2 speeldagen voor 't eind staan ze laatste en hun trainer vliegt buiten. Stel u voor dat ge supporter zijt van zo'n club, de enige doelstelling van dat bestuur is in eerste klasse blijven, desnoods met voetbal waarvan ge uw ogen wilt uitkrabben om het niet meer te moeten zien.

26 speeldagen voorlaatste met betonvoetbal = GOED
1 speeldag laatste met betonvoetbal = TRAINER BUITEN
In het Waasland is het voetbal crisis. (Lokeren en Beveren)
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Cedrinho »

Tiki Taka schreef: 24 feb 2020, 14:43 In het Waasland is het voetbal crisis. (Lokeren en Beveren)
Die 2 ploegen zouden beter samen één ploeg vormen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door Pica »

kan je zeggen van zoveel verschillende ploegen, ik geloof niet in fusies
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door nesnaj713 »

Toch eens benieuwd naar de resultaten van de beroepen tegen de uitspraken van de licentiecommissie.
7 ploegen die geen licentie krijgen en die van anderlecht wordt ook nog eens aangevallen(door KVO).

Standard --> Zie ik eigenlijk wel gewoon in orde komen
KVO --> Zal toch veel afhangen hoe dat verder verloopt met Coucke. Zou nog tof zijn als de licentie van de mauves in het gedrang komt
Moeskroen --> Hopelijk verliezen die eindelijk hun licentie met Zahavi
Lokeren --> Zie ik precies ook niet goed komen
Lommel --> Als ik zo bepaalde zaken lees, heb ik geen idee of dat wel goed komt.
Roeselare --> No idea, zijn al eens in opspraak gekomen tijdens het seizoen, dus er zal wel degelijk iets niet pluis zijn.
Virton --> Heb ik al helemaal geen kennis over...

Op zich zou het nog ideaal zijn mochten er 4 of meer ploegen hun licentie niet krijgen, kunnen we gewoon overstappen naar een competitie met 20 ploegen. Om dan het seizoen nadien 3 degradanten te hebben en 1 stijger vanuit amateur en verder te gaan met 18 ploegen.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door kingpietro105 »

10 Ploegen in 1ste klasse
10 Ploegen in 2de klasse

4 keer tegen elkaar.

Dit lijkt me de beste oplossing. Dan vallen er dus 4 ploegen weg wat mogelijk is met de licentie problemen.
Jeugdscheidsrechter
yocake
Tester
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2016, 10:27

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door yocake »

Ik vrees dat elke vorm 2de klasse in belgie niet levensvatbaar is. Er is gewoon geen interesse in. Als je een 2de klasse wil, dan zal dit gesubsidieerd moeten worden met geld uit 1ste. Maar daar staat niemand voor te springen.
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door PetjeFCB »

Ik sta wel achter het voorstel om beloftenploegen in 2de klasse te laten meespelen.

Volgens mij zou er toch een deel van de supporters van topclubs op die manier wel geïnteresseerd zijn om te volgen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door t4nd »

https://sporza.be/nl/2020/04/10/karel-f ... 550727307/

Artikel op Sporza met een realistisch idee voor 2de klasse. Minder hoge lonen daar, semi-professionele ploegen, beloftenploegen erbij (die kunnen degradaren maar niet promoveren) & 2 rechtstreekse stijgers + 1 potentiële via een play-offsysteem.
In Spanje zitten de beloftenploegen ook in de lagere klassen, en die moeten aan het begin van het seizoen een spelerskern doorgeven waar ze maximaal 3 (denk ik) wijzigingen aan mogen doorvoeren tijdens het seizoen. 't Is dus niet zo dat de ene week 5 A-spelers meedoen en de volgende enkel 18-jarigen.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door ClubFanVinne »

t4nd schreef: 12 apr 2020, 07:45 .https://sporza.be/nl/2020/04/10/karel-f ... 550727307/.

Artikel op Sporza met een realistisch idee voor 2de klasse. Minder hoge lonen daar, semi-professionele ploegen, beloftenploegen erbij (die kunnen degradaren maar niet promoveren) & 2 rechtstreekse stijgers + 1 potentiële via een play-offsysteem.
In Spanje zitten de beloftenploegen ook in de lagere klassen, en die moeten aan het begin van het seizoen een spelerskern doorgeven waar ze maximaal 3 (denk ik) wijzigingen aan mogen doorvoeren tijdens het seizoen. 't Is dus niet zo dat de ene week 5 A-spelers meedoen en de volgende enkel 18-jarigen.
Dit er nog bij en akkoord.
Er moet terug een eerste klasse komen met 18 ploegen. Geen 1B meer en jeugdploegen van prof clubs starten in 4de klasse, kunnen maximum in 2de klasse raken en kunnen degraderen zo laag het maar kan.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: Belgisch voetbal algemeen

Bericht door kingpietro105 »

ClubFanVinne schreef: 11 mei 2020, 22:15
t4nd schreef: 12 apr 2020, 07:45 .https://sporza.be/
nl/2020/04/10/karel-fraeye-spiekt-bij-nederland-voor-oplossing-1b-lagere-lonen-meer-kans-op-promotie~1586550727307/.

Artikel op Sporza met een realistisch idee voor 2de klasse. Minder hoge lonen daar, semi-professionele ploegen, beloftenploegen erbij (die kunnen degradaren maar niet promoveren) & 2 rechtstreekse stijgers + 1 potentiële via een play-offsysteem.
In Spanje zitten de beloftenploegen ook in de lagere klassen, en die moeten aan het begin van het seizoen een spelerskern doorgeven waar ze maximaal 3 (denk ik) wijzigingen aan mogen doorvoeren tijdens het seizoen. 't Is dus niet zo dat de ene week 5 A-spelers meedoen en de volgende enkel 18-jarigen.
Dit er nog bij en akkoord.
Er moet terug een eerste klasse komen met 18 ploegen. Geen 1B meer en jeugdploegen van prof clubs starten in 4de klasse, kunnen maximum in 2de klasse raken en kunnen degraderen zo laag het maar kan.
10 ploegen in 1ste en 10 ploegen in 2de en 36 speeldagen dus 4 keer tegen elkaar. In ireland doen ze het ook zo. Daar hebben ze netzoals belgie niet genoeg profclubs.

Dit is volgens mij de beste oplossing.
Jeugdscheidsrechter
Plaats reactie