Wintertransfers 2018 IN

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Waar willen jullie nog versterking?

Doelman
0
Geen stemmen
Rechtervleugel
2
5%
Centrale verdediger
2
5%
Linkervleugel
20
48%
Verdedigende middenvelder
0
Geen stemmen
Positie Vormer
0
Geen stemmen
Positie Vanaken
10
24%
Spits
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 42

HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door HeervanBiesen »

Elafro schreef: Geen voorstander.
Dan heb ik liever dat Rafa een kans krijgt en ze dat geld gebruiken om een doelman te kopen (en een spits, maar dan moet er eerst één vertrekken). Of die Morioka dat niveau blijft aanhouden wil ik wel eens zien. Die speelt goed nu, daar niet van, maar dat lijkt me meer de verdienste van Clement dan van hemzelf. Mijn gevoel zegt nog altijd dat die dit of volgend seizoen een zware terugval gaat kennen en zelfs bij W-B niet meer aan de bak zal geraken.
Weet het niet, uit artikels van WB was te lezen dat ze een "verbindingsman" zochten tussen middenveld en aanval. En Morioka stond blijkbaar nog op hun shortlist van voorgaande scoutingsopdrachten, voordat Clement er trainer was. Ze zijn toen voor Morioka gegaan. Hij lijkt me meer oplossingen te brengen dan een Vanaken bij ons.

Dat type verbindingsman (zonder van een echte nummer 10 te spreken) vind ik dat Vanaken bij ons niet is. Anderzijds is het ook zo dat Brugge altijd voor fysiek voetbal gestaan heeft, Vanaken vind ik wat te traag soms (maar in zijn hoofd heeft hij wel goede oplossingen, alleen in zijn vormdip komt er dit niet van, wat wel bij een Vasquez was die slecht kon zijn en toch met 1 geniale pass de match kon beslissen).
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door BlueJedi »

Ik zou die Morioka graag zien komen maar is geen absolute top prioriteit voor mij.

Een goede spits en een doelman zijn dat wel. Geen enkele van onze 4 spitsen lijkt nog scorend vermogen te hebben en Hubert en Horvath blunderen er maar op los en die situatie gaat iedere week van kwaad naar erger.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Tiki Taka »

Op welke posities willen jullie versterking zien in de winterstop? Hieronder mijn visie.
KP : 2 weifelende keepers, geen echte punten pakker in de kern
(R)AM : Bij vertrek Rafa, een vervanger die tevens Vanaken scherp kan houden
SP : Geen echte goalgetter in de kern momenteel, bij vertrek of uitleenbeurt van 1 van onze spitsen, lijkt versterking me opportuun
Ik hoop vooral dat Clasie meer speelminuten krijgt, en dat hij, wanneer zijn kans ik gekomen, er zal staan.
Deze kerel kan nl. enorm goed voetballen.
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door BlueJedi »

Tiki Taka schreef: Op welke posities willen jullie versterking zien in de winterstop? Hieronder mijn visie.
KP : 2 weifelende keepers, geen echte punten pakker in de kern
(R)AM : Bij vertrek Rafa, een vervanger die tevens Vanaken scherp kan houden
SP : Geen echte goalgetter in de kern momenteel, bij vertrek of uitleenbeurt van 1 van onze spitsen, lijkt versterking me opportuun
Ik hoop vooral dat Clasie meer speelminuten krijgt, en dat hij, wanneer zijn kans ik gekomen, er zal staan.
Deze kerel kan nl. enorm goed voetballen.
Sluit ik me bij aan

Clasie moet meer spelen en als we de ploeg willen versterken moet er een goede spits en keeper bijkomen. Rafa is zoals ik in de zomer al voorspelde gewoon einde verhaal, als we daar een deftige vervanger kunnen halen die ook wat concurrentie kan bieden aan Vanaken dan zou dat heel welkom zijn.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Bosko »

Volgens L'Avenir interesse in Alexis De Sart.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Cedrinho »

Laat maar.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door HeervanBiesen »

Las dat Club interesse zou hebben in de middenvelder Jordan Rezabala, een groot talent uit Ecuador dat er voor Independiente del Valle speelt. Hij is bijna 18.
Verder zou PSV interesse hebben (lijken me meer kans te hebben owv Edison Mendez die bepalende rol kan spelen zoals Bacca dat telkens voor ons deed voor onze Colombianen over de streep te halen). Hamburg SV zou hem ook willen aantrekken.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door HeervanBiesen »

