RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Bruges8940 schreef: 07 jul 2019, 10:41 Diep in het rood en toch doen de mauvkes weer enorm domme dingen. :lol: Deze ploeg wordt grappiger met de jaren.
Hebben ze dan al zo veel uitgegeven momenteel? Valt toch nog mee?
Jeugdscheidsrechter
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

kingpietro105 schreef: 09 jul 2019, 16:39
Bruges8940 schreef: 07 jul 2019, 10:41 Diep in het rood en toch doen de mauvkes weer enorm domme dingen. :lol: Deze ploeg wordt grappiger met de jaren.
Hebben ze dan al zo veel uitgegeven momenteel? Valt toch nog mee?
Die lonen van mannekes als een Nasri en Kompany en de rest zou ik niet willen betalen.
En ondertussen zitten ze met een kern van 40 man
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3333
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 10 jul 2019, 10:48
kingpietro105 schreef: 09 jul 2019, 16:39
Bruges8940 schreef: 07 jul 2019, 10:41 Diep in het rood en toch doen de mauvkes weer enorm domme dingen. :lol: Deze ploeg wordt grappiger met de jaren.
Hebben ze dan al zo veel uitgegeven momenteel? Valt toch nog mee?
Die lonen van mannekes als een Nasri en Kompany en de rest zou ik niet willen betalen.
En ondertussen zitten ze met een kern van 40 man
Een Appiah hebben ze ondertussen toch al kunnen verkopen, zij het met 2,25 miljoen verlies. Idem voor Ganvoula (800.000€ verlies). Daarmee zetten ze een mooie traditie verder. Vorig jaar werd Badji bijv. verkocht met 2,17 miljoen verlies.

Ze hebben natuurlijk het voordeel dat ze redelijk wat getalenteerde jeugd hebben rondlopen, die ze in FFP-nood vrij gemakkelijk voor mooie bedragen kwijt kunnen raken (in de eerste plaats Verschaeren, maar bijv. ook Amuzu, Bornauw, Saelemaekers, Sambi Lokonga). De marktwaarde van Verschaeren is nu al rond de 15 miljoen.

En onder de spelers die weg moeten/mogen zijn er toch ook een aantal die wel iets waard zijn. Voor Trebel bijvoorbeeld moet je al goed uw best doen om daar geen paar miljoen winst op te maken.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3200
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Winst op Trebel, ze doen die ondertussen gratis weg, gewoon om van zijn loon af te zijn :mrgreen:
Idem voor king kara, met de draaicirkel van een tractor :mrgreen:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3333
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Pica schreef: 10 jul 2019, 14:51 Winst op Trebel, ze doen die ondertussen gratis weg, gewoon om van zijn loon af te zijn :mrgreen:
Idem voor king kara, met de draaicirkel van een tractor :mrgreen:
Ben eens benieuwd hoeveel ze voor Trebel gaan vangen. En zelf nooit fan geweest van Kara. Ook elke match wel goed voor een vreemde actie.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Alles moet wijken voor company :

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/88 ... t-bas.html

Wij worden vervolgd voor "alle joden zijn homo's " maar anderlecht niet voor vuurwerk gooien op het veld en een match staken. Hypocrisie
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: RSC anderlecht

Bericht door Alethio »

Iemand die de match van de nekken gezien heeft?
Heeft Kompany echt gespeeld met Zulj, Verschaeren en Vlap op het middenveld? Zijn dat geen 3 offensieve spelers? Het evenwicht is daar dan toch helemaal zoek?
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Heb de match helemaal gezien. Zulj speelt daar tegenwoordig op de 6...
Heeft dat blijkbaar goed gedaan tegen Hamburg...
eerste kwartier waren ze heel goed, maar daarna zakte het ineen als een pudding.
Hebben geen backs, geen 6 en geen spits. Als Kompany het systeem van Guardiola perse wil spelen gaan ze nog stevig moeten inkopen.
Die Vlap beviel me dan weer wel, Nasri maar half uurtje meegedaan maar compleet onzichtbaar... lijkt me weggesmeten geld...
Al bij al verdiende overwinning van Oostende dat ik voor de start van het seizoen als een van de degradatiekandidaten zag, samen met Waasland-Beveren.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

