Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Sterchele[23]
Tester
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2020, 06:27

Re: Forumscouting

Bericht door Sterchele[23] »

IsO schreef: 19 jan 2024, 15:12
Sterchele[23] schreef: 19 jan 2024, 14:02 Als Nusa vertrekt, zou Yorbe Vertessen geen goede vervanger zijn?
Belg, (relatief) jong (net 23 geworden) en marktwaarde niet overdreven (4 miljoen).
Ik las dat hij naar de Bundesliga kan, maar PSV eerst nog een vervanger wil halen. Vraag is dus of hij zou willen komen.
Daarnaast is hij toch ook wel een ander type dan Nusa. Niet dat we noodzakelijk hetzelfde type moeten (kunnen) halen, maar we moeten wel nadenken welk type we nodig hebben in onze kern.
Ja, zou tekenen bij Union Berlin voor een transferbedrag van 5 miljoen. Voor zo'n bedrag, toch ergens een gemiste kans voor Club.

Andere 'gemiste kans' is Ivan Perisic. Oké, 34 jaar en past niet in het plaatje "jong aankopen met veel potentieel om voor een veelvoud te verkopen". Maar langs andere kant, publiekslieveling, klasbak, werker en nog steeds kwaliteit voor zijn leeftijd. Had Club sowieso nog wat moois kunnen geven. Zijn keuze voor Hajduk Split zal zijn om de cirkel rond te maken, bij de club van zijn jeugd.
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: Forumscouting

Bericht door Jens27 »

Sterchele[23] schreef: 23 jan 2024, 22:35
IsO schreef: 19 jan 2024, 15:12
Sterchele[23] schreef: 19 jan 2024, 14:02 Als Nusa vertrekt, zou Yorbe Vertessen geen goede vervanger zijn?
Belg, (relatief) jong (net 23 geworden) en marktwaarde niet overdreven (4 miljoen).
Ik las dat hij naar de Bundesliga kan, maar PSV eerst nog een vervanger wil halen. Vraag is dus of hij zou willen komen.
Daarnaast is hij toch ook wel een ander type dan Nusa. Niet dat we noodzakelijk hetzelfde type moeten (kunnen) halen, maar we moeten wel nadenken welk type we nodig hebben in onze kern.
Ja, zou tekenen bij Union Berlin voor een transferbedrag van 5 miljoen. Voor zo'n bedrag, toch ergens een gemiste kans voor Club.

Andere 'gemiste kans' is Ivan Perisic. Oké, 34 jaar en past niet in het plaatje "jong aankopen met veel potentieel om voor een veelvoud te verkopen". Maar langs andere kant, publiekslieveling, klasbak, werker en nog steeds kwaliteit voor zijn leeftijd. Had Club sowieso nog wat moois kunnen geven. Zijn keuze voor Hajduk Split zal zijn om de cirkel rond te maken, bij de club van zijn jeugd.
Is ook nog out tot half april...
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Ik vind toch de spoeling centraal achterin heel dun en eigenlijk te weinig kwalitatief om voor de prijzen te spelen.
Mechele is verdienstelijk maar geen topper, Spileers heeft veel potentieel maar zou veel beter renderen met een leider naast zich,
Orodonez is blessuregevoelig en Boyata is over the top.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 24 jan 2024, 08:35 Ik vind toch de spoeling centraal achterin heel dun en eigenlijk te weinig kwalitatief om voor de prijzen te spelen.
Mechele is verdienstelijk maar geen topper, Spileers heeft veel potentieel maar zou veel beter renderen met een leider naast zich,
Orodonez is blessuregevoelig en Boyata is over the top.
4 namen voor 2 posities wel natuurlijk. Daarnaast:
- de jonge Bi Abdoul Kader Yameogo (rechtsvoetige CV) blijft na zijn goeie prestaties tijdens de winterstage meetrainen met de A-kern
- Balanta kan depanneren op LCV
- Ook Odoi kan in nood als CV
- Ook Meijer zou het volgens mij kunnen
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef: 24 jan 2024, 09:29
Tiki Taka schreef: 24 jan 2024, 08:35 Ik vind toch de spoeling centraal achterin heel dun en eigenlijk te weinig kwalitatief om voor de prijzen te spelen.
Mechele is verdienstelijk maar geen topper, Spileers heeft veel potentieel maar zou veel beter renderen met een leider naast zich,
Orodonez is blessuregevoelig en Boyata is over the top.
4 namen voor 2 posities wel natuurlijk. Daarnaast:
- de jonge Bi Abdoul Kader Yameogo (rechtsvoetige CV) blijft na zijn goeie prestaties tijdens de winterstage meetrainen met de A-kern
- Balanta kan depanneren op LCV
- Ook Odoi kan in nood als CV
- Ook Meijer zou het volgens mij kunnen
Ik zou Meijer graag eens als LCV zien starten naast Mechele, met De Cuyper op LB en Sabbe op RB.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Jens27 schreef: 24 jan 2024, 08:20
Sterchele[23] schreef: 23 jan 2024, 22:35
IsO schreef: 19 jan 2024, 15:12
Sterchele[23] schreef: 19 jan 2024, 14:02 Als Nusa vertrekt, zou Yorbe Vertessen geen goede vervanger zijn?
Belg, (relatief) jong (net 23 geworden) en marktwaarde niet overdreven (4 miljoen).
Ik las dat hij naar de Bundesliga kan, maar PSV eerst nog een vervanger wil halen. Vraag is dus of hij zou willen komen.
Daarnaast is hij toch ook wel een ander type dan Nusa. Niet dat we noodzakelijk hetzelfde type moeten (kunnen) halen, maar we moeten wel nadenken welk type we nodig hebben in onze kern.
Ja, zou tekenen bij Union Berlin voor een transferbedrag van 5 miljoen. Voor zo'n bedrag, toch ergens een gemiste kans voor Club.

