Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:41
ClubFanVinne schreef: 27 aug 2020, 08:49
HeervanBiesen schreef: 26 aug 2020, 21:10
ClubFanVinne schreef: 26 aug 2020, 00:01

Dus jou redenering is, dat er enkel goeie spelers spelen bij grotere clubs? Dus david was ook niet goed genoeg voor club. Amallah, bastien, ilaimaharitra, doku, maele, Lucumi, ito, bongonda, enz allemaal nie goe genoeg ofwa? Sinds we meer geld hebben, heb ik het gevoel dat sommige supporters enkel nog grote spelers uit grote competities willen. Maar zo werkt het niet, meestal spelers op retour of overprices. Hoedt en mignolet zijn een uitzondering op dat vlak. Veel beter blijven zoeken achter diamanten en ken aanvullen met sterkhouders uit eigen en iets minder (dan top 5) aangeschreven competities. Zoals deli, vormer, vanaken, rits, balanta. enz. Daarvoor moet je wel goed blijven scouten.

Ik vrees ervoor dat vince dezelfde menig idd heeft en hij het te groot ziet, hopelijk draait dit goed uit. Maar je kan even goed zonder aanwinsten eindigen, we dragen daar nu al de gevolgen van. Dringend nood aan 3 a 4 versterkingen. Alle goeie spelers in engeland, italie, duitsland, frankrijk en spanje zijn ook gekend bij de topploegen om daar een parel weg te halen moet je met grof geld over de brug komen zoals dortmund doe en dat kan brugge gewoon weg niet. We kunnen wel parels uit nederland, lagere klassen uit toplanden, portugal en al de rest eigenlijk behalve topploegen uit brazilie en argentinie daar haal je ook geen toppers meer die zijn ook al te duur. Mexicaanse en americaanse competitie zijn nu interessant om spelers weg te halen, maar goedkoop zijn ze ook al niet meer.

Bvb
César Montes
https://www.transfermarkt.nl/cesar-mont ... ler/387687

Federico Viñas
https://www.transfermarkt.nl/federico-v ... ler/578419

Víctor Guzmán
https://www.transfermarkt.nl/victor-guz ... ler/325598

Brian Rodríguez
https://www.transfermarkt.nl/brian-rodr ... ler/465818

Cole Bassett
https://www.transfermarkt.nl/cole-basse ... ler/605144

Gianluca Busio
https://www.transfermarkt.nl/gianluca-b ... ler/504209
Montes is een geweldige speler! Hem zou ik heel graag naar ons zien komen.
Bij Basset en Busio heb ik men twijfels. Kunnen talenten zijn met heel groot potentieel hoor, maar vrees dat we dan beter even op onze eigen jeugd inzetten; Charles loopt bij ons rondt, Decuyper die terug mee aansluit. vande Keybus die veelbelovende toekomst wordt voorspeld. En mss tal v andere beloften die via club nxt hun kunnen tonen.

Moet wel even denken dat Bart & Vince idee hadden om in de toekomst een club in 2de klasse te kopen in de VS, ivm jonge talenten en dergelijke :-)
Ik zeg niet dat ze deze spelers moeten kopen maar ik wil gewoon aantonen dat in die 2 competities veel haalbaar talent zit voor club ipv voordurend naar de populaire targets te kijken waarmee we op dit moment gelinkt worden. Heeft ons nog niks opgebracht, maanden gelinkt aan giach, edmilson, marin enz maar zijn allemaal gehyped. Als je 10-15milj moet geven dan moet dat wel een speler zijn die onmiddelijk top is. En ik denk dat malinovski mss de enige speler is die haalbaar zou zijn (door connecties clement en champions league + vet contract), Maar dan nog is het veel geld voor club. Om zulke transfers te kunnen doen moeten we ons budget nog verdubbelen denk ik, dan kunnen we zoals ajax en psv meer gaan uitgeven en echt concurreren, nu hebben we bij zulke targets weinig kans. Mignolet was echt een stunt maar je zal dat niet elk jaar herhalen.
In dat PSV-verhaal komt Brugge ook voor. Destijds haalde PSV Damarcus Beasley uit de VS en Jefferson Farfan uit Zuid-Amerika. Club kon hem ook halen, hij is bij ons aangeboden, maar we vonden hem te duur.