Blackburn schreef: 28 jul 2019, 20:30 Heb de match helemaal gezien. Zulj speelt daar tegenwoordig op de 6...
Heeft dat blijkbaar goed gedaan tegen Hamburg...
eerste kwartier waren ze heel goed, maar daarna zakte het ineen als een pudding.
Hebben geen backs, geen 6 en geen spits. Als Kompany het systeem van Guardiola perse wil spelen gaan ze nog stevig moeten inkopen.
Die Vlap beviel me dan weer wel, Nasri maar half uurtje meegedaan maar compleet onzichtbaar... lijkt me weggesmeten geld...
Al bij al verdiende overwinning van Oostende dat ik voor de start van het seizoen als een van de degradatiekandidaten zag, samen met Waasland-Beveren.
Ze waren in het begin inderdaad heel goed, die afgekeurde 2-0 was het keerpunt. Didillon die ook al bijna voor de own-goal van het jaar zorgde door de bal bijna in eigen doel te trappen ipv in de voeten van Kompany.
Kompany bleef na de match wel rustig... "We hebben een plan, de jeugd moet groeien, komt wel goed, bla bla bla..." Na de eerste match kan je dat zeker zeggen, en er waren zeker positieve punten, maar ben toch benieuwd wat er van gaat overblijven als ze na 5-6 matchen 13e staan
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ik vond Kompany zijn uitleg al vrij hard de richting uitgaan van die van Heintje vorig seizoen. Toen was er ook een plan, toen wouden ze de jeugd ook laten groeien en toen was het ook normaal dat die jonge gasten fouten maakten. Grootste verschil is dat Kompany er nog wel een tijdje mee weg gaat komen en dat hij het effectief gaat kunnen verkopen als 'een geslaagd seizoen' als ze 3de eindigen.

Het zal voornamelijk afwachten zijn tot de 5de match. Thuis tegen Oostende, op Moeskroen, thuis tegen KVM, op Kortrijk zijn normaal matchen waar je als PO1-ploeg 12 / 12 moet kunnen halen. Daarna volgt Genk - anderlecht / anderlecht - Standard / anderlecht - Antwerp / Club - anderlecht. Een reeksje toppers waar we de waarde van anderlecht wel uit gaan kunnen afleiden.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3333
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

t4nd schreef: 29 jul 2019, 11:20 Ik vond Kompany zijn uitleg al vrij hard de richting uitgaan van die van Heintje vorig seizoen. Toen was er ook een plan, toen wouden ze de jeugd ook laten groeien en toen was het ook normaal dat die jonge gasten fouten maakten. Grootste verschil is dat Kompany er nog wel een tijdje mee weg gaat komen en dat hij het effectief gaat kunnen verkopen als 'een geslaagd seizoen' als ze 3de eindigen.

Het zal voornamelijk afwachten zijn tot de 5de match. Thuis tegen Oostende, op Moeskroen, thuis tegen KVM, op Kortrijk zijn normaal matchen waar je als PO1-ploeg 12 / 12 moet kunnen halen. Daarna volgt Genk - anderlecht / anderlecht - Standard / anderlecht - Antwerp / Club - anderlecht. Een reeksje toppers waar we de waarde van anderlecht wel uit gaan kunnen afleiden.
Wat Kompany wil, vraagt nu eenmaal meer tijd dan wat Leko bij ons wou creëren twee jaar geleden. Guardiola heeft bij City ook tijd nodig gehad. Hij begon - als ik me niet vergis - bij City ook met een nederlaag in het seizoen 16-17, waarin ze uiteindelijk nog 3e eindigden. Het seizoen daarop is hij dan beginnen oogsten. Als ze Kompany en het voetbal dat hij voorstaat écht een kans willen geven, moeten ze hem evenveel tijd geven, en niet dit seizoen al resultaten willen boeken.

