[09.] Jelle Vossen

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door Fire »

so true!!!
For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door Tiki Taka »

Jelle je bent een sympathieke gast, maar of je nog echt nog een meerwaarde kan zijn voor Club, daar heb ik sterke twijfels bij.
Die 2 kopballen tegen Gent die je liet liggen ?! Je kon eerder op het seizoen ook je weinige kansen die je kreeg niet grijpen.
Laatst gewijzigd door Tiki Taka op 22 mei 2018, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gratchski
Sleutelspeler
Berichten: 4743
Lid geworden op: 29 mei 2016, 21:15
Locatie: 313

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door Gratchski »

nuttige speler in de kern.
"Just because you are offended, doesn't mean you are right."
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door Tiki Taka »

Gratchski schreef: nuttige speler in de kern.
Dat hij Belg is en zich kan schikken in een rol als bankzitter zal ervoor zorgen dat hij hoogstwaarschijnlijk volgend seizoen nog bij Club speelt.
Puur voetballend moet men durven stellen dat het niet meer genoeg is wat hij brengt bij Club.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door IsO »

Tiki Taka schreef:
Gratchski schreef: nuttige speler in de kern.
Dat hij Belg is en zich kan schikken in een rol als bankzitter zal ervoor zorgen dat hij hoogstwaarschijnlijk volgend seizoen nog bij Club speelt.
Puur voetballend moet men durven stellen dat het niet meer genoeg is wat hij brengt bij Club.
Wat een zever. Alsof hij puur voetballend plots minder zou zijn op zijn 29ste dan op zijn 28ste. Zijn kwaliteiten zijn nog altijd dezelfde. En die zijn ons in PO I toch nog van pas gekomen.
GenGhibli
Invaller
Berichten: 677
Lid geworden op: 15 apr 2018, 20:07

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door GenGhibli »

Maakt ook wel goaltjes in de CL. Al lastig genoeg voor sommigen. Nee, nee. Laat die maar gewoon hier blijven. Het ene seizoen is het andere niet.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door t4nd »

IsO schreef: Wat een zever. Alsof hij puur voetballend plots minder zou zijn op zijn 29ste dan op zijn 28ste. Zijn kwaliteiten zijn nog altijd dezelfde. En die zijn ons in PO I toch nog van pas gekomen.
Feit is wel dat hij dit seizoen (tijdens de weinige momenten dat hij een kans kreeg) een hoop kansen gemist heeft waar hij vroeger een pak beter gedaan zou hebben. Tegen Gent had ik eerlijk gezegd dat hij die kansen wél binnen zou krijgen omdat hij wat meer vertrouwen had na de 2 vorige PO1 goals.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door IsO »

En up.

hier dus even reageren op TT's uitspraken over Vossen:
Tiki Taka schreef: Met welke eigenschappen gaat Vossen in de Belgische top matchen en Europees het verschil maken?
Nogmaals, destijds bij Genk was die echt top, nu niet meer, vind ik.
En idd, elke mening is subjectief, enkel statistieken en cijfers zijn dat niet.
De realiteit is dat hij 3 goals scoort en dat een spits vnl. wordt beoordeeld op de goals die hij maakt, I know. :coffee:
Penalties scoren dat kan hij wel (nog) als de beste. :grin:
Tiki Taka schreef: Vossen scoort idd 2 penalties en een intikker. Die penalties scoort hij, ok, voor de rest komt hij alleen op de keeper met een zee van ruimte en tijd en mist. Ik blijf er bij, die is geen meerwaarde meer voor Club Brugge, laat staan in de CL... :horen:
Hij zakt in tot aan de middenlijn om een bal op te vragen, wint nauwelijks duels, is technisch zwak en is slakke traag.
Voila, ik ben geen fan van deze Vossen, die destijds bij Genk was van een heel ander kaliber.
Als bankzitter kan hij wel nog van waarde zijn, meer niet, vermoed ik.
Is dit pessimistisch zijn? Nee, dit is gewoon de realiteit.
Vossen heeft inderdaad niet de snelheid van Dennis en niet de kracht of het lichaam van Wesley. Nooit gehad trouwens. Ook niet in zijn 'topperiode' bij Genk. Hoewel hij onder MPH en onder Leko sowieso anders speelt dan destijds bij Genk, moet hij het nog altijd hebben van dezelfde kwaliteiten: hard werken, slim lopen, goed positie kiezen en een neus voor goals (jawel! ik kom er dadelijk op terug). Daardoor weegt hij ook op een verdediging, al is het dan op zijn manier.

