RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: RSC anderlecht

Bericht door Polbemol »

Kompany stopt als trainer en wordt T1. Vercauteren verlaat de club.
https://sporza.be/nl/2020/08/17/breakin ... 652206795/
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Een nieuwe maand, een nieuw organigram...

Laat Vince The Prince maar verder klooien... ik heb nog niets van hem gezien waar ik van kan geloven dat een toptrainer kan worden... integendeel... door zijn ego en status in anderlecht gaat hij veel langer de boel mogen kapotmaken zonder daar de gevolgen van te moeten dragen :-D
Gebruikersavatar
Arnio
Belofte
Berichten: 297
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:34

Re: RSC anderlecht

Bericht door Arnio »

Blackburn schreef: 17 aug 2020, 11:08 Een nieuwe maand, een nieuw organigram...

Laat Vince The Prince maar verder klooien... ik heb nog niets van hem gezien waar ik van kan geloven dat een toptrainer kan worden... integendeel... door zijn ego en status in anderlecht gaat hij veel langer de boel mogen kapotmaken zonder daar de gevolgen van te moeten dragen :-D
En moeten we dit dan erg vinden? :lol: :thumbb:
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Nee, ik ben er zelfs blij mee :-D
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

Blackburn schreef: 17 aug 2020, 11:08 Een nieuwe maand, een nieuw organigram...

Laat Vince The Prince maar verder klooien... ik heb nog niets van hem gezien waar ik van kan geloven dat een toptrainer kan worden... integendeel... door zijn ego en status in anderlecht gaat hij veel langer de boel mogen kapotmaken zonder daar de gevolgen van te moeten dragen :-D
stel u voor dat hij nu zetterberg terug haalt :lol:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5315
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Blackburn schreef: 17 aug 2020, 11:08 Een nieuwe maand, een nieuw organigram...

Laat Vince The Prince maar verder klooien... ik heb nog niets van hem gezien waar ik van kan geloven dat een toptrainer kan worden... integendeel... door zijn ego en status in anderlecht gaat hij veel langer de boel mogen kapotmaken zonder daar de gevolgen van te moeten dragen :-D
Let`s hope so. :thumbb:
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ik snap het eerlijk gezegd niet. Kompany moet toch gewoon zo vol van zichzelf zijn dat hij gelooft dat hij het kan bolwerken? Vorig seizoen met zijn marionet speelden ze naief voetbal met spelers die het systeem niet aankonden. Dan halen ze Vercauteren binnen en die slaagt erin om toch nog bijna PO1 te halen vanuit een verloren positie. Nu beginnen ze met 4 op 6 aan het nieuwe seizoen door realistischer te spelen en gaat hij het weer overnemen?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3319
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 17 aug 2020, 14:37
Blackburn schreef: 17 aug 2020, 11:08 Een nieuwe maand, een nieuw organigram...

Laat Vince The Prince maar verder klooien... ik heb nog niets van hem gezien waar ik van kan geloven dat een toptrainer kan worden... integendeel... door zijn ego en status in anderlecht gaat hij veel langer de boel mogen kapotmaken zonder daar de gevolgen van te moeten dragen :-D
Let`s hope so. :thumbb:
Ik heb ook nog niks van Vince de coach gezien wat me doet geloven dat hij een toptrainer wordt. Anderzijds geloven een Martinez, Broos, Antheunis er wel in, en kreeg hij van Guardiola een aanbod om T2 te worden. Ik ga er vanuit dat hij dat niet aan iedereen vraagt.

Vraag blijft natuurlijk of hij zijn visie, die na de pragmatische jaren zonder 'champagnevoetbal' toch een ferme cultuurverandering inhoudt, voldoende en voldoende snel kan overplanten op de groep. Cultuurveranderingen vragen tijd. En vooral: heeft die groep voldoende tactische, technische en fysieke kwaliteiten om die ook nog met enige regelmaat uit te voeren. Kortom : zelfde vragen als bij begin vorig seizoen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

IsO schreef: 18 aug 2020, 12:14 Ik heb ook nog niks van Vince de coach gezien wat me doet geloven dat hij een toptrainer wordt. Anderzijds geloven een Martinez, Broos, Antheunis er wel in, en kreeg hij van Guardiola een aanbod om T2 te worden. Ik ga er vanuit dat hij dat niet aan iedereen vraagt.