Verder missen ze inderdaad nog bepaalde cruciale profielen/spelers, zoals een 6 met goeie voeten (type Biglia?), en een spits. Wat dat laatste betreft, zou de terugkeer van Dimata al een groot verschil kunnen maken. Hun kern is nu nog een puinhoop. Daar wat kuis in houden en in doorselecteren zou ook al voor wat meer rust zorgen en zou alles wat meer beheersbaar maken voor de technische staf.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

IsO schreef: 29 jul 2019, 11:52 Wat Kompany wil, vraagt nu eenmaal meer tijd dan wat Leko bij ons wou creëren twee jaar geleden. Guardiola heeft bij City ook tijd nodig gehad. Hij begon - als ik me niet vergis - bij City ook met een nederlaag in het seizoen 16-17, waarin ze uiteindelijk nog 3e eindigden. Het seizoen daarop is hij dan beginnen oogsten. Als ze Kompany en het voetbal dat hij voorstaat écht een kans willen geven, moeten ze hem evenveel tijd geven, en niet dit seizoen al resultaten willen boeken.

Verder missen ze inderdaad nog bepaalde cruciale profielen/spelers, zoals een 6 met goeie voeten (type Biglia?), en een spits. Wat dat laatste betreft, zou de terugkeer van Dimata al een groot verschil kunnen maken. Hun kern is nu nog een puinhoop. Daar wat kuis in houden en in doorselecteren zou ook al voor wat meer rust zorgen en zou alles wat meer beheersbaar maken voor de technische staf.
Kleine nuance wel in dit verhaal, City is een ploeg in de premier league waarvan duidelijk was dat ze voor CL-winst gingen én waar er pakken Arabische flappen lagen om de kern te hertekenen. Je kan het bewonderenswaardig noemen van Kompany dat hij hier ook zoiets wil doen, of je kan het naïef noemen... Bij anderlecht gaan ze geen 2 slechte seizoenen meer kunnen draaien, dit seizoen kan je nog als 'overgangsjaar' bekijken - het volgende gaat erop moeten zijn.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: RSC anderlecht

Bericht door Flufferd »

t4nd schreef:
IsO schreef: 29 jul 2019, 11:52 Wat Kompany wil, vraagt nu eenmaal meer tijd dan wat Leko bij ons wou creëren twee jaar geleden. Guardiola heeft bij City ook tijd nodig gehad. Hij begon - als ik me niet vergis - bij City ook met een nederlaag in het seizoen 16-17, waarin ze uiteindelijk nog 3e eindigden. Het seizoen daarop is hij dan beginnen oogsten. Als ze Kompany en het voetbal dat hij voorstaat écht een kans willen geven, moeten ze hem evenveel tijd geven, en niet dit seizoen al resultaten willen boeken.

Verder missen ze inderdaad nog bepaalde cruciale profielen/spelers, zoals een 6 met goeie voeten (type Biglia?), en een spits. Wat dat laatste betreft, zou de terugkeer van Dimata al een groot verschil kunnen maken. Hun kern is nu nog een puinhoop. Daar wat kuis in houden en in doorselecteren zou ook al voor wat meer rust zorgen en zou alles wat meer beheersbaar maken voor de technische staf.
Kleine nuance wel in dit verhaal, City is een ploeg in de premier league waarvan duidelijk was dat ze voor CL-winst gingen én waar er pakken Arabische flappen lagen om de kern te hertekenen. Je kan het bewonderenswaardig noemen van Kompany dat hij hier ook zoiets wil doen, of je kan het naïef noemen... Bij anderlecht gaan ze geen 2 slechte seizoenen meer kunnen draaien, dit seizoen kan je nog als 'overgangsjaar' bekijken - het volgende gaat erop moeten zijn.
Ook andere tegenstanders dan manchester city natuurlijk. En als je ziet dat zo'n lukebakio nu ook weer sloten geld op brengt is de kaart van de jeugd wel gewoon de enige juiste visie.

Verstuurd vanaf mijn S30 met Tapatalk

Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

Flufferd schreef: 29 jul 2019, 14:42
t4nd schreef:
IsO schreef: 29 jul 2019, 11:52 Wat Kompany wil, vraagt nu eenmaal meer tijd dan wat Leko bij ons wou creëren twee jaar geleden. Guardiola heeft bij City ook tijd nodig gehad. Hij begon - als ik me niet vergis - bij City ook met een nederlaag in het seizoen 16-17, waarin ze uiteindelijk nog 3e eindigden. Het seizoen daarop is hij dan beginnen oogsten. Als ze Kompany en het voetbal dat hij voorstaat écht een kans willen geven, moeten ze hem evenveel tijd geven, en niet dit seizoen al resultaten willen boeken.

