RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: RSC anderlecht

Bericht door Cedrinho »

Al deze moves zijn toch net om geld binnen te halen? Coucke heeft al genoeg geïnvesteerd, de volgende "financiële injectie" zal er binnenkort wel aankomen via Vandenhaute. En ondertussen moet Lefevere sponsors binnenhalen.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Vandenhaute zal moeilijk kunnen investeren als hij geen aandeelhouder wordt. Bovendien zijn daar ook beperkingen ivm hoeveel er nog in de club gepompt kan worden omwille van de financial fair play. Die kapitaalsverhoging van 27 miljoen door Coucke was al zowat de limiet van wat daar mogelijk was.
En sponsoring van Lefevere… Mja, die vist toch ook voornamelijk in een West-Vlaamse vijver... En dat zijn dan ook weer bedrijven die eerder op Club gericht zijn dan op anderlecht.
Nee, als je de analyse van van de financiële cijfers van anderlecht bekijkt, dan zal er niet veel anders opzitten dan de tering naar de nering te zetten. Dat wil zeggen: die kern uitkuisen van alle dure balast en overbodige lonen, en verder werken met de jeugd en wat er is. Best ook geen geld meer geven aan volgevreten vedetten zoals Nasri die geen meerwaarde kunnen brengen door doorverkoop. En waarschijnlijk ook 2-3 van de betere jeugtalenten verkopen om zo de kern in zijn geheel op te waarderen en terug competitief te worden. Maar dat wil ook wel zeggen dat je jongens als een Verschaeren, Saelemaekers en Lokonga deze zomer in de vitrine zet. Geen idee hoe het anderlecht publiek daar op gaat reageren.
Maar op dat vlak was hun open brief wel eerlijk: Het gaat in het beste geval nog 2-3 jaar duren voor dit terug rechtgetrokken is. Al was de rest van die brief wel van een tenenkrullend niveau.
En ik vrees wel voor Michaël Verschueren zijn toekomst. Wat wel spijtig is want laat ons eerlijk zijn: Zelden zo hard gelachen de afgelopen jaren als met die pippo.
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 179
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: RSC anderlecht

Bericht door Polbemol »

Ze gaan er de groffe bezem doorhalen en Coucke heeft zich wat schaduw gekocht... . Er zullen er veel sneuvelen en het zal nu niet meer alleen Couckes schuld zijn. Daarenboven zijn het allemaal mannen met olifantenvel (alhoewel ik de pretoogjes van Van Eetvelt wel schattig vond, die man keek als een kind in een speelgoedwinkel en eigenlijk heb ik daardoor wel wat sympathie voor hem :hurr: ) die geen karikaturen zijn zoals Coucke zelf. Ze zullen geen 'Koekenbakske' doen...
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Yup, denk inderdaad dat deze mensen die grote kuis gaan moeten doen. Belangrijkste voor hen is denk ik om nu een zekere stabiliteit te scheppen. En niet bij de eerste tegenslag terug alles om te gooien. Als ze dan de boel kunnen opkuisen kunnen ze terug beginnen bouwen. Grote geluk dat ze hebben is dat je in België met 2-3 gerichte transfers (en de nodige portie geluk dat zo een transfer een totale meevaller is) gewoon terug mee kan draaien aan de top.

Aan ons om in de komende 3-4 jaar de kloof onoverbrugbaar te maken.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5336
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Het grote voordeel van de mauve is de onuitputtelijke vijver aan voornamelijk Brusselse talenten waaruit ze kunnen putten.
Spelers vanuit hun eigen jeugd die ze later voor veel geld kunnen slijten. (Thielemans, Praet, Kompany, Verschaeren, Dendoncker...) Dat is iets wat Club nooit zal hebben, jammer genoeg.
Nu ja, dat is dan ook veruit het enige wat ik benijd aan de mauve.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: RSC anderlecht

Bericht door Blackburn »

Tiki Taka schreef: 15 jan 2020, 15:50 Het grote voordeel van de mauve is de onuitputtelijke vijver aan voornamelijk Brusselse talenten waaruit ze kunnen putten.
Spelers vanuit hun eigen jeugd die ze later voor veel geld kunnen slijten. (Thielemans, Praet, Kompany, Verschaeren, Dendoncker...) Dat is iets wat Club nooit zal hebben, jammer genoeg.
Nu ja, dat is dan ook veruit het enige wat ik benijd aan de mauve.
Absoluut, dat is voor hen een zeer belangrijke bron van inkomsten, en waarschijnlijk hun voornaamste redding. Maar eentje die ze wel gaan moeten aanboren op korte termijn. En dan kan je je ook wel vragen stellen bij de impact op het sportieve. Zeker als ze willen spelen zoals Kompany voor ogen heeft. Van zodra die jonge spelers dat onder de knie hebben moet je ze verkopen en van voor af aan beginnen met nieuwe jongens, die opnieuw dat leerproces zullen door moeten.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 913
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