Klopt dat er zaakjes te doen zijn in deze competities, ook zuid-amerika reken ik erbij.
Naast deze spelers heeft toen ook Salcido getekend bij PSV en is daar met winst vertrokken. Ook Edison Mendez, Francisco Rodriguez.
Ze hadden toen leuke ploeg, speelde attractief voetbal en geraakte ver in de Cl.
De scouting in nederland is momenteel nog altijd van een hoger niveau als we ons willen meten in europa zullen toch nog wat meer ruwe diamanten er moeten uit te zien picken want als we op ieder gehype target zullen springen gaan we meer geld verliezen dan winnen. Kijk nu naar ajax ze halen spelers zoals blind, promes, tadic en huntelaar die kunnen het nederlandse niveau aan en zijn leider in kleedkamer dat deel doet club goed deli, vormer, vanaken, krmencik ervaren speler die de ploeg dragen. Maar dan hebben ze op elke positie ook een jonge top speler eigen jeugd of buitenlandse jongeren. Wij hebben diatta en dennis als basis spelers en badji en de keatelare als jongeren die kunnen invallen. Voor de rest vind ik niemand terug die aanspraak maakt op een basisplaats.


Wij hebben natuurlijk nog niet die top jeugd. Maar als je de jeugd al vanaf hun 16 aanvult met buitenlandse en binnenlandse top jongeren die je goedkoop weghaalt, dan gaat het niveau van je eigen jeugd ook omhoog. Maar het feit dat men tegen binnen 5jaar met 11 mogelijke basisspelers wil spelen uit eigen jeugd. Dat is zoizo een illusie. 5 zou al een hele prestatie zijn.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

ClubFanVinne schreef: 27 aug 2020, 22:51
HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:41
ClubFanVinne schreef: 27 aug 2020, 08:49
HeervanBiesen schreef: 26 aug 2020, 21:10

Montes is een geweldige speler! Hem zou ik heel graag naar ons zien komen.
Bij Basset en Busio heb ik men twijfels. Kunnen talenten zijn met heel groot potentieel hoor, maar vrees dat we dan beter even op onze eigen jeugd inzetten; Charles loopt bij ons rondt, Decuyper die terug mee aansluit. vande Keybus die veelbelovende toekomst wordt voorspeld. En mss tal v andere beloften die via club nxt hun kunnen tonen.

Moet wel even denken dat Bart & Vince idee hadden om in de toekomst een club in 2de klasse te kopen in de VS, ivm jonge talenten en dergelijke :-)
Ik zeg niet dat ze deze spelers moeten kopen maar ik wil gewoon aantonen dat in die 2 competities veel haalbaar talent zit voor club ipv voordurend naar de populaire targets te kijken waarmee we op dit moment gelinkt worden. Heeft ons nog niks opgebracht, maanden gelinkt aan giach, edmilson, marin enz maar zijn allemaal gehyped. Als je 10-15milj moet geven dan moet dat wel een speler zijn die onmiddelijk top is. En ik denk dat malinovski mss de enige speler is die haalbaar zou zijn (door connecties clement en champions league + vet contract), Maar dan nog is het veel geld voor club. Om zulke transfers te kunnen doen moeten we ons budget nog verdubbelen denk ik, dan kunnen we zoals ajax en psv meer gaan uitgeven en echt concurreren, nu hebben we bij zulke targets weinig kans. Mignolet was echt een stunt maar je zal dat niet elk jaar herhalen.
In dat PSV-verhaal komt Brugge ook voor. Destijds haalde PSV Damarcus Beasley uit de VS en Jefferson Farfan uit Zuid-Amerika. Club kon hem ook halen, hij is bij ons aangeboden, maar we vonden hem te duur.

