Wintertransfer 2019-2020 OUT

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Cedrinho »

Khas schreef: 30 dec 2018, 13:05
Cedrinho schreef: 30 dec 2018, 13:00 Ik snap de logica niet achter "Nakamba en Vanaken zijn het moeilijkst te vervangen, dus een vertrek zou goed zijn"?
Het moeilijkst te vervangen als in, vervangen door iemand die net zoals hun speelt. Wanneer die weg zijn ben je zo goed als verplicht om je speelstijl aan te passen.
Ik ben er van overtuigd dat we ook zonder hen opties genoeg hebben, al is het dan niet meer dezelfde ploeg.
Eens een nieuwe wind zou goed zijn, een vertrek van zo iemand is de meest natuurlijke manier.
Dat is de logica er achter.
Alrighty, ga ik mee akkoord dan. Ik zou het goed vinden mocht er eens wat meer variatie in onze speelstijl zitten ipv altijd op dezelfde manier te voetballen..
Khas schreef: 30 dec 2018, 13:09
Souffi_o schreef: 30 dec 2018, 13:07 Was eerst geen fan van Wesley maar nu kunnen we hem niet missen!!...maar als je daar 15mlj voor krijgt laat ge die toch gaan. Gaat bij club nie veel beter meer worden dan wat hij dit jaar presteerde. Het klinkt misschien raar maar hij is deze competitie ontgroeid...letterlijk! Die gast kan geen duel aangaan hier of krijgt fout tegen.
Het grote probleem is dat als je een vervanger van het zelfde type zoekt, je zo goed als zeker aan kwaliteit gaat inboeten. Dat lijkt me op dit moment toch een ferm risico.
In onze kern hebben we met Wesley, Schrijvers, Vossen, Rezaei, Openda, Diatta en Dennis veel aanvallers, maar op Schrijvers/Vossen na zie ik er geen 2 die met elkaar te vergelijken zijn (en dan is Schrijvers gewoon de jongere/betere versie van Vossen). Allemaal net iets anders. De ene wendbaarder dan de andere of sneller of balvaster of ... Zou net een pluspunt moeten zijn als we niet altijd hetzelfde systeem zouden hanteren.
Gunt
Profvoetballer
Berichten: 443
Lid geworden op: 30 mei 2016, 22:58

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Gunt »

Khas schreef: 30 dec 2018, 09:28 Ik hoop er alleszins wel op. Het is exact wat we nodig hebben.
De enige die ik niet wil zien vertrekken is Vanaken, maar misschien is zelfs dat niet zo slecht als we denken.
Wat ik vooral wil zien vertrekken is een speler die bepalend is voor onze speelstijl. Zo hebben we er wel enkele lopen.
Ik wens geen van hen weg, maar ik denk al langer dat het dat is wat gebeuren moet.
Ik kan u deels volgen, maar vind het tijdstip verkeerd. In de winter is er te weinig tijd om te anticiperen, de spelstijl aan te passen. Voor de spelers in kwestie lijkt het me ook niet ideaal. Weinig voorbeelden van geslaagde wintertransfers. Ik gun die gasten een stevig vervolg van hun carrière en op korte termijn lijkt me dat meer realistisch na een zomertransfer. Als die mannen het niveau van een hogere competitie kunnen oppikken, is dat ook alleen maar goed voor ons imago...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Mij lijkt een vertrek van Vanaken en Wesley in de winterstop echt nefast, met de huidige kern, voor het verdere verloop van de competitie.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Hannes »

Vanaken wil in de winter volgens mij niet weg.
Ik zou geen enkele basisspeler laten vertrekken in de winter, tenzij er ferm bóven zijn waarde geboden wordt.

Een frisse wind? Da's zoals er jaren werd gepraat over "verjonging" bij de Rode Duivels. Je moet gewoon je beste ploeg opstellen, ongeacht leeftijd. Verjonging moet je niet artificieel invoeren, moet gewoon op natuurlijke manier gebeuren.
Verjonging of een frisse wind wordt te veel gezien als een doel op zich, en te weinig als een middel om een écht doel te bereiken.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Khas »

Hannes schreef: 01 jan 2019, 17:44 Vanaken wil in de winter volgens mij niet weg.
Ik zou geen enkele basisspeler laten vertrekken in de winter, tenzij er ferm bóven zijn waarde geboden wordt.

