Zomertransfers 2023 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door t4nd »

Anderzijds, misschien wilden ze oprecht een nieuwe linksvoetige CV halen maar lukte het niet om het A-doelwit binnen te halen tijdens deze transferperiode. Dan heb ik eerlijk gezegd liever dat er niemand komt dan dat ze voor optie C of D gaan. Vorig seizoen "moest" er een nieuwe spits bij en hebben ze uiteindelijk 16m betaald voor Jaremtsjoek. Het is nu niet zo dat we daar allemaal superblij van werden hé ;-).
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

De Cuyper kan je gezien zijn prestaties en statistieken (bijna 1 assist per match) niet meer uit de ploeg zetten.
Wanneer Meijer fit is, zal hij centraal geposteerd worden, lijkt me.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Jens27 »

Ik vind het middenveld net zo zeer een topic als de centrale verdediging. Met Nielsen in de lappenmand zit er letterlijk niemand op de bank om in te vallen op die drie posities. Zinckernagel kan daar ook spelen maar heeft er doorgaans al 70 minuten op de flank opzitten wanneer er aan wisselen gedacht wordt. Dan is het weer kijken of Odoi in de selectie geraakt is en nu hebben ze er niet beter op gevonden dan Balanta uit de vergeetput te halen. Rits is toch echt veel te gemakkelijk van de hand gedaan medunkt.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Pica »

Met onze kern blijven we de uitgesproken titelfavoriet, een jaar waar bijna alles fout liep dat kon foutlopen, gaat daar niets aan veranderen
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Jens27 schreef: 06 sep 2023, 08:33 Ik vind het middenveld net zo zeer een topic als de centrale verdediging. Met Nielsen in de lappenmand zit er letterlijk niemand op de bank om in te vallen op die drie posities. Zinckernagel kan daar ook spelen maar heeft er doorgaans al 70 minuten op de flank opzitten wanneer er aan wisselen gedacht wordt. Dan is het weer kijken of Odoi in de selectie geraakt is en nu hebben ze er niet beter op gevonden dan Balanta uit de vergeetput te halen. Rits is toch echt veel te gemakkelijk van de hand gedaan medunkt.
Ik zie Balanta toch ook liever niet veel meer spelen bij Club, wegens voetballend veel te beperkt. Een Nielsen in vorm is sowieso een meerwaarde.
Mocht Onyedika uitvallen dan Nielsen op zijn plek, mocht Vetlesen uitvallen dan Vanaken op zijn plek en Nusa op de 10.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door t4nd »

Tiki Taka schreef: 06 sep 2023, 09:22 Ik zie Balanta toch ook liever niet veel meer spelen bij Club, wegens voetballend veel te beperkt. Een Nielsen in vorm is sowieso een meerwaarde.
Mocht Onyedika uitvallen dan Nielsen op zijn plek, mocht Vetlesen uitvallen dan Vanaken op zijn plek en Nusa op de 10.
In het Vetlesen-geval zou ik liever Nusa op de flank houden en Zinckernagel op de 10.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Peter »

Idem, zo hebben we ook al eens gespeeld in Eupen. Ik vind ons nog altijd titelkandidaat en dat er gevolgen zijn na een zwakker jaar is logisch. Deila heeft aangegeven met een kleiner kern te willen werken, dan moet elke transfer een meerwaarde hebben.

Centraal in de verdediging loopt het niet over van kwaliteit, maar Spileers lijkt zeer solide en Brandon is in principe goed genoeg om kampioen mee te spelen in België. Akkoord, de combo Spileers - Mechele is qua wendbaarheid en uitvoetballend vermogen niet top, maar als het blijft draaien zoals nu maak ik me daar niet te veel zorgen om.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 06 sep 2023, 10:57 Idem, zo hebben we ook al eens gespeeld in Eupen. Ik vind ons nog altijd titelkandidaat en dat er gevolgen zijn na een zwakker jaar is logisch. Deila heeft aangegeven met een kleiner kern te willen werken, dan moet elke transfer een meerwaarde hebben.

