JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door t4nd »

Bij die penalty snap ik vooral niet dat de VAR niet ingrijpt. Een "clear error" is wat mij betreft een overduidelijke foute beslissing van de scheidsrechter. Het minste dat de VAR dan moet doen is tegen de ref zeggen dat het een duidelijke penalty-overtreding is zodat de ref naar de videobeelden gaat zien - geen idee of dat effectief ook gebeurd is en de ref het geweigerd heeft.
Wat mij betreft moeten ze de audiotapes tussen VAR en scheidsrechter beschikbaar stellen zodat het gesprek tussen zo'n situaties openbaar gemaakt kan worden. Als de VAR niets gezegd heeft is hij in fout en moet er een sanctie volgen. Als de ref geweigerd heeft te gaan kijken is hij in fout en moet er een sanctie volgen.
Gebruikersavatar
Bruges8940
Belofte
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:27

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door Bruges8940 »

t4nd schreef: 17 aug 2019, 08:04 Bij die penalty snap ik vooral niet dat de VAR niet ingrijpt. Een "clear error" is wat mij betreft een overduidelijke foute beslissing van de scheidsrechter. Het minste dat de VAR dan moet doen is tegen de ref zeggen dat het een duidelijke penalty-overtreding is zodat de ref naar de videobeelden gaat zien - geen idee of dat effectief ook gebeurd is en de ref het geweigerd heeft.
Wat mij betreft moeten ze de audiotapes tussen VAR en scheidsrechter beschikbaar stellen zodat het gesprek tussen zo'n situaties openbaar gemaakt kan worden. Als de VAR niets gezegd heeft is hij in fout en moet er een sanctie volgen. Als de ref geweigerd heeft te gaan kijken is hij in fout en moet er een sanctie volgen.
Inderdaad, zo als in sommige landen gewoon live naar dat busje gaan en laten horen wat die mannen zeggen. Nu doen ze maar wat ze willen en als ze een fout maken mogen ze rustig verderdoen de volgende match.
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door Alethio »

Bon, het was ook niet goed genoeg van ons, en dat is ergens te begrijpen na een wedstrijd als die van dinsdag. Puntenverlies na een moeilijke Europese verplaatsing gebeurt, ik kan er beter mee leven dan bijvoorbeeld de laatste wedstrijden voor of na de winterstop die de laatste jaren zo lamentabel waren (de 5-0 tegen Charleroi in de beker even buiten beschouwing gelaten).

Waarschijnlijk was de focus eigenlijk ook wel meteen op die van volgende dinsdag, die zoveel belangrijker is. Hopelijk kijken we op het einde van het seizoen hier ook zo naar, met een succesvolle CL-campagne achter de rug.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door kingpietro105 »

t4nd schreef: 17 aug 2019, 08:04 Bij die penalty snap ik vooral niet dat de VAR niet ingrijpt. Een "clear error" is wat mij betreft een overduidelijke foute beslissing van de scheidsrechter. Het minste dat de VAR dan moet doen is tegen de ref zeggen dat het een duidelijke penalty-overtreding is zodat de ref naar de videobeelden gaat zien - geen idee of dat effectief ook gebeurd is en de ref het geweigerd heeft.
Wat mij betreft moeten ze de audiotapes tussen VAR en scheidsrechter beschikbaar stellen zodat het gesprek tussen zo'n situaties openbaar gemaakt kan worden. Als de VAR niets gezegd heeft is hij in fout en moet er een sanctie volgen. Als de ref geweigerd heeft te gaan kijken is hij in fout en moet er een sanctie volgen.
De scheidsrechter kan inderdaad ook weigeren om te gaan kijken. Misschien heeft de Var wel degelijk tegen de scheidsrechter gezegd dat het een penalty was en dat hij moest gaan kijken maar zei hij fuck it ik laat door spelen. Wij horen inderdaad niet wat er in de oortjes gezegd word. Jammer want in nederland doen ze het wel :
https://www.youtube.com/watch?v=-Axfl7vnuzE

Zo zie je dat ze bij de buren veel verder staan kwa VAR.

