PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Nieuws over spelers, bestuur, wedstrijden, ... Alles wat Club gerelateerd is.

Man van de match?

Horvath
3
17%
Dennis
0
Geen stemmen
Mata
9
50%
Mechele
2
11%
Denswil
0
Geen stemmen
Danjuma
0
Geen stemmen
Rits
3
17%
Vormer
0
Geen stemmen
Vanaken
0
Geen stemmen
Openda
0
Geen stemmen
Wesley
0
Geen stemmen
Amrabat
1
6%
Diatta
0
Geen stemmen
Vossen
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 18

kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door kingpietro105 »

Khas schreef: 22 apr 2019, 19:24
kingpietro105 schreef: 22 apr 2019, 19:01
bart_bdv schreef: 22 apr 2019, 14:28
Filo schreef: 20 apr 2019, 18:10 wie van de forumleden gelooft er nog in dat we kampioen spelen ?
Ik geloof niet meer in de titel... Moest die er toch komen zou ik wel dubbel zo hard vieren.
Maar ik vrees dat Genk te goed bezig is en vooral dat Leko tactisch niet flexibel genoeg is.

Met Clément waren wij kampioen.

Maar als als als
Ik wacht volgende speeldag af als genk gaat winnen op gent dan worden ze kampioen.. Want ik zie ze thuis alles winnen en op anderlecht zie ik ze ook wel winnen(vogel voor de kat dit anderlecht) alleen op verplaatsing tegen ons zie ik ze verliezen.

met andere woorden wij moeten alles winnen en hopen op verlies van Genk in 1 match.
Alles gaat afhangen van de arbitrage, net als de voorbije twee speeldagen.
Met de genomen beslissingen kan je argumenteren dat er 8 punten op 2 speeldagen zijn scheef gelopen. Wat in ons nadeel is, kan ook in ons voordeel uitdraaien, maar het zal niet enkel aan het gespeelde voetbal liggen.
Ik vind dat de VAR en scheidsrechters toch maar is in de spiegel moet kijken. Zet daar niet ex scheidsrechters maar scheidsrechters die momenteel actief zijn. hoe kan je nu een overduidelijke penalty als deze niet zien. Dat vind ik toch wel erg raar.

Sorry maar als ik deze penalty niet zo fluiten zou ik een niveautje lager mogen fluiten fluit momenteel reserves en beloftes wel ik zal de U17 mogen fluiten als ik zo iets flik.

Hoe kan je als arbiter dat trouwens niet zien of als grensrechter ik snap het niet.
Jeugdscheidsrechter
felix da housecat
Belofte
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 jul 2016, 16:05

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door felix da housecat »

euh dit is letterlijk de meest duidelijke penalty die niet gefloten is die ik ooit in mijn leven gezien heb. Echt onwss dit. Ik snap er echt niks van. Visser moet altijd fluiten. En waarom greep VAR niet in? Snap er echt niks van.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door JRut »

bart_bdv schreef: 22 apr 2019, 14:48
JRut schreef: 22 apr 2019, 14:30
bart_bdv schreef:
Filo schreef: 20 apr 2019, 18:10 wie van de forumleden gelooft er nog in dat we kampioen spelen ?
Ik geloof niet meer in de titel... Moest die er toch komen zou ik wel dubbel zo hard vieren.
Maar ik vrees dat Genk te goed bezig is en vooral dat Leko tactisch niet flexibel genoeg is.

Met Clément waren wij kampioen.

