wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

LaurensVS schreef: 08 aug 2020, 18:12 Zolang Ruud en Mechele basis staan, kan je als Club geen stappen zetten.
Mensen die dit ontkennen zijn ofwel nostalgisch, of zien het gewoon niet.
Speelden vorig jaar quasi alle wedstrijden in een recordseizoen.
Vormer 14 assists, Mechele stond centraal vanachter in de minst gepasseerde verdediging ooit.
Één slechte match en één hold-up later zouden het plots prutsers zijn.
Kerel
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Ik denk dat de stats vrij duidelijk zijn. Het probleem ligt niet aan Vormer of Mechele, het probleem is gewoon efficiëntie. Dat je dan verliest door een blunder van Mechele maakt het extra pijnlijk.
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Vergas Ronald schreef: 09 aug 2020, 02:37
LaurensVS schreef: 08 aug 2020, 18:12 Zolang Ruud en Mechele basis staan, kan je als Club geen stappen zetten.
Mensen die dit ontkennen zijn ofwel nostalgisch, of zien het gewoon niet.
Speelden vorig jaar quasi alle wedstrijden in een recordseizoen.
Vormer 14 assists, Mechele stond centraal vanachter in de minst gepasseerde verdediging ooit.
Één slechte match en één hold-up later zouden het plots prutsers zijn.
Kerel
We worden inderdaad kampioen, met overschot, klopt.
Maar dat wil toch niet zeggen dat je als ploeg geen stappen mag zetten?
Er zijn altijd posities waar het beter kan, in elke ploeg.
Vormer is de eerste speler die door het ijs zakt als het een tempo hoger gaat. Dat is geen ramp he, ik ben hem eeuwig dankbaar voor hetgeen hij voor ons gedaan heeft, maar het wordt tijd om naar een doublure te zoeken van minstens hetzelfde niveau. Ooit gaat hij er uit moeten, is geen 28 meer. Wanneer gaan mensen dit dan wel willen toegeven?
Veel lof voor onze verdediging van vorig jaar, maar denk je dat ze het slechter hadden gedaan met bvb een volledig fitte Mitrovic op de plek van Mechele? Dat is echt oprecht uit interesse dat ik dat vraag.
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5310
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Wat betreft de matchen tegen Antwerp en Charleroi duiken dezelfde problemen opnieuw op als na Nieuwjaar ;
Te weinig beweging bij de (flank)aanvallers, te statisch, gebrek aan efficiëntie, ...
Dit gecombineerd met te veel spelers die uit vorm zijn resulteert dus in tegenvallende cijfers.
Wat mij betreft moet er dringend vers bloed bij om de onderlinge concurrentie aan te scherpen, sommigen zijn te zeker van hun plek in de basisploeg. Na het vertrek van Ryan was er een aanslepend keepersprobleem wat met de komst van Mignolet grandioos werd opgelost. Nu ligt het probleem duidelijk in de centrumspits positie na hele dure miskopen van Krmencik, Rezaie, Diagne
(en Okereke). Mannaert tijd om adequaat in actie te schieten !
Filo
Jeugdspeler
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:52

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Filo »

LaurensVS schreef: 09 aug 2020, 11:36
Vergas Ronald schreef: 09 aug 2020, 02:37
LaurensVS schreef: 08 aug 2020, 18:12 Zolang Ruud en Mechele basis staan, kan je als Club geen stappen zetten.
Mensen die dit ontkennen zijn ofwel nostalgisch, of zien het gewoon niet.
Speelden vorig jaar quasi alle wedstrijden in een recordseizoen.
Vormer 14 assists, Mechele stond centraal vanachter in de minst gepasseerde verdediging ooit.
Één slechte match en één hold-up later zouden het plots prutsers zijn.
Kerel
We worden inderdaad kampioen, met overschot, klopt.
Maar dat wil toch niet zeggen dat je als ploeg geen stappen mag zetten?
Er zijn altijd posities waar het beter kan, in elke ploeg.
Vormer is de eerste speler die door het ijs zakt als het een tempo hoger gaat. Dat is geen ramp he, ik ben hem eeuwig dankbaar voor hetgeen hij voor ons gedaan heeft, maar het wordt tijd om naar een doublure te zoeken van minstens hetzelfde niveau. Ooit gaat hij er uit moeten, is geen 28 meer. Wanneer gaan mensen dit dan wel willen toegeven?
Veel lof voor onze verdediging van vorig jaar, maar denk je dat ze het slechter hadden gedaan met bvb een volledig fitte Mitrovic op de plek van Mechele? Dat is echt oprecht uit interesse dat ik dat vraag.
We worden kampioen met overschot, daar ben ik niet zo zeker van, het seizoen n'a een kampioenschap is altijd moeilijk en dat word het ook
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3281
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

