wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
maartendr81
Belofte
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

IsO schreef: 06 mei 2024, 13:51
Levi schreef: 06 mei 2024, 13:04
IsO schreef: 06 mei 2024, 13:02 Met Onyedika woensdag geschorst verwacht ik Odoi aan de aftrap op de 6. Maxim is de logische vervanger van Meijer. Wat er meteen voor zorgt dat we geen flankverdediger meer op de bank hebben. Dit terwijl het voor onze backs wellicht geen evidente match wordt.
Hoop vooral ordonez te zien maar vrees dat Spileers zal worden. Qua luchtduels uit heenmatch liever anders gezien
ik heb uit nieuwsgierigheid hun kopbalduel-statistieken eens opgezocht, om te kijken of die m'n vermoeden ondersteunen, en de conclusie is toch niet zo éénduidig als mijn gevoel mij opdrong:

Spileers in 2612 speelminuten (JPL + Conference League) :
- ongeveer 0,73 kopbalduels/match
- wint daarvan 71,4 %, waarmee hij in het 92e percentiel zit (slechts 8% van de CV's in de JPL+UECL doet dus beter)
- als je kijk naar het absolute aantal gewonnen kopbalduels, zit hij echter slechts in het 1e percentiel. Met andere woorden, 99% van de CV's in de JPL+UECL winnen in absolute aantallen meer kopbalduels per 90 minuten dan Jorne.

Ordóñez in 891 speelminuten (JPL + conference league):
- ongeveer 2,22 kopbalduels/match
- wint daarvan 59,1%, waarmee hij in het 45e percentiel zit (55% van de CV's in de JPL+UECL doet dus beter)
- als je kijk naar absolute aantal gewonnen kopbalduels, zit hij echter slechts in het 13e percentiel. Met andere woorden, 87% van de CV's in de JPL+UECL winnen in absolute aantallen meer kopbalduels per 90 minuten dan Joel.

Ter referentie:

Mechele in 3569 speelminuten (JPL+UECL):
- ongeveer 4,03 kopbalduels/match
- wint daarvan 65%, waarmee hij in het 71e percentiel zit (29% van de CV's in de JPL+UECL doet dus beter)
- als je kijkt naar absolute aantal gewonnen kopbalduels, zie hij in het 70e percentiel. Met andere woorden, 30% van de CV's in de JPL+UECL winnen in absolute aantallen meer kopbalduels per 90 minuten dan Brandon.

Wat kunnen we daar nu uit afleiden?
1) Dat Spileers op basis van de kopbalduels die hij aangaat, onze beste kopper is van onze drie centrale verdedigers.
2) Dat hij echter veel minder kopbalduels aangaat dan een Mechele bijvoorbeeld (minder dan 1/4) of dan Ordóñez (minder dan de helft).

Dat zouden we eigenlijk fase per fase moeten gaan analyseren met beelden, maar voor mij lijkt het er - met de match tegen Fiorentina in het achterhoofd - op dat Jorne het kopbalduel misschien wel te weinig aangaat. Een kopbalduel dat je niet aangaat, kan je niet winnen, maar ook niet verliezen, en verschijnt dus niet in de stats. Maar zelfs met een verloren kopbalduel kan je een aanval van de tegenstander verstoord hebben, bijvoorbeeld doordat die zijn kopbal minder kon richten dan wanneer hij het duel niet aan had moeten gaan.
Waar haal je die cijfers want dat is allemaal zeer interessant? heb jij een abonnement op één van de stats platformen? Ikzelf ben wel eens naar Xvalue gaan zien en op zich staan daar allemaal zeer boeiende zaken op. Jammer genoeg is de trail periode voorbij.

