RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Kapitaalsverhoging van 30 miljoen vorig jaar en vervolgens 25-27 miljoen verlies draaien.
Dan heb je die verhoging dus opgesoupeerd zonder je kern eigenlijk echt te versterken. En dan zitten de lonen van Nasri en Chadli er nog niet bijgerekend. Kompany vermoedelijk ook niet. Ze zullen daar toch een Verschaeren of Saelemaekers ten gelde moeten maken en al hun brol van de hand doen want anders gaat het daar nog een tijdje moeilijk blijven vrees ik.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Pica »

Hoeveel geld denk je wel dat ze voor saelemaekers gaan krijgen?
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Blackburn schreef: 24 okt 2019, 10:23 Kapitaalsverhoging van 30 miljoen vorig jaar en vervolgens 25-27 miljoen verlies draaien.
Dan heb je die verhoging dus opgesoupeerd zonder je kern eigenlijk echt te versterken. En dan zitten de lonen van Nasri en Chadli er nog niet bijgerekend. Kompany vermoedelijk ook niet. Ze zullen daar toch een Verschaeren of Saelemaekers ten gelde moeten maken en al hun brol van de hand doen want anders gaat het daar nog een tijdje moeilijk blijven vrees ik.
Die verhoging was ook nooit bedoeld om de kern te versterken. Die was nodig om de put te proberen dichten.
Interessant is ook dat als deze cijfers officieel worden ze er een extra probleem bij hebben.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Khas schreef: 24 okt 2019, 10:50
Blackburn schreef: 24 okt 2019, 10:23 Kapitaalsverhoging van 30 miljoen vorig jaar en vervolgens 25-27 miljoen verlies draaien.
Dan heb je die verhoging dus opgesoupeerd zonder je kern eigenlijk echt te versterken. En dan zitten de lonen van Nasri en Chadli er nog niet bijgerekend. Kompany vermoedelijk ook niet. Ze zullen daar toch een Verschaeren of Saelemaekers ten gelde moeten maken en al hun brol van de hand doen want anders gaat het daar nog een tijdje moeilijk blijven vrees ik.
Die verhoging was ook nooit bedoeld om de kern te versterken. Die was nodig om de put te proberen dichten.
Interessant is ook dat als deze cijfers officieel worden ze er een extra probleem bij hebben.
In december 2018 toen Coucke die verhoging aankondigde was dat nochtans met het nieuws om de kern te versterken. Maar denk dat het ook voornamelijk was om zijn greep op de club te verhogen omdat de familie VDS niet zou volgen met deze verhoging.
Anyway, voor wat ze het ook gebruikt hebben... Ze zitten daar inderdaad met een (serieus) extra probleem zoals je zegt. Der is ook gewoon heel wat kapitaal buitengegaan aan spelers waarop je geen meerwaarde gaat genereren (loon Kompany & Nasri, huur Chadli). Als de verliezen structureel zo groot zijn, dan ga je dus gewoon elk jaar die jongeren die doorbreken van de hand moeten doen om rond te komen.... tot zover "in youth we trust".
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Pica schreef: 24 okt 2019, 10:48 Hoeveel geld denk je wel dat ze voor saelemaekers gaan krijgen?
Als je Praet en tielemans voor kanzoveel lgeld kan kan je saelemakers makkelijk voor het dubbel aantal verkopen.
Jeugdscheidsrechter
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Blackburn schreef: 24 okt 2019, 16:39Als de verliezen structureel zo groot zijn, dan ga je dus gewoon elk jaar die jongeren die doorbreken van de hand moeten doen om rond te komen.... tot zover "in youth we trust".
Het blijft de slogan hé, alleen communiceren ze het 2de deel nooit naar de buitenwereld.
"In youth we trust, om onze verliezen goed te maken."
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Weet iemand al wat de verlieslimiet is voor de nieuwe periode van UEFA?
2015-18 staat op 30mil.
Tenzij dat om onverklaarbare reden hoger zou zijn nu hebben ze prijs.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: RSC anderlecht

Bericht door Alethio »

