[64.] Kyriani Sabbe

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

[64.] Kyriani Sabbe

Bericht door IsO »

Sabbe krijgt het nummer 64 voor komend seizoen. Veel succes Kyriani! Hopelijk zien we een bevestiging van de goeie eerste indrukken...
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door maartendr81 »

Toegegeven, het was geen waardemeter. Maar ik wil toch even in de verf zetten dat hij weer zeer goed ingevallen is. Bij nxt was ik al fan. Als hij dit kan doorzetten gaan we nog veel plezier aan hem beleven.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door Tiki Taka »

maartendr81 schreef: 12 aug 2023, 08:08 Toegegeven, het was geen waardemeter. Maar ik wil toch even in de verf zetten dat hij weer zeer goed ingevallen is. Bij nxt was ik al fan. Als hij dit kan doorzetten gaan we nog veel plezier aan hem beleven.
Is die al klaar om een heel seizoen basisspeler te zijn ?
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door Sanders »

Tiki Taka schreef: 16 aug 2023, 07:29
maartendr81 schreef: 12 aug 2023, 08:08 Toegegeven, het was geen waardemeter. Maar ik wil toch even in de verf zetten dat hij weer zeer goed ingevallen is. Bij nxt was ik al fan. Als hij dit kan doorzetten gaan we nog veel plezier aan hem beleven.
Is die al klaar om een heel seizoen basisspeler te zijn ?
Geeft mij alleszins blijk van matuur genoeg te zijn. Heeft ook veel meer dan Buchanan een gevoel voor positie als rechtsachter (logisch ook, gezien zijn opleiding op die positie). En dit zowel verdedigend als aanvallend.
Maar tegen Westerlo zat hij er wel door vanaf minuut 75. Dat was natuurlijk een heel open match waar beide ploegen constant op en af gingen.
Jammer dat Deila geen fan is van rotatie, want ik zie hem graag bezig.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door IsO »

Onsertussen is Kyriani op de weg terug na zijn blessure. 7 minuten tegen Westerlo, en de dag erna 63 minuten met NXT. Met ook Odoi binnenkort terug zal Deila weer meer opties hebben
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 25 jan 2024, 18:40 Onsertussen is Kyriani op de weg terug na zijn blessure. 7 minuten tegen Westerlo, en de dag erna 63 minuten met NXT. Met ook Odoi binnenkort terug zal Deila weer meer opties hebben
Niet vergeten dat hij op oefenstage ook al een groot aantal minuten speelde in de oefenwedstrijd.
Ik kijk er echt naar uit om hem terug te zien spelen. Altijd volle inzet, technisch deftig en toch wel wat voetbalinzicht.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door Tiki Taka »

Sanders schreef: 26 jan 2024, 07:02
IsO schreef: 25 jan 2024, 18:40 Onsertussen is Kyriani op de weg terug na zijn blessure. 7 minuten tegen Westerlo, en de dag erna 63 minuten met NXT. Met ook Odoi binnenkort terug zal Deila weer meer opties hebben
Niet vergeten dat hij op oefenstage ook al een groot aantal minuten speelde in de oefenwedstrijd.
Ik kijk er echt naar uit om hem terug te zien spelen. Altijd volle inzet, technisch deftig en toch wel wat voetbalinzicht.
Ik vind Sabbe en De Cuyper super om bezig te zien, eigen jeugd, altijd 200 % inzet en full power.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door IsO »

19 vandaag. Proficiat Kyriani!
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door Sanders »

IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door IsO »

Sabbe is inderdaad een groot talent.

Wat me soms wel opvalt bij hem, is dat hij het graag voetballend wil oplossen, en bijvoorbeeld de bal per se wil binnenhouden maar hem daardoor eigenlijk cadeau doet aan de tegenstander. Die decision making kan in mijn ogen wel nog wat beter, maar voor het overige ben ik het eigenlijk wel eens met Jacek Kulig dat hij heel erg compleet is. Ook iemand die zowel motivatie kan halen uit het terughalen van een in zijn rug doorgebroken tegenstander, als uit het diep gaan en het afleveren van een goeie voorzet.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door maartendr81 »

Het gebrek aan decision making capaciteiten is op zich nog wel te linken aan zijn leeftijd. Dit zou in principe moeten verbeteren met de jaren.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door Pica »

Meunier kon niet verdedigen, Eddy had geen voetbalverstand, Bockie geen verstand, Odoi is te traag, .... Sabbe heeft de ballen, het verstand, de techniek, de fysiek en de snelheid om heel ver te geraken. Nog beetje body misschien, maar moet op het WK altijd in de kern van RD als hij zich blijft ontwikkelen.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 22 apr 2024, 16:17 Sabbe is inderdaad een groot talent.

