RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: RSC anderlecht

Bericht door Alethio »

Ze doen maar. De Chadli die we vorig jaar bij Monaco gezien hebben, daar heb ik geen schrik van. Als ze daar hun luttele centjes aan moeten uitgeven...
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3278
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Alethio schreef: 10 aug 2019, 21:05 Ze doen maar. De Chadli die we vorig jaar bij Monaco gezien hebben, daar heb ik geen schrik van. Als ze daar hun luttele centjes aan moeten uitgeven...
Chadli is een goeie, intelligente voetballer, maar eerder een dienende speler dan een dragende. In het systeem dat Kompany wil implementeren zie ik hem in een gelijkaardige rol als Delph bij City. Bij Monaco kwam hij aan bij een ploeg in malaise, en werd hij gehaald op voorspraak van Henry, terwijl een Jardim niet in hem gelooft. En laat dat vertrouwen nu net essentieel zijn om hem te laten renderen; dat vertrouwen zal hij wel krijgen van Kompany. Daarnaast is zijn vorm natuurlijk een open vraag.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ik weet het zo niet...
Wat mij betreft past hij in het rijtje "vergane gloriën die hun carrière proberen nieuw leven in te blazen". Zowel bij Monaco als bij West Bromwich heeft hij niet al te veel gespeeld, en het feit dat hij nu op uitleenbasis naar anderlecht gaat is ook niet bepaald een verbetering. Kwalitatief is hij uiteraard goed genoeg voor onze eerste klasse, maar het moment dat Kompany geblesseerd geraakt hebben ze geen leidersfiguur meer in de ploeg. En Chadli zal die rol zeker niet op zich nemen.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Vorig jaar even veel doelpunten en assists als Mignolet...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Pure jaloezie-/prestigetransfer toch?
Ze hebben geen nood aan nog een extra flankspeler, ze huren hem maar, hij blokkeert de jeugd, hij heeft al 5 jaar geen deuk in een pakje boter kunnen trappen, vrij blessuregevoelig, ... maar wel Rode Duivel natuurlijk.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Uiteraard prestige, namen zijn het enige wat telt daar. Nasri is hetzelfde verhaal hé... Verschaeren moest gisteren op de bank beginnen, hun grootste talent.

Grappig artikeltje van voetbal24 trouwens:
In de wandelgangen klinken ook de namen van Kevin Mirallas en vooral ook die van Michy Batshuayi. De spits heeft bij Chelsea geen enkele garantie op speelgelegenheid en onderzoekt de mogelijhkeden om toch weer uitgeleend te worden.

Zo is Fenerbahçe zeer geïnteresseerd in Batsman. De Turkse topclub vocht vorig seizoen tegen de degdradatie. Zo onwaarschijnlijk zou een transfer naar anderlecht dus niet zijn. Bij RSCA zelf doen ze het gerucht af als "pure speculatie". Dat betekent echter niet dat de piste niet onderzocht wordt. anderlecht wil sowieso geen slapende honden wakker maken. Zo werden de onderhandelingen over Nacer Chadli ook lang onder de radar gehouden.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: RSC anderlecht

Bericht door Alethio »

Een gehuurde speler blokkeert de jeugd nu ook niet echt, hé.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

IsO schreef: 10 aug 2019, 17:31
HeervanBiesen schreef: 10 aug 2019, 17:18
Cedrinho schreef: 08 aug 2019, 17:24 Kunnen die eigenlijk iets doen met het geld van verkochte spelers? Of is dat vooral om de schuldenberg te coveren?

Also, 8 miljoen voor Bornauw, komaan :D
+ de opleidingsvergoedingen van Lukaku, Praet en dacht nog een derde speler.
Tielemans naar Leicester, Lukebakio naar Hertha.
juist! zou gaan om meer dan 2M aan inkomsten, want Lukaku alleen al was wat meer dan 1,5M
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Ik kan alleen maar zeggen: zij hebben 3 rode duivels (Kompany, Chadli, Van Crombrugge) binnen gehaald, wij 1 (Mignolet). Ik zou die van ons niet willen ruilen voor die 3 van hun, zelfs al komen ze alle3 gratis voetballen.

De vergelijkingen die je ook ziet staan... "Mignolet heeft ook 2 jaar op de bank gezeten" -> Sommige paars-wit supporters snappen niet dat een keeper een ander soort speler is dan een flankspeler, zowel qua matchritme als qua leeftijd.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

HeervanBiesen schreef: 11 aug 2019, 14:25
IsO schreef: 10 aug 2019, 17:31
HeervanBiesen schreef: 10 aug 2019, 17:18
Cedrinho schreef: 08 aug 2019, 17:24 Kunnen die eigenlijk iets doen met het geld van verkochte spelers? Of is dat vooral om de schuldenberg te coveren?

Also, 8 miljoen voor Bornauw, komaan :D
+ de opleidingsvergoedingen van Lukaku, Praet en dacht nog een derde speler.
Tielemans naar Leicester, Lukebakio naar Hertha.
juist! zou gaan om meer dan 2M aan inkomsten, want Lukaku alleen al was wat meer dan 1,5M
Verandert allemaal niets aan mijn vraag :P
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door Rafke7 »

Er is nu sprake van Bats. Dat zou wel heel straf zijn...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Rafke7 schreef: 11 aug 2019, 20:33 Er is nu sprake van Bats. Dat zou wel heel straf zijn...
Coucke heeft al getweet dat ze gedaan hebben met transfers, én ze hebben Reefe gekocht voor een hoop geld. Batshuayi halen zou dus niet echt een logische zet zijn...
Anderzijds, anderlecht en logische zetten... Zeg maar nooit "nooit".
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

Cedrinho schreef: 11 aug 2019, 18:56
HeervanBiesen schreef: 11 aug 2019, 14:25
IsO schreef: 10 aug 2019, 17:31
HeervanBiesen schreef: 10 aug 2019, 17:18
+ de opleidingsvergoedingen van Lukaku, Praet en dacht nog een derde speler.
Tielemans naar Leicester, Lukebakio naar Hertha.
juist! zou gaan om meer dan 2M aan inkomsten, want Lukaku alleen al was wat meer dan 1,5M
Verandert allemaal niets aan mijn vraag :P
Denk dat Coucke daar wat tegenaan heeft gesmeten dat die berg wat geslinkt is.
felix da housecat
Belofte
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 jul 2016, 16:05

Re: RSC anderlecht

Bericht door felix da housecat »

anderlecht heeft paar mooie transfers gedaan: kompany, sandler, chadli en zelfs Van Crombrugge. Maar zolang ze geen deftige spits hebben, zijn ze daar niet veel mee. Als die Roofe tegenvalt hebben die echt een dik probleem. Bij ons zijn de inkomende transfers wat meer uitgebalanceerd en een instant succes. Ik denk dat we nu de beste ploeg hebben die we in jaren gezien hebben.

Maar anderlecht nooit afschrijven uiteraard. Al zie ik ze dit jaar maximaal Europees voetbal halen.

PS ik snap niet dat Kums niet speelt, die zou daar toch perfect passen. Lijkt me toch beter dan die Zulj.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Die hun programma nu:

- naar Kortrijk
- naar Genk
- thuis Standard
- thuis Antwerp
- naar Club

Ik hoop stiekem dat ze zuinig winnen op Kortrijk (0-1), dat hier vertrouwen uit gehaald wordt en er dan een "zie je wel dat we goed bezig zijn" komt in de interviews, om dan dik tegen de kloten te krijgen en 0 op 12 te pakken.
Plaats reactie