[20.] Hans Vanaken

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Cedrinho »

Misschien is het dan gewoon omdat ik de prestaties van Vanaken intussen "gewoon" geworden ben. Hij blijft constant presteren, nu al 2 seizoenen op hoog niveau, terwijl je bij Mechele, Rits en Schrijvers gewoon ziet dat ze steeds beter worden. Mogelijk daarom dan dat ik die 3 dit seizoen iets hoger inschat terwijl ik meer kritiek heb op Vanaken wanneer hij eens een mindere dag heeft.
Gebruikersavatar
leem
A-kern
Berichten: 579
Lid geworden op: 13 jun 2016, 08:49

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door leem »

Zijn standaarden komen vooral steeds hoger te liggen: vroeger kon hij nog eens een match spelen waar hij eerder afwezig was, terwijl hij nu altijd op zijn minst een oerdegelijke partij speelt, zijn stempel drukt en de ploeg doet draaien. Dat vind ik heel erg knap. Nu moet hij ook zijn bovengrens nog verder gaan verleggen.
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Khas »

Hij is ook op een manier slachtoffer van het systeem. Als het bij hem even niet goed lukt, dan valt het keihard op, omdat de ploeg volledig rond hem draait.
Hans is er zeker niet slechter op geworden, in tegendeel.
We mogen in onze handen wrijven dat die in 2016 niet vertrokken is.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Fire »

Dat Hans nog maar even blijft. Geweldige voetballer en er staat ne goeie kop op.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
vanGentmaarvoorClub
Basisspeler
Berichten: 1750
Lid geworden op: 13 jul 2016, 22:44

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door vanGentmaarvoorClub »

Verlengd tot 2024. Prachtig nieuws
Schitterend filmpje trouwens op de app. Vanaken Vanons
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door t4nd »

Beste transfer van Club dit seizoen: contract van Hans verlengen :D
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Blackburn »

Heerlijk nieuws...
En ondertussen zijn de kleutertjes in anderlecht nog steeds met kak naar elkaar aan het smijten... straks nog 3 ptn voor kvm en deze dag kan niet meer stuk
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Alethio »

Brengt ons eigenhandig naar de CL. Elke cent van dat nieuw contract waard.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Alethio schreef: 28 aug 2019, 22:50 Brengt ons eigenhandig naar de CL. Elke cent van dat nieuw contract waard.
So true, hele dikke match, en niet enkel door die goal
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door PetjeFCB »

Deli, al 10 keer zijn transfersom terugbetaald. Topper!

Wat een match, niet goed voor men hart, maar YEEEEEESSSSSSSSS!!!!!!!!!


:Flag: :Flag:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door DavidVM »

Hans, I love you!!!
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door JRut »

Hans, kerel, ik wist niet dat ik zo geil kon worden van een vent. Waan-zin.
#hetishierbeter
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3277
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door IsO »

Interview met Hans in HLN:
[spoiler]
Vanaken klaar voor een nieuwe Champions Leaguecampagne: “Ben benieuwd naar mezelf”
NIELS POISSONNIER 17 september 2019 20u00

Hij leunde erop. Stak hem onder zijn oksel. Straalde ernaar. En zelfs toen-ie van zijn koffie dronk, bleef hij hem vasthouden. Hans Vanaken (27) – onafscheidelijk met de Champions Leaguebal – over het summum: “Wat we gedaan hebben, is straf. Maar nú begint het pas.”

“Er zijn destijds op dinsdag- en woensdagavond vaak discussies geweest, ten huize Vanaken. Ik wilde zo lang mogelijk opblijven. Zeker als Arsenal speelde – ik was fan. Ik kon er niet tegen als ze verloren, zocht dan altijd naar een excuus. Terwijl mijn vader en mijn broer bewust nog wat extra olie op het vuur gooiden. Als ik daar nu aan terugdenk hoe ik me toen zo kon opjagen... (lachje) Omdat ik nog maar een jaar of ­negen was, moest ik vaak al na de eerste helft naar bed. Maar ik probeerde altijd weer wat tijd te ­rekken. Om toch nog wat extra minuten te kunnen kijken. (mijmert verder) En dan de volgende ochtend Teletekst opzetten, om de uitslagen te weten. Pagina 500. Of 504 voor de Belgische competitie. 505 de stand, 506 de topschutters... Iedereen kent die ­cijfers toch nog?”

