RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: RSC anderlecht

Bericht door Fire »

DevJoe? volgens mij wordt het eerder de jonge Verschuren.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Fire schreef: DevJoe? volgens mij wordt het eerder de jonge Verschuren.
Devroe zal het sportieve aspect in handen nemen, Jr de dagelijkse leiding of zoiets.
Allez, dat vermoed ik zo maar he, zal wel op de persconferentie duidelijk worden.
HVH zijn tijd om te gaan is gekomen denk ik.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: RSC anderlecht

Bericht door Fire »

Wat hebt ge aan de dagelijkse leiding met ne Coucke die zich met alles wil moeien (vraag dat maar aan de staf van KVO) en een sportief directeur. Dan blijft er niks over.

Nee als een club een general manager of zoiets heeft, zet je er best geen sportief directeur meer naast. geef die macht dan ofwel aan je T1 (zoals wij met MPH) of laat ze bij de general manager (zoals wij voor MPH). Maar als de mauven een ingewikkelde niet werkende structuur willen opzetten, YES PLEASE!

PS: Ik weet wat te kiezen hoor.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Peet
Sleutelspeler
Berichten: 3422
Lid geworden op: 30 mei 2016, 08:38
Locatie: Gent

Re: RE: Re: RSC anderlecht

Bericht door Peet »

Fire schreef: Wat hebt ge aan de dagelijkse leiding met ne Coucke die zich met alles wil moeien (vraag dat maar aan de staf van KVO) en een sportief directeur. Dan blijft er niks over.

Nee als een club een general manager of zoiets heeft, zet je er best geen sportief directeur meer naast. geef die macht dan ofwel aan je T1 (zoals wij met MPH) of laat ze bij de general manager (zoals wij voor MPH). Maar als de mauven een ingewikkelde niet werkende structuur willen opzetten, YES PLEASE!

PS: Ik weet wat te kiezen hoor.
Veel prestigetransfers verwacht ik. Mayo moet nog altijd pakken, maar als ze echt gaan overpoweren met kapitaal, dan is er niks aan te doen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RE: Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Peet schreef:
Fire schreef: Wat hebt ge aan de dagelijkse leiding met ne Coucke die zich met alles wil moeien (vraag dat maar aan de staf van KVO) en een sportief directeur. Dan blijft er niks over.

Nee als een club een general manager of zoiets heeft, zet je er best geen sportief directeur meer naast. geef die macht dan ofwel aan je T1 (zoals wij met MPH) of laat ze bij de general manager (zoals wij voor MPH). Maar als de mauven een ingewikkelde niet werkende structuur willen opzetten, YES PLEASE!

PS: Ik weet wat te kiezen hoor.
Veel prestigetransfers verwacht ik. Mayo moet nog altijd pakken, maar als ze echt gaan overpoweren met kapitaal, dan is er niks aan te doen.
Idd, dan wordt het financieel moeilijk wedijveren met hen...spelers als Morioka enz. zullen wel richting brussel trekken binnenkort.
MAAR een (halve) nieuwe ploeg kopen ok, maar daarom pakt de mayonaise nog niet. :teach:
Laatst gewijzigd door Tiki Taka op 22 dec 2017, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: RSC anderlecht

Bericht door Clubpolska »

Ok TT, ok.
Oh Frail.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Clubpolska schreef: Ok TT, ok.
Een hoopvol en optimistische post van mezelf. :hup: :whoop:
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: RSC anderlecht

Bericht door Clubpolska »

Tiki Taka schreef:
Clubpolska schreef: Ok TT, ok.
Een hoopvol en optimistische post van mezelf. :hup: :whoop:
Ik voel jouw kerstwarmte-gloed tot hier :love:
Oh Frail.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: RE: Re: RSC anderlecht

Bericht door fcb 4 life »

Peet schreef:
Fire schreef: Wat hebt ge aan de dagelijkse leiding met ne Coucke die zich met alles wil moeien (vraag dat maar aan de staf van KVO) en een sportief directeur. Dan blijft er niks over.

Nee als een club een general manager of zoiets heeft, zet je er best geen sportief directeur meer naast. geef die macht dan ofwel aan je T1 (zoals wij met MPH) of laat ze bij de general manager (zoals wij voor MPH). Maar als de mauven een ingewikkelde niet werkende structuur willen opzetten, YES PLEASE!

PS: Ik weet wat te kiezen hoor.
Veel prestigetransfers verwacht ik. Mayo moet nog altijd pakken, maar als ze echt gaan overpoweren met kapitaal, dan is er niks aan te doen.
Zever, kijk naar afgelopen zomer met hun transfers en die van ons.. En ook, overpoweren.. Alsof rsca dubbel zo rijk is als ons.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: RSC anderlecht

Bericht door fcb 4 life »

Peet schreef: Binnen 2 jaar nieuw stadion in Neerpede. Mark my words.
ONMOGELIJK in Belgie, zeker op die termijn.
fcb 4 life
Sleutelspeler
Berichten: 3930
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:44
Locatie: Gistel

Re: RSC anderlecht

Bericht door fcb 4 life »