Klopt dat er zaakjes te doen zijn in deze competities, ook zuid-amerika reken ik erbij.
Naast deze spelers heeft toen ook Salcido getekend bij PSV en is daar met winst vertrokken. Ook Edison Mendez, Francisco Rodriguez.
Ze hadden toen leuke ploeg, speelde attractief voetbal en geraakte ver in de Cl.
De scouting in nederland is momenteel nog altijd van een hoger niveau als we ons willen meten in europa zullen toch nog wat meer ruwe diamanten er moeten uit te zien picken want als we op ieder gehype target zullen springen gaan we meer geld verliezen dan winnen. Kijk nu naar ajax ze halen spelers zoals blind, promes, tadic en huntelaar die kunnen het nederlandse niveau aan en zijn leider in kleedkamer dat deel doet club goed deli, vormer, vanaken, krmencik ervaren speler die de ploeg dragen. Maar dan hebben ze op elke positie ook een jonge top speler eigen jeugd of buitenlandse jongeren. Wij hebben diatta en dennis als basis spelers en badji en de keatelare als jongeren die kunnen invallen. Voor de rest vind ik niemand terug die aanspraak maakt op een basisplaats.


Wij hebben natuurlijk nog niet die top jeugd. Maar als je de jeugd al vanaf hun 16 aanvult met buitenlandse en binnenlandse top jongeren die je goedkoop weghaalt, dan gaat het niveau van je eigen jeugd ook omhoog. Maar het feit dat men tegen binnen 5jaar met 11 mogelijke basisspelers wil spelen uit eigen jeugd. Dat is zoizo een illusie. 5 zou al een hele prestatie zijn.
Club moet durven investeren in jeugdspelers om die te integreren in de verschillende leeftijd categorieën en met de bedoeling er op termijn de vruchten van te plukken. Op dat vlak staan de mauve en Genk veel verder dan Fcb.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3333
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 28 aug 2020, 07:42
ClubFanVinne schreef: 27 aug 2020, 22:51
HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:41
ClubFanVinne schreef: 27 aug 2020, 08:49

Ik zeg niet dat ze deze spelers moeten kopen maar ik wil gewoon aantonen dat in die 2 competities veel haalbaar talent zit voor club ipv voordurend naar de populaire targets te kijken waarmee we op dit moment gelinkt worden. Heeft ons nog niks opgebracht, maanden gelinkt aan giach, edmilson, marin enz maar zijn allemaal gehyped. Als je 10-15milj moet geven dan moet dat wel een speler zijn die onmiddelijk top is. En ik denk dat malinovski mss de enige speler is die haalbaar zou zijn (door connecties clement en champions league + vet contract), Maar dan nog is het veel geld voor club. Om zulke transfers te kunnen doen moeten we ons budget nog verdubbelen denk ik, dan kunnen we zoals ajax en psv meer gaan uitgeven en echt concurreren, nu hebben we bij zulke targets weinig kans. Mignolet was echt een stunt maar je zal dat niet elk jaar herhalen.
In dat PSV-verhaal komt Brugge ook voor. Destijds haalde PSV Damarcus Beasley uit de VS en Jefferson Farfan uit Zuid-Amerika. Club kon hem ook halen, hij is bij ons aangeboden, maar we vonden hem te duur.