Jammer genoeg zijn er (bijvoorbeeld) geen xA- of xG-statistieken beschikbaar voor de Belgische competitie, laat staan xG-chain. Dus moeten we het doen met de effectieve goals en assists die een speler maakt. Zeer onvolledige graadmeter voor de kwaliteiten van een spits (denk maar aan Lukaku die de bal laat passeren of Giroud die voor Frankrijk op het WK niet één keer tussen de palen schoot; hun meerwaarde was er maar is zeer moeilijk in statistieken te vangen), maar goed, here we go.

Ik maak hieronder geen onderscheid tussen goals en assists. Telkens is de speler rechtstreeks betrokken bij een doelpunt: als aangever of als doelpuntenmaker. Verder reken ik niet 'per match', maar reken ik 'per effectief gespeelde 90 minuten'. Als je 2 keer scoort in 2 invalbeurten van 15 minuten ben je efficiënter dan als je 2 keer scoort in 2 matchen waar je telkens de 90 minuten volmaakt.

1ste stelling: Vossen bij Genk was wél top

Vossen bij Genk:

0.7089 goals+assists/90 gespeelde minuten (alle competities)
0.5571 goals+assists/90 gespeelde minuten (PO I)

Vossen bij Club:

0.7666 goals+assists/90 gespeelde minuten (alle competities)
0.7915 goals+assists/90 gespeelde minuten (PO I)

Conclusie:
1) Vossen bij Club is efficiënter dan Vossen bij Genk.
2) Vossen in PO I bij Club is nog iets efficiënter dan Vossen in de reguliere JPL bij Club. En die efficiëntie heeft niks van doen met penalties. Geen enkele penalty gescoord in PO I.

2e stelling: Vossen is hoogstens bankzitter bij Club

Vossen vs andere Club-aanvallers (minuten gespeeld voor Club, alle competities):

Dennis: 0.9255 goals+assists/90 gespeelde minuten (kanttekening: veelbelovend, maar moet nog bevestigen)
Vossen: 0.7666 goals+assists/90 gespeelde minuten
Diaby: 0.7620 goals+assists/90 gespeelde minuten
Wesley: 0.5678 goals+assists/90 gespeelde minuten

Vossen vs andere Club aanvallers (minuten gespeeld voor Club, PO I)

Diaby: 0.9845 goals+assists/90 gespeelde minuten
Vossen: 0.7915 goals+assists/90 gespeelde minuten
Wesley: 0.75 goals+assists/90 gespeelde minuten
Dennis: amper gespeeld in PO I

Ik vul later misschien nog aan.
Gebruikersavatar
Generaloberst
Invaller
Berichten: 856
Lid geworden op: 22 aug 2016, 09:29

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door Generaloberst »

lol..met statistiek kan je alles bewijzen :teach: :D (maak onderscheid tussen veldgoals en penalties eens ;-) )

Mooie analyse, maar Vossen is echt geen meerwaarde meer voor dit team. Daarmee doe ik zijn prestaties niet af, maar wegen op een verdediging doet hij (niet) meer. Penalties scoren, tja, soit, ge moet ze er in trappen, maar voor de rest komt hij weinig tot kansen, laat staan dat hij ook samenspeelt. Hiermee bedoel ik dat hij dikwijls de verkeerde keuze maakt (in passes etc) en dat je dit met zijn ervaring, toch al beter zou moeten kunnen. De aanvoer moet komen van achter de spitsen, maar deze moeten ook samenspelen/werken, en daar ontbreekt de chemie. vossen is niet de toekomst van FCB, Wesley en anderen (vul zelf in) wel. Vossen is goed als backup en invaller, maar basisspeler is hij imo niet meer.
Laatst gewijzigd door Generaloberst op 30 jul 2018, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3336
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door IsO »

Generaloberst schreef: lol..met statistiek kan je alles bewijzen :teach: :D (maak onderscheid tussen veldgoals en penalties eens ;-) )