Peet schreef:
Cedrinho schreef:
Peet schreef: Zegt veel over clubliefde in het voetbal...
Voor geld danst de beer.
Ik zie nog altijd Yves Leterme met Clubsjaal op Jan Breydel toen we kampioen speelden tegen de mauves in 2005.. Iets later werd hij KV Kortrijk supporter om daarna "altijd al Standardsupporter" te zijn geweest.
Duchatelet dumpte zijn "geliefde" STVV om naar Standard te gaan, met als resultaat dat STVV degradeerde.
Vanhaezebrouck altijd al Clubsupporter, leeft duidelijk met een Blauw-Zwarte obsessie, zit nu bij RSCA eerst ons af te breken en enkele dagen later op ons te geilen.
Hans Vandeweghe groeide op als Clubsupporter, kreeg dan een afkeer, ging meer naar oostelijker gelegen ploegen.
Marc Coucke altijd al Clubsupporter, in onze vzw gezeten, gaat dan naar KVO en neemt de helft van Club mee (veiligheidsverantwoordelijke, Patrick Orlans, Luc Devroe, Wim De Meyer, ...), dumpt nu zijn "weireldploegsje" voor de op basis van palmares grootste ploeg van het land.
Constant Vanden Stock ging ook van ons naar RSCA..
En dan heb ik het nog niet gehad over de Lorenzo Staelensen en Ronald Vargassen van deze wereldbol.
Jelle schreef: Inside job om de mauves kapot te maken Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Zo doe ik het toch op Football Manager... :P
Verhaeghe wou ook in anderlecht investeren, Mannaert ooit kandidaat om HVH op te volgen...
Verhaeghe wou in Kv Mechelen investeren, niet Rsca, en Mannaert was kandidaat vanuit rsca, niet dat hij zelf een sollicitatiebrief opstuurde hé
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Fire schreef: DevJoe? volgens mij wordt het eerder de jonge Verschuren.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a1dbc018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Coucke wil ten vroegste in maart of april zijn stempel drukken, Devroe op termijn opvolger van Van Holsbeeck
Niet álles verandert meteen. Na de overname door Marc Coucke blijft de sportieve macht op anderlecht voorlopig bij Herman Van Holsbeeck (63) - hij is verantwoordelijk voor de wintertransfers. Luc Devroe (52) van KV Oostende wordt op termijn als Van Holsbeecks opvolger gezien.

Makelaars en clubleiders wissen het telefoonnummer van Herman Van Holsbeeck beter niet. Marc Coucke, die preses wordt met Roger Vanden Stock (75) als erevoorzitter, heeft immers niet de intentie om de sportief manager aan de kant te schuiven. Integendeel zelfs: Van Holsbeeck behoudt - net als Jo Van Biesbroeck (61), die operationeel directeur blijft - zijn huidige takenpakket in het Anderlechtorganigram.

Concreet betekent dit dat Van Holsbeeck in januari de zware taak wacht om een kern samen te stellen die leider Club Brugge alsnog van de landstitel kan houden. Bovenaan de verlanglijst van Hein Vanhaezebrouck staan een scorende spits, een (centrale) verdediger met persoonlijkheid en een rechterflankspeler. Geen evidente wensen, “maar het zal er ‘boenk’ op moeten zijn”, liet Van Holsbeeck zich eerder ontvallen.

Inspraak over die nieuwkomers zal Coucke straks (nog) niet hebben. Bij KV Oostende gaf hij regelmatig transfersuggesties - denk maar aan de komst van Nicolas Lombaerts afgelopen zomer - maar bij anderlecht wil hij ten vroegste in maart of april zijn stempel drukken op het sportieve beleid. Fluwelen revolutie.

Tot dan wil Coucke observeren om vervolgens een objectieve analyse te maken van de interne werking. De kans lijkt groot dat Van Holsbeeck overeind blijft onder de nieuwe sterke man. Wellicht kan hij aanblijven tot 2020, het afscheidsjaar dat hij in zijn hoofd had. Nadien moet Luc Devroe zijn taken overnemen.

Voor Coucke is Devroe namelijk de gedroomde opvolger van Van Holsbeeck. Aan ervaring ontbreekt het de voormalige doelman alvast niet, want eerder was hij manager bij Club Brugge en KSV Roeselare. Sinds 2013 is hij sportief directeur bij KV Oostende, waar Coucke hoog met zijn werk opliep. Devroe wilde niet reageren.

Geen trainerswissel

Overigens is de komst van Coucke niet alleen goed nieuws voor Van Biesbroeck en Van Holsbeeck, maar ook voor coach Hein Vanhaezebrouck. Het was een publiek geheim dat enkele kandidaat-overnemers van anderlecht geen fan waren van de West-Vlaamse T1. Coucke heeft evenwel geen problemen met de zelfzekere houding bij Vanhaezebrouck, wat maakt dat een trainerswissel niet aan de orde is.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: RSC anderlecht

Bericht door Fire »

We zullen in 2020 eens zien.
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: RSC anderlecht

Bericht door DavidVM »

Coucke: "Wat de komende transferperiode betreft, zal het niet evident zijn. Ik ga me niet moeien. Maar ik zal me des te meer moeien met de transfers komende zomer."

Goed nieuws :grin:
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: RSC anderlecht

Bericht door Clubpolska »

Die club wordt nog walgelijker én dus toffer om te verslaan.
Oh Frail.
Plaats reactie