Natuurlijk. Welk Champions Leaguemoment ga je nooit ­vergeten?

«De punter van Ronaldinho tegen Chelsea. (enthousiast) En de volley van Zidane natuurlijk, in de ­finale tegen Leverkusen. Fenomenaal was dat. Zulke doelpunten vergeet je niet. Weet je, als kind droom je van zulke goals. Van dat soort wedstrijden. Van die hymne. Het blijft speciaal.»

Zijn je ploegmaats je de voorbije weken komen bedanken?

«Waarom?»

Omdat je met je drie goals de kwalificatie mee bewerkstelligd hebt.

«Nee. Ze hoeven dat ook niet te doen. Iedereen heeft goed en volwassen gespeeld. Oké, ’t begin in Kiev en Linz was niet goed – we werden twee keer overlopen –, maar het is positief dat we rustig bleven en de match toch nog naar onze hand konden zetten. (denkt) Het is straf wat we gedaan hebben. We mogen daar zeker niet te licht over gaan. Dinamo Kiev mag dan Manchester United niet zijn, veel mensen hadden er geen rekening mee gehouden dat we de groepsfase van de Champions League zouden halen.»

Wat het allemaal des te mooier maakt voor jullie: de wereldtop wacht de komende weken. ­Neymar, Eden, Sergio Ramos, Icardi, Falcao...

«De ontlading was na LASK Linz al groot – de Champions League kan je niet vergelijken met de Europa League. Zeker nu. Real, PSG, Galatasaray: wat een poule! Zes echte topmatchen. Maar we mogen niet tevreden zijn dat we in de groepsfase zitten. Nú begint het pas.»

Akkoord dat het duel met Galatasaray meteen cruciaal wordt?

(knikt) «Eigenlijk moeten we winnen, want dan zetten we meteen een mooie stap richting die derde plaats. Het lijkt me logisch dat we daar met Galatasaray zullen voor strijden. Daarnaast kunnen we ons meten met de absolute top. Hoe ver staan we als ploeg ten ­opzichte van Real en PSG? Wat kunnen we tegen hen inbrengen? We zullen geen twintig kansen creëren, maar één of twee kan genoeg zijn om een goed resultaat te halen. Je weet nooit, hé, dat we kunnen verrassen.»

Ben je benieuwd naar jezelf?

«Jawel.»

Waar kijk je het meest naar uit? Bernabéu? Parc des Princes?

«De setting maakt me niet uit. De stadions van Atlético en Dortmund waren ook fantastische ­decors om in te voetballen, maar of er nu 80.000 supporters zitten, 30.000 of 14.000 zoals in Linz, daar ben ik niet mee bezig. Ik ga wel rondkijken en genieten in Bernabéu, maar ’t is niet zo dat mijn hart er sneller van zal slaan. Laat staan dat ik op mijn benen ga trillen. Die aan de andere kant van de tunnel hebben ook maar twee armen en twee benen, hoor.»

Zij staan wel elke week in die tunnel.

«Ja, maar wij zijn Club Brugge. En als we straks naar Madrid, Parijs en Istanbul gaan, zullen we dat met onze kwaliteiten doen. Vorig jaar is gebleken dat er tegen elke ploeg íets mogelijk is. Toch als je van je eigen sterkte uitgaat. Je moet je niet altijd aanpassen, denken hoe je hen kan stoppen en achteruit kruipen. Nee, je moet laten zien dat je goed kan voetballen, proberen hén pijn te doen. Want de ruimte zal er zijn – die ploegen willen ook voetballen, hé.»

Neymar of Eden: als je een dag één van hen zou mogen zijn, wie kies je dan?

