wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Het is gewoon moeilijk te begrijpen dat de ploeg zo zwak begint. Bekerfinale spelen als een slappe dweil (een rechtstreekse prijs!!) en daarna amper verbetering. Dat FCB publiek nodig heeft, vind ik maar een flauw excuus. Andere ploegen spelen ook zonder supporters, maar maken wel iets waar.
Het lamlending spel is eigenlijk het meest storende. Dat het niet lukt, ok, dat kan gebeuren: maar ik zag amper kansen en goede passing...Als dat niet lukt, beuk dan,leg er dan uw kop voor! sommigen sloften ( oa al 3 wedstrijden op rij: hans vanaken) over het veld alsof het al cooldown was. Dat is een mentaliteit die niet past bij FCB.
Ze hoeven geen nieuwe ploeg te kopen, maar een paar meerwaarde - spelers zijn zeker gepast om dit team te versterken.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

't Is simpel hoor. Als je naar de 3 laatste matchen kijkt (de non-match tegen Antwerp vergeet ik even) zie je dat we telkens de betere ploeg waren en eigenlijk elke match hadden kunnen winnen. Feit is dat we 2 keer verliezen door dom balverlies waarbij de tegenstander het mooi afmaakt. Feit is dat we opbouwend te onzuiver zijn waardoor we de tegenstander niet kunnen versmachten.
Je kan zeggen "de bepalende spelers", ik zeg "alle spelers" hebben op dit moment het probleem van onzuiverheid - van die paar procentjes minder. Koppel daaraan een tegenstander die wél zuiver is en je krijgt dit resultaat. Het is niet enkel de fout van Vanaken & Vormer (al zijn die 2 inderdaad niet goed op dit moment), vorig seizoen had een Mignolet bijvoorbeeld die bal net wél aangeraakt zodat het geen goal was - of denk je dat we vorig jaar nooit een kans tegenkregen?
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

t4nd schreef: 24 aug 2020, 14:26 't Is simpel hoor. Als je naar de 3 laatste matchen kijkt (de non-match tegen Antwerp vergeet ik even) zie je dat we telkens de betere ploeg waren en eigenlijk elke match hadden kunnen winnen. Feit is dat we 2 keer verliezen door dom balverlies waarbij de tegenstander het mooi afmaakt. Feit is dat we opbouwend te onzuiver zijn waardoor we de tegenstander niet kunnen versmachten.
Je kan zeggen "de bepalende spelers", ik zeg "alle spelers" hebben op dit moment het probleem van onzuiverheid - van die paar procentjes minder. Koppel daaraan een tegenstander die wél zuiver is en je krijgt dit resultaat. Het is niet enkel de fout van Vanaken & Vormer (al zijn die 2 inderdaad niet goed op dit moment), vorig seizoen had een Mignolet bijvoorbeeld die bal net wél aangeraakt zodat het geen goal was - of denk je dat we vorig jaar nooit een kans tegenkregen?
Er zit toch weinig schwung in het spel van fcb?
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ja, er zit weinig schwung in. Foute looplijnen, pass telkens net achter de man in plaats van in de loop, ... Het team draait op dit moment niet maar je kan dat niet op 1 speler afschuiven.
Filo
Jeugdspeler
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:52

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Filo »

En toch missen ze de sup, de aanmoedigingen en de 12de man die de ploeg vooruitstuwd, er zijn nog ploegen die ze missen, dat zie je ook aan hun resultaten, Antwerp kvm KvK vooral. Heb dit seizoen al bijna alle matchen gezien en heb nog geen enkele goede match gezien
Gebruikersavatar
Jens27
Profvoetballer
Berichten: 330
Lid geworden op: 09 dec 2016, 14:16

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Jens27 »

Uiteraard missen ze de supporters die een belangrijke invloed op een wedstrijd kunnen hebben, zeker in Jan Breydel. Maar dan nog heb je intrinsiek 5x meer kwaliteit in de kern dan Beerschot heeft en die hadden evenmin fans aanwezig. Het ontbreken van supporters gaat er toch ook niet voor zorgen dat Vanaken geen voorzet meer kan trappen of Diatta zijn man plots niet meer voorbij kan?