Wat ik mij afvraag, op basis van jou analyse, is wat er gebeurt in de gevallen dat Jorne niet het kopduel aan gaat. Met name. is zijn positiespel zodanig dat hij minder in een kopsituatie terecht komt? wordt er tactisch afgesproken dat hij minder in die posities terecht moet komen? Of is het zoals je aangeeft gewoon dat hij niet mee het kopduel aangaat en bijgevolg de aanvallende speler het voordeel geeft? Aangezien het een behoorlijk groot verschil is (enerzijds tussen Jorne, ordonez en Mechelen) en anderzijds ten opzichte van de JPL+UECL, vermoed ik dat er een reden voor is. Zeker aangezien hij op zich geen slechte kopper is, dixit de 71,4%
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3434
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 06 mei 2024, 16:36
IsO schreef: 06 mei 2024, 13:51
Levi schreef: 06 mei 2024, 13:04
IsO schreef: 06 mei 2024, 13:02 Met Onyedika woensdag geschorst verwacht ik Odoi aan de aftrap op de 6. Maxim is de logische vervanger van Meijer. Wat er meteen voor zorgt dat we geen flankverdediger meer op de bank hebben. Dit terwijl het voor onze backs wellicht geen evidente match wordt.
Hoop vooral ordonez te zien maar vrees dat Spileers zal worden. Qua luchtduels uit heenmatch liever anders gezien
ik heb uit nieuwsgierigheid hun kopbalduel-statistieken eens opgezocht, om te kijken of die m'n vermoeden ondersteunen, en de conclusie is toch niet zo éénduidig als mijn gevoel mij opdrong:

Spileers in 2612 speelminuten (JPL + Conference League) :
- ongeveer 0,73 kopbalduels/match
- wint daarvan 71,4 %, waarmee hij in het 92e percentiel zit (slechts 8% van de CV's in de JPL+UECL doet dus beter)
- als je kijk naar het absolute aantal gewonnen kopbalduels, zit hij echter slechts in het 1e percentiel. Met andere woorden, 99% van de CV's in de JPL+UECL winnen in absolute aantallen meer kopbalduels per 90 minuten dan Jorne.

Ordóñez in 891 speelminuten (JPL + conference league):
- ongeveer 2,22 kopbalduels/match
- wint daarvan 59,1%, waarmee hij in het 45e percentiel zit (55% van de CV's in de JPL+UECL doet dus beter)
- als je kijk naar absolute aantal gewonnen kopbalduels, zit hij echter slechts in het 13e percentiel. Met andere woorden, 87% van de CV's in de JPL+UECL winnen in absolute aantallen meer kopbalduels per 90 minuten dan Joel.

Ter referentie:

Mechele in 3569 speelminuten (JPL+UECL):
- ongeveer 4,03 kopbalduels/match
- wint daarvan 65%, waarmee hij in het 71e percentiel zit (29% van de CV's in de JPL+UECL doet dus beter)
- als je kijkt naar absolute aantal gewonnen kopbalduels, zie hij in het 70e percentiel. Met andere woorden, 30% van de CV's in de JPL+UECL winnen in absolute aantallen meer kopbalduels per 90 minuten dan Brandon.

Wat kunnen we daar nu uit afleiden?
1) Dat Spileers op basis van de kopbalduels die hij aangaat, onze beste kopper is van onze drie centrale verdedigers.
2) Dat hij echter veel minder kopbalduels aangaat dan een Mechele bijvoorbeeld (minder dan 1/4) of dan Ordóñez (minder dan de helft).

Dat zouden we eigenlijk fase per fase moeten gaan analyseren met beelden, maar voor mij lijkt het er - met de match tegen Fiorentina in het achterhoofd - op dat Jorne het kopbalduel misschien wel te weinig aangaat. Een kopbalduel dat je niet aangaat, kan je niet winnen, maar ook niet verliezen, en verschijnt dus niet in de stats. Maar zelfs met een verloren kopbalduel kan je een aanval van de tegenstander verstoord hebben, bijvoorbeeld doordat die zijn kopbal minder kon richten dan wanneer hij het duel niet aan had moeten gaan.
Waar haal je die cijfers want dat is allemaal zeer interessant? heb jij een abonnement op één van de stats platformen? Ikzelf ben wel eens naar Xvalue gaan zien en op zich staan daar allemaal zeer boeiende zaken op. Jammer genoeg is de trail periode voorbij.