Maar als als als
Want Clement blinkt uit in tactische flexibiliteit?
oh jawel veel meer dan Leko in ieder geval die absoluut bij zijn systeem wil blijven en er zelfs spelers op posities voor zet die hen totaal niet past
En dat op een dag dat Leko zijn basiself toch wel wat heeft aangepast om anders te kunnen gaan spelen. Leuk redeneren, zo.
#hetishierbeter
felix da housecat
Belofte
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 jul 2016, 16:05

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door felix da housecat »

bart_bdv schreef: 22 apr 2019, 14:28
Filo schreef: 20 apr 2019, 18:10 wie van de forumleden gelooft er nog in dat we kampioen spelen ?
Ik geloof niet meer in de titel... Moest die er toch komen zou ik wel dubbel zo hard vieren.
Maar ik vrees dat Genk te goed bezig is en vooral dat Leko tactisch niet flexibel genoeg is.

Met Clément waren wij kampioen.

Maar als als als
Ik geloof nog in de titel! Uitgerekend anderlecht zal die ons schenken. Die gaan Genk thuis kloppen. 6 punten is veel en niet veel in PO I. Stel dat wij thuis winnen tegen Genk is het verschil maar 3 punten. Nu ja pas op ik besef wel dat het heel moeilijk wordt en dat Genk ook wel een verdiende winnaar zou zijn (misschien zelfs iets meer dan ons). Maar vooralsnog geloof ik er in.

Ook rekening houden: al 2x onwss pech met de ref / VAR. Tegen Genk nooit penalty voor Genk (toen stond het wel nog 1-1!). Tegen Antwerp altijd penalty voor ons.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door t4nd »

Zoals ook voor de match gezegd, op zich is alles nog mogelijk. Genk heeft geluk gehad tegen Gent (hadden ze maar gelijkspel verdiend) en meeval met die penalty tegen ons (ook al waren ze daar duidelijk beter). We gaan alleen moeten hopen dat ze wat beginnen te zweven en stress krijgen. De spelers moeten vooral niet te hard focussen op de arbitrage, die heb je toch niet in de hand en daar creëer je enkel frustraties mee. Gewoon elke match gaan om te winnen en hopen dat het bij Genk eens tegen zit. Om maar een hele hoop alsjes te gebruiken:
Als Gent eens wat meeval heeft kunnen ze thuis winnen van Genk (wij moeten de week erop dan wel winnen op datzelfde Gent).
Als Malinovski of Heynen eens rood krijgt hebben ze een probleem op het middenveld.
Als ze eens een slechte dag hebben in de afwerking kunnen ze thuis even goed verliezen van Antwerp.
Als ze wat beginnen te zweven & egoïstischer worden kan het direct fout lopen.
Als ze titelstress beginnen te krijgen kan het even goed fout lopen.
Als...
Kortom, er zijn geweldig veel mogelijkheden waarop het fout kan lopen bij Genk, maar dat zijn allemaal zaken die wij niet in de hand hebben. Club moet gewoon gaan voor 15 op 15 en als Genk dan op het einde eerste staat, dan ga ik me erbij kunnen neerleggen.
Filo
Jeugdspeler
Berichten: 101
Lid geworden op: 10 feb 2019, 18:52

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door Filo »

we kunnen blijven praten over de niet gekregen penalty ,maar ons spelniveau is ook sinds de 2de helft op rsca bedroevend laag , waren wij goed tegen gent sta en rsca , of was de tegenstand enorm zwak ?
Gebruikersavatar
Khas
Sleutelspeler
Berichten: 3753
Lid geworden op: 29 mei 2016, 17:49

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door Khas »

Filo schreef: 23 apr 2019, 12:57 we kunnen blijven praten over de niet gekregen penalty ,maar ons spelniveau is ook sinds de 2de helft op rsca bedroevend laag , waren wij goed tegen gent sta en rsca , of was de tegenstand enorm zwak ?
Vooral de trainers van de tegenstanders waren enorm zwak.
Als je tegen ons probeert te open te voetballen, dan krijg je gegarandeerd het deksel op de neus. Ploegen die ons vast zetten maken het ons al moeilijk sinds vorig seizoen.
"Those who were dancing were thought to be stupid by those that could not hear the music."

