RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Verschueren:
Met Kompany, Davies en Vercauteren heeft paars-wit nu drie pionnen die zich bezighouden met coaching. “Maar Kompany is géén coach. Simon zal vooral de coaching in de week doen: het aanvallend voetbal aanleren aan onze jongens. Franky wordt vooral belangrijk tijdens de weekends. Het is logisch dat we in onze project enkele bochten nemen. We blijven draaien aan de knoppen tot het lukt.”
Dus Kompany beslist het systeem, Davies zorgt dat het in de week zo getraind wordt en Vercauteren gaat op de bank zitten tijdens de matchen? Dat kan alleen maar goed lopen...
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: RSC anderlecht

Bericht door Fire »

Man Franky ik had er meer van verwacht...

Moogt op de bank gaan zitten om met dat hoopje brol pseudo City voetbal te spelen en punten te halen.


Als vinnie weer eens geblesseerd is mag hij zelfs niet beslissen over de wissels....

De walkie-talkie vliegt dit seizoen nog op t plein...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Mamadou
Tester
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 sep 2019, 10:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Mamadou »

Of achter de schermen is beslist dat Kompany vanaf nu zijn muil moet houden en dat Vercauteren de enige trainer wordt ?
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door leem »

Mamadou schreef:Of achter de schermen is beslist dat Kompany vanaf nu zijn muil moet houden en dat Vercauteren de enige trainer wordt ?
Dat zal het wel zijn idd. Afwachten of kompany het zal kunnen loslaten

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk

vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: RSC anderlecht

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Toch een serieuze afgang voor Kompany.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Fire schreef: 03 okt 2019, 20:57 Man Franky ik had er meer van verwacht...

Moogt op de bank gaan zitten om met dat hoopje brol pseudo City voetbal te spelen en punten te halen.


Als vinnie weer eens geblesseerd is mag hij zelfs niet beslissen over de wissels....

De walkie-talkie vliegt dit seizoen nog op t plein...

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Geloof ik niet, denk dat vercauteren gewoon T1 is en Kompany captain, zoals bij elke normale club, hun experiment zal wel gedaan zijn nu hoor. Die interviews is er gewoon beetje kaka aan wrijven om gezichtsverlies kompany te beperken.

Moet tussen de regels lezen "kompany z'n visie maar vercauteren de tactiek, opstelling, interviews en leiding"

Wat is z'n visie dan nog? Niet de stenen uit de grond zuigen? Elke club heeft die visie.

Je mag erop rekenen dat vercauteren snel een pak (vergeten) ervaring uit die veel te ruime kern vist en hun beste beloften kansen geven ipv ze allemaal 90min op 't veld te zetten.

Jammer, 'kvond nog tof ze zo zien sukkelen. Laten we hopen dat hun onnozel experiment PO1 kost!
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

vanGentmaarvoorClub schreef: 03 okt 2019, 23:50 Toch een serieuze afgang voor Kompany.
Dit dus mits beetje tussen de regels lezen. Kompany is nu gewoon een centerback van anderlecht, moet u geen illusies maken, vercauteren is flinke trainer hoor, komt daar niet om achter een speler z'n gat te lopen.

Kompany is goeie CB als hij fit is, dat maakt hem geen topcoach, dom project mislukt, terug normaal doen nu.

'tis niet dat anderlecht hem geen vertrouwen gaf om dit te proberen, Kompany is 33, constant geblesseerd, kreeg toch zwaar contract van 3 jaar en mocht iedere gangster in 't ghetto waar z'n middelbare school was een full time job aanbieden (voor 'tgezelschap?)o

Ik zeg dit niet graag maar blijft wel anderlecht hé, is geen speeltuin.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: RSC anderlecht

Bericht door Fire »

Ik vrees dat je gelijk hebt Vergas maar ik hoop van niet.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Fire schreef: 06 okt 2019, 01:08 Ik vrees dat je gelijk hebt Vergas maar ik hoop van niet.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Als ze willen blijven "experimenteren" mag van mij hoor, met veel plezier, maar ik denk het echt niet ;-)

Vercauteren is T1, Davies is veldtrainer en Kompany is geblesseerd, euh speler, Kompany is speler.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Kompany wordt nu gewoon 1-2 jaar speler. Misschien wat hulptrainer onder de vleugels van Vercauteren, maar meer niet. Daarna krijgt hij dan een nieuwe kans.
Davies maken ze dan wel beloftencoach of zo, kwestie van hem nog iets van nut te gunnen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Hun euro is daar gevallen in brussel, t heeft nog lang geduurd vind ik.
Vercauteren schat ik als trainer hoog in, die zal er wel weer een ploeg van maken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Vandembempt op Sporza: https://sporza.be/nl/2019/10/07/peter-v ... nderlecht/
anderlecht vertoonde vrijdagavond in Charleroi een voorzichtige metamorfose. Met een eerste uitoverwinning sinds maart en de tweede driepunter dit seizoen heeft het de crisis alvast even kunnen bezweren. Peter Vandenbempt was getuige van de paars-witte heropstanding.

anderlecht was ineens zoveel beter dan de voorbije weken, zeker in de eerste helft.