Een frisse wind? Da's zoals er jaren werd gepraat over "verjonging" bij de Rode Duivels. Je moet gewoon je beste ploeg opstellen, ongeacht leeftijd. Verjonging moet je niet artificieel invoeren, moet gewoon op natuurlijke manier gebeuren.
Verjonging of een frisse wind wordt te veel gezien als een doel op zich, en te weinig als een middel om een écht doel te bereiken.
Frisse wind zie ik als een doel, omdat de huidige ploeg moet veranderen en ik Leko niet in staat acht dat te doen zonder met de rug tegen de muur te staan.
Wat niet gemakkelijk is natuurlijk.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 630
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Hannes »

Khas schreef: 01 jan 2019, 17:57
Hannes schreef: 01 jan 2019, 17:44 Vanaken wil in de winter volgens mij niet weg.
Ik zou geen enkele basisspeler laten vertrekken in de winter, tenzij er ferm bóven zijn waarde geboden wordt.

Een frisse wind? Da's zoals er jaren werd gepraat over "verjonging" bij de Rode Duivels. Je moet gewoon je beste ploeg opstellen, ongeacht leeftijd. Verjonging moet je niet artificieel invoeren, moet gewoon op natuurlijke manier gebeuren.
Verjonging of een frisse wind wordt te veel gezien als een doel op zich, en te weinig als een middel om een écht doel te bereiken.
Frisse wind zie ik als een doel, omdat de huidige ploeg moet veranderen en ik Leko niet in staat acht dat te doen zonder met de rug tegen de muur te staan.
Wat niet gemakkelijk is natuurlijk.
Ik snap je logica erachter niet. Spelers die "bepalend" zijn zijn spelers met een meerwaarde. Als ze geen meerwaarde zouden hebben, dan zijn ze per definitie niet bepalend. Tenzij je met "bepalend" bedoelt dat het systeem dat we spelen het logische gevolg is van de eigenschappen en sterke punten van bepaalde spelers. Dan is het dus het systeem dat je niet ligt? Kan zijn, elk zijn goesting. Ik ben wel fan: het levert het sexieste (meest sexy bedoel ik :-)) Club van de (minstens) afgelopen 10 jaar op.
Ons grootste manco op dit moment vind ik het gebrek aan een goaltjesdief naast Wesley, iemand die er 25 op een jaar met de ogen dicht in ramt. Een type Diaby maar dan met meer brains.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door leem »

Hannes schreef: 02 jan 2019, 22:24
Khas schreef: 01 jan 2019, 17:57
Hannes schreef: 01 jan 2019, 17:44 Vanaken wil in de winter volgens mij niet weg.
Ik zou geen enkele basisspeler laten vertrekken in de winter, tenzij er ferm bóven zijn waarde geboden wordt.

Een frisse wind? Da's zoals er jaren werd gepraat over "verjonging" bij de Rode Duivels. Je moet gewoon je beste ploeg opstellen, ongeacht leeftijd. Verjonging moet je niet artificieel invoeren, moet gewoon op natuurlijke manier gebeuren.
Verjonging of een frisse wind wordt te veel gezien als een doel op zich, en te weinig als een middel om een écht doel te bereiken.
Frisse wind zie ik als een doel, omdat de huidige ploeg moet veranderen en ik Leko niet in staat acht dat te doen zonder met de rug tegen de muur te staan.
Wat niet gemakkelijk is natuurlijk.
Ons grootste manco op dit moment vind ik het gebrek aan een goaltjesdief naast Wesley, iemand die er 25 op een jaar met de ogen dicht in ramt. Een type Diaby maar dan met meer brains.
Dat moet altijd Siebe zijn, die maakt er nu al om de 110 minuten één, daarmee draait hij mee in de top van de competitie. Die moet je nu juist meer vertrouwen geven en dat doe je niet met iemand van zijn profiel aan te trekken.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Bosko »

Poll toegevoegd met 14 spelers met de minste speelminuten en Poulain wiens contract afloopt deze zomer.
Welke spelers mogen (tijdelijk) andere oorden opzoeken?
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Pica »

Zoveel mogelijk ballast weg doen gewoon

Rezaei, eens fit, moet eerst zijn kans krijgen voor we die wegdoen.
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Maximus »

Toch wat verwonderd over het aantal stemmen Vlietinck krijgt.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door DavidVM »

