[8.] Michał Skóraś

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door maartendr81 »

Maar hij maakt tenminste zijn truitje nat. Plus dat hij ook probeert snelheid naar voor in het spel te brengen. Als ik dan zinckernagel zie (die gisteren weliswaar een betere match speelde als afgelopen wedstrijden) krijg ik toch altijd wat frustraties van het draaien, terugkappen en nog eens lateraal spelen. Soms moet je gewoon snelheid in de aanval leggen en de bal voorzwiepen voor de volledige verdediging terug in positie staat.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door Levi »

Toch ergens gevoel dat we die 6 miljoen niet moesten besteden en onze Japanner daar kansen hadden kunnen geven in die beperkte speeltijd. Maar toen we hem haalden hadden we Zinckernagel nog niet uiteraard.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 06 okt 2023, 11:43 Maar hij maakt tenminste zijn truitje nat. Plus dat hij ook probeert snelheid naar voor in het spel te brengen. Als ik dan zinckernagel zie (die gisteren weliswaar een betere match speelde als afgelopen wedstrijden) krijg ik toch altijd wat frustraties van het draaien, terugkappen en nog eens lateraal spelen. Soms moet je gewoon snelheid in de aanval leggen en de bal voorzwiepen voor de volledige verdediging terug in positie staat.
Zeker nog niet afschrijven, onze Poolse vriend
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door IsO »

Artikel in HNB over Michal:
[spoiler]
Intern klinkt al langer de roep om hem een échte kans te geven: kan ‘floptransfer’ Michal Skoras profiteren van blessuregolf bij Club Brugge?

“Patient”, ofwel ‘geduldig”, staat er op het been van Michal Skoras (23). Het wachten mag nu stoppen: de Pool kan profiteren van de personeelsproblemen bij Club. Gaat hij Thiago achterna?

Pieter-Jan Calcoen
Vandaag om 10:00

Black Friday heeft een positieve ondertoon – op de vierde vrijdag van november zijn er grote kortingen -, maar in Brugge was het Black Monday, en jammer genoeg voor Club was dat even zwartgallig als het klinkt. Om 10 uur stuurde Club een update over de blessures in. Die oogde niet fraai. Flankverdediger Maxim De Cuyper liep tegen Antwerp een whiplash aan de nek op – hij is twijfelachtig voor Union. Hugo Vetlesen (scheur adductor) en Philip Zinckernagel (vleeswonde ter hoogte van de achillespees) zijn voor lange tijd out: er is sprake van minstens drie weken.

Mocht rechtsachter De Cuyper niet speelklaar geraken, kan Ronny Deila kiezen voor Denis Odoi of Kyriani Sabbe. Centraal op het middenveld lijkt Eder Balanta Vetlesen te zullen vervangen, want Raphael Onyedika zit nog op de Africa Cup. Antonio Nusa is de eerste keuze op linksvoor, maar Deila heeft al gezegd dat de Noor ten vroegste tegen Eupen zal spelen na zijn hectische transfersoap – de gesprekken tussen Brentford en Club zijn nog steeds aan de gang. Op die positie lijkt de enige overgebleven optie zo Michal Skoras te zijn (tenzij Deila verrast met Ferran Jutglà). Armoe of luxe?

Zestien goals in Polen

Dat we die vraag überhaupt moeten stellen, dat had niemand bij Club durven voorspellen. Het betaalde zes miljoen euro aan Lech Poznan voor Skoras. De Pool scoorde er vorig seizoen zestien keer, schitterde in de Conference League en ging naar het WK. Kortom, een góeie speler.

Het probleem is dat we dat op Jan Breydel nog nauwelijks of niet gezien hebben. Skoras gaf weliswaar blijk van mogelijkheden – snelheid, werklust en een goede voorzet -, maar hij heeft ook beperkingen. Zo staat hij technisch niet op het niveau van zijn voorganger Noa Lang en was hij tot dusver te weinig beslissend. Hij zit voorlopig aan één doelpunt en vijf assists in 23 officiële wedstrijden, wat uiteraard onvoldoende is voor een speler die zo veel geld kostte. Floptransfer, klinkt het dan al snel. Te snel? We herinneren u graag aan… The Mysterious Case of Igor Thiago.

U bent het inmiddels misschien vergeten, gezien zijn waanzinnige statistieken dezer dagen, maar ook de Braziliaan begon moeizaam bij Club. Daarnaast kwam ook hij uit een inferieure competitie – de Bulgaarse is net als de Poolse niet toonaangevend – en was hij een dure vogel. Het zorgde voor kopzorgen en twijfels: was hij wel goed genoeg om het bij Club te maken? Intern is het geloof evenwel steeds overeind gebleven, met recht en reden zo blijkt nu, en op het Belfius Basecamp leeft de overtuiging dat Skoras een gelijkaardig verhaal kan schrijven. Sterker nog: daar klinkt al langer de roep om het rugnummer acht een volwaardige kans te geven. Op stage maakte hij immers een goede indruk, terwijl Zinckernagel al langer wisselvallig presteert – vaak slecht of matig, zelden goed. Toch hield Deila aan hem vast, wat nu niet meer mogelijk is.