Klopt dat er zaakjes te doen zijn in deze competities, ook zuid-amerika reken ik erbij.
Naast deze spelers heeft toen ook Salcido getekend bij PSV en is daar met winst vertrokken. Ook Edison Mendez, Francisco Rodriguez.
Ze hadden toen leuke ploeg, speelde attractief voetbal en geraakte ver in de Cl.
De scouting in nederland is momenteel nog altijd van een hoger niveau als we ons willen meten in europa zullen toch nog wat meer ruwe diamanten er moeten uit te zien picken want als we op ieder gehype target zullen springen gaan we meer geld verliezen dan winnen. Kijk nu naar ajax ze halen spelers zoals blind, promes, tadic en huntelaar die kunnen het nederlandse niveau aan en zijn leider in kleedkamer dat deel doet club goed deli, vormer, vanaken, krmencik ervaren speler die de ploeg dragen. Maar dan hebben ze op elke positie ook een jonge top speler eigen jeugd of buitenlandse jongeren. Wij hebben diatta en dennis als basis spelers en badji en de keatelare als jongeren die kunnen invallen. Voor de rest vind ik niemand terug die aanspraak maakt op een basisplaats.


Wij hebben natuurlijk nog niet die top jeugd. Maar als je de jeugd al vanaf hun 16 aanvult met buitenlandse en binnenlandse top jongeren die je goedkoop weghaalt, dan gaat het niveau van je eigen jeugd ook omhoog. Maar het feit dat men tegen binnen 5jaar met 11 mogelijke basisspelers wil spelen uit eigen jeugd. Dat is zoizo een illusie. 5 zou al een hele prestatie zijn.
Club moet durven investeren in jeugdspelers om die te integreren in de verschillende leeftijd categorieën en met de bedoeling er op termijn de vruchten van te plukken. Op dat vlak staan de mauve en Genk veel verder dan Fcb.
Aantal bedenkingen bij de ellenlange posts hier:
1) Club investeert in zijn jeugd. Meer dan ooit tevoren. Maar jeugd brengen for the sake of it, zoals vorig seizoen in Brussel, daar wordt niemand beter van.

2) Als je alle spelers haalt die ClubFanVinne hier dropt, of zelfs maar een fractie ervan, mag je eigen jeugd het vergeten. Daarmee spreek ik me niet uit over de kwaliteit van de gedropte namen.

3) NL-scouting beter? Bacca, Izquierdo, Duarte, en ik noem in dit rijtje ook de getalenteerde maar mentaal minder sterke Gedoz en Castillo, zijn allemaal aangebracht door onze scouting vanop Zuid-Amerikaanse markt. Wesley en Dennis vanop de Oost-Europese. Nakamba en Groeneveld onder de neus van de NL-topscouting weggekaapt. Diatta vanop de Scandinavische markt. Jongens met potentieel als Badji en Sagna vanop de Afrikaanse markt. Onze scouting levert uitstekend werk.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3333
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: Forumscouting

Bericht door IsO »

ClubFanVinne schreef: 27 aug 2020, 08:38
Jens27 schreef: 26 aug 2020, 08:31 Transfergoogle & namedropping moet zowat je hobby zijn.
Nee dat is niet mijn redenering. Mijn redenering is dat Yaremchuk geen spaan meer voetbaltalent heeft dan wat we al lopen hebben. Het aantal basisplaatsen van Krmencik kan ik nog steeds op mijn handen tellen. Na zijn eerste wedstrijden heeft het virus de competitie stil gezet. Die gaan we al afschrijven? Laat hem eens starten, laat hem eens wat ritme op doen. Die gast heeft honger. Van de eerste keer dat die bal er wel eens in gaat is hij vertrokken.
Ik geloof ook nog in Krmencik, dat zeg ik ook niet maar er moet zoizo nog een spits bij want krmencik en badji is te weinig om op 3 fronten te strijden. Ik zie okereke meer als backup voor diatta op rechts. Er moeten nog 2 flankspelers bij zodat we 4 flank aanvallers hebben en echt 4-3-3 kunnen spelen want dat is wel degelijk wat clement wil. Maar hij hangt nu tussen 2 systemen. Dit is voor mij ook de reden waardoor het minder gaat. Clement legt accenten op zijn speelwijze maar zijn opstelling is nog altijd leko/clement. Op links is er geen diepgang en alles moet over rechts komen. Ploegen stellen zich daarop in. gevolg alle gevaar wordt er onmiddelijk uitgehaalt. Het feit dat vanaken minder is licht ook hier aan en dat vond ik vorig jaar al, bijna geen enkele assist voor vanaken. Maar dan nog moet hij wel meer opstaan en de aanval ook in moeilijke situatie leiden.
En hier wil ik ook nog eens op reageren.
Onze asymmetrische 3-5-2 was vorig seizoen vaak een sterkte, maar ondertussen zijn daarvoor oplossingen gevonden.
Tactische bijsturing/variatie is dus inderdaad nodig. Tot daar ben ik het met je eens.

