Forumscouting

Alle transfernieuws

Moderator: Bosko

Sanders
Supersub
Berichten: 1170
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: Forumscouting

Bericht door Sanders »

ClubFanVinne schreef: 01 mei 2024, 23:46
Sanders schreef: 01 mei 2024, 19:51
ClubFanVinne schreef: 01 mei 2024, 13:23
Vergas Ronald schreef: 17 apr 2024, 20:44
Sanders schreef: 10 apr 2024, 13:23Het is niet omdat Mignolet eens 2x geblesseerd uitvalt, dat we hem plots moeten wegdoen. Zijn niveau is nog altijd meer dan degelijk genoeg voor ons. Van mij mag Mignolet zeker nog blijven staan
Goed genoeg is understatement. Mignolet gaat hier gewoon z'n contract uit doen, dat zie je zo, mogelijks zelfs nog één of twee jaar bij krijgen afhankelijk van zijn fysiek als 'm 38 is. Die gaat niet meer naar buitenland op zijn leeftijd en in België wil of kan niemand contract zoals dat van Mignolet (of Vanaken) betalen. Die verdienen premier league lonen hé, wat gaat STVV doen om Mignolet te betalen als hij 37 is, een deel in euros en de rest in drankbonnetjes :mrgreen:
De vraag is, is dit ten voordele van de ploeg want 4.5 milj euro per jaar is niet weinig en als je een gelijkwaardig keeper kan hebben voor 500k per jaar dan zijn dit serieuze kosten die niet opwegen tegen de punten die het ons opbrengt. De loon kosten van club zijn erg hoog en wegen niet op tegen de kwaliteit in onze kern als je ziet dat ploegen zoals Ajax, psv, Benfica,Porto,Lille allemaal veel lagere loon kosten hebben dan wij dan is er toch iets die moet veranderen. Willen we uiteindelijk een vaste subtopper worden in Europa.
Ik ben geen financieel expert en ken al zeker niet de manier van verloning en belastingen in Frankrijk, Portugal of Nederland. Maar het lijkt mij nogal moeilijk om een Belgische verloning te vergelijken met een buitenlandse verloning?
Op wat baseer je u voor te vergelijken met die ploegen?
Bijvoorbeeld voor het loon van een Mignolet zou je het loon van Neres en Kokcu van Benfica kunnen betalen. Dat zijn 2 toppers vooral die laatste die maar 1.8 milj euro verdient ipv 4.5 voor Mignolet.
Ik begrijp u volledig dat je de vraag kan/mag stellen of dergelijk loon nog gewettigd is voor Mignolet op zijn leeftijd. Hij heeft zijn verdiensten, bij ons en bij Liverpool. Hij verdient natuurlijk geen 4,5 miljoen netto, maar dat is wel wat hij "kost" aan de club. Ik heb geen idee wat de verhouding bruto-netto is voor profvoetballers in Benfica. Mogelijks is er daar ook een ander bonus- en/of premiesysteem. En dan zijn er waarschijnlijk nog een hele hoop contractuele en fiscale zaken die van tel zijn. Met enkel deze informatie is het voor mij een beetje appelen en peren vergelijken.

Daarnaast zit je met het feit dat Kokcu afgelopen zomer van Feyenoord overkwam, een marktwaarde heeft van 30 miljoen en in 40 matchen meedeed.
Neres heeft een marktwaarde van 25 miljoen en deed in 34 matchen mee. Beiden spelen regelmatig voor Benfica, een club die hoger aangeschreven staat dan ons Clubje. Puur op marktwaarde kunnen we die spelers dus niet halen, laat staan of we aantrekkelijk zijn voor een (quasi-)basisspeler bij Benfica. Benfica heeft nu eenmaal meer exposure naar andere Europese topclubs momenteel.
Beide spelers zitten ook nog op een ander moment in hun carrière dan Mignolet én Mignolet kwam uit de Premier League, waar de lonen altijd abnormaal hoger liggen. Dat laatste dragen wij bij Club nu eenmaal mee.

Maar de vraag mag gesteld worden als je het financiële, interne plaatje bekijkt.

Let wel: tot twee maand geleden zou niemand zich afgevraagd hebben of Mignolet zijn loon waard is. Plots doet Jackers het boven verwachting goed en haalt hij een hoog niveau. Had Jackers een normaal niveau van een invallersdoelman gehaald, dan was de hele Jackers-Mignolet-duur loon misschien niet eens een discussie waard geweest en hadden we allemaal geroepen dat Mignolet sowieso terug in doel mocht als hij fit zou zijn.
Alles moet je ook wat in perspectief zien.
maartendr81
Belofte
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: Forumscouting

Bericht door maartendr81 »

Bepaalde spelers met ervaring, en al zeker doelmannen, hebben meer kwaliteiten binnen een ploeg dan alleen de voetbaltechnische. 4,5M is uiteraard zeer veel geld voor ons. Maar ik denk dat enkel Hayen en de staff kan oordelen of dit nog opbrengt. Daarnaast moet je ook rekening houden met het verschil in loonlasten berekening tussen verschillende landen. Ik weet niet of je die 4,5 en 1,8 zomaar mag vergelijken? En derde punt dat ik belangrijk vind, is hoe je met je boegbeelden omgaat als club. Zolang Simon hetzelfde presteert als zijn opvolger moet je uit respect hem dit gunnen. Wat niet wil zeggen dat je naar volgend jaar een herevaluatie kan maken. Zoals ik al eerder aangaf kan je misschien met beide doelmannen een overgangsregeling maken?
Plaats reactie