Dit is ook goed voorbeeld:

Ref zegt in het begin geen penalty en wou zelf niet kjken maar var zegt ga toch maar kijken en hij doet het dan toch.
https://www.youtube.com/watch?v=JZ48sKKx8ZQ

Ander voorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=UK7Un-W4pJk
Jeugdscheidsrechter
Stijn91
Profvoetballer
Berichten: 347
Lid geworden op: 30 mei 2016, 19:28

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door Stijn91 »

Jammer om hier punten te laten liggen maar het was gewoon slecht.


Over de VAR:
De VAR staat in het buitenland (Nederland/Duitsland/Engeland) sowieso verder dan ons doordat ze ook centraal zitten waar ze meerdere matchen bekijken en niet in een busje.


kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door kingpietro105 »

https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/89 ... lbak-.html

Volgens de voetbalbond moest de VAR niet ingrijpen omdat de scheidsrechter en assistent een goed zicht had over de situatie.

Ik deel de vlieger zen mening hier. Als ze geen duidellijke clear error definitie hebben dan kunnen we er beter mee stoppen want nu grijpen ze soms in en soms wel.

Bijvoorbeeld de penalty die club tegenkreeg op Genk daar stond boacout er dicht bij stond en hij floot geen penalty maar toch kwam de var tussen hoezo want de ref stond toch goed gepositioneerd?
Jeugdscheidsrechter
Gebruikersavatar
Bruges8940
Belofte
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 mei 2018, 15:27

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door Bruges8940 »

kingpietro105 schreef: 20 aug 2019, 13:12 https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/89 ... lbak-.html

Volgens de voetbalbond moest de VAR niet ingrijpen omdat de scheidsrechter en assistent een goed zicht had over de situatie.

Ik deel de vlieger zen mening hier. Als ze geen duidellijke clear error definitie hebben dan kunnen we er beter mee stoppen want nu grijpen ze soms in en soms wel.

Bijvoorbeeld de penalty die club tegenkreeg op Genk daar stond boacout er dicht bij stond en hij floot geen penalty maar toch kwam de var tussen hoezo want de ref stond toch goed gepositioneerd?
Ze geven liever een uitleg dat nergens op slaat dan hun fouten toe te geven. Niveau zal op deze manier erbarmelijk blijven helaas...
Gebruikersavatar
Hannes
A-kern
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 sep 2016, 21:49
Locatie: Laken

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door Hannes »

Waarom wordt er voor de Europese matchen geen gelijkaardige pagina aangemaakt?
Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Alethio
Sleutelspeler
Berichten: 3452
Lid geworden op: 30 mei 2016, 09:17

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door Alethio »

Omdat niemand het doet, ga je gang.
Ofwel maken we een algemene 'wedstrijden Club Brugge'-topic, zodat we niet met een gigantisch aantal topics zitten waar er te weinig in gepost wordt?
IsO
Sleutelspeler
Berichten: 3313
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:14

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door IsO »

Alethio schreef: 22 aug 2019, 06:43 Omdat niemand het doet, ga je gang.
Ofwel maken we een algemene 'wedstrijden Club Brugge'-topic, zodat we niet met een gigantisch aantal topics zitten waar er te weinig in gepost wordt?
Lijkt me geen slecht idee
Gebruikersavatar
Maximus
Profvoetballer
Berichten: 415
Lid geworden op: 10 jan 2017, 13:55

Re: JPL SD4| Club Brugge KV-KAS Eupen | Vr 16/08- 20:30

Bericht door Maximus »

IsO schreef: 22 aug 2019, 13:03
Alethio schreef: 22 aug 2019, 06:43 Omdat niemand het doet, ga je gang.
Ofwel maken we een algemene 'wedstrijden Club Brugge'-topic, zodat we niet met een gigantisch aantal topics zitten waar er te weinig in gepost wordt?
Lijkt me geen slecht idee
Goed idee inderdaad!
Plaats reactie