Centraal in de verdediging loopt het niet over van kwaliteit, maar Spileers lijkt zeer solide en Brandon is in principe goed genoeg om kampioen mee te spelen in België. Akkoord, de combo Spileers - Mechele is qua wendbaarheid en uitvoetballend vermogen niet top, maar als het blijft draaien zoals nu maak ik me daar niet te veel zorgen om.
Dat zullen de komende 2 maanden (zwaar programma) duidelijk maken of Spileers-Mechele voldoende zijn om voor de titel te kunnen meespelen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Pica »

Spileers solide is wel van het padje af, is denk ik verantwoordelijk voor een tegengoal of 4-5 dit seizoen (from the top of my head).
In tegenstelling tot Sabbe, zet Spileers geen stap vooruit sinds pakweg de PO's vorig jaar.

Ik geloof er wel in, maar moeten de zaken benoemen zoals ze zijn.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

Pica schreef: 06 sep 2023, 11:08 Spileers solide is wel van het padje af, is denk ik verantwoordelijk voor een tegengoal of 4-5 dit seizoen (from the top of my head).
In tegenstelling tot Sabbe, zet Spileers geen stap vooruit sinds pakweg de PO's vorig jaar.

Ik geloof er wel in, maar moeten de zaken benoemen zoals ze zijn.
I agree. Niet alleen verantwoordelijk (vaak gaan meerdere zaken fout bij tegengoal, denk aan Sabbe die bal verliest op flank door het te mooi te willen oplossen, waarna voorzet komt en man in de rug van Spileers binnenkopt), maar te vaak. Jongen is nog maar 18 natuurlijk, maar het mag inderdaad gezegd dat hij leergeld betaalt.

Zoals ik de zaken zie wat de defensie betreft:
- Buchanan en Sabbe rechtsback, met Odoi die daar ook kan spelen (gesteld dat hij vandaag niet vertrekt)
- De Cuyper en Meijer linksback, met Odoi die daar ook kan spelen (gesteld dat hij vandaag niet vertrekt)
- CV: rechtsvoetigen zijn Mechele, Boyata, Spileers en Ordoñez. Een "pure" linksvoetige CV hebben we niet, maar in een driemansdefensie zie ik Meijer (wanneer terug fit) daar wel spelen. En ook Balanta (linksvoetig) kan daar depanneren, in 2- of 3-mansdefensie. Ik weet dat er veel vragen zijn over zijn fitheid, voetballend vermogen, etcetera, maar die jongen startte bij Basel 64 (!) matchen als centrale verdediger, waaronder 12 in de Champions League. Als hij fit is, mogen we er denk ik vanuit gaan dat hij daar wel zijn plan gaat trekken indien nodig.

Wat het middenveld betreft:
- Zinckernagel, Vanaken, Vetlesen, Nielsen, Onyedika, Balanta en eventueel Odoi (als hij blijft).
- op de 10: Vanaken en Zinckernagel; eventueel Vetlesen
- op de 8: Vetlesen en Nielsen; eventueel Vanaken
- op de 6: Onyedika en Balanta; eventueel Nielsen of Odoi
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Tiki Taka »

Het is heel jammer voor Spileers` ontwikkeling dat hij geen echte leider naast zich heeft staan die hem aanstuurt en vele zaken kan bijleren.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 06 sep 2023, 14:00 Het is heel jammer voor Spileers` ontwikkeling dat hij geen echte leider naast zich heeft staan die hem aanstuurt en vele zaken kan bijleren.
Voor Kossounou en Sylla was dat blijkbaar geen belemmering...
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Yago »

IsO schreef: 06 sep 2023, 11:56
Pica schreef: 06 sep 2023, 11:08 Spileers solide is wel van het padje af, is denk ik verantwoordelijk voor een tegengoal of 4-5 dit seizoen (from the top of my head).
In tegenstelling tot Sabbe, zet Spileers geen stap vooruit sinds pakweg de PO's vorig jaar.