Aanpassing voorbij

Het is nu aan Skoras om die opportuniteit met beide handen te grijpen. In theorie heeft hij er alle troeven voor, maar de praktijk moet nu volgen. In zijn omgeving valt te horen dat de speler zich stilaan klaar voelt voor een rol op de voorgrond. De aanpassing is achter de rug: tijd om te knallen.

Het zou Club goed uitkomen, mocht Skoras Thiago-gewijs opstaan – óók blauw-zwart heeft intussen genoeg geduld getoond. Tegen Union wil het een eerste stap zetten richting de bekerfinale, tegen Eupen wil het aanknopen met de zege na twee keer puntenverlies. Het bestuur verwacht twee keer een goed resultaat.

Club, Deila en – als hij mag spelen – Skoras weten wat gedaan. De druk is hoog.
Enkele bedenkingen:

- de auteur (P-J Calcoen) vergeet dat Homma ook op die positie uit de voeten kan. Skoras is dus, zélfs in afwezigheid van Nusa, niet de enige optie (maar wél de meest logische natuurlijk).

- wat Skoras' statistieken betreft, spreekt hij van 1 goal en 5 assists in 23 officiële wedstrijden, maar is het natuurlijk eerlijker om te kijken naar de effectief gespeelde minuten. Dat geeft al een ander beeld: die ene goal en 5 assists vielen volgens transfermarkt in 640 speelminuten, ofwel het equivalent van amper 7,1 matchen van 90 minuten. Qua verschil in perceptie kan dat wel tellen natuurlijk. Da's ongeveer één goal of assist per 107 gespeelde minuten. Ter vergelijking: Skov (die natuurlijk heel wat meer minuten maakte) zit ongeveer aan één goal of assist per 112 gespeelde minuten. Goals en assists zeggen niet alles, maar de perceptie dat Skoras tot dusver te weinig liet zien vertaalde zich alleszins niet in zijn eindproduct, dat al helemaal niet "onvoldoende is voor een speler die zo veel geld kostte".

Ik zou het zeker toejuichen mocht Skoras door de afwezigheid van Zinckernagel eindelijk eens een paar basisplaatsen op rij krijgen. Boniek (één van de beste Poolse voetballers ooit, onder meer ex-Juventus) vond hem alleszins te goed om "maar" naar Club Brugge te verkassen.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door Peter »

Ik vond het persoonlijk onbegrijpelijk dat hij niet werd ingebracht voor Zinckernagel. Speelt sinds Besiktas aan een hoog niveau en krijgt te weinig kansen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door Tiki Taka »

Peter schreef: 06 feb 2024, 16:11 Ik vond het persoonlijk onbegrijpelijk dat hij niet werd ingebracht voor Zinckernagel. Speelt sinds Besiktas aan een hoog niveau en krijgt te weinig kansen.
Traint die dan zo slecht vraag ik me af ?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef: 07 feb 2024, 08:24
Peter schreef: 06 feb 2024, 16:11 Ik vond het persoonlijk onbegrijpelijk dat hij niet werd ingebracht voor Zinckernagel. Speelt sinds Besiktas aan een hoog niveau en krijgt te weinig kansen.
Traint die dan zo slecht vraag ik me af ?
Heb ik geen zicht op, maar hij moet duidelijk concurreren met Zinckernagel, die op voorspraak van Deila werd gehaald en die bij Standard al Deila's "verlengstuk op het veld" werd genoemd. Ik denk dat de hoofdreden daar moet gezocht worden.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 07 feb 2024, 08:40
Tiki Taka schreef: 07 feb 2024, 08:24
Peter schreef: 06 feb 2024, 16:11 Ik vond het persoonlijk onbegrijpelijk dat hij niet werd ingebracht voor Zinckernagel. Speelt sinds Besiktas aan een hoog niveau en krijgt te weinig kansen.
Traint die dan zo slecht vraag ik me af ?
Heb ik geen zicht op, maar hij moet duidelijk concurreren met Zinckernagel, die op voorspraak van Deila werd gehaald en die bij Standard al Deila's "verlengstuk op het veld" werd genoemd. Ik denk dat de hoofdreden daar moet gezocht worden.
Dat denk ik ook. Het is echter moeilijk te begrijpen voor veel fans wat nu echt de exacte meerwaarde in praktijk is van Zinckernagel op de linkse vleugel. Ik kan het ook niet zomaar benoemen. Hij neemt de ploeg niet echt op sleeptouw vanop links, is ook niet echt een verbale aanstuurder binnen de lijnen en is niet de typische buitenspeler zoals een Skov, Skoras, Nusa,...
maartendr81
Belofte
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door maartendr81 »

