Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

ClubFanVinne schreef: 27 aug 2023, 23:22 Ik zie boyata niet als een nuttige speler voor brugge. Was enorm slechte aankoop en mag van mij vertrekken. Kan nog geen pas geven en wordt telkens in de rugge pakt Mechele 0.5. Ik wil dat brugge een betere ploeg blijft worden en onze zwakste plek is de verdediging meer bepaald Lcv waar we niemand hebben. Dus 2 lcv zouden de kern compleet maken. Ordonez vind ik dan nog beter dan boyata maar is nog niet klaar om basis speler te zijn. Spileers moet een betrouwbare partner en nog een vervangen wnr deze geblesseerd is of moet rusten door drukke schema.
Alleen is Boyata momenteel nog altijd een speler van Club, met een vrij deftig loon zelfs. 2 LCV kopen terwijl hij hier rondloopt zal met andere woorden niet gebeuren. Ik snap dat je hem graag weg wil, maar helaas is er een groot verschil tussen wat wij willen en de realiteit. Hoeveel teams gaan interesse hebben in Boyata voor het loon dat hij nu verdient? Je zou hem al haast gratis moeten laten vertrekken én een deel van zijn loon blijven betalen OF hopen dat een team uit Saudi-Arabië hem wil.
Sanders
Supersub
Berichten: 1156
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

t4nd schreef: 28 aug 2023, 07:03
ClubFanVinne schreef: 27 aug 2023, 23:22 Ik zie boyata niet als een nuttige speler voor brugge. Was enorm slechte aankoop en mag van mij vertrekken. Kan nog geen pas geven en wordt telkens in de rugge pakt Mechele 0.5. Ik wil dat brugge een betere ploeg blijft worden en onze zwakste plek is de verdediging meer bepaald Lcv waar we niemand hebben. Dus 2 lcv zouden de kern compleet maken. Ordonez vind ik dan nog beter dan boyata maar is nog niet klaar om basis speler te zijn. Spileers moet een betrouwbare partner en nog een vervangen wnr deze geblesseerd is of moet rusten door drukke schema.
Alleen is Boyata momenteel nog altijd een speler van Club, met een vrij deftig loon zelfs. 2 LCV kopen terwijl hij hier rondloopt zal met andere woorden niet gebeuren. Ik snap dat je hem graag weg wil, maar helaas is er een groot verschil tussen wat wij willen en de realiteit. Hoeveel teams gaan interesse hebben in Boyata voor het loon dat hij nu verdient? Je zou hem al haast gratis moeten laten vertrekken én een deel van zijn loon blijven betalen OF hopen dat een team uit Saudi-Arabië hem wil.
Ik begrijp ClubFanVinne als hij zegt dat hij wilt dat Club blijft stappen vooruitzetten. Ook qua niveau van spelersmateriaal. Dat willen we allemaal, maar de realiteit is nu eenmaal niet zoals een computerspel waar je kan doen waar je zin in hebt.

Ik heb het ook al eerder gezegd: als er nog een verdediger komt, verwacht ik die pas na een eventuele kwalificatie donderdag. Ik heb de indruk dat men ervan uitgaat dat we het in België wel zouden kunnen met Mechele-Spileers; ondanks de dunne speling centraal achteraan. Mogelijks wil men inderdaad ook eerst wat overbodige spelers lozen om zo loon vrij te maken voor een directe versterking als CV.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3421
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 28 aug 2023, 07:42
t4nd schreef: 28 aug 2023, 07:03
ClubFanVinne schreef: 27 aug 2023, 23:22 Ik zie boyata niet als een nuttige speler voor brugge. Was enorm slechte aankoop en mag van mij vertrekken. Kan nog geen pas geven en wordt telkens in de rugge pakt Mechele 0.5. Ik wil dat brugge een betere ploeg blijft worden en onze zwakste plek is de verdediging meer bepaald Lcv waar we niemand hebben. Dus 2 lcv zouden de kern compleet maken. Ordonez vind ik dan nog beter dan boyata maar is nog niet klaar om basis speler te zijn. Spileers moet een betrouwbare partner en nog een vervangen wnr deze geblesseerd is of moet rusten door drukke schema.
Alleen is Boyata momenteel nog altijd een speler van Club, met een vrij deftig loon zelfs. 2 LCV kopen terwijl hij hier rondloopt zal met andere woorden niet gebeuren. Ik snap dat je hem graag weg wil, maar helaas is er een groot verschil tussen wat wij willen en de realiteit. Hoeveel teams gaan interesse hebben in Boyata voor het loon dat hij nu verdient? Je zou hem al haast gratis moeten laten vertrekken én een deel van zijn loon blijven betalen OF hopen dat een team uit Saudi-Arabië hem wil.
Ik begrijp ClubFanVinne als hij zegt dat hij wilt dat Club blijft stappen vooruitzetten. Ook qua niveau van spelersmateriaal. Dat willen we allemaal, maar de realiteit is nu eenmaal niet zoals een computerspel waar je kan doen waar je zin in hebt.