Wat ik mij afvraag, op basis van jou analyse, is wat er gebeurt in de gevallen dat Jorne niet het kopduel aan gaat. Met name. is zijn positiespel zodanig dat hij minder in een kopsituatie terecht komt? wordt er tactisch afgesproken dat hij minder in die posities terecht moet komen? Of is het zoals je aangeeft gewoon dat hij niet mee het kopduel aangaat en bijgevolg de aanvallende speler het voordeel geeft? Aangezien het een behoorlijk groot verschil is (enerzijds tussen Jorne, ordonez en Mechelen) en anderzijds ten opzichte van de JPL+UECL, vermoed ik dat er een reden voor is. Zeker aangezien hij op zich geen slechte kopper is, dixit de 71,4%
FBRef (powered by Opta)
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3434
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 06 mei 2024, 16:36
IsO schreef: 06 mei 2024, 13:51
Levi schreef: 06 mei 2024, 13:04
IsO schreef: 06 mei 2024, 13:02 Met Onyedika woensdag geschorst verwacht ik Odoi aan de aftrap op de 6. Maxim is de logische vervanger van Meijer. Wat er meteen voor zorgt dat we geen flankverdediger meer op de bank hebben. Dit terwijl het voor onze backs wellicht geen evidente match wordt.
Hoop vooral ordonez te zien maar vrees dat Spileers zal worden. Qua luchtduels uit heenmatch liever anders gezien
ik heb uit nieuwsgierigheid hun kopbalduel-statistieken eens opgezocht, om te kijken of die m'n vermoeden ondersteunen, en de conclusie is toch niet zo éénduidig als mijn gevoel mij opdrong:

Spileers in 2612 speelminuten (JPL + Conference League) :
- ongeveer 0,73 kopbalduels/match
- wint daarvan 71,4 %, waarmee hij in het 92e percentiel zit (slechts 8% van de CV's in de JPL+UECL doet dus beter)
- als je kijk naar het absolute aantal gewonnen kopbalduels, zit hij echter slechts in het 1e percentiel. Met andere woorden, 99% van de CV's in de JPL+UECL winnen in absolute aantallen meer kopbalduels per 90 minuten dan Jorne.

Ordóñez in 891 speelminuten (JPL + conference league):
- ongeveer 2,22 kopbalduels/match
- wint daarvan 59,1%, waarmee hij in het 45e percentiel zit (55% van de CV's in de JPL+UECL doet dus beter)
- als je kijk naar absolute aantal gewonnen kopbalduels, zit hij echter slechts in het 13e percentiel. Met andere woorden, 87% van de CV's in de JPL+UECL winnen in absolute aantallen meer kopbalduels per 90 minuten dan Joel.

Ter referentie:

Mechele in 3569 speelminuten (JPL+UECL):
- ongeveer 4,03 kopbalduels/match
- wint daarvan 65%, waarmee hij in het 71e percentiel zit (29% van de CV's in de JPL+UECL doet dus beter)
- als je kijkt naar absolute aantal gewonnen kopbalduels, zie hij in het 70e percentiel. Met andere woorden, 30% van de CV's in de JPL+UECL winnen in absolute aantallen meer kopbalduels per 90 minuten dan Brandon.

Wat kunnen we daar nu uit afleiden?
1) Dat Spileers op basis van de kopbalduels die hij aangaat, onze beste kopper is van onze drie centrale verdedigers.
2) Dat hij echter veel minder kopbalduels aangaat dan een Mechele bijvoorbeeld (minder dan 1/4) of dan Ordóñez (minder dan de helft).

Dat zouden we eigenlijk fase per fase moeten gaan analyseren met beelden, maar voor mij lijkt het er - met de match tegen Fiorentina in het achterhoofd - op dat Jorne het kopbalduel misschien wel te weinig aangaat. Een kopbalduel dat je niet aangaat, kan je niet winnen, maar ook niet verliezen, en verschijnt dus niet in de stats. Maar zelfs met een verloren kopbalduel kan je een aanval van de tegenstander verstoord hebben, bijvoorbeeld doordat die zijn kopbal minder kon richten dan wanneer hij het duel niet aan had moeten gaan.
Waar haal je die cijfers want dat is allemaal zeer interessant? heb jij een abonnement op één van de stats platformen? Ikzelf ben wel eens naar Xvalue gaan zien en op zich staan daar allemaal zeer boeiende zaken op. Jammer genoeg is de trail periode voorbij.

Wat ik mij afvraag, op basis van jou analyse, is wat er gebeurt in de gevallen dat Jorne niet het kopduel aan gaat. Met name. is zijn positiespel zodanig dat hij minder in een kopsituatie terecht komt? wordt er tactisch afgesproken dat hij minder in die posities terecht moet komen? Of is het zoals je aangeeft gewoon dat hij niet mee het kopduel aangaat en bijgevolg de aanvallende speler het voordeel geeft? Aangezien het een behoorlijk groot verschil is (enerzijds tussen Jorne, ordonez en Mechelen) en anderzijds ten opzichte van de JPL+UECL, vermoed ik dat er een reden voor is. Zeker aangezien hij op zich geen slechte kopper is, dixit de 71,4%
FBRef (powered by Opta).