Ik geloof er wel in, maar moeten de zaken benoemen zoals ze zijn.
I agree. Niet alleen verantwoordelijk (vaak gaan meerdere zaken fout bij tegengoal, denk aan Sabbe die bal verliest op flank door het te mooi te willen oplossen, waarna voorzet komt en man in de rug van Spileers binnenkopt), maar te vaak. Jongen is nog maar 18 natuurlijk, maar het mag inderdaad gezegd dat hij leergeld betaalt.

Zoals ik de zaken zie wat de defensie betreft:
- Buchanan en Sabbe rechtsback, met Odoi die daar ook kan spelen (gesteld dat hij vandaag niet vertrekt)
- De Cuyper en Meijer linksback, met Odoi die daar ook kan spelen (gesteld dat hij vandaag niet vertrekt)
- CV: rechtsvoetigen zijn Mechele, Boyata, Spileers en Ordoñez. Een "pure" linksvoetige CV hebben we niet, maar in een driemansdefensie zie ik Meijer (wanneer terug fit) daar wel spelen. En ook Balanta (linksvoetig) kan daar depanneren, in 2- of 3-mansdefensie. Ik weet dat er veel vragen zijn over zijn fitheid, voetballend vermogen, etcetera, maar die jongen startte bij Basel 64 (!) matchen als centrale verdediger, waaronder 12 in de Champions League. Als hij fit is, mogen we er denk ik vanuit gaan dat hij daar wel zijn plan gaat trekken indien nodig.

Wat het middenveld betreft:
- Zinckernagel, Vanaken, Vetlesen, Nielsen, Onyedika, Balanta en eventueel Odoi (als hij blijft).
- op de 10: Vanaken en Zinckernagel; eventueel Vetlesen
- op de 8: Vetlesen en Nielsen; eventueel Vanaken
- op de 6: Onyedika en Balanta; eventueel Nielsen of Odoi
Ik denk dat Sabbe ook op linksback hoger opgeschreven staat dan Odoi en vind ik dat Nielsen's beste positie nog altijd duidelijk de 6 is. Verder lijkt dit wel te kloppen en wijst het op een gebrek aan kwaliteit centraal achterin, en een tekort aan (degelijke) backups voor Vetlesen en Onyedika.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door IsO »

Yago schreef: 06 sep 2023, 14:10
[spoiler]
IsO schreef: 06 sep 2023, 11:56
Pica schreef: 06 sep 2023, 11:08 Spileers solide is wel van het padje af, is denk ik verantwoordelijk voor een tegengoal of 4-5 dit seizoen (from the top of my head).
In tegenstelling tot Sabbe, zet Spileers geen stap vooruit sinds pakweg de PO's vorig jaar.

Ik geloof er wel in, maar moeten de zaken benoemen zoals ze zijn.
I agree. Niet alleen verantwoordelijk (vaak gaan meerdere zaken fout bij tegengoal, denk aan Sabbe die bal verliest op flank door het te mooi te willen oplossen, waarna voorzet komt en man in de rug van Spileers binnenkopt), maar te vaak. Jongen is nog maar 18 natuurlijk, maar het mag inderdaad gezegd dat hij leergeld betaalt.

Zoals ik de zaken zie wat de defensie betreft:
- Buchanan en Sabbe rechtsback, met Odoi die daar ook kan spelen (gesteld dat hij vandaag niet vertrekt)
- De Cuyper en Meijer linksback, met Odoi die daar ook kan spelen (gesteld dat hij vandaag niet vertrekt)
- CV: rechtsvoetigen zijn Mechele, Boyata, Spileers en Ordoñez. Een "pure" linksvoetige CV hebben we niet, maar in een driemansdefensie zie ik Meijer (wanneer terug fit) daar wel spelen. En ook Balanta (linksvoetig) kan daar depanneren, in 2- of 3-mansdefensie. Ik weet dat er veel vragen zijn over zijn fitheid, voetballend vermogen, etcetera, maar die jongen startte bij Basel 64 (!) matchen als centrale verdediger, waaronder 12 in de Champions League. Als hij fit is, mogen we er denk ik vanuit gaan dat hij daar wel zijn plan gaat trekken indien nodig.