Andere 'gemiste kans' is Ivan Perisic. Oké, 34 jaar en past niet in het plaatje "jong aankopen met veel potentieel om voor een veelvoud te verkopen". Maar langs andere kant, publiekslieveling, klasbak, werker en nog steeds kwaliteit voor zijn leeftijd. Had Club sowieso nog wat moois kunnen geven. Zijn keuze voor Hajduk Split zal zijn om de cirkel rond te maken, bij de club van zijn jeugd.
Is ook nog out tot half april...
Perisic gaat inderdaad de cirkel gaan rondmaken bij Hajduk. Met ook Kalinic en Vadis die er al spelen staan ze er goed voor om Dinamo Zagreb van de troon te stoten als kampioen (6x op rij al!). De laatste titel is zelfs al geleden van 2005.
Hij heeft zelf aangegeven dat hij geschiedenis wil gaan schrijven, en speelt voor een vast salaris van één symbolische euro. Hij zal enkel bonussen en premies verdienen.
Het lijkt een gemiste kans, maar het is een soortgelijke move zoals bvb Alderweireld: de club van uw stad/jeugd kampioen maken. Dus een begrijpelijke keuze.
IsO schreef: 24 jan 2024, 09:29
Tiki Taka schreef: 24 jan 2024, 08:35 Ik vind toch de spoeling centraal achterin heel dun en eigenlijk te weinig kwalitatief om voor de prijzen te spelen.
Mechele is verdienstelijk maar geen topper, Spileers heeft veel potentieel maar zou veel beter renderen met een leider naast zich,
Orodonez is blessuregevoelig en Boyata is over the top.
4 namen voor 2 posities wel natuurlijk. Daarnaast:
- de jonge Bi Abdoul Kader Yameogo (rechtsvoetige CV) blijft na zijn goeie prestaties tijdens de winterstage meetrainen met de A-kern
- Balanta kan depanneren op LCV
- Ook Odoi kan in nood als CV
- Ook Meijer zou het volgens mij kunnen
Balanta zou het theoretisch kunnen omdat hij het ooit gedaan heeft. Maar als ik correct ben, heeft hij dat bij Brugge (nog) nooit gespeeld. Onder geen enkele trainer. Een oefenmatch misschien uitgezonderd. Dat lijkt mij dus een oplossing in uiterste nood, zelfs nadat niemand van NXT beschikbaar zou zijn. Kan je het dan een oplossing noemen?
Odoi is een valabel alternatief als hij niet als rechtsachter nodig is.
Meijer zou het volgens sommigen moeten kunnen, maar het is volgens mij in een wedstrijd nog niet uitgetest geweest. Ook omdat hij vaak eerste keuze is op links door zijn vorm (vorig seizoen) of door omstandigheden (De Cuyper op rechtsachter).
Daarnaast heb je inderdaad Yameogo en Et Taibi.