Vraag blijft natuurlijk of hij zijn visie, die na de pragmatische jaren zonder 'champagnevoetbal' toch een ferme cultuurverandering inhoudt, voldoende en voldoende snel kan overplanten op de groep. Cultuurveranderingen vragen tijd. En vooral: heeft die groep voldoende tactische, technische en fysieke kwaliteiten om die ook nog met enige regelmaat uit te voeren. Kortom : zelfde vragen als bij begin vorig seizoen.
Aanvullende vraag : heeft de groep voldoende kwaliteiten om de visie uit te voeren. Guardiola is een enorm goede trainer, maar ik vraag me soms af of hij pakweg Antwerp in België de titel zou kunnen bezorgen. Trainer worden van teams als Barcelona, Bayern, City, maar ook Real, Juventus, ... lijkt me enorm moeilijk omdat je mòet presteren. Maar tegelijk kan je ongeveer elke speler kopen die je wil én snappen de spelers ook wat je bedoelt. Bij een 'mindere' ploeg heb je een heel ander soort uitdaging en kan je gewoon geen totaalvoetbal brengen in die vorm.

Ik kan dus best geloven dat Guardiola iets ziet in Kompany als T2 bij City (leiderschap, goeie visie over speelstijl die bij City past) - maar tegelijk zijn dat ook de redenen waarom ik veronderstel dat hij het niet gaat halen bij anderlecht. Een goeie coach moet wat mij betreft een systeem hanteren dat past bij zijn spelers, niet omgekeerd. Je kan uiteraard aankopen in functie van het systeem dat je wil spelen, maar zelfs dan moeten je spelers snappen wat je wil én het kunnen uitvoeren.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

t4nd schreef: 18 aug 2020, 14:07
IsO schreef: 18 aug 2020, 12:14 Ik heb ook nog niks van Vince de coach gezien wat me doet geloven dat hij een toptrainer wordt. Anderzijds geloven een Martinez, Broos, Antheunis er wel in, en kreeg hij van Guardiola een aanbod om T2 te worden. Ik ga er vanuit dat hij dat niet aan iedereen vraagt.

Vraag blijft natuurlijk of hij zijn visie, die na de pragmatische jaren zonder 'champagnevoetbal' toch een ferme cultuurverandering inhoudt, voldoende en voldoende snel kan overplanten op de groep. Cultuurveranderingen vragen tijd. En vooral: heeft die groep voldoende tactische, technische en fysieke kwaliteiten om die ook nog met enige regelmaat uit te voeren. Kortom : zelfde vragen als bij begin vorig seizoen.
Aanvullende vraag : heeft de groep voldoende kwaliteiten om de visie uit te voeren. Guardiola is een enorm goede trainer, maar ik vraag me soms af of hij pakweg Antwerp in België de titel zou kunnen bezorgen. Trainer worden van teams als Barcelona, Bayern, City, maar ook Real, Juventus, ... lijkt me enorm moeilijk omdat je mòet presteren. Maar tegelijk kan je ongeveer elke speler kopen die je wil én snappen de spelers ook wat je bedoelt. Bij een 'mindere' ploeg heb je een heel ander soort uitdaging en kan je gewoon geen totaalvoetbal brengen in die vorm.

Ik kan dus best geloven dat Guardiola iets ziet in Kompany als T2 bij City (leiderschap, goeie visie over speelstijl die bij City past) - maar tegelijk zijn dat ook de redenen waarom ik veronderstel dat hij het niet gaat halen bij anderlecht. Een goeie coach moet wat mij betreft een systeem hanteren dat past bij zijn spelers, niet omgekeerd. Je kan uiteraard aankopen in functie van het systeem dat je wil spelen, maar zelfs dan moeten je spelers snappen wat je wil én het kunnen uitvoeren.
Niet vergeten dat het voor Guardiola al 9 jaar geleden is dat die Europees nog eens een prijs pakte. En bij City 600 miljoen heeft uitgegeven om 2 landstitels te winnen (op een moment dat er veel Engelse topploegen het niet zo denderend deden). Dus die visie van Guardiola allemaal goed en wel, maar een garantie op succes is het toch ook niet
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ook waar :-).

Mijn punt is gewoon, sommige trainers worden de hemel ingeprezen terwijl ze miljoenen kunnen uitgeven en anderen krijgen nooit de kans om het te proberen. Wie zegt dat Clement het morgen minder goed zou doen bij City dan Guardiola bijvoorbeeld. Of wie zegt dat Brys met hetzelfde budget als ons er niet in zou slagen OHL tot kampioen te maken?
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

t4nd schreef: 18 aug 2020, 17:17 Ook waar :-).

Mijn punt is gewoon, sommige trainers worden de hemel ingeprezen terwijl ze miljoenen kunnen uitgeven en anderen krijgen nooit de kans om het te proberen. Wie zegt dat Clement het morgen minder goed zou doen bij City dan Guardiola bijvoorbeeld. Of wie zegt dat Brys met hetzelfde budget als ons er niet in zou slagen OHL tot kampioen te maken?
Zelfde verhaal bij Maurizio Sarri.
Heeft heel lang moeten wachten vooraleer hij de kans kreeg bij Napoli.
Altijd eigenlijk trainer geweest bij kleinere ploegen. Zijn voetbal bij Napoli was echt top en fris en aanvallend.
Ok rest van zijn parcours zoals Chelsea was niet top. En bij Juvé is hij erop afgerekend door de uitschakeling in de CL, maar hij heeft er wel een Italiaanse titel mee gewonnen.