Okereke is in de eerste plaats een centrumspits. Op rechts zou nog net kunnen in een 4-3-3, want de volledige flank zie ik hem niet afdweilen. Maar als rechtsvoetige zie ik hem dan nog eerder op linksbuiten als je hem per se als buitenspeler wil gebruiken. De speler met het grootste goalgetterpotentieel in onze kern moet je de kans geven op doel te trappen.

Vanaken moet de aanval niet leiden, hij moet in de eerste plaats de opbouw verzorgen en het spel verdelen. En dat is wat hij doet. Alleen vergelijk je de statistieken van Hans onder Leko met die van Hans onder Clement, terwijl je nochtans zelf al aangeeft dat Clement anders speelt en eigen accenten legt, wat natuurlijk ook gevolgen heeft voor (de positie van) Vanaken. Die speelde vorig seizoen gemiddeld iets lager en dus verder van doel dan tijdens Leko's laatste bij ons. Hij was nog steeds belangrijk voor Club, misschien wel nog belangrijker dan het seizoen ervoor onder Leko, want werd meer aangespeeld, was balvaster,... (zie bijv. https://footballbh.net/2020/05/26/hans- ... s-tactics/)

Alleen blijkt dat dus niet uit zijn assists. Een eerste mogelijke verklaring is dat hij, vanuit die iets diepere positie, eerder instond voor de pre-assist, om dan zelf diep te gaan. Daarnaast moet, om een assist op je conto te krijgen, iemand ze natuurlijk wel binnen trappen, en daarmee komen we weer bij het efficiëntieprobleem voorin. Een probleem waar Hans zelf overigens geen last van had voor doel.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Forumscouting

Bericht door HeervanBiesen »

Wanderson zou ik wel graag zien komen.
9M marktwaarde, en Belgisch paspoort. Enkel vrees ik voor een duur loon, vermits hij in Rusland speelt.
Is een rechtermiddenvelder, maar vorig seizoen speelde hij ook op de linkerflank in de Europa League.
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

IsO schreef: 28 aug 2020, 15:01
ClubFanVinne schreef: 27 aug 2020, 08:38
Jens27 schreef: 26 aug 2020, 08:31 Transfergoogle & namedropping moet zowat je hobby zijn.
Nee dat is niet mijn redenering. Mijn redenering is dat Yaremchuk geen spaan meer voetbaltalent heeft dan wat we al lopen hebben. Het aantal basisplaatsen van Krmencik kan ik nog steeds op mijn handen tellen. Na zijn eerste wedstrijden heeft het virus de competitie stil gezet. Die gaan we al afschrijven? Laat hem eens starten, laat hem eens wat ritme op doen. Die gast heeft honger. Van de eerste keer dat die bal er wel eens in gaat is hij vertrokken.
Ik geloof ook nog in Krmencik, dat zeg ik ook niet maar er moet zoizo nog een spits bij want krmencik en badji is te weinig om op 3 fronten te strijden. Ik zie okereke meer als backup voor diatta op rechts. Er moeten nog 2 flankspelers bij zodat we 4 flank aanvallers hebben en echt 4-3-3 kunnen spelen want dat is wel degelijk wat clement wil. Maar hij hangt nu tussen 2 systemen. Dit is voor mij ook de reden waardoor het minder gaat. Clement legt accenten op zijn speelwijze maar zijn opstelling is nog altijd leko/clement. Op links is er geen diepgang en alles moet over rechts komen. Ploegen stellen zich daarop in. gevolg alle gevaar wordt er onmiddelijk uitgehaalt. Het feit dat vanaken minder is licht ook hier aan en dat vond ik vorig jaar al, bijna geen enkele assist voor vanaken. Maar dan nog moet hij wel meer opstaan en de aanval ook in moeilijke situatie leiden.
En hier wil ik ook nog eens op reageren.
Onze asymmetrische 3-5-2 was vorig seizoen vaak een sterkte, maar ondertussen zijn daarvoor oplossingen gevonden.
Tactische bijsturing/variatie is dus inderdaad nodig. Tot daar ben ik het met je eens.