(denkt lang na) «Eden. Het zijn ­natuurlijk allebei enorm goeie voetballers, maar hoe Hazard in het leven staat... Zó chill, zó rustig. Da’s mooi om te zien. Ondanks al die aandacht blijft hij gewoon zichzelf. Je moet je ook niet anders gaan gedragen omdat je plots ik-weet-niet-hoeveel geld verdient of bij Real speelt. In een bedrijf is dat niet anders. ’t Is niet omdat je promotie hebt gekregen, dat je ineens uit de hoogte moet doen tegenover je collega’s.»

Over verandering gesproken: hoe anders is het voor jou voetballen onder Clement dan onder Leko?

«Het systeem verschilt natuurlijk, maar er was vroeger ook iets minder vrijheid. Van Leko moest ik vaak links blijven en mocht ik zelden eens naar rechts uitwijken. Dat is niet altijd leuk als nummer tien. Ik was het gewoon om te kunnen wat ik deed. Kijk, nu ga ik misschien ook zeventig procent van de tijd naar links uitwijken, maar ik heb wel het gevoel dat ik kan kiezen.»

Je staat bij momenten ook zo hoog dat je precies de tweede spits bent.

«De coach denkt dat ik zo nog beslissender kan worden. Want als je de bal tussen de verdedigers gaat ophalen, is het moeilijk om te scoren of assists te geven. De spelers achter me moeten het spel nu op gang brengen, en de bal bij mij zien te krijgen. Oké, ik raak daardoor misschien twintig à dertig ballen minder in een match – wat niet altijd fijn is en zeker in het begin frustrerend was –, maar diegene die ik raak, zullen wel efficiënter zijn.»

Op een schaal van 1 tot 10: hoe gelukkig is Hans Vanaken dezer dagen?

(zonder nadenken) «Tien.»

Excuseer?

«Tien, ja. Omdat ik alles heb wat ik moet hebben. Ik kan over niets klagen. Ik ben graag bij Club, ik speel en ik heb thuis een leuke, mooie, sympathieke vrouw. (snel) En een leuk hondje. Zowel sportief als privé ben ik perfect gelukkig. Onlangs nog ben ik ­peter geworden van het tweede dochtertje van Jelle (Vossen, red.). Het geluk wordt me soms echt in de schoot geworpen. Dat zoiets in het voetbal nog kan ook. Jelle vond me destijds – toen we tegenstanders waren – nog een eikel. Maar sinds we samen bij Club spelen, klikt het. (grijnst) Van ­eikel tot suikernonkel. Voilà, je hebt je titel al.»

Hmmm. Weet je eigenlijk waarom ik vroeg hoe gelukkig je bent?

«Zeg eens.»

Je bent 27 en er is weer een mercato voorbij zonder concrete interesse uit het buitenland.

(rustig) «Soms denk ik wel eens: ‘Ik doe het toch goed? Waarom komt er dan niets?’ Het klopt dat ik de voorbije transferperiode niets vernomen heb. Ook niet van Ajax. Maar elke buitenlandse ploeg heeft tegenwoordig een goeie scouting en genoeg beeldmateriaal. Dus als het zo is, dan is het zo, hé.»

Je had ook tegen je makelaar kunnen zeggen: ‘Zoek me eens een goeie Europese subtopper.’

«Maar dat wil ik niet. Ik wil niet dat Evert (Maeschalck, red.) een ploeg zoekt voor mij. Die club moet mij willen. Dát is het belangrijkste. En als er geen ploegen zijn die het in me zien, of weet ik veel, dan moet ik me daar ook niet druk in maken.»

Je hebt het voorbije jaar de Gouden Schoen gewonnen, meermaals gescoord in de Cham­pions League en twee keer mogen invallen bij de Rode Duivels. Sorry dat ik het moet zeggen, maar als er nu geen club is komen aankloppen...

«Het kan dat het momentum voorbij is, ja. Dat vraag ik mezelf ook af. Nu, ik heb het al eens gezegd: als ik hier tien jaar kan voetballen, zal ik ook heel blij zijn en ga ik mijn carrière mooi kunnen afsluiten. Ik heb daar echt geen problemen mee. Ik ben hier heel gelukkig en blij.»