Ze moeten eerst Europees voetbal halen vooraleer dat uitmaakt, zeker?
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Wat het ook is, het voetbal is zodanig corrupt dat men er toch mee wegkomt.
De voorbije jaren al zo vaak zaken gelezen genre "dat gaat voor problemen zorgen" of "hier gaan sancties volgen" of weet ik veel wat, om er uiteindelijk nooit nog wat van te horen.
Hier zal dat ook wel weer zo zijn. Schulden of niet. FFP of niet. Men komt er toch mee weg.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Alethio schreef: 25 okt 2019, 07:05 Ze moeten eerst Europees voetbal halen vooraleer dat uitmaakt, zeker?
Ik veronderstel dat ze in de periode 2019-2022 graag eens Europees zouden spelen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Cedrinho schreef: 25 okt 2019, 09:49 Wat het ook is, het voetbal is zodanig corrupt dat men er toch mee wegkomt.
De voorbije jaren al zo vaak zaken gelezen genre "dat gaat voor problemen zorgen" of "hier gaan sancties volgen" of weet ik veel wat, om er uiteindelijk nooit nog wat van te horen.
Hier zal dat ook wel weer zo zijn. Schulden of niet. FFP of niet. Men komt er toch mee weg.
Ik kan me geen enkele uitzondering van de FFP voor de geest halen, overtredingen werden consequent behandeld.
De enige die weg kwamen met een waarschuwing, verkregen die via de voorziene regeling (eenmalige schuld door onvoorziene omstandigheden, bewijs van groei).
Zoals Alethio zei, is kom je er wel mee weg als je geen Europees speelt. Op UEFA niveau niet.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Khas schreef: 25 okt 2019, 10:16
Cedrinho schreef: 25 okt 2019, 09:49 Wat het ook is, het voetbal is zodanig corrupt dat men er toch mee wegkomt.
De voorbije jaren al zo vaak zaken gelezen genre "dat gaat voor problemen zorgen" of "hier gaan sancties volgen" of weet ik veel wat, om er uiteindelijk nooit nog wat van te horen.
Hier zal dat ook wel weer zo zijn. Schulden of niet. FFP of niet. Men komt er toch mee weg.
Ik kan me geen enkele uitzondering van de FFP voor de geest halen, overtredingen werden consequent behandeld.
De enige die weg kwamen met een waarschuwing, verkregen die via de voorziene regeling (eenmalige schuld door onvoorziene omstandigheden, bewijs van groei).
Zoals Alethio zei, is kom je er wel mee weg als je geen Europees speelt. Op UEFA niveau niet.
En genoeg ploegen die de voorbije jaren transferverbod hebben opgelegd gekregen. Zie bijvoorbeeld Chelsea nu...
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Pica schreef: 24 okt 2019, 10:48 Hoeveel geld denk je wel dat ze voor saelemaekers gaan krijgen?
Goh, dat hangt allemaal af van contractsituatie, situatie anderlecht op dat moment, wat de speler juist wil, etc. Moeilijk om daar zo een bedrag op te plakken.
Maar voor dat profiel moet je in een ideale situatie toch 10-12 miljoen kunnen krijgen. Verschaeren iets in de buurt van de 20 denk ik zo. Maar als je die van de hand moet doen om je structurele tekorten weg te werken kan je het dus amper investeren in nieuwe spelers. Denk dat ze best zo snel mogelijk al hun brol buitengewerkt krijgen. Die mannen wegen aardig op de loonkost en kunnen nog wel aardig wat kapitaal opleveren. Maar dan zit er denk ik niet veel anders op dan samen te werken met Bayat :mrgreen:
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

Blackburn schreef: 25 okt 2019, 10:53
Pica schreef: 24 okt 2019, 10:48 Hoeveel geld denk je wel dat ze voor saelemaekers gaan krijgen?
Goh, dat hangt allemaal af van contractsituatie, situatie anderlecht op dat moment, wat de speler juist wil, etc. Moeilijk om daar zo een bedrag op te plakken.
Maar voor dat profiel moet je in een ideale situatie toch 10-12 miljoen kunnen krijgen. Verschaeren iets in de buurt van de 20 denk ik zo. Maar als je die van de hand moet doen om je structurele tekorten weg te werken kan je het dus amper investeren in nieuwe spelers. Denk dat ze best zo snel mogelijk al hun brol buitengewerkt krijgen. Die mannen wegen aardig op de loonkost en kunnen nog wel aardig wat kapitaal opleveren. Maar dan zit er denk ik niet veel anders op dan samen te werken met Bayat :mrgreen:
Niet vergeten dat ze jaar na jaar grote uitgaande transfers hebben gedaan. Als ze willen de verliezen beperken met transfers, dan gaan ze moeten de bedragen van de voorbijgaande jaren voorbij streven.
(Ik laat nu wel even de verschillende factoren achterwege die ervoor gezorgd hebben dat ze aan die transfers veel minder hebben verdiend dan wat de persberichten laten vermoeden)
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ze zitten met dure contracten waar ze vanaf willen, maar de "duursten" willen ze wel behouden...
- Trebel: in de gratie van Vercauteren, die zie ik niet zo snel uit de ploeg verdwijnen.
- Kompany: de goeroe, die blijft zijn contract uitdoen.
- Nasri: de vriend van de goeroe, die zal zijn contract ook wel uitdoen (wie wil die trouwens kopen).
- Chadli: ze spraken al van hem te kopen.

Met de brol die ze momenteel uitlenen gaan ze de putten niet vullen, en dankzij de spelers die ze als sleutelspeler willen houden vergroten ze de put alleen maar. Coucke is gewoon opnieuw bezig een club om zeep te helpen. Hij heeft geen verstand van goed financieel management bij een voetbalclub.
Plaats reactie