LaurensVS schreef: 09 aug 2020, 11:36
Vergas Ronald schreef: 09 aug 2020, 02:37
LaurensVS schreef: 08 aug 2020, 18:12 Zolang Ruud en Mechele basis staan, kan je als Club geen stappen zetten.
Mensen die dit ontkennen zijn ofwel nostalgisch, of zien het gewoon niet.
Speelden vorig jaar quasi alle wedstrijden in een recordseizoen.
Vormer 14 assists, Mechele stond centraal vanachter in de minst gepasseerde verdediging ooit.
Één slechte match en één hold-up later zouden het plots prutsers zijn.
Kerel
We worden inderdaad kampioen, met overschot, klopt.
Maar dat wil toch niet zeggen dat je als ploeg geen stappen mag zetten?
Er zijn altijd posities waar het beter kan, in elke ploeg.
Vormer is de eerste speler die door het ijs zakt als het een tempo hoger gaat. Dat is geen ramp he, ik ben hem eeuwig dankbaar voor hetgeen hij voor ons gedaan heeft, maar het wordt tijd om naar een doublure te zoeken van minstens hetzelfde niveau. Ooit gaat hij er uit moeten, is geen 28 meer. Wanneer gaan mensen dit dan wel willen toegeven?
Veel lof voor onze verdediging van vorig jaar, maar denk je dat ze het slechter hadden gedaan met bvb een volledig fitte Mitrovic op de plek van Mechele? Dat is echt oprecht uit interesse dat ik dat vraag.
Van gedacht veranderd over Brandon? quote van 28 mei 2020 waarin je zelf aangaf waarom het zonder Mechele minder zou geweest zijn:
LaurensVS schreef: 28 mei 2020, 00:11
Cedrinho schreef: 27 mei 2020, 17:42 Het enige waarin Mechele uitblinkt, is de timing van zijn tackles. Voor de rest gewoon een erg matige verdediger.
Ben allesbehalve Mechele fan, maar hier doe je hem wel te kort. Is positioneel enorm sterk, staat altijd juist, waardoor zijn gebrek aan snelheid amper zichtbaar is.
Mitrovic is in bepaalde aspecten van het spel beter dan Mechele, maar staat echt vaak verkeerd te dekken. Vind hem daardoor wat een risicopatiënt, omdat hij vaak moet corrigeren. En als je moet corrigeren, ben je soms ook te laat. Mechele mag van mij volgend seizoen in de basis blijven staan, dat vind ik niet onze grootste prioriteit, maar als je hem wil vervangen, moeten we hoger mikken dan Mitrovic.
Wat Vormer betreft, ben ik het niet met je eens; alsof het mindere seizoensbegin van Club volledig zijn fout zou zijn; alsof die plots volledig versleten zou zijn. Is er begot 32 geworden paar maanden terug, en verzorgt zich beter dan een Nainggolan, die even oud is. Hij heeft gewoon een speelstijl met heel hoge intensiteit, waardoor het snel opvalt als hij maar 85 of 90% in vorm is, en die intensiteit (nog) niet kan brengen. Een paar wedstrijden in de benen, 5 à 10% extra, en dat zal al een impact hebben op onze dynamiek. Ik denk wel dat, met het ouder worden, het aantal matchen waarin hij die hoge intensiteit zal kunnen brengen, zal afnemen, en dat je dan je matchen beter moet kiezen. Een doublure is in die optiek zeker belangrijk, maar met Rits hebben we al iemand die een groot loopvermogen combineert met werklust, een bovengemiddelde techniek, tactische discipline en infiltrerend vermogen. Misschien zoekt Club dus eerder naar een doublure voor Balanta dan voor Vormer.
Gebruikersavatar
Pica
Sleutelspeler
Berichten: 3198
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Pica »

Like voor het Mechele gedeelte :mrgreen:

Ik heb vorig weekend geschreeuwd om Rits, maar Clement kan mij niet horen als ik niet in het stadion zit :geenhup:

Rits ipv Balanta weliswaar, laat dat duidelijk zijn.