Wat het middenveld betreft:
- Zinckernagel, Vanaken, Vetlesen, Nielsen, Onyedika, Balanta en eventueel Odoi (als hij blijft).
- op de 10: Vanaken en Zinckernagel; eventueel Vetlesen
- op de 8: Vetlesen en Nielsen; eventueel Vanaken
- op de 6: Onyedika en Balanta; eventueel Nielsen of Odoi
Ik denk dat Sabbe ook op linksback hoger opgeschreven staat dan Odoi en vind ik dat Nielsen's beste positie nog altijd duidelijk de 6 is. Verder lijkt dit wel te kloppen en wijst het op een gebrek aan kwaliteit centraal achterin, en een tekort aan (degelijke) backups voor Vetlesen en Onyedika.
[/quote]
Akkoord wat Sabbe op linksback betreft.

Nielsen op de 6 kan minder infiltreren natuurlijk, wat één van zijn sterktes is, maar ik snap je wel.

Centraal achterin hebben we nog steeds een centrale verdediger met op zijn (nog altijd maar) 30e 5 (!) titels op zijn palmares, die ons vorig jaar als basisspeler meehielp om voetbal na nieuwjaar in de Champions League af te dwingen. Da's geen slechte basis. Ik had ook graag een goeie linksvoetige verdediger van het niveau Struijk zien komen, maar als die niet haalbaar blijkt, snap ik wel dat ze wachten en het doen met de huidige kern. Misschien komen er in de winter nieuwe opties op ons pad. Al dan niet Europees overwinteren kan daarbij ook een rol spelen.

Tot zolang moet de huidige verdediging in de competitie, beker en Conference League volstaan. Het staat verdedigend nog niet op punt (ook al spelen individuele fouten zoals anderen al aangaven ook mee), maar ik heb er vertrouwen in dat er ook met de huidige kern nog veel progressiemarge is.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Zomertransfers 2023 IN

Bericht door Sanders »

[spoiler]
IsO schreef: 06 sep 2023, 15:32
Yago schreef: 06 sep 2023, 14:10
[spoiler]
IsO schreef: 06 sep 2023, 11:56
Pica schreef: 06 sep 2023, 11:08 Spileers solide is wel van het padje af, is denk ik verantwoordelijk voor een tegengoal of 4-5 dit seizoen (from the top of my head).
In tegenstelling tot Sabbe, zet Spileers geen stap vooruit sinds pakweg de PO's vorig jaar.

Ik geloof er wel in, maar moeten de zaken benoemen zoals ze zijn.
I agree. Niet alleen verantwoordelijk (vaak gaan meerdere zaken fout bij tegengoal, denk aan Sabbe die bal verliest op flank door het te mooi te willen oplossen, waarna voorzet komt en man in de rug van Spileers binnenkopt), maar te vaak. Jongen is nog maar 18 natuurlijk, maar het mag inderdaad gezegd dat hij leergeld betaalt.

Zoals ik de zaken zie wat de defensie betreft:
- Buchanan en Sabbe rechtsback, met Odoi die daar ook kan spelen (gesteld dat hij vandaag niet vertrekt)
- De Cuyper en Meijer linksback, met Odoi die daar ook kan spelen (gesteld dat hij vandaag niet vertrekt)
- CV: rechtsvoetigen zijn Mechele, Boyata, Spileers en Ordoñez. Een "pure" linksvoetige CV hebben we niet, maar in een driemansdefensie zie ik Meijer (wanneer terug fit) daar wel spelen. En ook Balanta (linksvoetig) kan daar depanneren, in 2- of 3-mansdefensie. Ik weet dat er veel vragen zijn over zijn fitheid, voetballend vermogen, etcetera, maar die jongen startte bij Basel 64 (!) matchen als centrale verdediger, waaronder 12 in de Champions League. Als hij fit is, mogen we er denk ik vanuit gaan dat hij daar wel zijn plan gaat trekken indien nodig.