Voel jij je ook echt een Rode Duivel?

«Euhm... (stilte) In zekere zin wel. Ik heb twee caps en het is nu al een jaar dat ik onafgebroken opgeroepen word. Dat wil wel iets zeggen, want het is een kern met veel kwaliteiten en veel talent. Erbij horen is leuk. Al hoop je natuurlijk altijd om meer te mogen spelen.»

Dat je tegen San Marino en Schotland niet eens mocht invallen – in tegenstelling tot Verschaeren en Raman – , was voor velen een verrassing, gezien de blessure van Eden. Hoe heb jij die interlandperiode beleefd?

«Ik ben in Glasgow ontgoocheld op het vliegtuig gestapt. Het is mooi voor Yari en Benito dat ze hebben mogen debuteren, maar ik had ook willen invallen. Da’s toch normaal? Na Cercle zaten er ook tien ontgoocheld in de kleedkamer of thuis. Bij de Rode Duivels is dat niet anders. Er waren er nog die zullen gehoopt hebben om te mogen spelen, nu Eden er eens niet bij was. Maar uiteindelijk is het aan de bondscoach om keuzes te maken. Ik kan daar niets aan veranderen. Behalve dan mijn stinkende best blijven doen bij Club.»

Heeft Martínez je een uitleg ­gegeven?

«Neen en dat hoefde ook niet. Of het nu bij Lommel, Lokeren, Club of de Rode Duivels is, ik heb geen uitleg nodig als ik niet mag spelen.»

Probeer toch eens in het hoofd van de bondscoach te kruipen. Waarom passeert hij jou?

«Geen idee. (denkt) Hij weet intussen wat mijn kwaliteiten zijn en hoe ik het best tot mijn recht kom. Op training gaat het natuurlijk sneller dan bij Club – je speelt er met de wereldtop – , maar het is niet dat ik er niets goed doe. Ik vind het net leuk dat je snel moet handelen. En ik heb niet het gevoel dat ik daar door de mand val.»

De selectie voor het EK halen wordt hoe dan ook niet simpel.

«Sowieso. Niet alleen voor mij, maar voor nog een heel deel. Er zijn slechts 23 plaatsjes, terwijl we net een generatie hebben met heel veel talent. Het is afwachten. Ik ga de komende maanden de bondscoach proberen te tonen dat ik erbij hoor. Meer kan ik niet doen. Het belangrijkste is dat ik me op het einde van het seizoen niets kan verwijten.»

Succes.
Gebruikersavatar
Clubpolska
Sleutelspeler
Berichten: 2631
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:16
Locatie: Kluisbergen!

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Clubpolska »

JRut schreef: 29 aug 2019, 07:51 Hans, kerel, ik wist niet dat ik zo geil kon worden van een vent. Waan-zin.
Toen ik op Hans zijn topic klikte had ik ook het woord geil in mijn hoofd, raar :?
Oh Frail.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [20.] Hans Vanaken

Bericht door Pica »

Brute heerser, geschifte statistieken, gaat gewoon los opnieuw de gouden schoen winnen als hij nog 3 maand zo door doet.
Dat hij geen doorverkoopwaarde heeft, dat hij soms loom overkomt, dat hij zo down to earth is, jah dan is het moeilijk om een koopje te doen met hem en dan heb je inderdaad minder interesse. Was ook een laatbloeier é.

Het is mijn mening dat hij op een hoger niveau mee kan, subtop bundesliga bijvoorbeeld, maar het bovenstaande maakt hem moeilijk te verkopen natuurlijk.

En de rode duivels, jah, Martinez heeft keer gekeken wat er zou kunnen aankomen van potentiële basisspeler over x jaar en yaritje opgeroepen en keer laten proeven.
Met het oog op het volgende WK niet onverstandig, maar als het gaat over huidige kwaliteiten, komt dat broekventje niet aan de enkels van Hans.
Plaats reactie