Ik heb het ook al eerder gezegd: als er nog een verdediger komt, verwacht ik die pas na een eventuele kwalificatie donderdag. Ik heb de indruk dat men ervan uitgaat dat we het in België wel zouden kunnen met Mechele-Spileers; ondanks de dunne speling centraal achteraan. Mogelijks wil men inderdaad ook eerst wat overbodige spelers lozen om zo loon vrij te maken voor een directe versterking als CV.
Helemaal mee eens. 2 LCV's halen is trouwens niet nodig. Eén (echte goeie) moet volstaan.
Sanders
Supersub
Berichten: 1156
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Het probleem van dunne spoeling op het middenveld is ook opgelost. Balanta is terug opgevist en zal met nummer 39 spelen blijkbaar.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3421
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 28 aug 2023, 16:28 Het probleem van dunne spoeling op het middenveld is ook opgelost. Balanta is terug opgevist en zal met nummer 39 spelen blijkbaar.
Ons bestuur leest hier mee :mrgreen:
IsO schreef: 23 aug 2023, 14:54 Op de 10 zitten we goed met Hans, Zinckernagel en eventueel Vetlesen. Op de 8 ook met Vetlesen en Nielsen. Op de 6 enkel Onyedika. Als Odoi blijft, kan hij daar inderdaad depanneren (deed dat goed onder Schreuder). Veel alternatieve opties zie ik niet mocht Denis vertrekken, of je zou Balanta moeten overtuigen/fit krijgen. Die laatste is trouwens ook linksvoetig en speelde bij Bazel nog een tijd als LCV.
Sanders
Supersub
Berichten: 1156
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Dit weekend een stukje Genk-STVV gezien.
Mogelijk interessante verdediger om in de gaten te houden: Matte Smets
19 jaar.
Ik was wel onder de indruk van het lef waarmee hij durfde uitvoetballen. Draaide daar eens mooi weg van Tolu, terwijl hij met zijn gezicht naar eigen doel de bal ingespeeld kreeg door zijn keeper.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Zondag in het oog houden dan, over het algemeen vissen we misschien net iets te weinig uit de JPL vijver.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3421
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 27 sep 2023, 10:09 Dit weekend een stukje Genk-STVV gezien.
Mogelijk interessante verdediger om in de gaten te houden: Matte Smets
19 jaar.
Ik was wel onder de indruk van het lef waarmee hij durfde uitvoetballen. Draaide daar eens mooi weg van Tolu, terwijl hij met zijn gezicht naar eigen doel de bal ingespeeld kreeg door zijn keeper.
wel rechtsvoetig, zie ik :zien:
Bert Verheyen
Tester
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2020, 08:40

Re: Forumscouting

Bericht door Bert Verheyen »

Namen om te scouten voor CV:

LCV:
Valdemar Lund (Kopenhagen)
Konstantinos Koulierakis (PAOK)
José Cordoba (Levski Sofia)
Mauro Perkovic (Dinamo Zagreb)
Johan Bangsbo (Göteborg)

RCV:
Mihajlo Ilic (Partizan)
Martin Vitik (Sparta Praag)
Kevin Mantilla (CA Telleres)
Marcel Ratnik (NK Olimpija)
Xavier Mbuyamba (Volendam)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3421
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Bert Verheyen schreef: 27 sep 2023, 14:18 Namen om te scouten voor CV:

LCV:
Valdemar Lund (Kopenhagen)
Konstantinos Koulierakis (PAOK)
José Cordoba (Levski Sofia)
Mauro Perkovic (Dinamo Zagreb)
Johan Bangsbo (Göteborg)

RCV:
Mihajlo Ilic (Partizan)
Martin Vitik (Sparta Praag)
Kevin Mantilla (CA Telleres)
Marcel Ratnik (NK Olimpija)
Xavier Mbuyamba (Volendam)
Hoe kom je uit bij die jongens?
Sanders
Supersub
Berichten: 1156
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Bert Verheyen schreef: 27 sep 2023, 14:18 Namen om te scouten voor CV:

LCV:
Valdemar Lund (Kopenhagen)
Konstantinos Koulierakis (PAOK)
José Cordoba (Levski Sofia)
Mauro Perkovic (Dinamo Zagreb)
Johan Bangsbo (Göteborg)

RCV:
Mihajlo Ilic (Partizan)
Martin Vitik (Sparta Praag)
Kevin Mantilla (CA Telleres)
Marcel Ratnik (NK Olimpija)
Xavier Mbuyamba (Volendam)
Zelfde vraag bij mij als bij IsO.
Hoe kom je aan die namen? Ik ken ze niet, dus vergeef mij als dit een domme opmerking zou zijn, maar dit zijn niet de leidersfiguren die we momenteel ontbreken. Je moet niet op elke positie iemand aantrekken die je later kan doorverkopen met meerwaarde. Je hebt ook leidersfiguren nodig, spelers die een kapstok vormen binnen je elftal en selectie bij uitbreiding (Mignolet en Vanaken bvb)
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Sanders schreef: 28 sep 2023, 07:03
Bert Verheyen schreef: 27 sep 2023, 14:18 Namen om te scouten voor CV:

