RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Khas schreef: 07 jun 2019, 12:04
t4nd schreef: 07 jun 2019, 06:52 Ze hebben daar een ezel gevonden die geld schijt precies (en ja, ik bedoel Coucke).

Vermaelen en Chadli wijzen anderlecht af: terugkeer naar België nog geen optie
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190606_04448215
FFP vindt dit leuk.

Veel geld uitgeven gasten, en liefst niets verkopen. Volgend jaar lachen.
Hoop er niet op. Het blijft 'les mauves'. Ze zullen dus wel weer achterpoortjes gevonden hebben waarschijnlijk. Zoals Vince inschrijven als trainer ipv als speler zodat hij niet geldt als een aangekochte speler of zoiets.

EDIT/ Vermaelen was gecontacteerd als "spelersassistent". Weer zo'n gefoefel.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: RSC anderlecht

Bericht door Polbemol »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190607_04449413

Aan de codenaam te zien, is Coucke echt wel zelf zeer nauw betrokken bij de transfers. ( Ik zie die codenaam nu niet direct uit het 'brein' van Verschueren komen) . Zo lang Coucke op deze manier blijft werken, kunnen we nog wel even gerust zijn... .
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: 07 jun 2019, 12:38
Khas schreef: 07 jun 2019, 12:04
t4nd schreef: 07 jun 2019, 06:52 Ze hebben daar een ezel gevonden die geld schijt precies (en ja, ik bedoel Coucke).

Vermaelen en Chadli wijzen anderlecht af: terugkeer naar België nog geen optie
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190606_04448215
FFP vindt dit leuk.

Veel geld uitgeven gasten, en liefst niets verkopen. Volgend jaar lachen.
Hoop er niet op. Het blijft 'les mauves'. Ze zullen dus wel weer achterpoortjes gevonden hebben waarschijnlijk. Zoals Vince inschrijven als trainer ipv als speler zodat hij niet geldt als een aangekochte speler of zoiets.

EDIT/ Vermaelen was gecontacteerd als "spelersassistent". Weer zo'n gefoefel.
Maakt niks uit. Het gaat om totaal aan inkomsten vs uitgaven.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Dan nog. Wat zou het hen kunnen schelen? Stel nu dat ze het geld uit de ramen smijten en een zotte ploeg bijeen kopen. Wat voor sanctie kunnen ze krijgen? Een jaartje geen transferverbod en een jaar geen Europees voetbal? Als het dat maar is om ermee weg te komen... Dan speel je eens een jaar geen Europees en doe je geen inkomende transfers, als je die zotte ploeg bijeen houdt dan speel je toch gewoon weer kampioen dus whatever. (Enfin, zo zou men kunnen denken).

Enfin, ik ken de regels en de bijhorende sancties niet, maar meestal is het toch zoiets wat je hoort.
Ik hoop dat ik het helemaal verkeerd zie.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: 07 jun 2019, 21:01 Dan nog. Wat zou het hen kunnen schelen? Stel nu dat ze het geld uit de ramen smijten en een zotte ploeg bijeen kopen. Wat voor sanctie kunnen ze krijgen? Een jaartje geen transferverbod en een jaar geen Europees voetbal? Als het dat maar is om ermee weg te komen... Dan speel je eens een jaar geen Europees en doe je geen inkomende transfers, als je die zotte ploeg bijeen houdt dan speel je toch gewoon weer kampioen dus whatever. (Enfin, zo zou men kunnen denken).

Enfin, ik ken de regels en de bijhorende sancties niet, maar meestal is het toch zoiets wat je hoort.
Ik hoop dat ik het helemaal verkeerd zie.
Een jaar extra geen Europees voetbal kan zo'n ploeg ferme kletsen uitdelen. Een zotte ploeg bijeen rapen en dan nog houden is geen sinecure.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Eerst moeten ze 2 ploegen verkocht krijgen
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Khas schreef: 07 jun 2019, 22:55
Cedrinho schreef: 07 jun 2019, 21:01 Dan nog. Wat zou het hen kunnen schelen? Stel nu dat ze het geld uit de ramen smijten en een zotte ploeg bijeen kopen. Wat voor sanctie kunnen ze krijgen? Een jaartje geen transferverbod en een jaar geen Europees voetbal? Als het dat maar is om ermee weg te komen... Dan speel je eens een jaar geen Europees en doe je geen inkomende transfers, als je die zotte ploeg bijeen houdt dan speel je toch gewoon weer kampioen dus whatever. (Enfin, zo zou men kunnen denken).