Jeugdwerking bij RSCA is goed maar hebben gewoon hun eigen jeugd zwaar overschat, dachten dat het allemaal Kompany's, Lukaku's, Praets en Dendonckers waren. Zo'n gast heb je om de paar jaar, ge hebt er zo geen halve ploeg die doorstroomt in één jaar. Is domme fout die ze komende jaren gaan rechtzetten, over één of twee jaar staat anderlecht er weer hoor. Vraag is alleen of Brugge tegen dan met dit onophoudelijk sportief en financieel succes een kloof geslagen heeft.

Als wij aan dit tempo voort doen speelt club over 3 jaar in een stadion twee keer zo groot als dat van anderlecht met een budget twee keer dat van anderlecht. Dat zijn bundesliga toestanden hé, een nummer één en een aantal ploegen die gaan voor nummer twee. Zoals club nu bezig is kan dit
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Vergas Ronald schreef: 16 jan 2020, 01:11 Jeugdwerking bij RSCA is goed maar hebben gewoon hun eigen jeugd zwaar overschat, dachten dat het allemaal Kompany's, Lukaku's, Praets en Dendonckers waren. Zo'n gast heb je om de paar jaar, ge hebt er zo geen halve ploeg die doorstroomt in één jaar. Is domme fout die ze komende jaren gaan rechtzetten, over één of twee jaar staat anderlecht er weer hoor. Vraag is alleen of Brugge tegen dan met dit onophoudelijk sportief en financieel succes een kloof geslagen heeft.

Als wij aan dit tempo voort doen speelt club over 3 jaar in een stadion twee keer zo groot als dat van anderlecht met een budget twee keer dat van anderlecht. Dat zijn bundesliga toestanden hé, een nummer één en een aantal ploegen die gaan voor nummer twee. Zoals club nu bezig is kan dit
Denk je dat echt? Ze hebben nog minstens 1 jaar nodig om alle overbodige spelers te lozen, en ondertussen kunnen ze hun kern enkel versterken door wat spelers te huren. Chadli is een succes, Sandler vind ik persoonlijk maar een middelmatige speler - en toch zijn het de 2 beste huurspelers van anderlecht die ik me kan herinneren. Op het einde van dit seizoen zijn ze allebei weg, en blijven ze met de spelers zitten waar ze veel te veel voor betaald hebben.
En ondertussen moeten ze hun 'toptalenten' laten gaan om de put te dempen, waardoor ze achterblijven met de spelers van het 2de niveau. Die gasten gaan de ploeg niet rechthouden hé, en al zeker niet als ze er geen deftige ervaring naast kunnen zetten...
Ik denk eerder dat anderlecht nog een paar jaar gaat moeten vechten om PO1 & Europees te halen, en niet zoals Michael zegt "binnen 1 à 2 jaar terug boven Club zal staan". Bekijk het zoals bij ons hé. Wij hebben Storm & Dierckx ook kansen gekregen, maar we hebben ze niet elke match laten trekken.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 913
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

t4nd schreef: 16 jan 2020, 15:54 Denk je dat echt?
Ik denk dat ja, afin, met "er weer staan" bedoel ik dat die over uiterlijk anderhalf seizoen terug voor europese plaatsen PO1 spelen, sukkelen zoals nu duurt geen jaren, is en blijft anderlecht. Ik bedoel dus niet dat Club-RSCA binnen anderhalf seizoen al terug de titanenstrijd is die het altijd geweest is. Tegen dan speelde anderlecht 3 seizoenen geen Europees, heeft Club er een reeks champions league campagnes op zitten en verkochten we een pak spelers voor 15 à 20 miljoen & staat ons stadion voor 40.000 mensen in stellingen.

Die echte tweestrijd tussen Club en anderlecht is voor vele jaren voorbij, tenzij er mirakels gebeuren in Brussel. Ik vermoed dat we in België Bundesliga toestand gaan krijgen, Club wint en rsca/standard/genk/gent spelen voor plaats 2 en 3.