LCV:
Valdemar Lund (Kopenhagen)
Konstantinos Koulierakis (PAOK)
José Cordoba (Levski Sofia)
Mauro Perkovic (Dinamo Zagreb)
Johan Bangsbo (Göteborg)

RCV:
Mihajlo Ilic (Partizan)
Martin Vitik (Sparta Praag)
Kevin Mantilla (CA Telleres)
Marcel Ratnik (NK Olimpija)
Xavier Mbuyamba (Volendam)
Zelfde vraag bij mij als bij IsO.
Hoe kom je aan die namen? Ik ken ze niet, dus vergeef mij als dit een domme opmerking zou zijn, maar dit zijn niet de leidersfiguren die we momenteel ontbreken. Je moet niet op elke positie iemand aantrekken die je later kan doorverkopen met meerwaarde. Je hebt ook leidersfiguren nodig, spelers die een kapstok vormen binnen je elftal en selectie bij uitbreiding (Mignolet en Vanaken bvb)
Graag, maar ik zou gewoon al tekenen voor iemand met het potentieel van pakweg Sylla. Ik begrijp waarom we hem verkocht hebben, maar ik blijf het een jammere zaak vinden.
Bert Verheyen
Tester
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2020, 08:40

Re: Forumscouting

Bericht door Bert Verheyen »

De grootste misvatting is dat spelers met ervaring per definitie leidersfiguren zijn.
Club heeft voorbeelden genoeg die dat ontkrachten: Mechele, Boyata, Yaremchuck.

Een andere misvatting is dat jonge spelers dan weer géén leidersfiguren kunnen zijn.
Om dat te weten moet je scouten.

Dit zijn allemaal spelers die systematisch veel aan spelen toekomen bij clubs uit interessante competities of nationale elftallen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1156
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Bert Verheyen schreef: 28 sep 2023, 12:38 De grootste misvatting is dat spelers met ervaring per definitie leidersfiguren zijn.
Club heeft voorbeelden genoeg die dat ontkrachten: Mechele, Boyata, Yaremchuck.

Een andere misvatting is dat jonge spelers dan weer géén leidersfiguren kunnen zijn.
Om dat te weten moet je scouten.

Dit zijn allemaal spelers die systematisch veel aan spelen toekomen bij clubs uit interessante competities of nationale elftallen.
Je hebt gelijk met uw twee stellingen, maar ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest.
Wat ik, en naast mij vele anderen, denken dat we nodig hebben is een leidersfiguur mét ervaring. En daarmee bedoel ik ervaring in een minstens evenwaardige of betere competitie.
Mechele: ervaring, maar geen leider
Boyata: ervaring, maar geen leider en door blessures totaal niet meer in vorm, haalt nog nauwelijks niveau
Yaremchuk: overbetaald geweest door Benfica, overbetaald geweest door ons.

Het kan perfect zijn dat die jongens die jij opnoemt leidersfiguren zijn. De onzekerheid die je bij hen hebt (ik heb nog geen enkele van die namen zien spelen denk ik), is of ze de stap hogerop meteen kunnen verteren, alsook de meer fysieke manier van verdedigen in onze competitie.

Alderweireld heeft vorig jaar Pacho beter gemaakt, en lijkt nu Coulibaly te kunnen aansturen. Alderweireld zet ook de lijnen achteraan uit en is nog steeds bij de beteren. Vertonghen zorgt ook voor de organisatie bij de mauven en kan nog steeds uitblinken als hij maar 1 match per week heeft.
Ngadeu was ook de leider bij Gent, en werd einde vorig seizoen gemist toen hij in maart naar China trok. Plots kreeg Gent ook meer goals tegen.
Buchanan speelt nog maar net rechtsachter, Sabbe komt maar net piepen, Spileers heeft nog geen vol seizoen gespeeld. De Cuyper moet defensief nog veel leren. Onyedika laat hem soms nog teveel wegtrekken. Er is niemand die deze jongens aanstuurt want Mechele is eerder een stil type.
Leiderschap heb je of heb je niet. Maar het is de combinatie van een leider te zijn, en door de ervaring die je meebrengt van hogerop, dat je een huidig team beter kan maken. Een Alderweireld en Vertonghen hebben in de CL-finale gestaan en in een halve finale op het WK. Zij zullen matchsituaties dus beter kunnen inschatten en meer tips kunnen geven.

En het is in mijn ogen net dat dat we ontbreken. Iemand die de verdedigers en de VM kan aansturen tijdens de match, zonder zijn eigen niveau uit het oog te verliezen. Het hoeft daarom geen 35-plusser zijn die we aantrekken, maar wel iemand die z'n strepen al verdiend heeft. En ik besef ook dat zoiets niet goedkoop gaat zijn, vooral z'n loon dan.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Akkoord, Vertonghen en Alderweireld sturen hun verdediging aan en zijn absolute meerwaardes voor hun ploeg en zouden ook bij ons de jonge verdediging kunnen aansturen. Verder denk ik dat dit profiel moeilijk te vinden en nog moeilijker te halen is, al zeker als hem in een gelijkwaardige competitie (Nederland, Frankrijk en ?) ervaring moet hebben.

Ik zie het niet direct gebeuren.
Plaats reactie