Ook typisch hoe we na 2 verliesmatchen panikeren, hoe verwend zijn we niet geworden :thumbb:

Hier geen paniek, maar wel zware ontgoocheling natuurlijk.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

Heb dat vorig seizoen ook al een paar keer gezegd. Ik had de indruk dat we meer punten verloren als Balanta in de basis stond ipv Rits.
Iemand die daar cijfers over kan vinden misschien?
Gebruikersavatar
DavidVM
Supersub
Berichten: 1462
Lid geworden op: 30 mei 2016, 14:38

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door DavidVM »

Om nog even over Vormer iets te zeggen: Dat zal met voorsprong de eerste speler in de rij zijn op wie het spelen zonder publiek een grote impact heeft. Het is voor iedereen hetzelfde en de spelers moeten zich aanpassen, maar Vormer leeft echt van die sfeer en nu zonder publiek spelen zal zijn prestaties zonder twijfel negatief beinvloeden
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

IsO schreef: 11 aug 2020, 10:50
LaurensVS schreef: 09 aug 2020, 11:36
Vergas Ronald schreef: 09 aug 2020, 02:37
LaurensVS schreef: 08 aug 2020, 18:12 Zolang Ruud en Mechele basis staan, kan je als Club geen stappen zetten.
Mensen die dit ontkennen zijn ofwel nostalgisch, of zien het gewoon niet.
Speelden vorig jaar quasi alle wedstrijden in een recordseizoen.
Vormer 14 assists, Mechele stond centraal vanachter in de minst gepasseerde verdediging ooit.
Één slechte match en één hold-up later zouden het plots prutsers zijn.
Kerel
We worden inderdaad kampioen, met overschot, klopt.
Maar dat wil toch niet zeggen dat je als ploeg geen stappen mag zetten?
Er zijn altijd posities waar het beter kan, in elke ploeg.
Vormer is de eerste speler die door het ijs zakt als het een tempo hoger gaat. Dat is geen ramp he, ik ben hem eeuwig dankbaar voor hetgeen hij voor ons gedaan heeft, maar het wordt tijd om naar een doublure te zoeken van minstens hetzelfde niveau. Ooit gaat hij er uit moeten, is geen 28 meer. Wanneer gaan mensen dit dan wel willen toegeven?
Veel lof voor onze verdediging van vorig jaar, maar denk je dat ze het slechter hadden gedaan met bvb een volledig fitte Mitrovic op de plek van Mechele? Dat is echt oprecht uit interesse dat ik dat vraag.
Van gedacht veranderd over Brandon? quote van 28 mei 2020 waarin je zelf aangaf waarom het zonder Mechele minder zou geweest zijn:
LaurensVS schreef: 28 mei 2020, 00:11
Cedrinho schreef: 27 mei 2020, 17:42 Het enige waarin Mechele uitblinkt, is de timing van zijn tackles. Voor de rest gewoon een erg matige verdediger.
Ben allesbehalve Mechele fan, maar hier doe je hem wel te kort. Is positioneel enorm sterk, staat altijd juist, waardoor zijn gebrek aan snelheid amper zichtbaar is.
Mitrovic is in bepaalde aspecten van het spel beter dan Mechele, maar staat echt vaak verkeerd te dekken. Vind hem daardoor wat een risicopatiënt, omdat hij vaak moet corrigeren. En als je moet corrigeren, ben je soms ook te laat. Mechele mag van mij volgend seizoen in de basis blijven staan, dat vind ik niet onze grootste prioriteit, maar als je hem wil vervangen, moeten we hoger mikken dan Mitrovic.
Wat Vormer betreft, ben ik het niet met je eens; alsof het mindere seizoensbegin van Club volledig zijn fout zou zijn; alsof die plots volledig versleten zou zijn. Is er begot 32 geworden paar maanden terug, en verzorgt zich beter dan een Nainggolan, die even oud is. Hij heeft gewoon een speelstijl met heel hoge intensiteit, waardoor het snel opvalt als hij maar 85 of 90% in vorm is, en die intensiteit (nog) niet kan brengen. Een paar wedstrijden in de benen, 5 à 10% extra, en dat zal al een impact hebben op onze dynamiek. Ik denk wel dat, met het ouder worden, het aantal matchen waarin hij die hoge intensiteit zal kunnen brengen, zal afnemen, en dat je dan je matchen beter moet kiezen. Een doublure is in die optiek zeker belangrijk, maar met Rits hebben we al iemand die een groot loopvermogen combineert met werklust, een bovengemiddelde techniek, tactische discipline en infiltrerend vermogen. Misschien zoekt Club dus eerder naar een doublure voor Balanta dan voor Vormer.
Uit dat stukje tekst kan je toch halen dat ik niet zijn grootste fan ben :D
1 van de redenen dat ik Mitro meer risicopatiënt vind dan Brandon, is omdat die jongen gewoon nooit lange tijd fit is. Hij kan niet aan zijn positiespel in 3 mans verdediging werken, omdat hij gewoon nooit op het (trainings) veld staat. Daarom dat ik mij afvraag of hij wel of niet beter zou zijn indien een volledig seizoen fit. Een nieuwe CV vind ik nog steeds geen prioriteit, maar als je de ambities van het bestuur mag geloven, dan mag er ook op die positie nog een klasbak bij.

