[7.] Andreas Skov Olsen

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3382
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door IsO »

Pica schreef: 21 apr 2024, 23:09 Non discussie: speler die zichzelf niet fit voelt is niet fit. Kan nooit een topmatch spelen als je niet je eigen lichaam kan vertrouwen.
Helemaal mee eens hoor, alleen denk dat het de meeste supporters niet zozeer ging over spelen/niet spelen, maar wel over het feit dat Skov de groep voortijdig verliet kort voor een belangrijke wedstrijd, terwijl geschorsten als Thiago omwille van de groepsgeest toch waren meegereisd. Maar Hayen heeft dat vertrek ondertussen dus ook gekaderd.
Sanders
Supersub
Berichten: 1130
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Sanders »

IsO schreef: 22 apr 2024, 08:03
Pica schreef: 21 apr 2024, 23:09 Non discussie: speler die zichzelf niet fit voelt is niet fit. Kan nooit een topmatch spelen als je niet je eigen lichaam kan vertrouwen.
Helemaal mee eens hoor, alleen denk dat het de meeste supporters niet zozeer ging over spelen/niet spelen, maar wel over het feit dat Skov de groep voortijdig verliet kort voor een belangrijke wedstrijd, terwijl geschorsten als Thiago omwille van de groepsgeest toch waren meegereisd. Maar Hayen heeft dat vertrek ondertussen dus ook gekaderd.
Persoonlijk gaat het mij niet over het feit dat hij niet speelde, niet wou spelen of niet kon spelen; maar inderdaad over het feit dat hij eerst mee afreist aar PAOK en dan alsnog naar Denemarken reist. Hayen wou duidelijk iedereen belangrijk maken bij de terugmatch, zelfs geblesseerden en geschorsten. Skov krijgt een (mentale) tegenslag te verwerken en gaat naar Denemarken voor een second opinion. Tenzij het een nieuwe blessure is, lijkt het mij dat die second opinion niet hoogdringend was en eventueel ook vrijdag of dit weekend had kunnen gebeuren in Denemarken. En hij heeft in mijn ogen alle recht om een second opinion te vragen; het gaat tenslotte over zijn lichaam en fysieke gezondheid.
Zonder te weten wat er intern werkelijk gebeurd is, heeft dit voor mij alle schijn van een misnoegd persoon die wegvlucht uit onvrede. Zeker omdat we Skov zijn (mentale) voorgeschiedenis al kennen ondertussen. Zijn foto van Kopenhagen op Instagram sterkt mij in deze mening.
Hayen heeft het mooi opgelost in de media na de match. En door onze overwinningen valt deze "strubbeling" veel minder op. Maar het is niet omdat Hayen in de media zegt dat het allemaal niet zo erg is, dat het intern ook gekaderd is. Zonder de interne keuken te kennen, hebben wij daar als supporter geen zicht op.
In mijn ogen heeft hij de groep, op een moment dat de groepsfeer en eenheid een belangrijk item was, verlaten voor iets dat niet hoogdringend was. Hij had perfect vrijdagochtend kunnen doorreizen naar Denemarken.

Nu zijn medespelers zullen hem ondertussen ook wel al kennen en weten wat ze aan hem hebben.
maartendr81
Belofte
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door maartendr81 »

Ik denk dat het sowieso tijd is om hem te verkopen op het einde van dit seizoen. Los van de vele doelpunten die hij, zelfs op belangrijke momenten, voor ons heeft gemaakt, heeft hij toch ook voor veel druk op de verdediging gezorgd door zelf niet mee te verdedigen/druk te zetten. Het is uiteraard niet zo makkelijk uit te drukken als zelf gemaakte doelpunten maar dat weegt toch mee in het geheel. Ik heb doorheen het seizoen vaak opgemerkt dat de man op links bij de tegenstrever alleen stond in onze baklijn en dit maakt het voor sabbe (of wie dan ook op de RB) niet makkelijk. Als we hem nu verkopen krijgen we er tenminste nog een serieuze duit voor gezien zijn cijfers.
Puur vanuit voetballende nostalgie ben ik fan van zijn speelstijl omdat het bovengemiddeld technisch is en mooi oogt. Maar zeker in onze speelstijl is er meer nodig dan dat.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door Tiki Taka »

Deze man zal niet meer spelen voor Club, zo ziet het er toch naar uit.
Hoog tijd om hem te verkopen.
Jammer dat hij geen echte teamspeler is, is nochtans intrinsiek een absolute topper.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3382
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [7.] Andreas Skov Olsen

Bericht door IsO »

Hayen op HNB over Skov:
[spoiler]
Club Brugge-coach Nicky Hayen schept duidelijkheid rond situatie Skov Olsen: “Onenigheid met clubdokters? Daar klopt helemaal niets van”

Club Brugge speelt ook tegen Genk zonder sterkhouders Simon Mignolet en Andreas Skov Olsen. Rond die laatste was commotie ontstaan toen hij vanuit Griekenland plots naar Kopenhagen vloog. Maar volgens coach Nicky Hayen gebeurde dat in consensus. “We gaan hem nog zien spelen dit seizoen”, zegt Hayen.

Junior Verbeeke
Vandaag om 14:09

Het verhaal is ondertussen bekend. Skov Olsen, die al even sukkelt met een liesblessure, vloog vorige week met de groep mee naar Thessaloniki, maar vertrok vanuit Griekenland plots naar zijn thuisbasis Kopenhagen. Daar wou hij een second opinion over zijn situatie. “Skov keert vrijdag terug uit Denemarken. Dan gaan we zijn revalidatie hier verderzetten”, aldus coach Nicky Hayen. “Die beslissing is genomen in samenspraak met de medische staf en het management van Club Brugge.”

Ook geen Nielsen en Mignolet
Dat Skov zou vertrokken zijn na een onenigheid met de clubdokters is volgens Hayen niet correct. “Daar klopt helemaal niets van”, zegt Hayen. “Onze medische staf werkt uitstekend, en die experten hebben hun connecties in het binnen- en buitenland. Het was voor Skov beter om zijn revalidatie op die manier verder te zetten.” Ondertussen zijn we woensdag wél halfweg de play-offs. “Of we hem nog terugzien dit seizoen? Wees daar maar zeker van”, stelt Hayen.

Ondertussen werd duidelijk dat Nordin Jackers woensdag opnieuw in doel staat tegen zijn ex-ploeg Genk. “Simon Mignolet is nog steeds niet fit”, legt Hayen uit. “Dat Nordin het fantastisch doet en ik straks een keuze moet maken? Dat zijn luxeproblemen. Ik heb het liever op die manier, dan dat ik te weinig opties heb. Dan wil dat zeggen dat iedereen op topniveau aan het presteren is.” Ook voor Casper Nielsen komt Genk te vroeg: hij mikt op de verplaatsing van zondag naar Limburg.
Plaats reactie