Alles winnen is leuk maar de competitie was in Duitsland en Italië gedurende vijf jaar klotesaai, pas sinds dit seizoen terug spannend, Frankrijk is en blijft saai. Ik vond die titanenstrijd met RSCA wel tof eigenlijk. Mensen kijken naar La Liga en Prem league omdat het daar spannend is. Als Brugge supporter is zo'n sportief en financiële kloof slaan leuk, voor de competitie is dit niet goed.

Afin, we willen beneliga voor een hoger niveau maar onze grootste concurrent zou vijf jaar voor de knikkers playoff 2 spelen, da's niet de bedoeling hé. Als anderlecht die rol lost hoop ik dat Standard of Genk die rol wat overnemen. Dit is al voor een stuk aan't gebeuren, Standard en Gent deden het zeer goed Europees, uefa coëfficient is ook belangrijk.

Niveau competitie zakt als één club met vingers in de neus kampioen speelt, ik kuis ook mijn gat met paars wc papier maar 'tis dankzij die strijd met mauven dat niveau belgisch voetbal hoog bleef. Als Club heel 't seizoen tegen prutsers moet spelen zakken we Europees door de mand.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Vergas Ronald schreef: 16 jan 2020, 19:33
t4nd schreef: 16 jan 2020, 15:54 Denk je dat echt?
Ik denk dat ja, afin, met "er weer staan" bedoel ik dat die over uiterlijk anderhalf seizoen terug voor europese plaatsen PO1 spelen, sukkelen zoals nu duurt geen jaren, is en blijft anderlecht. Ik bedoel dus niet dat Club-RSCA binnen anderhalf seizoen al terug de titanenstrijd is die het altijd geweest is. Tegen dan speelde anderlecht 3 seizoenen geen Europees, heeft Club er een reeks champions league campagnes op zitten en verkochten we een pak spelers voor 15 à 20 miljoen & staat ons stadion voor 40.000 mensen in stellingen.

Die echte tweestrijd tussen Club en anderlecht is voor vele jaren voorbij, tenzij er mirakels gebeuren in Brussel. Ik vermoed dat we in België Bundesliga toestand gaan krijgen, Club wint en rsca/standard/genk/gent spelen voor plaats 2 en 3.

Alles winnen is leuk maar de competitie was in Duitsland en Italië gedurende vijf jaar klotesaai, pas sinds dit seizoen terug spannend, Frankrijk is en blijft saai. Ik vond die titanenstrijd met RSCA wel tof eigenlijk. Mensen kijken naar La Liga en Prem league omdat het daar spannend is. Als Brugge supporter is zo'n sportief en financiële kloof slaan leuk, voor de competitie is dit niet goed.

Afin, we willen beneliga voor een hoger niveau maar onze grootste concurrent zou vijf jaar voor de knikkers playoff 2 spelen, da's niet de bedoeling hé. Als anderlecht die rol lost hoop ik dat Standard of Genk die rol wat overnemen. Dit is al voor een stuk aan't gebeuren, Standard en Gent deden het zeer goed Europees, uefa coëfficient is ook belangrijk.

Niveau competitie zakt als één club met vingers in de neus kampioen speelt, ik kuis ook mijn gat met paars wc papier maar 'tis dankzij die strijd met mauven dat niveau belgisch voetbal hoog bleef. Als Club heel 't seizoen tegen prutsers moet spelen zakken we Europees door de mand.
Jij gaat er van uit dat AA Gent , Standard of Genk niet meedoen voor de titel volgende seizoenen?

Ik zie voornamelijk AA gent als grote concurent en daarna als eventuele uitschieter Standard, Genk

Als gent er kan voor zorgen elk jaar europees voetbal te halen en bij de top 3 kan halen dan zijn ze zeer goed opweg om anderlecht te vervangen als onze concurent.

AA gent speelt goed dit seizoen thuis als ze op verplaatsing ook veel punten pakken zijn ze zeer gevaarlijk..
Jeugdscheidsrechter
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

kingpietro105 schreef: 16 jan 2020, 20:26 Ik zie voornamelijk AA gent als grote concurent en daarna als eventuele uitschieter Standard, Genk

Als gent er kan voor zorgen elk jaar europees voetbal te halen en bij de top 3 kan halen dan zijn ze zeer goed opweg om anderlecht te vervangen als onze concurent.