Zoals IsO zegt is dit vaak moeilijk in te schatten. Wanneer spelers zeer flexibel zijn in het correct uitvoeren van verschillende taken op het veld, liggen ze vaak in de hoogste schuif bij coaches. Daarom is het voor ons supporters niet altijd duidelijk waarom deze spelers hun plek behouden. Nu ben ik zelf ook wel fan van Skoras (hoewel hij ook niet onmiddellijk de juiste kwaliteiten heeft om links buiten te spelen met een Meyer achter hem, maar je ziet toch dat hij acties wil maken. Ik denk dat, als hij enkele wedstrijden op rij mag starten, we een volledig andere Skoras gaan zien.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door IsO »

Goeie invalbeurt opnieuw van Skoràs, en niet enkel omdat hij scoort.
Levi
A-kern
Berichten: 477
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door Levi »

Dat deze jongen voorheen zo weinig minuten kreeg en steeds voor zinckernagel gekozen werd is echt onbegrijpelijk. Heeft echt wel potentieel.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door IsO »

Gisteren op de website van HNB:
[spoiler]
Miljoenenaankoop Michal Skoras komt eindelijk aan de oppervlakte bij Club Brugge: “Mijn eerste maanden waren niet makkelijk”

Daar is hij éindelijk. Michal Skoras (24) komt aan de oppervlakte na een moeilijke start bij Club Brugge: zijn eerste competitiegoal tegen Antwerp én Man van de Match. Een prijskaartje van 6 miljoen euro, Noa Lang opvolgen én de trainingsintensiteit bij blauw-zwart: het had allemaal wat tijd nodig. Nu het seizoen de ontknoping nadert, heeft Hayen er plots een wapen bij. “Ik had tijd nodig”, zegt Skoras.

Junior Verbeeke
Gisteren om 15:42
Ja, het woord ‘miskoop’ is al gevallen. Michal Skoras werd nog voor het einde van vorig seizoen aangetrokken met een prijskaartje van 6 miljoen euro. De verwachtingen waren groot. 15 goals en 6 assists in 47 wedstrijden: dat moest wel ne goeie zijn. Na zijn overstap van Lech Poznan moest hij Noa Lang vervangen. Het bleken grote schoenen om te vullen. “Natuurlijk waren mijn eerste maanden niet makkelijk”, stamelt Skoras. Het was de eerste keer dat de winger de pers te woord stond. “Ik moest mij aanpassen en had tijd nodig. Het niveau op training ligt hier zoveel hoger (blaast). Maar kijk: nu ben ik klaar.”

Ultrakorte invalbeurten
Skoras stond tijdens de laatste vijf wedstrijden bij Club Brugge telkens in de basis: dat gebeurde dit seizoen nog niet. Volgers en fans van blauw-zwart kunnen zijn raket in IJsland tegen het nietige Akureyri nog voor de geest halen, toen de inmiddels ontslagen Deila een B-team de wei instuurde. Maar verder bleven zijn momenten veelal beperkt tot (ultra)korte invalbeurten.

In oktober haalde Skoras zelfs drie competitiewedstrijden op rij de kern niet. “Gelukkig hebben mijn ploegmaats en de staf mij altijd gesteund”, zegt hij. “Nogmaals: ik had tijd nodig. En die heb ik gelukkig ook gekregen.” Zijn statistieken ogen nochtans niet slecht: 2 goals en 8 assists in 36 wedstrijden, met gemiddeld een dik halfuur speeltijd per match.

Omdat Skov Olsen moeilijk fit raakt, krijgt de Pool nu voluit zijn kans. De fans riepen onder Deila al meermaals om Skoras: hij brengt Club energie en intensiteit toe. Ook al slagen zijn acties nog niet altijd: hij probeert tenminste. “De fans? Ik vind het geweldig om voor deze club te spelen, want ze staan altijd achter ons”, grijnst Skoras. “Ze zijn amazing. Maar uiteindelijk moet het wel nog altijd op het veld gebeuren. En tegen PAOK hadden we gewoon meer moeten scoren.”

Hard gewerkt
Zo ziet Club Brugge zijn miljoenenaankoop alsnog renderen. Tijdens de ontknoping van de Champions’ Play-offs en de Conference League heeft Hayen er zo een volwaardig alternatief bij. “Een groot verschil voor mij? Ja, nu loop ik met een uitstekend gevoel rond omdat ik telkens mag starten”, weet Skoras. “Weet je: ik wil gewoon goed voetbal brengen en mijn ploegmaats aan kansen helpen. Ik heb hard gewerkt voor deze kans.”
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 900
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [8.] Michał Skóraś

Bericht door Vergas Ronald »

Ik ben fan van Skóraś, we hebben hem niet zoveel gezien z'n eerste seizoen, heeft niet de dribbel van Lang of een kanon in zijn been zoals Olsen maar hij werkt hard, is zeer snel en kan ballen. Moet zeker kansen blijven krijgen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Plaats reactie