wedstrijden Club Brugge

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Sanders schreef: 29 sep 2023, 06:55 2/9 in de toppers en 15/24 in de stand. Niet fameus. Gelukkig maar 3 ptn achter op de eerste.
Heeft onze doelpuntenkermis tegen de kleintjes teveel zaken verdoezeld?
Ik kan mij toch ook niet ontdoen van de gedachte dat sommige spelers al wat lijken te worstelen door de wekenlange drukke kalender die ze al gehad hebben.
Skov heeft al een aantal matchen mindere momenten dat het niet lukte maar scoorde dan toch. Gisteren worstelde hij ook af en toe met de bal en was soms afwezig.
Zinckernagel opnieuw onzichtbaar.
Vetlesen in balbezit nog meer dan ok maar in de duels vaak afgetroefd.
Sabbe mogelijks een blessure door de vele intensieve matchen die elkaar kort opvolgen.
Of bekijk ik het te zwart?
Nee ik denk dat dat er boenk op is. Veel wedstrijden kort op elkaar en beperkte wisselmogelijkheden door de blessures. Minder moment in de vorm van een aantal spelers en dan merk je dat we het niet makkelijk hebben.
Al bij al vond ik gisteren nog niet onze slechtste match, Genk was in de eerste helft voor mij de beste ploeg waar we dit seizoen al tegen gespeeld hebben. Speelde vlot onder onze druk uit, alles in 1 tijd en precies.

2 op 9 in de toppers is uiteraard onvoldoende maar de schade is nog niet groot. Zoals je zegt: hopelijk recuperen we een aantal pionnen en kunnen we een beetje meer roteren.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1960
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door t4nd »

Qua intensiteit was het gisteren een geweldige match, maar wij waren creatief gezien niet geweldig. Zoals hierboven al gemeld zijn zowel Zinckernagel als Skov zijn al een tijdje minder aan het spelen. Bij Skov wordt dat verdoezeld door zijn individuele flitsen die regelmatig een doelpunt opleveren. Als je de match gisteren bekijkt hebben we zowel in de eerste als in de tweede helft te weinig kansen gecreëerd, en al helemaal te weinig kansen uit vloeiend spel. De Cuyper was (opnieuw) goed met een aantal gevaarlijke voorzetten, maar snel combineren doen we al een tijdje niet meer.

Ik vermoed dat de opeenvolging van de matchen hier de oorzaak van is. We spelen een nieuw systeem en daar moet je meer en meer gewoon aan worden door patronen en looplijnen te trainen. We hebben al 2 maand bijna continu 2 matchen per week - dan heb je gewoon minder tijd om te trainen. Je zag al een paar matchen dat Sabbe wat minder fris was, en die blessure is volgens mij ook een rechtstreeks gevolg hiervan.

Onze verdediging was gisteren beter dan de voorgaande matchen vond ik. We zijn tijdens een bepaalde periode 2x volledig uit verband gespeeld door een snelle combinatie van Genk (met o.a. die goal als gevolg), maar voor de rest zaten we er vaak goed tussen. Thiago was op zich ook weer nuttig, maar ik begrijp ook de kritiek op zijn trage balbehandeling. Jutglà zou het zuiver technisch beter kunnen, maar het nadeel is dat Jutglà de bal niet zo vaak zou kunnen aannemen als Thiago omdat hij fysiek minder is.

Ow, en kan iemand de regel uitleggen van de gele kaarten als je op de voet van iemand anders stapt. Balanta kreeg geel omdat hij op de bal wou shotten. De speler van Genk komt aangegleden en op die manier komt de voet van Genk onder Balanta zijn zool terecht. Dat je daar een fout voor fluit vind ik al gek, dat er een gele kaart bij komt al helemaal. Tijdens de match zijn soortgelijke (en soms zelfs 'gevaarlijkere') situaties soms wel en soms niet met geel bestraft. De regel ontgaat mij dus compleet.
Gebruikersavatar
The_One
Basisspeler
Berichten: 1560
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:05
Locatie: Babes-topic

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door The_One »

maartendr81 schreef: 29 sep 2023, 01:15 Misschien leg ik er teveel focus op maar ik heb toch het gevoel dat skov al weken niet in vorm is. Ik lees overal dat hij sterk bezig is (bevestigen ook zijn statistieken) maar als ik dan zijn balaannames zie en de dribbels die momenteel niet vlot verlopen dan denk ik toch dat hij beter moet kunnen. Dat gecombineerd met het niet top zijn van onze andere aanvallend ingestelde spelers (op Hans na) dan is het logisch dat we punten laten liggen
Ik zit dat de afgelopen weken eigenlijk ook op te merken hoor.
Ik vind hem zelf ronduit zwak, en heeft volgens mij het geluk dat hij hier en daar een goaltje meepikt, maar dat is meestal ook het enige goeie dat hij dan die match heeft gedaan.
Ver beneden zijn niveau op dit moment...
Tiki Taka
Sterspeler
Berichten: 5326
Lid geworden op: 30 mei 2016, 10:08

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Tiki Taka »