Verder missen ze inderdaad nog bepaalde cruciale profielen/spelers, zoals een 6 met goeie voeten (type Biglia?), en een spits. Wat dat laatste betreft, zou de terugkeer van Dimata al een groot verschil kunnen maken. Hun kern is nu nog een puinhoop. Daar wat kuis in houden en in doorselecteren zou ook al voor wat meer rust zorgen en zou alles wat meer beheersbaar maken voor de technische staf.
Kleine nuance wel in dit verhaal, City is een ploeg in de premier league waarvan duidelijk was dat ze voor CL-winst gingen én waar er pakken Arabische flappen lagen om de kern te hertekenen. Je kan het bewonderenswaardig noemen van Kompany dat hij hier ook zoiets wil doen, of je kan het naïef noemen... Bij anderlecht gaan ze geen 2 slechte seizoenen meer kunnen draaien, dit seizoen kan je nog als 'overgangsjaar' bekijken - het volgende gaat erop moeten zijn.
Ook andere tegenstanders dan manchester city natuurlijk. En als je ziet dat zo'n lukebakio nu ook weer sloten geld op brengt is de kaart van de jeugd wel gewoon de enige juiste visie.

Verstuurd vanaf mijn S30 met Tapatalk
Het is natuurlijk wel niet zeker dat die jeugd, die elders zoveel geld opbrengt ook zoveel had opgebracht als ze waren gebleven.
Gebruikersavatar
Flufferd
Supersub
Berichten: 1061
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:47

Re: RSC anderlecht

Bericht door Flufferd »

DavidVM schreef:
Flufferd schreef: 29 jul 2019, 14:42
t4nd schreef:
IsO schreef: 29 jul 2019, 11:52 Wat Kompany wil, vraagt nu eenmaal meer tijd dan wat Leko bij ons wou creëren twee jaar geleden. Guardiola heeft bij City ook tijd nodig gehad. Hij begon - als ik me niet vergis - bij City ook met een nederlaag in het seizoen 16-17, waarin ze uiteindelijk nog 3e eindigden. Het seizoen daarop is hij dan beginnen oogsten. Als ze Kompany en het voetbal dat hij voorstaat écht een kans willen geven, moeten ze hem evenveel tijd geven, en niet dit seizoen al resultaten willen boeken.

Verder missen ze inderdaad nog bepaalde cruciale profielen/spelers, zoals een 6 met goeie voeten (type Biglia?), en een spits. Wat dat laatste betreft, zou de terugkeer van Dimata al een groot verschil kunnen maken. Hun kern is nu nog een puinhoop. Daar wat kuis in houden en in doorselecteren zou ook al voor wat meer rust zorgen en zou alles wat meer beheersbaar maken voor de technische staf.
Kleine nuance wel in dit verhaal, City is een ploeg in de premier league waarvan duidelijk was dat ze voor CL-winst gingen én waar er pakken Arabische flappen lagen om de kern te hertekenen. Je kan het bewonderenswaardig noemen van Kompany dat hij hier ook zoiets wil doen, of je kan het naïef noemen... Bij anderlecht gaan ze geen 2 slechte seizoenen meer kunnen draaien, dit seizoen kan je nog als 'overgangsjaar' bekijken - het volgende gaat erop moeten zijn.
Ook andere tegenstanders dan manchester city natuurlijk. En als je ziet dat zo'n lukebakio nu ook weer sloten geld op brengt is de kaart van de jeugd wel gewoon de enige juiste visie.

Verstuurd vanaf mijn S30 met Tapatalk
Het is natuurlijk wel niet zeker dat die jeugd, die elders zoveel geld opbrengt ook zoveel had opgebracht als ze waren gebleven.
Het betekent wel dat ge geen geld moest uitgeven aan brol zoals een Chipciu.

Verstuurd vanaf mijn S30 met Tapatalk

Plaats reactie