[10.] Mbaye Diagne

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

Deze transfer snap ik eigenlijk totaal niet en lijkt me volledig onnodig...
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Alethio »

Ik ben ook niet helemaal overtuigd van de nood van deze transfer.

Maar hij mag gerust zijn waarde bewijzen.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Pica »

de mauve kloten zodat ze naar hun plan c/d/e moesten gaan die allemaal brol waren en ze dus met thelin en twee halve spitsen overzitten tem de winter

Roofe is blijkbaar langer out ook
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

Pica schreef: 03 sep 2019, 10:30 de mauve kloten zodat ze naar hun plan c/d/e moesten gaan die allemaal brol waren en ze dus met thelin en twee halve spitsen overzitten tem de winter

Roofe is blijkbaar langer out ook
Kan me niet voorstellen dat Vince en Bart zoveel geld zouden spenderen net om anderlecht te kloten, en als het toch zo zou zijn dan is het echt slecht beleid (wat ik me dus absoluut niet kan voorstellen)
Gebruikersavatar
Fire
Sleutelspeler
Berichten: 2863
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:55
Locatie: Leuven

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Fire »

DavidVM schreef:
Pica schreef: 03 sep 2019, 10:30 de mauve kloten zodat ze naar hun plan c/d/e moesten gaan die allemaal brol waren en ze dus met thelin en twee halve spitsen overzitten tem de winter

Roofe is blijkbaar langer out ook
Kan me niet voorstellen dat Vince en Bart zoveel geld zouden spenderen net om anderlecht te kloten, en als het toch zo zou zijn dan is het echt slecht beleid (wat ik me dus absoluut niet kan voorstellen)
3.5 mio is naar de normen van de huidige mercado en de tweede keer op rij CL niet zoveel geld meer.
Je zet er je grootste concurrent een stevige hak mee. Als anderlecht nog eens een brol seizoen draait (en zonder deftige spits lijkt die kans erg groot) nemen we een grote voorsprong om nog langer de marktleider van t Belgisch voetbal te blijven. En dat is waar Bart en Vince mee bezig zijn.

Daarnaast krijg je er een rasechte goalgetter bij. Valt hij door de mand ligt je de optie niet en heb je nog Openda en Vossen achter de hand. Doet hij het goed kunnen we op t einde van t seizoen kijken wat we doen.

Ik snap de transfer wel, maar blijf met het gevoel zitten dat mauf een hakzl zetten zeker meespeelde.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

For the Good of the Game? For the Love of the Many!
:fire:
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

Een harde boodschap, makelaars die definitief buitenspel worden gezet, een jas over zijn hoofd… Hoe Club Brugge Galatsaray-spits Mbaye Diagne (27) wegkaapte voor de neus van anderlecht, leest als een spannende thriller. Het gevolg was euforie bij blauw-zwart en wanhoop bij paars-wit. Reconstructie van een intense transferstrijd.

Zondagavond in Brussel-Zuid. Mbaye Diagne is met de Eurostar vanuit Londen onderweg naar Brussel. Hij speelde vrijdag nog met Galatasaray tegen Kayserispor, maar reisde daarna naar Europa in afwachting van zijn transfer. In het station wacht zowel een delegatie van Club Brugge als eentje van anderlecht hem op. RSCA stuurt ook een mannetje naar de luchthaven van Zaventem om mensen uit zijn entourage op te halen, want officieus is de deal met anderlecht helemaal rond. Alleen belde Club Diagne kort voor het instappen op de trein. Het spreekt duidelijke taal: “Wij willen je graag en bieden je Champions League-voetbal tegen Real Madrid, PSG en Galatasaray.”

In een fractie van een seconde draait de Senegalees de knop om. Liever blauw-zwart dan paars-wit. Bij aankomst in Brussel wordt hij – gelukkig voor hem – het eerst gespot door de Brugse chauffeur. Omdat Diagne de confrontatie met de anderlecht-clan wil vermijden, leidt Club hem weg met een jas over zijn hoofd. Anoniem. De Brusselaars zoeken hem tevergeefs in het station, maar dan zit de aanvaller allang op de E40 richting Brugge.

Igor de Camargo

Nochtans was Mbaye Diagne niet de eerste naam waaraan Club dacht. Vorige week oordeelde trainer Philippe Clement dat hij eigenlijk nog een targetman kon gebruiken. De coach wil altijd en overal een grote spits om soms powerplay te kunnen spelen. De eerste kandidaat op tafel is een echte verrassing: Igor de Camargo (36). Verschillende bronnen binnen en buiten KV Mechelen bevestigen ons dat Brugge aanklopte voor de Braziliaanse Belg. De Camargo is goedkoop, maar straalt ervaring en professionaliteit uit. De Bruggelingen bieden Malinwa circa 750.000 euro voor de aanvaller die nog maar één jaar contract heeft. Alleen zien ze Achter de Kazerne het vertrek van De Camargo niet zitten.