Ik begrijp dat we in de breedte voldoende opties hebben en dat er kwantitatief dus eigenlijk niets bij moet.
Financieel is dat dus momenteel ook niet aan de orde, volgens de berichtgeving.
Maar ik heb begrip voor het andere kamp ook. De kwantiteit is er, maar is de kwaliteit op het niveau dat je wil of nastreeft? Voor de JPL misschien net wel in de huidige matchaanpak.
De eerlijkheid gebied ons te zeggen dat iemand op het niveau als Mignolet of Vanaken ook welkom zou zijn in de centrale verdediging.
Spileers en Ordonez zijn jong, tonen vlagen van talent en verdienen tijd en kansen om zich te bewijzen.
Boyata is niet wat er intern van verwacht werd.
Dan blijft Mechele over als enige rasechte CV. Brandon is verdienstelijk en degelijk. Anders speel je al zo lang niet in 1A. Maar hij zit op zijn limiet en lijkt mij eerder toch het "waterdrager"-type in een elftal dan een voortrekker.

Mijn mening:
Mag/moet er kwaliteit bij? Ja!
Ten alle koste? Neen, gezien de financiële situatie en de mogelijke keuzes in de ruime kern momenteel. Een zware, lange blessure uitgezonderd uiteraard.
Ons doel moet nog altijd CL-voetbal behalen volgend seizoen zijn, ook al is dat via voorrondes. Dat wil zeggen dat prestaties in de JPL voor mij primeren op ons ECL avontuur, waar ik eindwinst nog altijd geen realistisch doel vind wegens de aanwezigheid van betere ploegen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

David Ankeye, Nigeriaanse spits van FC Sheriff.

Ik heb het nog niet zien passeren in Belgische media, op Belgische social media kanalen, of zelfs niet op roddelsites; dus ik hou een slag om de arm.

Maar Ankeye wordt gelinkt aan Molde, Galatasaray en enkele Italiaanse clubs. Maar in elk land wordt wel steeds vermeld dat wij ook interesse zouden tonen.

Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

Analisten zoals Verheyen en Sonck zijn lovend over Matte Smets, de 20 jarige CV van Stvv die de overstap naar Gent zou maken.
Waarom gaat Club niet voor zo`n speler ?
Hallo Club, wakker worden !!
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 25 jan 2024, 09:45 Analisten zoals Verheyen en Sonck zijn lovend over Matte Smets, de 20 jarige CV van Stvv die de overstap naar Gent zou maken.
Waarom gaat Club niet voor zo`n speler ?
Hallo Club, wakker worden !!
Smets is rechtvoetig. Rechtsvoetige centrale verdedigers in onze A-kern en Club NXT:
- Mechele
- Spileers
- Boyata
- Ordoñez
- Et Taïbi
- Bi Abdoul Kader Yameogo
- Jano Willems

Ik ga hier niet beweren dat Smets geen (groot) talent zou zijn, maar Spileers en Ordoñez zijn dat ook. Et Taïbi was captain van de beloften van Genk, en Belgisch en nu Marokkaans jeugdinternational. Yameogo maakte blijkbaar indruk op winterstage.

Bij gent heeft Smets uitzicht op (aanzienlijke) speelminuten de komende maanden, bij ons veel minder, alleen al omdat gent met drie centrale verdedigers speelt en wij met 2.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Forumscouting

Bericht door HeervanBiesen »

Sterchele[23] schreef: 23 jan 2024, 22:35
IsO schreef: 19 jan 2024, 15:12
Sterchele[23] schreef: 19 jan 2024, 14:02 Als Nusa vertrekt, zou Yorbe Vertessen geen goede vervanger zijn?
Belg, (relatief) jong (net 23 geworden) en marktwaarde niet overdreven (4 miljoen).
Ik las dat hij naar de Bundesliga kan, maar PSV eerst nog een vervanger wil halen. Vraag is dus of hij zou willen komen.
Daarnaast is hij toch ook wel een ander type dan Nusa. Niet dat we noodzakelijk hetzelfde type moeten (kunnen) halen, maar we moeten wel nadenken welk type we nodig hebben in onze kern.
Ja, zou tekenen bij Union Berlin voor een transferbedrag van 5 miljoen. Voor zo'n bedrag, toch ergens een gemiste kans voor Club.

Andere 'gemiste kans' is Ivan Perisic. Oké, 34 jaar en past niet in het plaatje "jong aankopen met veel potentieel om voor een veelvoud te verkopen". Maar langs andere kant, publiekslieveling, klasbak, werker en nog steeds kwaliteit voor zijn leeftijd. Had Club sowieso nog wat moois kunnen geven. Zijn keuze voor Hajduk Split zal zijn om de cirkel rond te maken, bij de club van zijn jeugd.
Perisic zijn hart ligt in Hajduk, die gaan daar iets geweldigs verwezenlijken en de titel sinds jaren binnenhalen.
Ben er ooit geweest, waanzin!
In heel het zuiden leeft er 1 ploeg: Hajduk.
Nergens zie je andere vlaggen en dergelijke van andere clubs.