Okereke is in de eerste plaats een centrumspits. Op rechts zou nog net kunnen in een 4-3-3, want de volledige flank zie ik hem niet afdweilen. Maar als rechtsvoetige zie ik hem dan nog eerder op linksbuiten als je hem per se als buitenspeler wil gebruiken. De speler met het grootste goalgetterpotentieel in onze kern moet je de kans geven op doel te trappen.

Vanaken moet de aanval niet leiden, hij moet in de eerste plaats de opbouw verzorgen en het spel verdelen. En dat is wat hij doet. Alleen vergelijk je de statistieken van Hans onder Leko met die van Hans onder Clement, terwijl je nochtans zelf al aangeeft dat Clement anders speelt en eigen accenten legt, wat natuurlijk ook gevolgen heeft voor (de positie van) Vanaken. Die speelde vorig seizoen gemiddeld iets lager en dus verder van doel dan tijdens Leko's laatste bij ons. Hij was nog steeds belangrijk voor Club, misschien wel nog belangrijker dan het seizoen ervoor onder Leko, want werd meer aangespeeld, was balvaster,... (zie bijv. https://footballbh.net/2020/05/26/hans- ... s-tactics/)

Alleen blijkt dat dus niet uit zijn assists. Een eerste mogelijke verklaring is dat hij, vanuit die iets diepere positie, eerder instond voor de pre-assist, om dan zelf diep te gaan. Daarnaast moet, om een assist op je conto te krijgen, iemand ze natuurlijk wel binnen trappen, en daarmee komen we weer bij het efficiëntieprobleem voorin. Een probleem waar Hans zelf overigens geen last van had voor doel.
In het moderne voetbal zorgen de verdedigende middenveld voor de opbouw en zijn aanvallende middenvelders de mannen van de laatste pas of zelfs van de goals. Het is niet omdat vanaken lager staat, maar eerder centraler speelt in mijn ogen. Vroeger samen met danjuma, limbombe was vanaken de man aan de linkerkant van de driehoek. Heb de indrukt dat vormer lager moet staan waardoor hij eerder naast rits staat en vanaken daarvoor terwijk bij leko de driehoek anders was. 1 van de redenen waarom schrijver minder presteerd onder clement. Vormer duikt vaak 16 in waardoor schrijver hem kon laten uitzaken. Ik vond okereke best sterk op de flank vandaag. Zijn statistieken in italie zijn beter op rechts dan centraal, maar zou idd op links doordat hij rechts is en een goed schot heeft ook op links kunnen om naar binnen te knijpen. Maar zijn voorzetten van op rechts waren in de voorbereiding ook niet slecht. Hij is nuttiger met wat ruimte op de flank door zijn snelheid. Heeft niet de power om tegen 2 centrum verdedigers op te boxen.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Forumscouting

Bericht door HeervanBiesen »

Tiki Taka schreef: 28 aug 2020, 07:42
ClubFanVinne schreef: 27 aug 2020, 22:51
HeervanBiesen schreef: 27 aug 2020, 19:41
ClubFanVinne schreef: 27 aug 2020, 08:49