Op zondag verandert Club Brugge het geweer dan maar van schouder. Het budget is toch groot genoeg. Assistent Carl Hoefkens kent Mbaye Diagne nog van zijn uitleenbeurt aan Lierse in 2014 en ziet in hem de geknipte aanwinst. Met zijn 1m91 en 43 goals in twee seizoenen bij Kasimpasa en Galatasaray beantwoordt de Afrikaan aan het gezochte profiel. Bij die doelpunten zitten wel 15 penalty’s, maar dat is niet erg.

Wat Bart Verhaeghe en Vincent Mannaert evenmin afschrikt, is dat anderlecht bezig is met die deal. Integendeel. In het voetbal veranderen spelers wel vaker van gedacht op het laatste moment of als ze opeens betere opties hebben. Jelle Van Damme, Adrien Trebel… Ze lieten Brugge ooit ook stikken. You win some, you lose some.

Vanuit Jan Breydel sturen ze naar anderlecht gewoon de boodschap: Sorry, maar business is business. Dat dit als een mokerslag binnenkomt bij Marc Coucke en Michael Verschueren, kunt u zich wel voorstellen. Dan wint paars-wit eindelijk eens – nota bene tegen leider Standard –, maar enkele uren na de match praat ­iedereen al over de Brugse kaping van Diagne. Het Brusselse bestuur is aangeslagen.

Al had anderlecht ook sneller kunnen (en moeten) toeslaan. Hun eerste contacten met Mbaye Diagne dateren al van vorige week woensdag. Het is pas 26 augustus als paars-wit een akkoord bereikt voor een huur met aankoopoptie van ­Diagne, waarmee ze zijn komst snel kunnen afronden. Maar Verschueren botst daarna op twee problemen. Ten eerste zijn er behoorlijk veel managers betrokken bij dit dossier. Van de zoon van Fabio Capello tot de Italiaanse makelaar Daniele Boaglio en de Belgische zaakwaarnemer Santosh Verhulst, die de commissie moeten delen. En als er één iets is waar Verschueren van gruwelt sinds de zaak Propere Handen… Daarom probeert de RSCA-manager een aantal makelaars buitenspel te zetten. Hij reist zelf naar Monaco om tijdens de Cham­pions League-loting persoonlijk te onderhandelen met Galatasaray en laat zich daar bijstaan door één bekende zaakwaarnemer die de Turkse club naar eigen zeggen goed kent: Christophe ­Henrotay.

Het gevolg laat zich raden. Alle andere makelaars zijn boos en zo wordt de zaak Diagne nog complexer.

Daarnaast is er nog een tweede probleem. De eerste keuze van Vincent Kompany is eigenlijk niet Mbaye Diagne, maar Papiss Cissé van Alanyaspor. Die is wel al 34 jaar, maar Kompany kent hem nog van zijn periode bij Newcastle, toen hij daar 37 keer scoorde. anderlecht werkt ook aan dat dossier en om het strikt geheim te houden, gebruiken de ingewijden zelfs een codenaam. Net zoals ze Kompany Jean-Pierre Van Overschelde noemden, spreken ze bij Cissé consequent over Severeyns. Cissé Severeyns, hebt u hem? Papiss Cissé zelf wil graag komen, maar zijn club eist steeds meer en het ultieme bod van RSCA wordt door Alanyaspor afgewezen. Helaas is Mbaye Diagne op dat moment ook geen zekerheidje meer.

Optie voor 13 miljoen

Het is dus ook door getwijfel en gekrakeel dat anderlecht naast de goalgetter grijpt. Het financieel sterkere Club Brugge aarzelt minder lang om toe te slaan en profiteert. Wat Club betaalt, is trouwens niet min. Ze geven nog meer dan wat anderlecht wilde neertellen. Galatasaray maakt daar geen geheim van. Op hun website staat te lezen dat de prijs voor een uitleenbeurt van één jaar 3,35 miljoen euro is. Dat omvat 2,1 miljoen euro loon voor Diagne en 1,25 miljoen euro huurprijs voor Galatasaray. Club heeft ook een aankoopoptie van 13 miljoen euro. Zo kan Diagne in 2020 de duurste Brugse speler ooit worden. Het statement van Club Brugge is duidelijk: Wij zijn de grootste club in België.
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Cedrinho »

DavidVM schreef: 03 sep 2019, 10:08 Deze transfer snap ik eigenlijk totaal niet en lijkt me volledig onnodig...
Ander type speler hé.
Okereke blijft eerste keuze, maar als het nodig blijkt om in het laatste kwartier de match nog te moeten openbreken, dan gooi je Diagne erop. Wat lange ballen spelen, hem diep sturen, minder voetballen maar hopelijk wel scoren.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Alethio »

Wel erg duur voor een backup.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door IsO »