Mooie analyse, maar Vossen is echt geen meerwaarde meer voor dit team. Daarmee doe ik zijn prestaties niet af, maar wegen op een verdediging doet hij (niet) meer. Penalties scoren, tja, soit, ge moet ze er in trappen, maar voor de rest komt hij weinig tot kansen, laat staan dat hij ook samenspeelt. Hiermee bedoel ik dat hij dikwijls de verkeerde keuze maakt (in passes etc) en dat je dit met zijn ervaring, toch al beter zou moeten kunnen. De aanvoer moet komen van achter de spitsen, maar deze moeten ook samenspelen/werken, en daar ontbreekt de chemie. vossen is niet de toekomst van FCB, Wesley en anderen (vul zelf in) wel. Vossen is goed als backup en invaller, maar basisspeler is hij imo niet meer.
Ik haal er tenminste aan. Jullie doen geen enkele moeite om jullie stellingen te onderbouwen, noch met statistiek, noch met argumenten.

Penalties zijn trouwens ook goals. Je kan er zowaar zelfs al eens een match mee winnen. 13 penalties binnengeschoten voor Club, waarvan minstens 4 wedstrijdbepalend, want in matchen die we met 1 goal verschil wonnen.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5319
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door Tiki Taka »

IsO schreef:
Generaloberst schreef: lol..met statistiek kan je alles bewijzen :teach: :D (maak onderscheid tussen veldgoals en penalties eens ;-) )

Mooie analyse, maar Vossen is echt geen meerwaarde meer voor dit team. Daarmee doe ik zijn prestaties niet af, maar wegen op een verdediging doet hij (niet) meer. Penalties scoren, tja, soit, ge moet ze er in trappen, maar voor de rest komt hij weinig tot kansen, laat staan dat hij ook samenspeelt. Hiermee bedoel ik dat hij dikwijls de verkeerde keuze maakt (in passes etc) en dat je dit met zijn ervaring, toch al beter zou moeten kunnen. De aanvoer moet komen van achter de spitsen, maar deze moeten ook samenspelen/werken, en daar ontbreekt de chemie. vossen is niet de toekomst van FCB, Wesley en anderen (vul zelf in) wel. Vossen is goed als backup en invaller, maar basisspeler is hij imo niet meer.
Ik haal er tenminste aan. Jullie doen geen enkele moeite om jullie stellingen te onderbouwen, noch met statistiek, noch met argumenten.

Penalties zijn trouwens ook goals. Je kan er zowaar zelfs al eens een match mee winnen. 13 penalties binnengeschoten voor Club, waarvan minstens 4 wedstrijdbepalend, want in matchen die we met 1 goal verschil wonnen.
Waar haal je die cijfers? Alvast bedankt om deze cijfers te hebben opgelijst en er je tijd te hebben voor genomen.
Idd, zonder zijn penalties zou het al heel wat minder fraai ogen, toch een belangrijke kanttekening.
Soit, hij heeft in zijn 1ste competitie match 3 keer gescoord, en ik hoop van harte dat hij hierdoor vertrokken is.
Want een spits met vertrouwen kan soms ongelofelijke dingen doen.
Neemt niet weg dat ik geen fan ben van deze Vossen en dat hoeft ook niet, zolang hij maar presteert.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door Cedrinho »

Gelezen op FB:

Zware blessure voor Jelle (vrees voor kruisbandletsel of gescheurde ligamenten). Morgen onder scan want nu gezwollen. Kreeg volle gewicht Beverenspeler op geblokkeerde knie. Hoorde iets kraken. Mogelijk seizoen voorbij in ergste geval. Bron: pa van Jelle.
zegmaardag
Invaller
Berichten: 938
Lid geworden op: 07 jun 2016, 22:21

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door zegmaardag »

Cedrinho schreef: Gelezen op FB:

Zware blessure voor Jelle (vrees voor kruisbandletsel of gescheurde ligamenten). Morgen onder scan want nu gezwollen. Kreeg volle gewicht Beverenspeler op geblokkeerde knie. Hoorde iets kraken. Mogelijk seizoen voorbij in ergste geval. Bron: pa van Jelle.
Dat zou voor hem echt wel kut zijn... Hopelijk zo eeg niet!
Was trouwens ALTIJD een gele kaart. Al gefloten od niet...
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door Cedrinho »

Nog altijd geen nieuws over zijn blessure???
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: [09.] Jelle Vossen

Bericht door Maximus »

3 maand out. Heeft scheurtje in ligamenten van de knie.
Gesloten