Het drukke en zware programma van de voorbije weken en maanden begint zijn tol te eisen in de vorm van blessures en spelers uit vorm.
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Wat me wel opvalt, ook in deze mindere periode: het is nog altijd een héél stuk beter dan verleden seizoen met een terugkeer naar kernwaarden: no sweat, no glory. Als het voetballend niet lukt, dan maar met hard werk.
Sanders
Supersub
Berichten: 1102
Lid geworden op: 04 okt 2021, 15:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Sanders »

Peter schreef: 29 sep 2023, 08:49 Wat me wel opvalt, ook in deze mindere periode: het is nog altijd een héél stuk beter dan verleden seizoen met een terugkeer naar kernwaarden: no sweat, no glory. Als het voetballend niet lukt, dan maar met hard werk.
Klopt, de mouwen worden inderdaad opgestroopt.
Vorig jaar zouden we gelaten geweest zijn.
FrankFarinaII
Belofte
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2021, 21:47

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door FrankFarinaII »

Aangename match...misschien.
Ik blijf vooral op m'n honger zitten: na het kutseizoen van vorig jaar, en zeker met de injectie van nieuwe spelers en trainer, verwacht ik meer dan het wandelvoetbal. Na 1 maand al ern "dip" krijgen...flauw excuus: dit zijn topatleten, of worden geacht dat te zijn. 1 match of 2 per week mag echt geen probleem vormen

Met deze kern moet het overwicht duidelijker zijn dan enkel "op karakter" spelen. Tegen topploegen in jpl mag eens wat beter gespeeld worden. Tegen Gent, rsca, genk....2 op 9? Te weinig voor fcb.
macfall
Jeugdspeler
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2021, 15:25

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door macfall »

Dat vind ik toch ook. ik denk wel dat besiktas voor een positieve flow had kunnen zorgen, nu zal het nog 3 wedstrijden krasselen worden
Peter
A-kern
Berichten: 520
Lid geworden op: 07 nov 2022, 16:21

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Peter »

Misschien moet je jouw verwachtingen wat bijschroeven dan? Verwachten dat je automatisch kampioen gaat spelen elk jaar is er wat over.

Zowel Gent als Genk hebben ploegen die qua kwaliteit vergelijkbaar zijn met die van ons. Ook anderlecht heeft een serieuze inspanning gedaan en kan eventueel in de buurt komen.

Ik blijf alvast niet op men honger zitten, alleen de match tegen anderlecht vond ik zwak.

Natuurlijk is 2 op 9 onvoldoende en ik zou graag ook nog eens een topper winnen maar ik herken wel terug mijn ploeg.
CRS006
Tester
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mar 2018, 08:30

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door CRS006 »

Ik deel de mening dat Mechele weer zeer zwak was.

Komt Idd mss paar keer goed tussen en voor een keer kwamen 2 a 3 lange ballen van hem aan.

Toch blijft de opbouw enorm traag. Past iedere ploeg waar we tegen spelen zich aan naar Mechele. Onze tegenstanders zetten druk en zetten alle paslijnen af behalve deze naar Brandon.

Ergens normaal dat dit naar een cv is maar ze doen dit niet op spileers.

Ook al was de goal van Genk mooi uitgespeeld versta ik niet waarom Mechele ook naar de bal toe loopt.

Iemand met zo veel ervaring verliest steeds zijn cool op zo’n momenten en in plaats van dan het overzicht te bewaren is hij steeds te veel op de bal gefocust en kijkt hij niet meer naar de inlopende spelers rond hem.

Hij is niet de enige die bij de goal in de fout ging maar het viel gewoon weer op hoe hij de spelers in zijn rug vergeet en naar de bal inloopt terwijl er al twee spelers van club daar stonden.

Resultaat… twee spelers van Genk die helemaal vrij staan.

Ik hoop dat Bjorn snel fit is en de plaats van Mechele inneemt.

Thiago vond ik op zich niet zwak. Zijn tegenstanders hingen constant aan hem en ik vond het storend dat de red hier niet ingreep. Vond het toch te opzichtig hoe ze steeds aan hem zaten te trekken.
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3356
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door IsO »

Ik kan mij ergeren aan al die niet-gefloten fouten op grote, sterke spelers. Het is niet omdat je niet meteen neer gaat en Neymar-gewijs gaat rollen, dat de ref maar moet laten begaan. Misschien moet Club op zijn socials eens een compilatie maken van alle niet-gefloten overtredingen. Denk dat er links en rechts een paar ogen zouden opgaan.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Moeten we echt nog woorden vuilmaken aan boyata? Totaal geen club niveau
Yago
Belofte
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 aug 2017, 20:29

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Yago »

Met 5 achteraan is het nor ergere gatenkaas dan tegen Genk. Geluk dat hun aanvallers niet top zijn, maar Mechele/Boyata is toch echt een zwaktebod. Telkens weer worden ze in hun rug gepakt. Aanvallend nog wel ok, met dank aan Jutgla (eindelijk!) maar ik snap niet dat Nielsen de voorkeur kreeg op Vetlesen.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Ik word met de match echt negatiever hoe elke ploeg tegen ons vrijuit kan spelen.
Laatst gewijzigd door Levi op 01 okt 2023, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Levi
A-kern
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 aug 2016, 21:03

Re: wedstrijden Club Brugge

Bericht door Levi »

Jutgla wat mij betreft ook wel echt de beste nummer 9 die we hebben.
Plaats reactie