Wat het middenveld betreft:
- Zinckernagel, Vanaken, Vetlesen, Nielsen, Onyedika, Balanta en eventueel Odoi (als hij blijft).
- op de 10: Vanaken en Zinckernagel; eventueel Vetlesen
- op de 8: Vetlesen en Nielsen; eventueel Vanaken
- op de 6: Onyedika en Balanta; eventueel Nielsen of Odoi
Ik denk dat Sabbe ook op linksback hoger opgeschreven staat dan Odoi en vind ik dat Nielsen's beste positie nog altijd duidelijk de 6 is. Verder lijkt dit wel te kloppen en wijst het op een gebrek aan kwaliteit centraal achterin, en een tekort aan (degelijke) backups voor Vetlesen en Onyedika.
Akkoord wat Sabbe op linksback betreft.

Nielsen op de 6 kan minder infiltreren natuurlijk, wat één van zijn sterktes is, maar ik snap je wel.

Centraal achterin hebben we nog steeds een centrale verdediger met op zijn (nog altijd maar) 30e 5 (!) titels op zijn palmares, die ons vorig jaar als basisspeler meehielp om voetbal na nieuwjaar in de Champions League af te dwingen. Da's geen slechte basis. Ik had ook graag een goeie linksvoetige verdediger van het niveau Struijk zien komen, maar als die niet haalbaar blijkt, snap ik wel dat ze wachten en het doen met de huidige kern. Misschien komen er in de winter nieuwe opties op ons pad. Al dan niet Europees overwinteren kan daarbij ook een rol spelen.

Tot zolang moet de huidige verdediging in de competitie, beker en Conference League volstaan. Het staat verdedigend nog niet op punt (ook al spelen individuele fouten zoals anderen al aangaven ook mee), maar ik heb er vertrouwen in dat er ook met de huidige kern nog veel progressiemarge is.
[/quote]
Alle begrip en respect voor het palmares van Mechele. Maar stilstand is achteruitgang.
Mechele hielp inderdaad mee in de CL campagne, maar daar was het niet aan onze verdedigers om het spel te maken omdat we desondanks de meeste matchen toch als underdog konden starten. In rechtstreekse duels blinkt hij nog steeds uit, maar als we met een hoge lijn moeten spelen, speelt zijn mindere wendbaarheid en startsnelheid hem parten. Idem dito met zijn uitvoetballende kwaliteiten als dat van hem verwacht wordt.
Tegenstanders weten ondertussen ook al hoe goed Vanaken, Vetlessen en Onyedika technisch zijn. Dus zetten ze de paslijnen naar die drie zo veel mogelijk dicht.
Mechele "krijgt" daarbij de bal van de tegenstander omdat ze weten dat hij ze soms verloren trapt naar voor of slecht inspeelt.
En Deila wil nu eenmaal met een hoge achterlinie spelen.

Kossounou speelde met Deli naast hem. Die laatste was vooral zijn eerste seizoen heel sterk, en was een leider van de defensie.
En Sylla deelde in de competitie toch ook mee in de malaise. En ik heb het al eerder gezegd: je gaat niet altijd het geluk hebben zoals met Sylla en Kossounou.
Daarenboven is Mechele (om het met oude termen te zeggen) gewoon beter als voorstopper/mandekker dan als laatste man...

Zoals hierboven gezegd: alle respect voor de carrière van Mechele en zijn palmares, maar dat mag ons niet weerhouden om de dingen te benoemen.
Wat 3 à 4 jaar geleden goed genoeg was, is dat nu misschien niet meer. Het niveau van de competitie evolueert, tegenstanders worden beter (ook in de JPL), de lat voor onze Club wordt hoger gelegd,...
Plaats reactie