Hard werken, mentaliteit tonen en vertrouwen tanken. En het een of anders fris konijn op het plein waar we een paar miljoentjes voor spenderen zal ook geen kwaad kunnen. Een beetje geluk mag natuurlijk ook wel. Tegen Charleroi was het toch niet slecht en maakten we eerder aanspraak op 3 punten dan 0. Tegen Beerschot heb je ook pech dat je achter komt wat de match verder bepaalt (en moeilijker maakt) en had er gerust een balletje in gekund aan onze kant. Los daarvan moet het niveau omhoog natuurlijk. Passing moet sneller en preciezer, looplijnen en creativiteit moeten veel beter.

Dat Clement maar Krmencik naar de oorlog stuurt volgende wedstrijd. Die is voorlopig niet echt gelukkig in zijn afwerken maar die wilt tenminste echt wel. Bijt die bal eens in stukken. Dan gaan er weinigen kunnen volgen. Bij Beerschot zag ik die mentaliteit wel.
:hupclub: :hupclub: :hupclub:
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Dikke match van Dennis
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Goeie eerste helft, en nu geven ze het uit handen
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door HeervanBiesen »

FrankFarinaII schreef: 30 aug 2020, 14:55 Goeie eerste helft, en nu geven ze het uit handen
zijn beide ploegen die niet in vorm zijn.
kijk al uit als brugge en genk in vorm is, zijn beiden toch ploegen die fris aanvallend voetbal wille brengen.
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door HeervanBiesen »

eigenlijk domme vraag, maar staat er in onze competitie een max van 3 wissels? omdat in Italië gebeurden afgelopen tijd 5 wissels vanwege de covid.
Blackburn
Profvoetballer
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jul 2016, 10:26

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Blackburn »

Die fluïde 352/433 van vandaag kon me veel meer bekoren dan de statische 352 van de voorbije weken. Rol van Okereke en Dennis daarin, vooral in de eerste helft, was van cruciaal belang
HeervanBiesen
A-kern
Berichten: 625
Lid geworden op: 26 jun 2017, 16:56

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door HeervanBiesen »

Blackburn schreef: 30 aug 2020, 15:39 Die fluïde 352/433 van vandaag kon me veel meer bekoren dan de statische 352 van de voorbije weken. Rol van Okereke en Dennis daarin, vooral in de eerste helft, was van cruciaal belang
is idd veel leuker als er mogelijkheid tt 433 is, dat geeft meer mogelijke driehoeken int spel dus meer aanspeelmogelijkheden.
en de stugge 352 heeft al bewezen europees dat we een te duchten tegenstander zijn, ideaal als dat te combineren valt.
FrankFarinaII

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

al bij al een match die beter was dan hetgene dat ervoor op de mat gelegd werd. Eerste helft was goed, Begin tweede helft waren ze weer ongeconcentreerd en kregen 2 (terechte, hoewel de fout van mignolet wel licht interpreteerbaar was) penalties tegen. Er waren flitsen van spelers (zoals dennis, badji en deketelaere) die laten zien dat ze iets in huis hebben en snel combinatievoetbal aankunnen. De vaste waarden stelden weer enorm teleur. Vanaken is echt rijp voor de bank, buiten zijn doelpunt is hij onzichtbaar, en dit als veronderstelde draaischijf?
6 op 12, niet echt kampioenencijfers, maar bon het kon nog slechter ;-) . Hopelijk herpakken ze zich op een blijvend niveau en komen er nog ECHTE versterkingen, want deze ploeg heeft nood aan nieuwe adem en ideeën.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5323
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Ik vond de 1ste helft de beste van Club van 2020, veel beweging (ook zonder bal), vlotte combinaties, veel pressing en grinta, de goesting/honger droop eraf, enorm van genoten. Hoe je dan zo`n slechte 2de helft op de mat kan leggen blijft me een raadsel.
Eervolle vermeldingen voor; Badji, die heeft veel in zijn mars, alhoewel je echt niet alle gewicht op de schouders van een 18-jarige kan en mag leggen. Dennis was een absolute gesel in de 1ste helft voor Genk. Schrijvers trapt 2 heel goede corners waaruit de 1-2 valt. Er zijn er echt wel een aantal te zeker van hun basisplaats (Vormer, Vanaken, ...)
Ik kijk al uit naar vers bloed, gerichte versterkingen, lees directe meerwaarde spelers.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik vond Schijvers zijn invalbeurt een vrij harde sollicitatie naar een basisplaats naast Vanaken (i.p.v. Vormer dus).
Plaats reactie