En dat vraag ik me dus ook af: hoe komt het dat Spileers aan zoveel minder kopbalduels per 90 komt dan de andere CV's? Daarom dat ik zeg dat een analyse op basis van beelden wellicht meer duidelijkheid zou kunnen bieden. Kan ook liggen aan het type directe tegenstander, rol bij verdedigende en aanvallende stilstaande fases,...
maartendr81
Belofte
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

misschien eens doorspelen aan pieter-jan calcoen. Dan is er voor één keer eens een interessante vraag op de persconferentie :D
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 636
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

maartendr81 schreef: 06 mei 2024, 09:40 De eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat ik, indien iemand anders dit bij ons zou doen, ik helemaal gek zou worden. Ik besef zeer goed dat er voordeel gehaald kan worden uit onsportief gedrag (zoals vetlessen, maar ook burgess is daar een meester in), maar ik denk dan ook dat we dit uit het voetbal zouden moeten halen. Naar mijn gevoel had hij hier dan ook een gele kaar voor mogen ontvangen. Ik ben wel akkoord dat dit soort gedrag (in het algemeen) het verschil kan zijn tussen kampioen spelen of niet. Door op de juist moment het tempo uit de wedstijd te halen kan je best wel wat wedstrijden over de streep trekken!

Nog een interessant weetje. Ik las de opmerking van Serge Gumienny op de tackle van De Cuyper. Hji zegt hier letterlijk dat het geen clear error was maar dat hij wel de scheidsrechter naar het scherm had moeten roepen. Dit maakt het voor mij wel zéér onduidelijk hoe de regels in elkaar zitten. Tenslotte dacht ik dat een VAR enkel kan ingrijpen als er spraken is van een clear error. Naar mijn gevoel is de scheids naar het scherm roepen voor een discutabele penaltie toch ingrijpen? Hoe rijmt dit dan? Ter verduidelijking. Ik heb de beelden vertraagt gezien en naar mijn gevoel raakt De Cuyper eerst de bal. En het feit dat Kerk zelf niet reageert doet mijn vermoeden versterkt te zien worden.
Wat mij nog het meeste stoort is een trainer die een bal het veld opgooit om een aanval te onderbreken, zoals Riemer deed. Een gele kaart kreeg hij. Dan klagen ze dat supporters die een match stil leggen randdebielen zijn (en da's juist ook), maar een trainer is toch gewoon nóg erger?? Da's gewoon je eigen sport uitlachen, het laagste van het laagste. Rood en 10 matchen schorsen.
maartendr81
Belofte
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Hannes schreef: 06 mei 2024, 23:41
[spoiler]
maartendr81 schreef: 06 mei 2024, 09:40 De eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat ik, indien iemand anders dit bij ons zou doen, ik helemaal gek zou worden. Ik besef zeer goed dat er voordeel gehaald kan worden uit onsportief gedrag (zoals vetlessen, maar ook burgess is daar een meester in), maar ik denk dan ook dat we dit uit het voetbal zouden moeten halen. Naar mijn gevoel had hij hier dan ook een gele kaar voor mogen ontvangen. Ik ben wel akkoord dat dit soort gedrag (in het algemeen) het verschil kan zijn tussen kampioen spelen of niet. Door op de juist moment het tempo uit de wedstijd te halen kan je best wel wat wedstrijden over de streep trekken!