Do what thou wilt, shall be the whole of the law.
Gebruikersavatar
Bosko
Transfer Guru
Berichten: 3701
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:00

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door Bosko »

Filo schreef: 23 apr 2019, 12:57 we kunnen blijven praten over de niet gekregen penalty ,maar ons spelniveau is ook sinds de 2de helft op rsca bedroevend laag , waren wij goed tegen gent sta en rsca , of was de tegenstand enorm zwak ?
En het verschil tussen thuis- en uitwedstrijden.
Gebruikersavatar
JRut
Sleutelspeler
Berichten: 2872
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:48

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door JRut »

Khas schreef: 23 apr 2019, 13:07
Filo schreef: 23 apr 2019, 12:57 we kunnen blijven praten over de niet gekregen penalty ,maar ons spelniveau is ook sinds de 2de helft op rsca bedroevend laag , waren wij goed tegen gent sta en rsca , of was de tegenstand enorm zwak ?
Vooral de trainers van de tegenstanders waren enorm zwak.
Als je tegen ons probeert te open te voetballen, dan krijg je gegarandeerd het deksel op de neus. Ploegen die ons vast zetten maken het ons al moeilijk sinds vorig seizoen.
Dus komen we opnieuw uit bij die penaltyfase na 4 minuten die alles kan veranderen.

Soit. Vergeten en op naar de volgende. Ik geloof er nog altijd in.
#hetishierbeter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door Cedrinho »

felix da housecat schreef: 22 apr 2019, 21:18 euh dit is letterlijk de meest duidelijke penalty die niet gefloten is die ik ooit in mijn leven gezien heb. Echt onwss dit. Ik snap er echt niks van. Visser moet altijd fluiten. En waarom greep VAR niet in? Snap er echt niks van.
Ik vond die fout van Verstraete op Vanaken toch flagranter.
In dit geval kan je hééééél misschien nog argumenteren dat Openda toch niet meer bij de bal kon. (Wat ik nooit een argument vind eigenlijk, het is niet omdat hij er niet bij kan dat hij er niet voor gaat en dus een aanvallende actie afgebroken ziet door Van Damme.)
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door t4nd »

Cedrinho schreef: 23 apr 2019, 14:59 Ik vond die fout van Verstraete op Vanaken toch flagranter.
In dit geval kan je hééééél misschien nog argumenteren dat Openda toch niet meer bij de bal kon. (Wat ik nooit een argument vind eigenlijk, het is niet omdat hij er niet bij kan dat hij er niet voor gaat en dus een aanvallende actie afgebroken ziet door Van Damme.)
Zelfs als die fout aan de andere kant van het veld gebeurt moet Van Damme er minstens een kaart voor krijgen wat mij betreft. Het is niet de eerste keer dat hij zoiets doet en je ziet hem gewoon enkel naar Openda kijken voor hij ertegen beukt. Ik herinner me nog een match (ik dacht dit seizoen) waarbij iemand van Club hem voorbij gaat en scoort waarna hij nog een harde duw in de rug geeft. Compleet onnodige overtreding die ook daar niet bestraft is, blijkbaar mag Jelle iets meer.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door kingpietro105 »

t4nd schreef: 23 apr 2019, 19:02
Cedrinho schreef: 23 apr 2019, 14:59 Ik vond die fout van Verstraete op Vanaken toch flagranter.
In dit geval kan je hééééél misschien nog argumenteren dat Openda toch niet meer bij de bal kon. (Wat ik nooit een argument vind eigenlijk, het is niet omdat hij er niet bij kan dat hij er niet voor gaat en dus een aanvallende actie afgebroken ziet door Van Damme.)
Zelfs als die fout aan de andere kant van het veld gebeurt moet Van Damme er minstens een kaart voor krijgen wat mij betreft. Het is niet de eerste keer dat hij zoiets doet en je ziet hem gewoon enkel naar Openda kijken voor hij ertegen beukt. Ik herinner me nog een match (ik dacht dit seizoen) waarbij iemand van Club hem voorbij gaat en scoort waarna hij nog een harde duw in de rug geeft. Compleet onnodige overtreding die ook daar niet bestraft is, blijkbaar mag Jelle iets meer.
Scheidsrechters in 1ste klasse hebben gewoon geen charisma. Er zijn betere arbiters in 1ste amateur en provinciaal maar jah die hebben mischien iets mindere fysiek..