Wat me soms wel opvalt bij hem, is dat hij het graag voetballend wil oplossen, en bijvoorbeeld de bal per se wil binnenhouden maar hem daardoor eigenlijk cadeau doet aan de tegenstander. Die decision making kan in mijn ogen wel nog wat beter, maar voor het overige ben ik het eigenlijk wel eens met Jacek Kulig dat hij heel erg compleet is. Ook iemand die zowel motivatie kan halen uit het terughalen van een in zijn rug doorgebroken tegenstander, als uit het diep gaan en het afleveren van een goeie voorzet.
maartendr81 schreef: 22 apr 2024, 16:42 Het gebrek aan decision making capaciteiten is op zich nog wel te linken aan zijn leeftijd. Dit zou in principe moeten verbeteren met de jaren.
Het is zoals maartendr81 zegt: die juiste keuzes maken komt met de leeftijd. Als jong bent denk je dat je er goed aan doet om de bal proberen binnen te houden. Als je wat ouder en meer ervaren bent, weet je dat je soms de bal aan de tegenstander mag laten om zelf opnieuw beter opgesteld te staan. Dat is ook zo met het leren wanneer je welke pass moet geven.
Pica schreef: 22 apr 2024, 21:05 Meunier kon niet verdedigen, Eddy had geen voetbalverstand, Bockie geen verstand, Odoi is te traag, .... Sabbe heeft de ballen, het verstand, de techniek, de fysiek en de snelheid om heel ver te geraken. Nog beetje body misschien, maar moet op het WK altijd in de kern van RD als hij zich blijft ontwikkelen.
Hoeft voor mij nog niet. Hij heeft dit seizoen toch een ambetante blessure gehad waar hij lang met sukkelde. In wat zijn eerste volwaardige seizoen in de A-ploeg is. Geef die jongen een rustige zomer en laat hem een volledige voorbereiding doen. Als hij zo voort doet, wordt hij zeker een optie als international.

Tedesco zal zijn grote kern wel al in zijn hoofd hebben en zonder ongelukken zijn Meunier en Castagne eerste keuzes op rechtsachter.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door IsO »

Sanders schreef: 23 apr 2024, 06:59
IsO schreef: 22 apr 2024, 16:17 Sabbe is inderdaad een groot talent.

Wat me soms wel opvalt bij hem, is dat hij het graag voetballend wil oplossen, en bijvoorbeeld de bal per se wil binnenhouden maar hem daardoor eigenlijk cadeau doet aan de tegenstander. Die decision making kan in mijn ogen wel nog wat beter, maar voor het overige ben ik het eigenlijk wel eens met Jacek Kulig dat hij heel erg compleet is. Ook iemand die zowel motivatie kan halen uit het terughalen van een in zijn rug doorgebroken tegenstander, als uit het diep gaan en het afleveren van een goeie voorzet.
maartendr81 schreef: 22 apr 2024, 16:42 Het gebrek aan decision making capaciteiten is op zich nog wel te linken aan zijn leeftijd. Dit zou in principe moeten verbeteren met de jaren.
Het is zoals maartendr81 zegt: die juiste keuzes maken komt met de leeftijd. Als jong bent denk je dat je er goed aan doet om de bal proberen binnen te houden. Als je wat ouder en meer ervaren bent, weet je dat je soms de bal aan de tegenstander mag laten om zelf opnieuw beter opgesteld te staan. Dat is ook zo met het leren wanneer je welke pass moet geven.
Pica schreef: 22 apr 2024, 21:05 Meunier kon niet verdedigen, Eddy had geen voetbalverstand, Bockie geen verstand, Odoi is te traag, .... Sabbe heeft de ballen, het verstand, de techniek, de fysiek en de snelheid om heel ver te geraken. Nog beetje body misschien, maar moet op het WK altijd in de kern van RD als hij zich blijft ontwikkelen.
Hoeft voor mij nog niet. Hij heeft dit seizoen toch een ambetante blessure gehad waar hij lang met sukkelde. In wat zijn eerste volwaardige seizoen in de A-ploeg is. Geef die jongen een rustige zomer en laat hem een volledige voorbereiding doen. Als hij zo voort doet, wordt hij zeker een optie als international.

Tedesco zal zijn grote kern wel al in zijn hoofd hebben en zonder ongelukken zijn Meunier en Castagne eerste keuzes op rechtsachter.
Ben het eens hoor met Maartendr81 en met jou wat die decision making betreft. Wou gewoon een werkpunt noemen dat me al paar keer opviel toen ik hem zag spelen.

En wat de Duivels betreft: Pica heeft het over de kern voor het WK (in 2026), en niet het EK (deze zomer)
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3206
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [64.] Kyriani Sabbe

Bericht door Pica »

Klopt, nu is het nog veel te vroeg natuurlijk. Gast is 19 jaar, maakt zijn fouten, laat hem maar spelen en leren, kan me niet herinneren wanneer we een betere rechtsback uit eigen opleiding gehaald hebben.
Plaats reactie