RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Maakt allemaal niet veel uit wat de ploegen in de rechterkolom doen.
:dunno:
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

felix da housecat schreef: 12 aug 2019, 10:56 anderlecht heeft paar mooie transfers gedaan: kompany, sandler, chadli en zelfs Van Crombrugge. Maar zolang ze geen deftige spits hebben, zijn ze daar niet veel mee. Als die Roofe tegenvalt hebben die echt een dik probleem. Bij ons zijn de inkomende transfers wat meer uitgebalanceerd en een instant succes. Ik denk dat we nu de beste ploeg hebben die we in jaren gezien hebben.

Maar anderlecht nooit afschrijven uiteraard. Al zie ik ze dit jaar maximaal Europees voetbal halen.

PS ik snap niet dat Kums niet speelt, die zou daar toch perfect passen. Lijkt me toch beter dan die Zulj.
Dimata loopt daar ook nog rond.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ligt het aan mij of begon Kompany zijn hele "ik neem de schuld op mij"-gedoe & "we blijven geloven in het verhaal" al lichtjes wanhopig te worden. Ik begin te betwijfelen of hij het zelf nog gelooft, en de excuses beginnen stilaan op te geraken. Na "er komen nog spelers bij" is het laatste wat ze kunnen zeggen "zonder diepe spits lukt het niet" - wat dan weer hun eigen schuld is want ze hebben een geblesseerde spits gekocht...
Benieuwd naar de komende weken, en vooral benieuwd of Kompany Kerstmis haalt. Hein had nu al buiten gelegen.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: RSC anderlecht

Bericht door Polbemol »

Ze laten af en toe wel mooi voetbal zien, maar er is nog geen 'ploeg'. Kan ook moeilijk als je elke week de helft van de ploeg vervangt. Ik zie hen top zes nog nipt halen, eens er een basisploeg zal zijn . Vraag is of ze het fysiek wel gaan aankunnen die jonkies...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Met "af en toe mooi voetbal" koop je niets hé. Wij hebben in het verleden ook periodes gehad waarbij we 1 helft compleet domineerden en de andere alles lieten afweten. Je haalt te weinig punten als je geen hele match op niveau kan blijven.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: RSC anderlecht

Bericht door Polbemol »

Inderdaad. En de vraag is hoe lang het krediet voor de 'trainer' zal duren. Op een bepaald moment zullen er punten moeten gepakt worden.. . NB die Jonkies kunnen wel voetballen, drie jaar geleden speelden die (bij de jeugd) bijna iedereen naar huis (Barcelona incluis), maar ik denk dat ze fysiek te kort gaan komen.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Ik had niet verwacht dat ze er nu al gingen staan. Ze zullen nog meer tijd nodig hebben, vooral om defensief alles op punt te krijgen.

Een aantal bedenkingen:

1) die Vlap is naar mijn mening hun beste transfer

2) Kompany wil te veel doen, ook op het veld, en maakte al elke match defensieve fouten. Moet terug naar de essentie.

3) ze moeten dringend toewerken naar een basiself. Ondertussen zouden ze toch een idee moeten hebben wie wat waar kan. Zou zeker de defensieve organisatie ten goede komen, en dan kunnen er eindelijk eens automatismen komen. Ik dacht dat dat nochtans ook een van de essentiële kenmerken van Guardiola zijn voetbal is.

4) Een scorende spits zou effectief een verschil maken, en een aantal spelers zitten nog maar aan 70-80%. Daar zit zeker ook nog wat marge.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Volgende weken krijgen we een ander rsca te zien hoor. Volgende 4 matchen zijn tegen PO1-ploegen, wat betekent ploegen die meer voetballen. Hierdoor zal rsca zelf ook meer ruimte krijgen en meer kunnen voetballen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Cedrinho schreef: 18 aug 2019, 11:18 Volgende weken krijgen we een ander rsca te zien hoor. Volgende 4 matchen zijn tegen PO1-ploegen, wat betekent ploegen die meer voetballen. Hierdoor zal rsca zelf ook meer ruimte krijgen en meer kunnen voetballen.
Da's waar, maar ze geven zelf ook te veel ruimte weg en maken defensief een hoop fouten. Tegen PO1 ploegen is zoiets ook vrij dodelijk.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: 18 aug 2019, 11:18 Volgende weken krijgen we een ander rsca te zien hoor. Volgende 4 matchen zijn tegen PO1-ploegen, wat betekent ploegen die meer voetballen. Hierdoor zal rsca zelf ook meer ruimte krijgen en meer kunnen voetballen.
De hoofdreden waarom ze tegen STVV vorige week tegen een muur aan liepen was omdat hun aanvalspatronen belachelijk voorspelbaar waren. Ondanks het grote verschil in individuele kwaliteit waren ze consequent af te stoppen.
Het zou me verwonderen dat ze dat op korte termijn kunnen omdraaien. Tenzij de "PO1-ploegen" zware steken laten vallen, zie ik die niet plots er los doorheen lopen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
blommens
Tester
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 mei 2016, 21:15

Re: RSC anderlecht

Bericht door blommens »

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~abdd3854/
Vlap was al verbaasd dat er nog volk kwam kijken :D


toch een beetje compassie met supporter Bruno

(ik moest ook op seconde 50" en andere aan m'n cursus 'leugens herkennen aan gelaatsuitdrukkingen' :oops: )
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Met al die poen die we deze zomer hebben binnengehaald kunnen we misschien anderlecht kopen als satellietclub om onze jeugd te stallen...
Ze zien daar toch zo graag jeugdspelers pingelen ;-)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Blackburn schreef: 29 aug 2019, 12:05 Met al die poen die we deze zomer hebben binnengehaald kunnen we misschien anderlecht kopen als satellietclub om onze jeugd te stallen...
Ze zien daar toch zo graag jeugdspelers pingelen ;-)
Dat zou toch een uitgebreid stappenplan inhouden :)

Stap 1: naam van hun ploeg wijzigen.
Stap 2: lelijke kleuren wijzigen.
Stap 3: dikke nekken buiten smijten.
Stap 4: ...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

t4nd schreef: 29 aug 2019, 14:29
Blackburn schreef: 29 aug 2019, 12:05 Met al die poen die we deze zomer hebben binnengehaald kunnen we misschien anderlecht kopen als satellietclub om onze jeugd te stallen...
Ze zien daar toch zo graag jeugdspelers pingelen ;-)
Dat zou toch een uitgebreid stappenplan inhouden :)

Stap 1: naam van hun ploeg wijzigen.
Stap 2: lelijke kleuren wijzigen.
Stap 3: dikke nekken buiten smijten.
Stap 4: ...
Dan liever Union Saint-Gilles overnemen. Concurrent van RSCA, leuk ploegje, tweedeklasser (enfin, 1B), Brusselse markt aanboren, ...
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Ondertussen zou anderlecht aan Bolasie denken :hurr:
Plaats reactie