Hein VHB lijkt me ook een ideale trainer voor een Bundesligaclub, zoals Wolfsburg of Werder Bremen. Geen topniveau, eerder subtopper, maar toch financieel gezonde ploeg, waaruit hij zijn ploeg kan kneden.

Om terug te komen op Pep Guardiola, hij presteert wel onder druk, want overal waar hij werd aangesteld als trainer, bracht hij op korte tijd al goed voetbal. Als ik dan denk dat een club ook een overgangsjaar nodig kan hebben, is er op topniveau geen geduld. Moyes heeft bewezen bij Everton een crack in het vak te zijn, ben ervan overtuigd dat zijn 2de seizoen Man Utd veel beter zou geweest zijn en hij de ploeg kon hebben laten voetballen.
Het is ergens toch een rotstiel trainer zijn :-)
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

t4nd schreef: 17 aug 2020, 16:24 Ik snap het eerlijk gezegd niet. Kompany moet toch gewoon zo vol van zichzelf zijn dat hij gelooft dat hij het kan bolwerken? Vorig seizoen met zijn marionet speelden ze naief voetbal met spelers die het systeem niet aankonden. Dan halen ze Vercauteren binnen en die slaagt erin om toch nog bijna PO1 te halen vanuit een verloren positie. Nu beginnen ze met 4 op 6 aan het nieuwe seizoen door realistischer te spelen en gaat hij het weer overnemen?
En toch strookt zijn visie niet helemaal vind ik en ook niet die van anderlecht (maar ja wie is anderlecht, omdat grote mannen achter de schermen continu veranderen).

Hun visie van eigen jeugd ok, het is ook wel puur uit financiële noodzaak.

Icoon als Zetterberg halen ze terug, dat ik alleen maar kan toejuichen als voetballiefhebber. Zetterberg wijzen ze dan de deur.
Ander icoon als Vercauteren moet de ploeg gaan depanneren, en hem wijzen ze ook de deur, omdat ineens Kompany trainer gaat worden. Het is duidelijk dat deze 2 niet echt met mekaar door een deur kunnen, anders had hij nog jaartje in zijn kielzog gelopen om ervaring op te doen.
Zou me gewoon niet verbazen als er dit seizoen nog veranderingen gaan gebeuren. Want sinds zijn komst is er al van alles gebeurd, behalve stabiliteit.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: RSC anderlecht

Bericht door Polbemol »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200822_98127159

Weer een geweldige Nico Dijkshoorn: Ik citeer een stukje:

ik heb Kompany altijd gezien als een speler die heel goed kan uitvoeren wat een ander hem vertelt. Als de machtsverhoudingen duidelijk zijn – Kompany voetbalt zoals de coach hem dat heeft uitgelegd –, dan is er niets aan de hand. Tot hij weer eens geblesseerd het veld af wankelt.

Precies daar is het misgegaan. Kompany heeft zo vaak met een stuk ijs op zijn knie naast een trainer gezeten, dat hij is gaan denken: dat kan ik ook. Hij is gaan denken: coachen is een beetje toeteren en tetteren en de goede bewegingen maken, de goede jas aandoen en het goede kapsel hebben. Ik heb geen haar, maar de rest beheers ik.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

Polbemol schreef: 23 aug 2020, 13:30 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200822_98127159

Weer een geweldige Nico Dijkshoorn: Ik citeer een stukje:

ik heb Kompany altijd gezien als een speler die heel goed kan uitvoeren wat een ander hem vertelt. Als de machtsverhoudingen duidelijk zijn – Kompany voetbalt zoals de coach hem dat heeft uitgelegd –, dan is er niets aan de hand. Tot hij weer eens geblesseerd het veld af wankelt.

Precies daar is het misgegaan. Kompany heeft zo vaak met een stuk ijs op zijn knie naast een trainer gezeten, dat hij is gaan denken: dat kan ik ook. Hij is gaan denken: coachen is een beetje toeteren en tetteren en de goede bewegingen maken, de goede jas aandoen en het goede kapsel hebben. Ik heb geen haar, maar de rest beheers ik.
Zalig, las gisteren ook een interview (ben de naam ff kwijt v welke trainer), die zei dat Kompany als trainer nog niets bewezen is dus nederig moet zijn. Als hij een titel of dergelijke gewonnen heeft mag hij pas uitpakken zoals in Extra time afgelopen maandag.
Plaats reactie