Cedrinho schreef: 03 sep 2019, 11:48
DavidVM schreef: 03 sep 2019, 10:08 Deze transfer snap ik eigenlijk totaal niet en lijkt me volledig onnodig...
Ander type speler hé.
Okereke blijft eerste keuze, maar als het nodig blijkt om in het laatste kwartier de match nog te moeten openbreken, dan gooi je Diagne erop. Wat lange ballen spelen, hem diep sturen, minder voetballen maar hopelijk wel scoren.
En Diagne gaat content zijn met een plek op de bank als hij gelokt werd met de Champions League als argument? Ik ben benieuwd.
Eind vorig seizoen experimenteerde Clement bij Genk wel met soort 4-2-3-1 waarbij Samatta achter Gano speelde. Misschien dat onze coach dat bij ons ook wel eens wil proberen.

En wat de prijs betreft: inderdaad veel geld voor een uitleenbeurt, maar ik ben al blij dat zijn (riant) loon in die 3,35 miljoen is begrepen. Dat was aanvankelijk niet erg duidelijk.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Vergas Ronald »

Alethio schreef: 03 sep 2019, 15:24 Wel erg duur voor een backup.
Is geen backup en komt niet enkel voor invalbeurten, er gaan matchen zijn waar Diagne een breekijzer is voor 't laatste kwartier (of laatste half uur) - Zo was TDS vele jaren goed voor 15 extra punten bij de mauven. We spelen drie competities, da's nog 45 matchen dit jaar, Okereke, Diagne en Openda gaan allen volle matchen spelen. Ze zijn ook totaal verschillend, Okereke is voor wat ik kan zien de betere voetballer, Openda is enorm snel en Diagne is een bruut. Drie verschillende types laat onze trainer toe om met een volledig spel kaarten te spelen.

Deze drie heren is geen probleem, matchen genoeg. Vind wel jammer voor Vossen, waarom blijft die, is niet versleten, kan echt nog van betekenis zijn voor een subtopper zoals Gent of anderlecht.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Vergas Ronald »

Intussen wat beelden gezien van en reacties gelezen over Diagne, toffe kerel en gevaarlijk voor doel maar zijn statistieken zijn een beetje opgeklopt, de helft van zijn 30 goals waren penals, hij had zowel bij Kasimpasa als bij Galatasaray geen concurrentie en zijn neus voor doel is dermate groot dat hij zijn teammaats niet ziet staan. Dribbelt de keeper als een tik opzij 100% goal is, dat gaat 'm hier toch niet moeten doen. Roze sportwagens, gele teenslippers en groen haar storen mij niet, maar moet wel voor 3 punten spelen.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door t4nd »

Vergas Ronald schreef: 03 sep 2019, 22:09 Deze drie heren is geen probleem, matchen genoeg. Vind wel jammer voor Vossen, waarom blijft die, is niet versleten, kan echt nog van betekenis zijn voor een subtopper zoals Gent of anderlecht.

Kom kom, zò slecht is Vossen toch niet? Die kan nog bij een beter team dan die 2 terecht hoor.
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door DavidVM »

De Youtube-fragmenten die ik tot nu toe al gezien heb kunnen me allerminst bekoren

https://www.youtube.com/watch?v=LbDUC2nLlCI 1:26 en 2:06 lijken me tekenend voor zijn mentaliteit

https://www.youtube.com/watch?v=HS6hYtCcnEE
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Vergas Ronald »

DavidVM schreef: 04 sep 2019, 15:15 De Youtube-fragmenten die ik tot nu toe al gezien heb kunnen me allerminst bekoren

https://www.youtube.com/watch?v=LbDUC2nLlCI 1:26 en 2:06 lijken me tekenend voor zijn mentaliteit

https://www.youtube.com/watch?v=HS6hYtCcnEE
Inderdaad, en er zijn ergere voorbeelden. Hij is fysiek en technisch indrukwekkend maar speelt met oogkleppen.

Afbeelding

Drie man alleen door op de keeper, hij heeft de bal in 't midden, hij dribbelt de keeper in deze situatie, het stond misschien al 4-0, dat weet ik niet maar een tik naar links of rechts is altijd goal, keeper kan niks doen. Als hij dat hier doet gaat hij op z'n minst van Vormer één tegen zijn kop krijgen in de kleedkamer. Afin, misschien leert hij snel met hoger niveau teammaats en een goeie trainer. We gaan er veel plezier aan beleven als hij zijn teammaats ziet lopen
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: [10.] Mbaye Diagne

Bericht door Vergas Ronald »

Eerlijk is eerlijk, als Openda opzij tikt 93ste minuut scoort Diagne in de eerste 6 minuten dat hij op ons veld stond, volgde perfect & stond alleen voor doel. Had dit omgekeerd verwacht n.a.v berichten uit Turkije. Match was gedaan en Openda verdiende een goal maar ik had hem daar toch graag 't goeie voorbeeld zien geven.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Plaats reactie