Ik begrijp trouwens de kritiek die ik krijg voor mijn mening over het middenveld. Het profiel van zowel Vormer als Rits is 100 procent wat we bij Club willen. Vormer mag van mij zelfs een standbeeld krijgen.
Maar mogen we niet hoger mikken? Mag het niet iets meer zijn bij ons op 8? Misschien ben ik inderdaad een verwend jonk geworden de laatste jaren. Maar wat zou ik zo graag iemand op 8 hebben met de flair van een Malinovskyi of Marin.

Een doublure voor Balanta lijkt mij niet echt nodig aangezien de Phille Rits beschouwt als 6.
Zwaar fan van Balanta trouwens. Maar het lijkt wel dat in matchen zoals dit weekend, Rits de betere optie is..
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

LaurensVS schreef: 09 aug 2020, 11:36 Denk je dat ze het slechter hadden gedaan met bvb een volledig fitte Mitrovic op de plek van Mechele? Dat is echt oprecht uit interesse dat ik dat vraag.
Vormer kreeg onder Preud'Homme een vrijere rol dan onder Leko en Clement, hij viel meer op, dat spelers over hun piek zitten eens ze een stuk in de 30 zijn weet iedereen maar ik heb helemaal niet de indruk dat Vormer over zijn piek zit, een middenvelder kan lang doorgaan op topniveau als conditie goed is, zie Timmy Simons, die was bijna 40 toen je z'n leeftijd een beetje begon te merken. Mitrovic is constant geblesseerd, Mechele stond tijdens ons beste seizoen 9 maand achterin met Deli en was nagenoeg foutloos, als Mitrovic beter is dan Mechele moet hij dat bewijzen. Tot nu bewees Mechele de beste verdediging in een halve eeuw neer te kunnen zetten en bewees Mitrovic dat 'm veel geblesseerd is ...

Ik ben fan van Mechele, komt uit onze jeugd, heeft het achterin als jong ventje ongelooflijk goed gedaan, twee tieners samen met Engels centraal achterin staan bij Club Brugge is niet eenvoudig, voelde zich desondanks niet te goed om daarna even te worden uitgeleend. Ik ben niet enkel fan omdat 'm uit onze jeugd komt, is gewoon een goeie verdediger. Hij is ook een voorbeeld voor de jeugd, da's belangrijk, als ge bij de jeugd speelt in Brugge kijkt ge naar Mechele als voorbeeld van hoe ge in bernabeu en parc des princes kunt sjotten met Brugge als ge uw best doet.

Zonder Mechele hebt ge geen Charles De Ketelaere, die jongens gaan elders als ze geen vooruitzichten hebben bij Club.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

LaurensVS schreef: 12 aug 2020, 12:34Misschien ben ik inderdaad een verwend jonk geworden de laatste jaren.
'k weet niet, hoe lang kijkt ge naar Brugge? Zes jaar geleden hadden we dringend een spits nodig en we huurden Kehinde Fatai van FC Astra Giurgiu :mrgreen: Nu hebben we 3 gouden schoens op ons middenveld lopen en ge wilt beter :mrgreen:

Ge hebt te weinig geduld, neem nu Okereke, speelde alles op een hoopje in Serie B, Club betaalde een record voor die kerel, komt naar hier, scoort wat goals, moet zich aanpassen, da's toch logisch? Belgische competitie is veel beter dan Serie B en is fysiek één van de zwaarste competities ter wereld. Hoe wilt ge dat negerke van 21 die 2 jaar in Italiaanse tweede klasse speelde dat direct onder de knie heeft.

