RSC anderlecht

Alle voetbalnieuws uit België dat niet Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: RSC anderlecht

Bericht door Clubpolska »

t4nd schreef: 16 jan 2019, 19:44 Ze hebben ook "de beste speler van de Oostenrijkse competitie gekocht". En dit "ondanks de interesse van andere ploegen". Iemand een idee hoe goed die kerel is?
Zelfs Oli heeft "interesse van andere ploegen", wat een non-argument.
Oh Frail.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door t4nd »

Hij was blijkbaar bijna bij een akkoord met Empoli, de nr17 in de Serie A... Het is dus duidelijk een grote naam! :roll:
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door Rafke7 »

Die VAR van gisteren mogen ze toch ook eens onderzoeken. Toch een ongelooflijk toeval dat dit weer in het voordeel van de mauven gebeurt...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5311
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: RSC anderlecht

Bericht door Tiki Taka »

Rafke7 schreef: 28 jan 2019, 13:14 Die VAR van gisteren mogen ze toch ook eens onderzoeken. Toch een ongelooflijk toeval dat dit weer in het voordeel van de mauven gebeurt...
schandalig, wat een amateurisme...Van Den Bempt vindt het eveneens onbegrijpelijk
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Tiki Taka schreef: 28 jan 2019, 13:17
Rafke7 schreef: 28 jan 2019, 13:14 Die VAR van gisteren mogen ze toch ook eens onderzoeken. Toch een ongelooflijk toeval dat dit weer in het voordeel van de mauven gebeurt...
schandalig, wat een amateurisme...Van Den Bempt vindt het eveneens onbegrijpelijk
Ik heb een powerpoint over de VAR gekregen het principe is goed maar de uitwerking is verkeert. Ik stel me vragen bij hun protecoles bijvoorbeeld dat een lijnsrechter mag pas vlaggen nadat de fase gedaan is dus als er goal is...

Ook vraagt de var of de ref gaat kijken bij niet discutabele fases oftewel geen clearerrors.

Voor mij is een clear error een fase die zo overduidelijk fout is dat men moet ingrijpen. Dus de fase met diaby een teennagel buitenspel zou niet moeten bekeken worden maar fases zoals bij de mauve zou wel moeten bekeken worden grote fout.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: RSC anderlecht

Bericht door Khas »

kingpietro105 schreef: 29 jan 2019, 13:02
Tiki Taka schreef: 28 jan 2019, 13:17
Rafke7 schreef: 28 jan 2019, 13:14 Die VAR van gisteren mogen ze toch ook eens onderzoeken. Toch een ongelooflijk toeval dat dit weer in het voordeel van de mauven gebeurt...
schandalig, wat een amateurisme...Van Den Bempt vindt het eveneens onbegrijpelijk
Ik heb een powerpoint over de VAR gekregen het principe is goed maar de uitwerking is verkeert. Ik stel me vragen bij hun protecoles bijvoorbeeld dat een lijnsrechter mag pas vlaggen nadat de fase gedaan is dus als er goal is...

Ook vraagt de var of de ref gaat kijken bij niet discutabele fases oftewel geen clearerrors.

Voor mij is een clear error een fase die zo overduidelijk fout is dat men moet ingrijpen. Dus de fase met diaby een teennagel buitenspel zou niet moeten bekeken worden maar fases zoals bij de mauve zou wel moeten bekeken worden grote fout.
Voor het WK werd de clear error fase door FIFA verduidelijkt. Buitenspel is altijd clear error werd er letterlijk in de richtlijn gezet. Er is geen ruimte voor discussie bij een buitenspel, het is ofwel ja ofwel nee.
Ik weet niet of de VAR pagina van het WK nog online staat, maar daar staan de exacte criteria heel mooi uitgelegd, voor zij die het willen lezen.