Nog een interessant weetje. Ik las de opmerking van Serge Gumienny op de tackle van De Cuyper. Hji zegt hier letterlijk dat het geen clear error was maar dat hij wel de scheidsrechter naar het scherm had moeten roepen. Dit maakt het voor mij wel zéér onduidelijk hoe de regels in elkaar zitten. Tenslotte dacht ik dat een VAR enkel kan ingrijpen als er spraken is van een clear error. Naar mijn gevoel is de scheids naar het scherm roepen voor een discutabele penaltie toch ingrijpen? Hoe rijmt dit dan? Ter verduidelijking. Ik heb de beelden vertraagt gezien en naar mijn gevoel raakt De Cuyper eerst de bal. En het feit dat Kerk zelf niet reageert doet mijn vermoeden versterkt te zien worden.
Wat mij nog het meeste stoort is een trainer die een bal het veld opgooit om een aanval te onderbreken, zoals Riemer deed. Een gele kaart kreeg hij. Dan klagen ze dat supporters die een match stil leggen randdebielen zijn (en da's juist ook), maar een trainer is toch gewoon nóg erger?? Da's gewoon je eigen sport uitlachen, het laagste van het laagste. Rood en 10 matchen schorsen.
Dan was jij zeker een fan van Sa Pinto's acteerwerk bij Standard :) :jenne:
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3434
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Nu al stress voor morgen hier. Niet normaal
maartendr81
Belofte
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

echt hé! Ik las daarnet dat er tickets gaan voor 320€ voor twee stuks. Het eerste dat ik dacht is... Dit wil je toch niet missen!
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 636
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Hannes »

IsO schreef: 07 mei 2024, 14:08 Nu al stress voor morgen hier. Niet normaal
Idem!!
Sanders
Supersub
Berichten: 1177
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Hannes schreef: 07 mei 2024, 22:34
IsO schreef: 07 mei 2024, 14:08 Nu al stress voor morgen hier. Niet normaal
Idem!!
Concentratie en productiviteit op het werk zal straks niet al te bijzonder zijn :FCB:
maartendr81
Belofte
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Sanders schreef: 08 mei 2024, 06:47
Hannes schreef: 07 mei 2024, 22:34
IsO schreef: 07 mei 2024, 14:08 Nu al stress voor morgen hier. Niet normaal
Idem!!
Concentratie en productiviteit op het werk zal straks niet al te bijzonder zijn :FCB:
Dat probleem ken ik. Gelukkig is de wedstrijd al om kwart voor zeven dus hebt ik mijn afscheid al aangekondigd rond 15u. De dag zal dus sowieso kort zijn
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3434
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Ik heb wel vertrouwen in onze technische staf wat het tactische verhaal betreft, want daar was wel werk aan op basis van wat we tijdens de heenmatch zagen. Maar het mentale zal zeker ook een grote rol spelen tegen deze uitgekookte tegenstander; zoals op de persconferentie werd gezegd: frustratie moet achterwege blijven, zowel op het veld als op de tribune. Wat die laatste betreft, werd blijkbaar een tifo voorbereid (waar ik al wat op hoopte). Hopelijk speelt de 12e man de volledige wedstrijd zijn rol, ook - en vooral - als we bijvoorbeeld snel moesten op achterstand komen.

Dit kan een fantastische Europese avond worden! :wave:
maartendr81
Belofte
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 jul 2022, 15:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door maartendr81 »

Ik denk niet dat we snel zullen vervallen in stilte of negatieve vibe als we achter komen. Tenslotte denk ik dat iedereen wel in een opperste stemming is. Waar ik persoonlijk wel wat bang voor ben (en ik zal niet de enige zijn), dat ik geïrriteerd zal raken door de lepe truckjes van de Italianen. En het is absoluut niet de bedoeling om de spelers hiermee te beïnvloeden want dat maakt het voetbal alleen maar slechter als je te vaak concentreert op die dingen. Maar toch, het zal inhouden worden.

ps: ik las dat er vannacht vuurwerk afgeschoten werd aan het hotel van de Italianen... jammerlijke zaak vind ik dat. We gaan ons toch niet laten vergelijken met sommige oost- en zuid-oost europese ploegen, toch?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3434
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

maartendr81 schreef: 08 mei 2024, 09:46 Ik denk niet dat we snel zullen vervallen in stilte of negatieve vibe als we achter komen. Tenslotte denk ik dat iedereen wel in een opperste stemming is. Waar ik persoonlijk wel wat bang voor ben (en ik zal niet de enige zijn), dat ik geïrriteerd zal raken door de lepe truckjes van de Italianen. En het is absoluut niet de bedoeling om de spelers hiermee te beïnvloeden want dat maakt het voetbal alleen maar slechter als je te vaak concentreert op die dingen. Maar toch, het zal inhouden worden.

ps: ik las dat er vannacht vuurwerk afgeschoten werd aan het hotel van de Italianen... jammerlijke zaak vind ik dat. We gaan ons toch niet laten vergelijken met sommige oost- en zuid-oost europese ploegen, toch?
Klopt. Belachelijk, dat vuurwerk bij het hotel van de tegenstander. En ook contraproductief want dat naait de tegenstander alleen maar meer op.