Ik zeg niet dat ze deze spelers moeten kopen maar ik wil gewoon aantonen dat in die 2 competities veel haalbaar talent zit voor club ipv voordurend naar de populaire targets te kijken waarmee we op dit moment gelinkt worden. Heeft ons nog niks opgebracht, maanden gelinkt aan giach, edmilson, marin enz maar zijn allemaal gehyped. Als je 10-15milj moet geven dan moet dat wel een speler zijn die onmiddelijk top is. En ik denk dat malinovski mss de enige speler is die haalbaar zou zijn (door connecties clement en champions league + vet contract), Maar dan nog is het veel geld voor club. Om zulke transfers te kunnen doen moeten we ons budget nog verdubbelen denk ik, dan kunnen we zoals ajax en psv meer gaan uitgeven en echt concurreren, nu hebben we bij zulke targets weinig kans. Mignolet was echt een stunt maar je zal dat niet elk jaar herhalen.
In dat PSV-verhaal komt Brugge ook voor. Destijds haalde PSV Damarcus Beasley uit de VS en Jefferson Farfan uit Zuid-Amerika. Club kon hem ook halen, hij is bij ons aangeboden, maar we vonden hem te duur.

Klopt dat er zaakjes te doen zijn in deze competities, ook zuid-amerika reken ik erbij.
Naast deze spelers heeft toen ook Salcido getekend bij PSV en is daar met winst vertrokken. Ook Edison Mendez, Francisco Rodriguez.
Ze hadden toen leuke ploeg, speelde attractief voetbal en geraakte ver in de Cl.
De scouting in nederland is momenteel nog altijd van een hoger niveau als we ons willen meten in europa zullen toch nog wat meer ruwe diamanten er moeten uit te zien picken want als we op ieder gehype target zullen springen gaan we meer geld verliezen dan winnen. Kijk nu naar ajax ze halen spelers zoals blind, promes, tadic en huntelaar die kunnen het nederlandse niveau aan en zijn leider in kleedkamer dat deel doet club goed deli, vormer, vanaken, krmencik ervaren speler die de ploeg dragen. Maar dan hebben ze op elke positie ook een jonge top speler eigen jeugd of buitenlandse jongeren. Wij hebben diatta en dennis als basis spelers en badji en de keatelare als jongeren die kunnen invallen. Voor de rest vind ik niemand terug die aanspraak maakt op een basisplaats.


Wij hebben natuurlijk nog niet die top jeugd. Maar als je de jeugd al vanaf hun 16 aanvult met buitenlandse en binnenlandse top jongeren die je goedkoop weghaalt, dan gaat het niveau van je eigen jeugd ook omhoog. Maar het feit dat men tegen binnen 5jaar met 11 mogelijke basisspelers wil spelen uit eigen jeugd. Dat is zoizo een illusie. 5 zou al een hele prestatie zijn.
Club moet durven investeren in jeugdspelers om die te integreren in de verschillende leeftijd categorieën en met de bedoeling er op termijn de vruchten van te plukken. Op dat vlak staan de mauve en Genk veel verder dan Fcb.
Enige verschil bij Genk is dat zij hun enorm fel outen als opleidingsclub, ze hebben ook enkel en alleen maar jonge spelers.
Ok met Hrosovsky hebben ze ervaring in huis willen halen, maar hij valt tegen.
Maar algemeen hebben ze jonge spelers aangekocht die ze met winst doorverkopen of die nog in Genk zijn. Heb het dan over een Dewaest, Uronen die niet meer jong zijn.

Bij ons haalt men los van jonge talenten ook ervaren mannen zoals Deli, Mignolet, Vormer en dergelijke.

