RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Zeer duur vogeltje. Gaan ze nog geld over hebben voor spelers ?
Hoeveel matchen gaat die daar spelen ? Altijd gekwetst.
En trainerservaring ?
En straks hopelijk geen Europees voetbal.
Veel geluk, Vince. ‘t zal nodig zijn
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Op zijn zachtst een opmerkelijke keuze.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

Khas schreef: 19 mei 2019, 12:27 Op zijn zachtst een opmerkelijke keuze.
Coucke die alles uit de kast haalt om zieltjes te winnen. Of het de juiste keuze is, moet nog blijken...
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

DavidVM schreef: 19 mei 2019, 12:33
Khas schreef: 19 mei 2019, 12:27 Op zijn zachtst een opmerkelijke keuze.
Coucke die alles uit de kast haalt om zieltjes te winnen. Of het de juiste keuze is, moet nog blijken...
Ik kan die zet van het bestuur wel begrijpen eigenlijk. Zo bespaar je een pak op het krappe budget.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

vanGentmaarvoorClub schreef: 19 mei 2019, 12:18 Zeer duur vogeltje. Gaan ze nog geld over hebben voor spelers ?
Hoeveel matchen gaat die daar spelen ? Altijd gekwetst.
En trainerservaring ?
En straks hopelijk geen Europees voetbal.
Veel geluk, Vince. ‘t zal nodig zijn
- absolute fan favourite, dus verzekerd van goed gevulde stadia volgend jaar
- lang gezochte leidersfiguur voor hun kleedkamer
- grote naam om ondanks gebrek aan Europees voetbal toch nog deftige versterkingen te overtuigen
- kent het huis door en door, ook het belang van de jeugdopleiding
- zelfs al speelt hij maar 7 of 8 POI-matchen ofzo op een gans seizoen, dan nog los de beste speler in competitie, met Hans (als die blijft). Bewijst keer op keer dat hij het verschil kan maken.

Conclusie: geld meer dan waard. En respect, want dit anderlecht erven is geen cadeau. Kon ook ergens geld gaan scheppen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Slimme zet van Coucke. Ineens is zijn populariteit x1000 en is de vrede teruggekeerd in het Astridpark.
Op zich misschien ook geen slechte zet, want ik zie er op lange termijn wel een goeie manager in en op korte termijn sowieso een meerwaarde in de ploeg.

Alleen maakt één zwaluw de lente niet. Een goeie CV (maar op zijn retour en om de 3 matchen 10 matchen geblesseerd) betekent niet per se een goeie ploeg.
Typisch rsca wel: een grote naam binnenhalen.
Maar als de rest van de ploeg blijft sucken, dan zullen ze er vet mee zijn.

En als de resultaten eens tegen zitten... Benieuwd wat het dan wordt. De supporters die zich tegen Kompany keren? Coucke die een boegbeeld buitenshot? Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: RSC anderlecht

Bericht door Alethio »

Dat hij naar anderlecht ging gaan als speler, was te verwachten. Dat hij speler-trainer ging worden, is toch verrassend.
Het is mij niet 100% duidelijk dat hij T1 wordt, maar ik neem aan van wel, anders zou het toch anders vermeld worden.

Ik vraag me wel af wanneer de combo speler-trainer op het hoogste niveau gewerkt heeft. Ik kan me alvast geen voorbeelden voor de geest halen.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Alethio schreef: 19 mei 2019, 12:44 Dat hij naar anderlecht ging gaan als speler, was te verwachten. Dat hij speler-trainer ging worden, is toch verrassend.
Het is mij niet 100% duidelijk dat hij T1 wordt, maar ik neem aan van wel, anders zou het toch anders vermeld worden.

Ik vraag me wel af wanneer de combo speler-trainer op het hoogste niveau gewerkt heeft. Ik kan me alvast geen voorbeelden voor de geest halen.
Kompany wordt speler-trainer bij paars-wit. Michael Verschueren: "Vincent zal de tactiek van de ploeg bepalen en mee beslissen wie speelt. Maar als hij zelf op het veld staat, zal hij een beroep doen op een coach, die hij zelf meebrengt."
(Bron: Sporza)
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Alethio schreef: 19 mei 2019, 12:44 Dat hij naar anderlecht ging gaan als speler, was te verwachten. Dat hij speler-trainer ging worden, is toch verrassend.
Het is mij niet 100% duidelijk dat hij T1 wordt, maar ik neem aan van wel, anders zou het toch anders vermeld worden.

Ik vraag me wel af wanneer de combo speler-trainer op het hoogste niveau gewerkt heeft. Ik kan me alvast geen voorbeelden voor de geest halen.
Vialli, Gullit, Wise,... Er zijn er heel wat
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Bruges8940
Belofte
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:27

Re: RSC anderlecht

Bericht door Bruges8940 »

Mijn eerste reactie was WOW, maar nu alle details bekend zijn toch eerder grappige situatie. Verwachtingen liggen nu veel te hoog waardoor dit bijna enkel kan mislukken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

anderlecht maakt van Kompany de bestbetaalde speler ooit voor de club, zoveel is zeker. De Rode Duivel zal dus meer gaan verdienen dan de 3 miljoen euro bruto die middenvelder Adrien Trebel opstrijkt. “Dat hij de bestbetaalde ooit wordt, doet er niet toe”, aldus Verschueren. “Voor mij is dat vandaag niet relevant. Ik denk dat we met hem iemand hebben die mee de toekomst van de club zal bepalen. Of we ons budget dan niet ver opgesoupeerd hebben? Er zal nog geld zijn om het nodige te doen. We gaan proberen een competitieve ploeg te bouwen waarbij we vertrekken van de eigen jeugd.”
Toch veel geld vind ik voor iemand die als trainer nog niets bewezen heeft. Wilmots was ook een leider, en we weten allemaal hoe goed hij als coach is. Stel dat hij het niet goed doet, dan zit je met een situatie waarbij je de duurst betaalde speler buiten moet smijten.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: RSC anderlecht

Bericht door Alethio »

Hij heeft natuurlijk twee functies: beste verdediger van België én beste trainer van België. Logisch dat je dan ook een hoger loon krijgt.

Hij zal het alvast niet slecht doen in Europa volgend seizoen.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Ze doen alsof Messi getekend heeft bij hun ploegske.. Alsof dat 1 speler het verschil gaat maken.

En als coach tsja ik zie hem eerder als een mental coach niet een tactische coach.

Ze zijn daar weer hoog van de toren aan het blazen typisch die nekken.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
nesnaj713
Supersub
Berichten: 1208
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:54
Locatie: Lommel

Re: RSC anderlecht

Bericht door nesnaj713 »

Ik zou het toch niet onderschatten hoor..

Kompany is gewoon de beste verdediger in de JPL, ook al speelt die maar aan 80-90%. Daarnaast is die tactisch ook niet slecht denk ik. Het is vooral de combinatie die me heel moeilijk lijkt. Fit blijven maar ook analyses maken en nadenken over tactiek. Dat gaat enorm tijdrovend zijn.

Ik ben benieuwd, het zou me verbazen als anderlecht er meteen staat volgend seizoen, maar die gaan daar misschien wel iets kunnen opbouwen.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

Ik vraag me vooral af hoe die dat allemaal gaat klaar spelen. Coach bij een topclub is op zich al een fulltime job. Komt daar nog eens bij dat je als speler de nodige rust moet hebben om fit te blijven. En dan moet die ook nog eens zijn Pro License diploma proberen te behalen... Bonne chance
Plaats reactie