Tiki Taka schreef: Op welke posities willen jullie versterking zien in de winterstop? Hieronder mijn visie.
KP : 2 weifelende keepers, geen echte punten pakker in de kern
(R)AM : Bij vertrek Rafa, een vervanger die tevens Vanaken scherp kan houden
SP : Geen echte goalgetter in de kern momenteel, bij vertrek of uitleenbeurt van 1 van onze spitsen, lijkt versterking me opportuun
Ik hoop vooral dat Clasie meer speelminuten krijgt, en dat hij, wanneer zijn kans ik gekomen, er zal staan.
Deze kerel kan nl. enorm goed voetballen.
En toch denk ik dat er geen nieuwe keeper gaat komen, omdat ze in Brugge weten dat het om 2 jonge doelmannen gaat met potentieel. En moest er iets bijkomen gaat dat wss een oudere doelman zijn zoals indertijd met Kujovic denk ik.
Rafa zie ik sowieso vertrekken naar zen vorige Club, en kwa goalgetter heeft Diaby afgelopen zondag toch echt pech gehad, met wat meeval had hij er meerdere binnengetrapt (en ook als hij minder egoïstisch voor doel was voorgaande wedstrijden kwamen er assists bij).
Las vandaag als Clasie in vorm is dat Leko een ander systeem kan gaan spelen kwa middenveld, kijk er wel naar uit. Defensief zit alles goed, maar er kunnen wel enkelen vertrekken. Vermoed dus als er versterkingen komen dat ze totaal niet voor de breedte zijn zoals Masovic en Mcgree maar dat het direct inzetbare spelers zijn met een meerwaarde in ons huidige spelsysteem en dat Leko wss al zijn shortlist klaar heeft voor de wintertransferperiode.
Gebruikersavatar
VingtCinq
Belofte
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 jun 2016, 21:02

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door VingtCinq »

Ik denk aan volgende spelers:
  • Kalifa Coulibaly
  • Fran Tudor
  • Stefanos Kapino
Ik begrijp trouwens niet waarom Ricardo Van Rhijn in het huidige systeem geen plaats heeft. Verdedigend in een vier mans defensie inderdaad te zwak, maar met 3 mans defensie en wat hoger, kan hij toch met zijn voorzetten en aanvallende kracht veel bijbrengen?
"Pele is the best but Garrincha was better." - Oost -
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Tiki Taka »

VingtCinq schreef: Ik denk aan volgende spelers:
  • Kalifa Coulibaly
  • Fran Tudor
  • Stefanos Kapino
Ik begrijp trouwens niet waarom Ricardo Van Rhijn in het huidige systeem geen plaats heeft. Verdedigend in een vier mans defensie inderdaad te zwak, maar met 3 mans defensie en wat hoger, kan hij toch met zijn voorzetten en aanvallende kracht veel bijbrengen?
Ik vind Van Rhijn ook de ideale speler in de huidige veldbezetting, veel loopvermogen, goede voorzet en schot.
Gebruikersavatar
Stylisimo
A-kern
Berichten: 614
Lid geworden op: 01 sep 2016, 09:21

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Stylisimo »

Tiki Taka schreef:
VingtCinq schreef: Ik denk aan volgende spelers:
  • Kalifa Coulibaly
  • Fran Tudor
  • Stefanos Kapino
Ik begrijp trouwens niet waarom Ricardo Van Rhijn in het huidige systeem geen plaats heeft. Verdedigend in een vier mans defensie inderdaad te zwak, maar met 3 mans defensie en wat hoger, kan hij toch met zijn voorzetten en aanvallende kracht veel bijbrengen?
Ik vind Van Rhijn ook de ideale speler in de huidige veldbezetting, veel loopvermogen, goede voorzet en schot.
Laat Cools dan maar staan, onze Belgische topper!
"Don’t waste your time looking back. You’re not going that way."
— Ragnar Lothbrok, Vikings
Gebruikersavatar
BlueJedi
Invaller
Berichten: 941
Lid geworden op: 31 mei 2016, 13:03

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door BlueJedi »

Ik hoop toch echt op een spits. Zeer weinig vertrouwen in het doelscorend vermogen van het viertal dat we nu hebben.

Ik hoop op een scenario waar Diaby kan vertrekken en we een goeie spits als vervanger kunnen halen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Tiki Taka »

BlueJedi schreef: Ik hoop toch echt op een spits. Zeer weinig vertrouwen in het doelscorend vermogen van het viertal dat we nu hebben.

Ik hoop op een scenario waar Diaby kan vertrekken en we een goeie spits als vervanger kunnen halen.
2 !
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door DavidVM »

Ze gaan nooit een nieuwe spits halen en is wat mij betreft ook niet nodig. Je hebt 4 spitsen die allemaal al bewezen hebben dat ze kunnen scoren. Momenteel zit het scorend vermogen wat in een dipje, maar dat is nog geen reden om aan deze 4 te twijfelen. Ons sterke punt is trouwens net dat het gevaar van alle kanten komt
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: Wintertransfers 2018 IN

Bericht door Clubpolska »

DavidVM schreef: Ze gaan nooit een nieuwe spits halen en is wat mij betreft ook niet nodig. Je hebt 4 spitsen die allemaal al bewezen hebben dat ze kunnen scoren. Momenteel zit het scorend vermogen wat in een dipje, maar dat is nog geen reden om aan deze 4 te twijfelen. Ons sterke punt is trouwens net dat het gevaar van alle kanten komt
Kan ik enkel beamen.
Oh Frail.
Gesloten