Meunier had ik wel graag zien terugkeren.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Forumscouting

Bericht door HeervanBiesen »

IsO schreef: 25 jan 2024, 10:39
Tiki Taka schreef: 25 jan 2024, 09:45 Analisten zoals Verheyen en Sonck zijn lovend over Matte Smets, de 20 jarige CV van Stvv die de overstap naar Gent zou maken.
Waarom gaat Club niet voor zo`n speler ?
Hallo Club, wakker worden !!
Smets is rechtvoetig. Rechtsvoetige centrale verdedigers in onze A-kern en Club NXT:
- Mechele
- Spileers
- Boyata
- Ordoñez
- Et Taïbi
- Bi Abdoul Kader Yameogo
- Jano Willems

Ik ga hier niet beweren dat Smets geen (groot) talent zou zijn, maar Spileers en Ordoñez zijn dat ook. Et Taïbi was captain van de beloften van Genk, en Belgisch en nu Marokkaans jeugdinternational. Yameogo maakte blijkbaar indruk op winterstage.

Bij gent heeft Smets uitzicht op (aanzienlijke) speelminuten de komende maanden, bij ons veel minder, alleen al omdat gent met drie centrale verdedigers speelt en wij met 2.
Ze geloven echt wel in de jeugd, Yameogo is ook 1 van de mannen die mee mocht trainen op winterstage.
Ordonez is al bij de selectie van Ecuador geweest, die gast heeft dan echt wel potentieel.
Boyata heeft bij mij helaas wat afgedaan, met zijn ervaring is dit een flop.
Had gehoopt dat club hem 6 maanden zou uitlenen ofzo.
Kijk enorm uit naar onze captain van de beloften dat hij eens mag invallen 🙂
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

Ik hoor alleen maar goeie dingen over Yameogo. Ordonez kon mij ook bekoren. Maar als je Smets voor €2 miljoen kan opppikken, zou ik dat niet nalaten.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Peter schreef: 11 feb 2024, 09:15 Ik hoor alleen maar goeie dingen over Yameogo. Ordonez kon mij ook bekoren. Maar als je Smets voor €2 miljoen kan opppikken, zou ik dat niet nalaten.
Als hij al niet naar kwek wou deze winter, is het voor mij duidelijk dat hij vooral wil spelen. En bij ons zouden die kansen niet zo groot geweest zijn. En zeker niet groter dan bij kwek, dat met een driemansdefensie speelt.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: Forumscouting

Bericht door Peter »

IsO schreef: 11 feb 2024, 09:21
Peter schreef: 11 feb 2024, 09:15 Ik hoor alleen maar goeie dingen over Yameogo. Ordonez kon mij ook bekoren. Maar als je Smets voor €2 miljoen kan opppikken, zou ik dat niet nalaten.
Als hij al niet naar kwek wou deze winter, is het voor mij duidelijk dat hij vooral wil spelen. En bij ons zouden die kansen niet zo groot geweest zijn. En zeker niet groter dan bij kwek, dat met een driemansdefensie speelt.
Smets zou altijd spelen bij kwek, denk dat er daar andere redenen spelen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

Ik stootte op volgende interessante centrale verdediger, al vrees ik dat hij al iets teveel bekendheid zal hebben bij andere ploegen:

Ladislav Krejci

Hij is een linksvoetige, 1m91 grote centrale verdediger die als 24-jarige al kapitein is bij Sparta Praag.
Hij scoorde dit seizoen al 8x in alle competities. Dit in slechts 21 wedstrijden, of dus in 1 op 3 matchen een goal!
Wel ook al 2x rechtstreeks rood gepakt.

Zijn stats zien er goed uit, waarmee hij uiteraard al in menig scoutsboekje zal terecht gekomen zijn.

In de januari-transferperiode was Girona (2e in La Liga, onderdeel van de City-groep) de enige die een effectief bod voor hem uitbracht.
Zijn marktwaarde volgens transfermarkt was op 20/12/2023 5 miljoen €. Girona bood +/- 10 miljoen, maar het bod werd afgewezen omdat Girona de betaling wou spreiden over 2,5 jaar (volgens de geruchten).



Als grote linksvoetige centrale verdediger heeft hij uiteraard een zeer interessant en gewild profiel.
In de recente geschiedenis zijn bvb onze Simon Deli en Michael Ngadeu overgestapt van de Tsjechische competitie naar de JPL en ze bleken die stap toch moeiteloos te kunnen zetten.
Maar gezien het geweigerde bod van 10 miljoen, zal er een stevig prijskaartje rond zijn nek hangen. Tenzij we Sparta Praag kunnen overtuigen door een som meteen te betalen.

Plaats reactie