Ben wel pro genk maar liever dan met een mix van ervaring.

anderlecht zet volop in op eigen jeugd uit geldnoodzaak, bij ons gebeurd dit wss veel geleidelijker dat Bart & Vince kampioen willen blijven spelen inclusief CL voetbal. Maar hoop zelf ook keihard dat onze jonge jongens meer en meer op de deur gaan beuken kwa prestaties als ze in vallen dat we tegen het seizoenseinde toch 1 a 2 jeugdproducten hebben die in de basis staan of pendelen v invaller naar basis. (los van Mechele want die staat er al in).
ClubFanVinne
Profvoetballer
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 jan 2019, 16:01

Re: Forumscouting

Bericht door ClubFanVinne »

Mocht ik club zijn ik zou toch eens proberen om Mike Trésor Ndayshimye te halen 7milj is niet onoverbrugbaar voor club en dat gaan we zoizo x3 terugverdienen.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Forumscouting

Bericht door HeervanBiesen »

ClubFanVinne schreef: 04 sep 2020, 10:46 Mocht ik club zijn ik zou toch eens proberen om Mike Trésor Ndayshimye te halen 7milj is niet onoverbrugbaar voor club en dat gaan we zoizo x3 terugverdienen.
Ben echt wel fan ervan als ze die zouden halen! Blijkbaar heeft Standard en dacht Gent al geprobeerd hem te halen.
Kan zijn transfer alleen maar toejuichen, jong en Belgische en zijn marktwaarde zal alleen maar stijgen.
Vrees alleen dat het bij een centrale verdediger, flankaanvaller en aanvaller gaat blijven... Dat heeft Club zelf naar buiten gebracht.
Het gaat ook nog spannend worden denk ik, omdat Antwerp ook naar buiten heeft gebracht dat ze op die 3 posities versterking zoeken en in ons vaarwater kunnen komen op vlak van spelers.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: Forumscouting

Bericht door HeervanBiesen »

Southampton heeft laten blijken dat Hoedt voor een bedrag van 5M mag vertrekken.
Int verleden heeft Hoedt zelf al laten vallen dat hij een terugkeer naar België zeker ziet zitten.
Lijkt me toch wel een opportuniteit die je over 2j met winst door verkoopt of als je hem later verkoopt (door zijn leeftijd die dan hoger zit) je gewoon de 5M terug eraan verdient.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5317
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: Forumscouting

Bericht door Tiki Taka »

HeervanBiesen schreef: 05 sep 2020, 01:45 Southampton heeft laten blijken dat Hoedt voor een bedrag van 5M mag vertrekken.
Int verleden heeft Hoedt zelf al laten vallen dat hij een terugkeer naar België zeker ziet zitten.
Lijkt me toch wel een opportuniteit die je over 2j met winst door verkoopt of als je hem later verkoopt (door zijn leeftijd die dan hoger zit) je gewoon de 5M terug eraan verdient.
Ik zou niet twijfelen.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

anderlecht heeft er blijkbaar ook interesse voor (om te huren). Als zij hem kunnen halen moeten wij dat toch zeker kunnen...
Polbemol
Jeugdspeler
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 aug 2018, 13:51
Locatie: Kampenhout

Re: Forumscouting

Bericht door Polbemol »

HNB vermeldt vraagprijs van 8 miljoen voor Hoedt.
Filo
Jeugdspeler
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:52

Re: Forumscouting

Bericht door Filo »

Ik zie dewaest passeren in de media, dat gaan we toch niet doen geen meerwaarde voor ons, is al niet goed genoeg voor Genk
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: Forumscouting

Bericht door t4nd »

Filo schreef: 08 sep 2020, 02:39 Ik zie dewaest passeren in de media, dat gaan we toch niet doen geen meerwaarde voor ons, is al niet goed genoeg voor Genk
Een paar seizoenen geleden haalden we Mata. Mata was "al niet goed genoeg voor Genk" - nu is hij niet meer weg te denken uit onze verdediging...
Voor de duidelijkheid : ik ben zelf ook geen fan van dewaest, maar het argument dat je gebruikt is niet correct.
Plaats reactie