AA gent speelt goed dit seizoen thuis als ze op verplaatsing ook veel punten pakken zijn ze zeer gevaarlijk..
Bij Gent zijn ze nu al aan het zeggen dat ze inspanningen gaan doen om de ploeg bijeen te houden. 'k Ben geen fan van hen, maar de bazen daar hebben wél verstand van aanpakken. Ze hebben hun ploeg systematisch uit de rode cijfers gekregen en draaien nu toch al een tijdje bovenin mee. Het enige wat ze nog niet kunnen doen hebben is bevestigen na een succesjaar, maar daar zie ik ze wel stappen in zetten.
Daarnaast gaat Antwerp zich willen bewijzen (al zijn ze een pak minder als Mbokani begint af te zwakken en dat gaat onherroepelijk gebeuren).
Gebruikersavatar
Fanzy
Belofte
Berichten: 222
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:24

Re: RSC anderlecht

Bericht door Fanzy »

Ik zou toch 2 keer nadenken vooraleer te beweren dat we de JPL voor jaren aan een stuk gaan domineren.
Klinkt lik de Nekken!
Laatst gewijzigd door Fanzy op 18 jan 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3497
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: RSC anderlecht

Bericht door IsO »

Laat ons het zelf eerst maar afmaken dit jaar. Optimisme over onze Club is goed en zelfs terecht, maar voorlopig hebben we dit seizoen al evenveel collectieve prijzen als de rest. En ons stadion staat er nog niet. Overmoed is dus nergens voor nodig.

Door het PO-systeem worden extreme voorsprongen zoals in Duitsland of paar seizoenen terug in BPL toch uitgevlakt, wat de minder consistente ploegen die op het juiste moment pieken toch praktisch elk seizoen weer kansen biedt. Dit jaar nog niet (denk ik), maar volgend jaar speelt anderlecht weer PO I. En als ze die dan per ongeluk winnen, kunnen ze triomfalistisch doen over hun project. Ben het wel eens met diegenen hier die zeggen dat het structurele herstel wat langer zal duren...
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1963
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Alleen zie ik anderlecht niet "per ongeluk" winnen zoals ze de afgelopen 10 jaar wel een paar keer hebben kunnen doen. Het verschil met toen is dat er nu toch wel een aantal clubs zijn waar het structureel goed zit qua werking (Club, Gent) en een aantal clubs die het op hun manier heel goed doen (Antwerp, Charleroi). Genk zit na een kampioenenjaar altijd in een dipje dus ik verwacht dat ze volgend seizoen weer naar boven beginnen komen en Standard blijft de laatste jaren altijd wisselvallig. Bij momenten enorm goed, maar bij momenten ook enorm slecht.
Als je dan anderlecht in zijn huidige structuur bekijkt kan je weinig anders dan zeggen dat ze na de 6 ploegen hierboven komen (op dit moment), en om dat terug recht te trekken gaat er toch wel wat moeten gebeuren. Op dit moment hebben ze geen geld en een veel te grote kern. Volgend seizoen gaan ze nog altijd te veel spelers hebben, tenzij ze contracten beginnen ontbinden of spelers aan dumpingprijzen wegdoen (dus ik vrees dat ze weinig geld gaan verdienen aan hun overbodige spelers). Europees hebben ze volgens mij niet volgend seizoen (behoudens een mirakel), dus de "toptalenten" gaan aanbiedingen krijgen van andere ploegen. Gaan ze die gasten kunnen overtuigen met "het project", of gaan ze toch verkopen om geld in het laatje te krijgen? Stel dat ze hun jeugd bij elkaar kunnen houden, DAN kunnen ze ergens geraken maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het gaat lukken zonder Europees.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 913
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: RSC anderlecht

Bericht door Vergas Ronald »

kingpietro105 schreef: 16 jan 2020, 20:26 Jij gaat er van uit dat AA Gent , Standard of Genk niet meedoen voor de titel volgende seizoenen?
Niet dat ze niet meedoen, club gaat er elke week voor moeten vechten, Juve, Bayern en PSG moeten dat ook. Maar de kloof is financieel en kwaliteit spelerskern groot aan't worden. Budget van Club nadert 80 miljoen, da's dichter bij de 110 miljoen van Ajax dan de 45-50 van Genk & anderlecht, 30 van Standard of 25 van Gent. Voetbal draait voor een groot stuk om geld.

Is sneeuwbaleffect, winnen => champions league => vette transfers => meer geld => nog meer winnen. Dit kan keren, een slecht seizoen, een aantal dure floptransfers, 'k zie het gewoon niet gebeuren momenteel.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Plaats reactie