conditie > charisma volgens de bond om in 1ste te fluiten.

ga gedeeltelijk akkoord maar ik denk dat er genoeg arbiters zijn die het spel wel kunnen volgen in 1ste klasse zijn en geen topatleten zijn tijd om door te selecteren !!!!!!!!!!
Jeugdscheidsrechter
Cedrinho
Sleutelspeler
Berichten: 4632
Lid geworden op: 29 mei 2016, 20:39

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door Cedrinho »

t4nd schreef: 23 apr 2019, 19:02blijkbaar mag Jelle iets meer.
Ik heb het nooit anders geweten.
En ik heb ook nooit begrepen waarom.
t4nd
Basisspeler
Berichten: 1959
Lid geworden op: 31 aug 2016, 06:57

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door t4nd »

kingpietro105 schreef: 23 apr 2019, 19:53 Scheidsrechters in 1ste klasse hebben gewoon geen charisma. Er zijn betere arbiters in 1ste amateur en provinciaal maar jah die hebben mischien iets mindere fysiek..

conditie > charisma volgens de bond om in 1ste te fluiten.

ga gedeeltelijk akkoord maar ik denk dat er genoeg arbiters zijn die het spel wel kunnen volgen in 1ste klasse zijn en geen topatleten zijn tijd om door te selecteren !!!!!!!!!!
Misschien een idee om de "lagere" arbiters als var in te zetten? Om in een busje te zitten heb je geen conditie nodig, je moet enkel het spel kunnen volgen. Zet 3 goeie arbiters uit een lagere klasse samen en het zou goed moeten komen. Dan heb je ook een grotere poule en moet je niet 2 matchen op rij dezelfde var laten blunderen tegen ons.
kingpietro105
Profvoetballer
Berichten: 449
Lid geworden op: 17 sep 2018, 09:04
Locatie: Gijzegem

Re: PO1 SD05 | R. Antwerp FC - Club Brugge KV | ma 22/04 - 14:30

Bericht door kingpietro105 »

t4nd schreef: 24 apr 2019, 07:01
kingpietro105 schreef: 23 apr 2019, 19:53 Scheidsrechters in 1ste klasse hebben gewoon geen charisma. Er zijn betere arbiters in 1ste amateur en provinciaal maar jah die hebben mischien iets mindere fysiek..

conditie > charisma volgens de bond om in 1ste te fluiten.

ga gedeeltelijk akkoord maar ik denk dat er genoeg arbiters zijn die het spel wel kunnen volgen in 1ste klasse zijn en geen topatleten zijn tijd om door te selecteren !!!!!!!!!!
Misschien een idee om de "lagere" arbiters als var in te zetten? Om in een busje te zitten heb je geen conditie nodig, je moet enkel het spel kunnen volgen. Zet 3 goeie arbiters uit een lagere klasse samen en het zou goed moeten komen. Dan heb je ook een grotere poule en moet je niet 2 matchen op rij dezelfde var laten blunderen tegen ons.
Ja zet scheidsrechters in de VAR geen ex scheidsrechters.

In Nederland zitten scheidsrechters die zelf nog fluiten in de var

IN nederland is er ook duidelijke communicatie hoe de VAR Werkt kijk is naar dit filmpje :
https://www.youtube.com/watch?v=ypKGxysik0g

Duidelijke communicatie met de scheidsrechter ook communicatie naar de buitenwereld hoe te werk gaat iets waar ze in belgie iets van kunnen leren
Jeugdscheidsrechter
Plaats reactie