Heel interessante lectuur. Daaruit werd snel duidelijk dat de VAR heel vaak verkeerd werd toegepast en dat vooral de pers geen flauw benul had van hoe het wel moet.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Wat mij vooral opvalt dat veel supporters en vooral analisten niet de spelregels kennen. Zo veel kritiek op scheidsrechters maar nihil kennis van de regels. mauve supporters die zagen dat wij met 2 penalties winnen terwijl het 100% penalties zijn. Analysten die zeggen dat het bij de mauve geen buitenspel was omdat de keeper hem saved en er een andere fase begint snappen de regels niet.

Als de keeper hem saved of de bal terug komt van de paal of via een rebound op een andere speler bij jou komt en je staat buitenspel is het strafbaar. Alleen als de tegenstander de bal opzettelijk de bal naar naar jou past dan wordt het buitenspel niet strafbaar. Ook moet je kijken vanaf wanneer er getrapt wordt of voorgezet wordt of je dan buitenspel staat.

je staat trouwens ook niet buitenspel als de bal krijgt wanneer deze bal dichter bij de doellijn staat dan jezelf. Dus als je bv de bal krijgt van een aanvaller die in de carré staat en jij loopt achter hem en jullie staan beide dicht bij de keeper en er is geen verdediger voor jullie.



it was de situatie :

nummer 51 verschaeren schopt op doel de keeper saved hem
Op het moment dat de keeper hem saved staat nummer 37 buitenspel.
de bal komt terecht bij nummer 37 en gaat naar de bal gaat en zet hem voor hij haalt dus voordeel uit zen buitenspel situatie
santini kopt hem binnen door de voorzet van nummer 37
Nummer 37 stond dus buitenspel vanaf het moment dat de keeper hem saved niet vanaf het moment dat hij de bal aanraakt.
doelpunt afkeuren indirecte vrije trap op de plaats van nummer 37


Dit is een situatie waar je niet over kan discuseieren is gewoon overduidelijk

Ik erger me vooral aan facebook post die een discussie starten over een penalty of buitenspel waar geen discussie mogelijk is.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: RSC anderlecht

Bericht door Clubpolska »

:love: Ik hou van jou, KingPietro. :love:
Oh Frail.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Clubpolska schreef: 29 jan 2019, 19:19 :love: Ik hou van jou, KingPietro. :love:

https://youtu.be/Mg0MrM4ff-E?t=600
Jeugdscheidsrechter
Bali Balingoli
Jeugdspeler
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:12

Re: RSC anderlecht

Bericht door Bali Balingoli »

Bolasie, dat was wel een absolute topper...
... voor hij en in de Engelse 2de klasse niet meer aan de bak kwam.

Bizarre spelersloopbaan, een echte gok als transfer. Is dat dan de ervaring en kennis van Arnesen?
Daarom zijn transfers als Dennis, Nakamba of Rits zoveel beter. Het getuigt van enige kennis ter zake.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: RSC anderlecht

Bericht door kingpietro105 »

Zijn de zelfde namen die herman van holfsbeek gaf. Grote namen huren en die stellen dan teleur.
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
rambopirou
A-kern
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 mei 2016, 22:54

Re: RSC anderlecht

Bericht door rambopirou »

kingpietro105 schreef: 31 jan 2019, 17:03 Zijn de zelfde namen die herman van holfsbeek gaf. Grote namen huren en die stellen dan teleur.
exact wat ik ook zat te denken.

De hele periode een 9 zoeken , 3/4 pistes die neen zeggen en dan maar afkomen met een flankspeler met wat adelbrieven van 5j geleden om de supporters te sussen.
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door Rafke7 »

Moest de VAR dezelfde beslissingen nemen voor ons als voor de mauven stonden we los op kop :hurr:
Rafke7
Profvoetballer
Berichten: 418
Lid geworden op: 30 mei 2016, 23:57

Re: RSC anderlecht

Bericht door Rafke7 »

Tja... VAR heeft nochtans zijn best gedaan weer!
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: RSC anderlecht

Bericht door HeervanBiesen »

Zalige reactie van Mpoku op Didillon en naar de sups van Standard de Liège :-)
Altijd leuk de mauven te zien verliezen en tegen de rivaal op verplaatsing zijnt altijd leuke sfeerbeelden.
Plaats reactie