Fiorentina ziet het alleszins zitten, niet onlogisch gezien de voorsprong:
[spoiler]
“Het is aan Club om iets te forceren, wij willen die beker”: Fiorentina is met vertrouwen in Brugge aangekomen

Fort Jan Breydel: daar liggen ze in Firenze niet bepaald wakker van. “We weten dat ze een tifo hebben voorbereid. Ze zullen scherp staan. Maar wij moeten gewoon rustig blijven”, aldus coach Vincenzo Italiano. Fiorentina wil via Brugge naar Athene. Om die helse kater van Praag door te spoelen. “Op het einde van de maand willen we die beker.”

Junior Verbeeke
Gisteren om 19:48

Vergis u niet: ook in Italië leeft de finale van de Conference League. Voor Fiorentina zou het de tweede keer op rij zijn - vorig seizoen zagen ze West Ham de beker tillen in Praag. En net dààrom is La Viola gebrand op eindwinst in Athene. “We beginnen met een kleine voorsprong”, wist coach Vincenzo Italiano. Hij sprak een 20-tal Italiaanse journalisten toe in Jan Breydel. “Maar vergis je niet: we zullen elke seconde gefocust moeten blijven. Details zullen het verschil maken. dat hebben we ook tijdens de heenwedstrijd gezien. Maar als we meer kwaliteit en concentratie brengen, moet de finale mogelijk zijn. Op het einde van de maand willen we een beker meenemen naar huis.”

Doelpuntenmaker is er niet bij

Dat het morgen zal branden in Brugge, hebben ze ook in Firenze meegekregen. “De supporters gaan een grote tifo voorbereiden, de spelers zullen scherp zijn: mijn ploeg zal klaar moeten zijn”, weet Italiano. “Wat wij moeten doen? Gewoon rustig blijven, ons niet laten meeslepen. We hebben een mooi parcours afgelegd in Europa, en we staan nu op 90 minuten van een nieuwe finale. Club Brugge zal het tempo hoog houden om ons in de problemen te brengen. Maar wij willen ook scoren, hoor. We komen naar Brugge om te winnen.”

Bij Fiorentina mogen we enkele wijzigingen verwachten: Sottil - die vorige week nog een weergaloze 1-0 maakte - is er niet bij door een blessure aan het sleutelbeen. Ook Bonaventura is twijfelachtig. “Maar dat verandert niets aan onze ambitie: goals maken en winnen”, vulde Lucas Martinez Quarta aan. “De voorbereiding op zo’n wedstrijd is wel wat anders. Je kan meteen uitgeschakeld zijn. Maar na de heenmatch hebben we vertrouwen en willen we gewoon naar die finale.”

Eerder blauwtje in halve finale

Of Italiano nog iets bijgeleerd heeft na de match in Firenze? “Zeker”, vulde de coach aan. “Maar eigenlijk speelde Club zoals we ze ongeveer verwacht hadden. Ze zijn sterk met de bal aan de voet, vallen graag aan. Maar ze kunnen ook een verdedigend blok zetten. En nogmaals: ze zullen het ritme willen opleggen om ons de benen af te snijden. Maar goed, we weten dat Club Brugge moet scoren en iets gaat willen forceren. Aan ons om daar een gepast antwoord op te geven.”

Fiorentina liep recent nog een blauwtje in een halve finale: in de Coppa Italia werd het na een 1-0-voorsprong uit de heenwedstrijd tegen Atalanta alsnog met zware cijfers uitgeschakeld. De Italiaanse collega’s wilden weten of dat morgen zal meespelen. “We kunnen beide situaties niet vergelijken”, weet Italiano. “Een rode kaart heeft ons daar de das omgedaan. Tegen Club Brugge maakten we vorige week twee fouten waardoor zij kunnen scoren, en dat mogen we nu niet laten gebeuren. Want op dit niveau worden de kleinste foutjes afgestraft. Als we ons ding doen, wordt het een goeie avond voor ons.”
Levi
A-kern
Berichten: 547
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Skov voelt zich blijkbaar weer onvoldoende fit. Zo jammer dat het lichaam zijn talent niet kan volgen.
Plaats reactie