Enfin, ik ken de regels en de bijhorende sancties niet, maar meestal is het toch zoiets wat je hoort.
Ik hoop dat ik het helemaal verkeerd zie.
Een jaar extra geen Europees voetbal kan zo'n ploeg ferme kletsen uitdelen. Een zotte ploeg bijeen rapen en dan nog houden is geen sinecure.
Tgoh ja. In the long run... Kijk naar de 76ers in de NBA die zich een jaar of 2-3 bewust lieten verliezen om zo laatste te eindigen en eerste keuze te hebben bij de player draft. Ze dragen daar nu de vruchten van, ondanks die "rotslechte" jaren die uiteindelijk gewoon een tactiek waren.
Ook een zotte ploeg bijeen kopen en ene FFP-sanctie ondergaan kan zo tactiek zijn (afhankelijk van de zwaarte van de sanctie). Wat maakt zo'n sanctie uit als je spelers haalt die zich hiervan bewust zijn en voor pakweg 5 jaar tekenen. Dan heb je misschien zo'n sanctie voor de FFP, even, maar intussen blijf je clubvoetbal spelen, nationaal domineren en zo je inkomsten en fanbase vergroten om dan na afloop van de sanctie meteen met een sterke ploeg en een groter budget te zitten waardoor je ook betere spelers kan halen etc.
Ik zou het zelf als supporter verschrikkelijk vinden, maar voor geld danst de beer en van ethiek kennen ze daar toch niets.

vanGentmaarvoorClub schreef: 08 jun 2019, 10:03 Eerst moeten ze 2 ploegen verkocht krijgen
Bwa. Coucke heeft geld genoeg om erin te pompen. De transfer van Kompany is daar al voldoende bewijs van.
Gebruikersavatar
Duffman
Invaller
Berichten: 799
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:05
Locatie: Het gat van Pluto

Re: RSC anderlecht

Bericht door Duffman »

De T1 die de start van de voorbereiding (incl. de eerste oefenmatch) mist omdat hij eerst nog op vakantie gaat... du jamais vu. :roll:
“Never say never, because limits, like fears, are often just an illusion.”
- Michael Jordan -
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Duffman schreef: 09 jun 2019, 19:06 De T1 die de start van de voorbereiding (incl. de eerste oefenmatch) mist omdat hij eerst nog op vakantie gaat... du jamais vu. :roll:
Kompany wordt de officieuze T1, niet de officiële, want hij heeft zijn trainersdiploma nog niet. Dus als Kompany nog op verlof gaat, dan is dat dus niet de T1 die er niet bij zal zijn. Simon Davies is de T1.


(Tenzij je effectief bedoelde dat Davies nog verlof neemt, maar aan de toon van je post vermoed ik dat je het over Kompany hebt.)
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

De nieuwe naam van de RSCA academy wordt RSCA Belfius Academy.

:?
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Nasri zou naar de mauven komen
Kompany zal nogal zijn werk hebben om die zijn ego in het gareel te houden

Nu moeten ze nog 30 overbodige spelers zien te slijten
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door leem »

Kompany of geen Kompany, toch wat vreemd dat Nasri bij een Belgische ploeg tekent voor een jaar die dan nog eens geen Europees voetbal speelt. Die zal ook nog wel eens nadenken over zn levenskeuzes als hij deze winter op le cannonier mag gaan spelen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk


Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Kompany en Nasri... dat is samen 5-6 miljoen euro per jaar aan loon met 0€ doorverkoopwaarde... Kompany zal wel geen probleem zijn, buiten zijn blessuregevoeligheid... Nasri weet ik het zo nog niet... en voor de ffp kan het een maar beter boenk op zijn of ze zitten binnen 2-3 seizoenen met een serieus probleem daar...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Iedereen doet geweldig over Nasri, maar eerlijk - ik weet het niet. De laatste jaren zijn er wel meer zo'n "grote namen" naar België gekomen en er zijn er maar bitter weinig die effectief een meerwaarde gehad hebben. Over Clasie bij ons waren de meningen ook positief, maar hoeveel heeft hij uiteindelijk gespeeld?
Voor mij is Vlap een veel betere transfer van hen - op voorwaarde dat ze hem de tijd geven om te groeien.
Gebruikersavatar
Bruges8940
Belofte
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:27

Re: RSC anderlecht

Bericht door Bruges8940 »

Diep in het rood en toch doen de mauvkes weer enorm domme dingen. :lol: Deze ploeg wordt grappiger met de jaren.
Plaats reactie