Als scouting van Brugge meent dat Okereke een topper kan worden geloof ik dat, 'tis niet meer de Club Brugge scouting van de jaren 90 die tien negerkes in 't klein strand stak en 't beste negerke mocht blijven.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
PetjeFCB
Supersub
Berichten: 1329
Lid geworden op: 30 mei 2016, 07:05

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door PetjeFCB »

Vergas Ronald schreef: 12 aug 2020, 19:09
LaurensVS schreef: 09 aug 2020, 11:36 Denk je dat ze het slechter hadden gedaan met bvb een volledig fitte Mitrovic op de plek van Mechele? Dat is echt oprecht uit interesse dat ik dat vraag.
Vormer kreeg onder Preud'Homme een vrijere rol dan onder Leko en Clement, hij viel meer op, dat spelers over hun piek zitten eens ze een stuk in de 30 zijn weet iedereen maar ik heb helemaal niet de indruk dat Vormer over zijn piek zit, een middenvelder kan lang doorgaan op topniveau als conditie goed is, zie Timmy Simons, die was bijna 40 toen je z'n leeftijd een beetje begon te merken. Mitrovic is constant geblesseerd, Mechele stond tijdens ons beste seizoen 9 maand achterin met Deli en was nagenoeg foutloos, als Mitrovic beter is dan Mechele moet hij dat bewijzen. Tot nu bewees Mechele de beste verdediging in een halve eeuw neer te kunnen zetten en bewees Mitrovic dat 'm veel geblesseerd is ...

Ik ben fan van Mechele, komt uit onze jeugd, heeft het achterin als jong ventje ongelooflijk goed gedaan, twee tieners samen met Engels centraal achterin staan bij Club Brugge is niet eenvoudig, voelde zich desondanks niet te goed om daarna even te worden uitgeleend. Ik ben niet enkel fan omdat 'm uit onze jeugd komt, is gewoon een goeie verdediger. Hij is ook een voorbeeld voor de jeugd, da's belangrijk, als ge bij de jeugd speelt in Brugge kijkt ge naar Mechele als voorbeeld van hoe ge in bernabeu en parc des princes kunt sjotten met Brugge als ge uw best doet.

Zonder Mechele hebt ge geen Charles De Ketelaere, die jongens gaan elders als ze geen vooruitzichten hebben bij Club.
Dit, maar vooral ook omdat ie gewoon zo'n machtige keiharde tackle heeft. Love it.
Voetballend komt hij mss wel te kort, maar ben zo fan van zijn tackles dat ik dat wel door de vingers wil zien...
LaurensVS
Belofte
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 jan 2020, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door LaurensVS »

Vergas Ronald schreef: 12 aug 2020, 19:15
LaurensVS schreef: 12 aug 2020, 12:34Misschien ben ik inderdaad een verwend jonk geworden de laatste jaren.
'k weet niet, hoe lang kijkt ge naar Brugge? Zes jaar geleden hadden we dringend een spits nodig en we huurden Kehinde Fatai van FC Astra Giurgiu :mrgreen: Nu hebben we 3 gouden schoens op ons middenveld lopen en ge wilt beter :mrgreen:

Ge hebt te weinig geduld, neem nu Okereke, speelde alles op een hoopje in Serie B, Club betaalde een record voor die kerel, komt naar hier, scoort wat goals, moet zich aanpassen, da's toch logisch? Belgische competitie is veel beter dan Serie B en is fysiek één van de zwaarste competities ter wereld. Hoe wilt ge dat negerke van 21 die 2 jaar in Italiaanse tweede klasse speelde dat direct onder de knie heeft.

Als scouting van Brugge meent dat Okereke een topper kan worden geloof ik dat, 'tis niet meer de Club Brugge scouting van de jaren 90 die tien negerkes in 't klein strand stak en 't beste negerke mocht blijven.
Abo sinds het 1e van de 11 magere jaren, tis dus al slechter geweest :zien:
Scoorde de Kehinde niet direct in zijn 1e match tegen de Mauven? :grin:

Ik beloof hierbij plechtig meer geduld aan de dag te leggen, kwestie van mijn eigen hart ook een beetje te sparen :zien:

Al is Marin wel nog altijd welkom
Gebruikersavatar
Vergas Ronald
"Moderator"
Berichten: 881
Lid geworden op: 31 mei 2016, 19:48

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Vergas Ronald »

LaurensVS schreef: 13 aug 2020, 09:57 Scoorde de Kehinde niet direct in zijn 1e match tegen de Mauven? :grin:
Ja, zijn enige goal voor Brugge, Clement was toen één match T1, MPH zat in tribune, match met het treintje.
PRESS [CTRL + W] FOR BEST RESULTS
Plaats reactie