Tempo, snellere balcirculatie, diepgang, energie en drive: het zat er allemaal in, zowel defensief als offensief.

Nacer Chadli was de roerganger en uitblinker, Yari Verschaeren was plots ook weer een heel stuk beter. In een moeilijke tweede helft hebben ze bij anderlecht karakter getoond en realistischer gespeeld.

Het was echt een goeie wedstrijd van anderlecht, ze hebben verdiend gewonnen. Ondanks de VAR, zou ik zeggen, want die heeft het afgelopen weekend helaas weer bruin gebakken. Niet alleen in Charleroi, ook in Brugge en Antwerpen.

Soit, de komst van Frank Vercauteren als nieuwe hoofdcoach is een zeer goeie zaak voor anderlecht, als club en ploeg. Ook voor Vincent Kompany, want na drie maanden was de conclusie dat de manier van voetballen en zijn uitgebreide takenpakket voorlopig te ambitieus waren.

Vlammende mail en boze telefoon naar OHL
Alleen - en dat vind ik een zeer negatief element - is het triest hoe anderlecht gehandeld heeft met OHL, de leider in 1B. OHL is een ambitieuze club die naar 1A wil en waar Frank Vercauteren een contract had en een zeer belangrijke rol speelde.

Het was een contract mét opstapclausule. Daar hebben ze in Leuven in principe geen probleem mee, maar dat Marc Coucke noch Michael Verschueren het fatsoen gehad heeft om OHL vooraf even in te lichten, dat is niet bepaald fraai.

Het is nog maar een maand geleden dat anderlecht stond te jammeren hoe Club Brugge had gehandeld met spits Diagne, die Club op de valreep afgesnoept had van anderlecht. "Wij zouden zoiets nooit doen", zei Michael Verschueren toen.


Wel straffer nog: Coucke en Verschueren hebben bij OHL blijkbaar als door een wesp gestoken gereageerd op het nochtans zeer brave persbericht van OH Leuven waarin OHL de handelswijze van anderlecht een beetje betreurde. De ene met een vlammende mail, de andere met een boze telefoon. Michael Verschueren zei dat het nu eenmaal een haaienwereld is en dat als je daar niet tegen kunt, dat je er dan uit moet blijven. Ik zou zeggen: je moet maar durven!
Het was uiteraard te voorspellen dat brave Michael die woorden over Club terug in zijn gezicht ging krijgen, ik had alleen niet verwacht dat het al zo snel zou zijn. Hypocrisie ten top, maar ook dat is niet onverwacht.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Spelen na enkele weken trainen met Vercauteren realistisch voetbal en winnen terug.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Vergas Ronald schreef: 21 okt 2019, 00:35 Spelen na enkele weken trainen met Vercauteren realistisch voetbal en winnen terug.
Wedstrijdomstandigheden zaten wel enorm mee. Goal 1 door een foute beslissing van de scheidsrechter, goal 2 een kopbal op een corner (hoe goed je ze ook kan trappen, corners blijven een loterij). STVV komt terug in de match met 2-1, en vrij snel scoren ze de 3-1. Goed kon je het nog niet noemen, ze hadden nu gewoon wat meeval en dat hadden ze de voorbije matchen niet.
Ik vraag me ook af hoe lang het nog gaat duren voor de andere ploegen gewoon iemand op Chadli plakken. Het is de enige van anderlecht die gevaar creëert...
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

t4nd schreef: 21 okt 2019, 13:19
Vergas Ronald schreef: 21 okt 2019, 00:35 Spelen na enkele weken trainen met Vercauteren realistisch voetbal en winnen terug.
Wedstrijdomstandigheden zaten wel enorm mee. Goal 1 door een foute beslissing van de scheidsrechter, goal 2 een kopbal op een corner (hoe goed je ze ook kan trappen, corners blijven een loterij). STVV komt terug in de match met 2-1, en vrij snel scoren ze de 3-1. Goed kon je het nog niet noemen, ze hadden nu gewoon wat meeval en dat hadden ze de voorbije matchen niet.
Ik vraag me ook af hoe lang het nog gaat duren voor de andere ploegen gewoon iemand op Chadli plakken. Het is de enige van anderlecht die gevaar creëert...

Laat ze maar dromen daar. Ze hebben nu de makkelijkste tegenstanders
Jeugdscheidsrechter
Plaats reactie