Maximus schreef: 03 jan 2019, 11:20 Toch wat verwonderd over het aantal stemmen Vlietinck krijgt.
Heb ook op Vlietinck gestemd. Je mag je niet blindstaren op die 2 goeie matchen die hij gespeeld heeft. Komt gewoon te kort voor onze A-ploeg.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door zegmaardag »

DavidVM schreef: 03 jan 2019, 11:56
Maximus schreef: 03 jan 2019, 11:20 Toch wat verwonderd over het aantal stemmen Vlietinck krijgt.
Heb ook op Vlietinck gestemd. Je mag je niet blindstaren op die 2 goeie matchen die hij gespeeld heeft. Komt gewoon te kort voor onze A-ploeg.
Couldnt agree more... Een speler die tactisch heel goed een rol kan invullen, maar gewoon techniek, snelheid, kracht, gewoonweg ALLES ontbreekt om bij ons een rol van betekenis te spelen. Voor mij is het zelfs niet verhuren maar gewoon verkopen. Is niet beter dan Tomecak.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Cedrinho »

Gestemd voor:
- Hubert (overbodig)
- Tomecak (overbodig en gewoon niet goed genoeg)
- Cools (uitleenbeurt, hopelijk krijgt hij vooral in zijn koppeke alles terug in orde want nu kun je er gewoon niet op rekenen)
- Vlietinck (typische speler die net niet goed genoeg is voor Club maar bij pakweg KVM, WB, STVV, Kortrijk en dergelijke vaste waarde kan worden, beter voor hem dus)
- Decarli (twijfelgeval, maar ik vrees dat zijn tijd bij ons achter de rug is)


Fadiga, Baiye, Ngonge kan ik niet goed inschatten. Voordeel van de twijfel dus. Houden bij de beloften.
Vossen zou ik houden. Dat hij bleef eerste keuze zijn ondanks mindere statistieken doet vermoeden dat hij nog van grote waarde is of kan zijn.
Peres en Rezaei verdienen nog enkele kansen.
Diatta moet (in mijn ogen) de opvolger van Diaby worden.
Amrabat en Poulain nog te waardevol.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door zegmaardag »

Cedrinho schreef: 03 jan 2019, 13:30 Gestemd voor:
- Hubert (overbodig)
- Tomecak (overbodig en gewoon niet goed genoeg)
- Cools (uitleenbeurt, hopelijk krijgt hij vooral in zijn koppeke alles terug in orde want nu kun je er gewoon niet op rekenen)
- Vlietinck (typische speler die net niet goed genoeg is voor Club maar bij pakweg KVM, WB, STVV, Kortrijk en dergelijke vaste waarde kan worden, beter voor hem dus)
- Decarli (twijfelgeval, maar ik vrees dat zijn tijd bij ons achter de rug is)


Fadiga, Baiye, Ngonge kan ik niet goed inschatten. Voordeel van de twijfel dus. Houden bij de beloften.
Vossen zou ik houden. Dat hij bleef eerste keuze zijn ondanks mindere statistieken doet vermoeden dat hij nog van grote waarde is of kan zijn.
Peres en Rezaei verdienen nog enkele kansen.
Diatta moet (in mijn ogen) de opvolger van Diaby worden.
Amrabat en Poulain nog te waardevol.

Ik ga hier grotendeels mee akkoord.

- Diatta voor mij iets meer flankspeler omdat hij dat killerinstinct wat mist.
- Peres heb ik genoeg gezien om te zeggen dat die weg mag van mij.
- Decarli is al einde verhaal.

- Fadiga, Openda, Ngonge en Baiye hou je dit seizoen gewoon bij ons en geef je hier en daar wat kansen. Herevalueren naar volgend jaar toe.

- Poulain verlenging van 1 jaar + optie voor de club. Hijzelf zal echter op zoek gaan naar 2-3 jaar zekerheid. Gelijk heeft hij.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5309
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfer 2019 OUT

Bericht door Tiki Taka »

Pica schreef: 03 jan 2019, 10:43 Zoveel mogelijk ballast weg doen gewoon

Rezaei, eens fit, moet eerst zijn kans krijgen voor we die wegdoen.
Ik vrees dat dit weggesmeten geld is. :jenne:
En het gaat hier over 200 miljoen oude Belgische franken he.
Gesloten